Det här är kanske de roligaste surflektionerna, särskilt för dem som börjar utöva denna sport!
Klasserna är avsedda både för elever som tänker ge sig ut på en surflektion för första gången och för dem som redan är bekanta med sporten. Gruppens delar fördelas alltid av instruktörerna i enlighet med deras erfarenhetsnivå.
Det här är klasser där eleverna lär sig tillsammans, utmanar varandra och utbyter otaliga skratt. Det är också ett utmärkt tillfälle att testa vad du anser vara dina egna gränser och hur du kan överträffa din förmåga och dina förväntningar.
De anländer till slutet av klassen utmattade (det finns inget sätt att förneka denna del), men med en stark känsla av självförverkligande.
Vår prioritet är säkerhet och därför finns det högst 8 studenter per monitor. Varje deltagares teknik och framsteg kommer att utvärderas noggrant under hela aktiviteten.
I takt med att elevernas erfarenhetsnivå ökar, konsolideras de ursprungliga säkerhetsstandarderna och andra läggs till.
Dessa är alltid kopplade till tekniken och gör det möjligt för dem att internalisera de ledstjärnor som är nödvändiga för deras korrekta utveckling inom sporten. Allt detta under roliga surflektioner!
Instruktörens roll anpassas till studentens erfarenhet och framsteg, uppmuntrar alltid hans/hennes självständighet och går in för att föreslå, korrigera och kritisera genom en grundlig analys och kontinuerlig feedback.
Genom att tillhandahålla en uppsättning mål (vart och ett med specifikt innehåll) kan eleverna bättre utvärdera sig själva, hantera sina utmaningar och förväntningar och, tillsammans med sin instruktör, lära sig, förbättra sig och trivas.
Dessa lektioner utlovar mycket skoj och riktar sig inte bara till elever som vill våga sig på en surflektion för första gången utan också till dem som redan är bekanta med sporten, eftersom gruppmedlemmarna alltid delas in av instruktörerna efter deras erfarenhetsnivå.
Det är en fantastisk miljö för dem som tycker om att lära sig i grupp, utmana de andra och bli utmanade i gengäld, och som delar många skratt. Det är också ett utmärkt tillfälle att kontrollera vad eleverna anser vara deras fysiska/psykiska begränsningar, och komma till slutet av lektionen helt utsliten (det kan vi inte förneka), men med en känsla av tillfredsställelse och självförverkligande genom att övervinna dessa nämnda begränsningar.