Boka ditt rum på Renaissance Amsterdam Hotel

Rumstyp

Deluxe-rum

Maxbeläggning: 2 gäster (upp till 1 barn, 1 spädbarn)

Familjerum

Maxbeläggning: 4 gäster (upp till 3 barn, 1 spädbarn)

Club-rum

Maxbeläggning: 2 gäster (upp till 1 barn, 1 spädbarn)

Juniorsvit

Maxbeläggning: 3 gäster (upp till 2 barn, 2 spädbarn)

Superior-rum

Maxbeläggning: 3 gäster (upp till 2 barn, 2 spädbarn)

Hotell i lyxstil i Gamla stadskärnan i Amsterdam, nära Nieuwe Kerk-museet

Läge

Detta hotell i lyxstil i Gamla stadskärnan ligger tio minuters promenad från Börsen, Nieuwe Kerk-museet och De Dam. Kungliga palatset och Oude Kerk ligger också tio minuter härifrån.

Hotellfaciliteter

Detta hotell är en rökfri anläggning som erbjuder gäster 2 restauranger, en fitnessanläggning (öppen dygnet runt) coh en bar/lounge. Här erbjuds gäster dessutom ett konferenscenter, wi-fi i allmänna utrymmen och kaffe i lobbyn.

Bekvämligheter på rummet

Samtliga 402 rum har rumsservice dygnet runt, kylskåp och kabel-tv. Minibar, sängtillbehör av högsta kvalitet och gratis dagstidningar är några av de bekvämligheter som gäster erbjuds.

Visa mer

Hotellbekvämligheter

Hotellbekvämligheter

Gästerna kan äta på en av 2 restauranger på detta hotell. Hotellet har en bar/lounge där gästerna kan koppla av med en god drink. Detta 5-stjärniga hotell erbjuder business-service och mötesrum.

Höghastighetsinternet/wi-fi erbjuds mot en tilläggsavgift. Här erbjuds eventutrymmen på 1500 kvadratmeter med bland annat konferenscenter och konferensrum. Detta hotell i lyxstil har även fitnessanläggning (öppen dygnet runt), hjälp med bokning av biljetter och guidade turer och flerspråkig personal. Parkering finns tillgänglig mot en tilläggsavgift.

Renaissance Amsterdam Hotel är en rökfri anläggning.

  • Bar/lounge
  • Totalt antal rum - 402
  • Kemtvätt
  • Barnvakt eller barntillsyn
  • Hiss
  • Företagscenter
  • Gratis dagstidningar i lobbyn
  • Konferenslokal
  • Expressutcheckning
  • Öppen spis i lobbyn
  • Gym öppet 24 timmar
  • Presentbutik eller tidningskiosk
  • Shopping på platsen
  • Utflykts- och biljettassistans
  • Tvättmöjligheter
  • Reception öppen dygnet runt
  • Bagageförvaring
  • Expressincheckning
  • Mötesrum
  • Flerspråkig personal
  • Portier/piccolo
  • Värdeförvaringsskåp vid receptionen
  • Konferenslokal storlek (fot) - 16146
  • Konferenslokal storlek (meter) - 1500
  • Antal mötesrum - 17
  • Konferensanläggning
  • Parkering (avgiftsbelagd)
  • Rökfritt
  • Frukost finns (tilläggskostnad)
  • Kaffe/te i lobbyn
  • Bröllopstjänster
  • Wi-fi (avgift)
  • Tillgång till Internet, höghastighet, ej trådlös – tilläggskonstnad
  • Antal restauranger - 2
Visa alla hotellbekvämligheter

Internet

I vissa allmänna utrymmen finns: Wi-fi (avgift) , Tillgång till Internet, höghastighet, ej trådlös – tilläggskonstnad

Parkering

Parkering (avgiftsbelagd)

Bekvämligheter

  • Betalfilmer
  • Hårtork
  • Premiumsängar
  • Luftkonditionering
  • Kylskåp
  • Minibar
  • Daglig städning
  • Uppbäddningsservice
  • Privat badrum
  • Dusch/badkar
  • Kabel-tv
  • Strykjärn/strykbräda
  • Värdeförvaringsskåp på rummet
  • Skrivbord
  • Babysängar finns tillgängliga
  • Klimatreglering
  • Allergitestade sängkläder finns
  • Gratis tidning
  • Gratis toalettartiklar
  • Rumsbetjäning (24 timmar)
  • Anslutande/angränsande rum är tillgängliga
  • Hdtv
Visa alla rumsbekvämligheter

Restauranger

Komplett frukost är tillgänglig mot en tilläggsavgift.

Scossa restaurant – restaurang som serverar frukost och middag. Gästerna kan beställa drinkar och umgås vid baren.

Koepelcafe – pub som serverar lunch och middag. Gästerna kan beställa drinkar och umgås vid baren. Barnmeny finns.

Hotellet har rumsservice dygnet runt.

Visa restaurangalternativ

Saker att göra i närheten

Fritidsaktiviteterna nedan finns antingen tillgängliga på plats eller i närheten. Avgifter kan tillkomma.

  • Golf i närheten
  • Segling i närheten
  • Cykeluthyrning i närheten

Tillgänglighet

Om du vill ange särskilda krav på tillgänglighetsanpassning fyller du i avsnittet "Speciella önskemål eller krav på tillgänglighetsanpassning" under "Reseönskemål" när du bokar hotellet.

  • Handikappanpassat badrum
  • Handikappanpassad sträcka
  • Handikappanpassat rum
  • Rullstolsvänlig dusch

Hotellregler

Incheckning

Incheckningstiden börjar kl. 15:00

Utcheckning

Utcheckningstiden är kl. 12:00

Betalningstyper

Att hålla koll på

Avgifter för extragäster och extrasängar kan tillkomma.

Statligt utfärdat foto-ID och kreditkort eller kontantdeposition krävs vid incheckning för avgiftsbelagd service.

Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.

  • Det finns ingen parkering på området.
  • Särskilda regler och avgifter kan gälla för avbokning av gruppbokningar (fler än 8 rum på samma hotell och vistelsedatum).

Visa alla regler

Avgifter

Du ombes att betala följande avgifter på hotellet:
  • En lokalskatt på 5 procent tas ut
Vi har listat alla tilläggsavgifter som hotellet har upplyst oss om. Avgifter kan emellertid variera, beroende på till exempel vistelsens längd eller vilket rum du bokar.
Följande avgifter och depositioner debiteras av hotellet vid incheckning eller utcheckning.
  • Avgift för komplett frukost: EUR 28.50 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för wi-fi på rummet: 19.95 EUR (för 24 timmar, avgiften kan variera)
  • Avgift för höghastighetsinternet på rummet: 19.95 EUR (för 24 timmar, avgiften kan variera)
  • Parkeringsavgift: 55 EUR per dag
Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Bra att veta

Anslutande rum kan erbjudas i mån av tillgång. Gäster kan be om anslutande rum genom att kontakta hotellet direkt med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.

Nationell klassificering

Detta boende har fått sin officiella stjärnklassificering från Nederländernas turistnämnd.

Tyvärr blev något fel när vi laddade vår innehållskontroll. Försöka igen?