Couple taking a photo of eachother

Bli en av våra pålitliga recensenter!

Vi uppskattar våra kunders åsikter, och det gör även andra resenärer. Efter din hotellvistelse som bokats på Expedia kommer du att få ett e-postmeddelande som uppmanar dig att skicka in en recension. Det tar bara några minuter att berätta om din upplevelse och skicka dina foton, och du hjälper samtidigt andra kunder på Expedia att hitta sitt perfekta boende. Om du missat ditt e-postmeddelande kan du skicka in en hotellrecension från din resplan.

Logga in och betygsätt ditt hotell

Om du inte tar emot e-post från oss kan du registrera dig och komma igång!

NYTT: Nu kan du skicka in recensioner i realtid! Du kan lämna direkt feedback om ditt hotell, ditt flyg, din hyrbil och aktiviteter du bokat genom Expedia. Håll utkik efter e-postmeddelanden om recensioner i realtid när din resa har börjat. Läs igenom Expedias riktlinjer innan du skickar in din recension.

Expedias riktlinjer

Vårt nätverk sträcker sig till kunder runtom i världen, som delar med sig av sina tips och råd om destinationer. Vi gör det enklare för dig att planera din resa.

Låt oss hjälpa dig!

Det går inte att komma undan: reseplanering kan vara stressigt. Expedias mål är att röja undan de förvirrande stegen, så du kan fokusera på det roliga. Vi förlitar oss på ett antal källor för pålitlig och uppdaterad reseinformation. Vår mest värdefulla resurs är utan tvekan vår kundkrets med resenärer som gärna delar med sig av sina upplevelser, vare sig det gäller affärer eller nöjen, genom recensioner, betyg och kommentarer.

Vi är världens största onlineresebyrå, så folk litar på oss och vi arbetar hårt för att behålla deras förtroende. Innan recensioner och foton publiceras på Expedias sidor verifierar vi att materialet skickats in av någon som faktiskt bokat genom oss. Om du behöver hjälp med att skriva din recension kan vi ge dig tips på hur du skriver en klar, tydlig och informativ text.

Expedia vill främja ärliga och öppna diskussioner mellan våra kunder. Berätta vad du tyckte om med ditt hotell eller din resa och vad som kunde varit bättre, antingen med en recension eller med en kommentar på en annan recension. Vi uppmuntrar hotellmanagers och reseleverantörer att svara, förklara situationer, bidra med insyn om tjänster eller visa uppskattning för din recension.

Vi är stolta över att ha en kundkrets som består av intelligenta och intressanta människor som älskar att resa. Vi ser fram emot att få höra vad du tyckte om dina upplevelser på din resa. Hjälp andra resenärer att undvika smutsiga badrum och alltför dyra hotellrestauranger, och se själv deras foton av fantastiska, undangömda stränder och charmiga smultronställen. I slutändan tjänar alla på att dela med sig.

Om vi alla följer några enkla regler, kan vi tillsammans bidra till bättre reseupplevelser för alla.

Etikett online

Här kommer några tips med sunt förnuft om vad som inte accepteras på Expedia:
  • Hot om våld
  • Kommersiella webbadresser eller telefonnummer
  • Diskriminering.
  • Trakasserier och hot.

Riktlinjer för recensioner

  • Fokusera på din upplevelse. Var ärlig, informativ, unik och detaljerad. Håll dig till innehåll som är relevant för Expedias gäster.
  • Använd korrekt stavning och grammatik samt sunt förnuft.
  • Begäran om hjälp och klagomål på Expedia hör inte hemma i recensioner och kommentarer. Gå till vår kundtjänstsida om du behöver hjälp.
  • Uppge inte uppgifter om andra som kan leda till att de identifieras. Dessa inkluderar namn, adress, kreditkortsnummer och andra privata uppgifter. Läs vår integritetspolicy här.
  • Plagiera inte texter och undvik hörsägen. Du får inte kopiera från andra webbplatser med recensioner eller resesidor.
  • Kommentarer som innehåller HTML-taggar eller URL-adresser kommer inte att formateras korrekt på vår hemsida.

Riktlinjer för foton

  • Måste laddas upp i något av formaten BMP, PNG, GIF eller JPEG.
  • Storleken på filen kan inte överstiga 5 MB.
  • Minst 60 pixlar i höjd.
  • Minst 60 pixlar i bredd.
  • Allt material som är vulgärt, pornografiskt, obscent, kränkande, olagligt, stötande och förolämpande eller innehåller nakenhet eller andra inslag som inte anses familjevänliga är otillåtet.
  • Inga bilder från andra källor eller material som har publicerats på andra platser tillåts. Bilder som bryter mot upphovsrätt, varumärkesregistrering eller andra lagar är inte tillåtna. Logotyper, titlar, varumärken, marknadsföringsmaterial och annat material som är ämnat för kommersiella ändamål är inte tillåtna.

Genom att skicka in innehåll till Expedia bekräftar jag att jag har läst och godkänt samtliga regler för recensioner och foton, användarvillkor och integritetspolicy.