Boendets fasad

Recensioner av Axel Hotel Barcelona & Urban Spa - Adults Only

4 out of 5

Recensioner

8,4

Väldigt bra

10 - Fantastiskt i betyg. 507 av 1003 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 280 av 1003 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 113 av 1003 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 55 av 1003 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 48 av 1003 recensioner" "

8,8/10

Renlighet

8,8/10

Personal och service

8,4/10

Bekvämligheter

8,4/10

Boendets skick och faciliteter

8,0/10

Hållbarhet

Recensioner

10/10 Fantastiskt

Stefan

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i september 2023
Svar från Jorge - Hotel Manager 21 sep. 2023
Dear Stefan,Thank you so much for your review.We are so glad to know that you enjoyed your stay with us.Best regards

6/10 Okej

Andreas

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Dags för en renovering..
Vi har bott på hotellet i säkert 10 år. Det börjar bli dags för en renovering eller upprustning. Takterrassen och poolen är riktigt slitet. Baren är så tråkig. Rummen är slitna. Reception är sliten. Servicen är okej.
Bodde här 2 nätter i september 2023
Svar från Daniel Front Office Manager 6 sep. 2023
Dear Andreas,Thanks for your comments.Our Skybar on the 8th floor has its platform renewed throughout the season, this year we have changed the sun loungers and umbrellas. The skybar on the 7th floor has its paint restored, and we always have special events every night, not to mention the pool party on the 8th floor that we do every Sunday.We also hope to see you on a future occasion.Sincerely

8/10 Bra

Staffan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fantastisk personal o mycket bra läge. Tyvärr lite tråkig frukost, mest sötsaker, som drar ner betyget något.
Bodde här 7 nätter i mars 2023
Svar från Daniel González-Front Office Manager 30 mars 2023
Dear Staffan, Thank you for your words.We are glad that you enjoyed in your stay with us.And we are looking forward to seeing you soon.Best regards,

10/10 Fantastiskt

Rebecca

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nice central hotel
Great hotel, nice staff and good roof top. 30 minutes walk down to the ocean
Bodde här 3 nätter i mars 2023
Svar från Daniel González-Front Office Manager 20 mars 2023
Dear Rebecca, Thank you for your words.We are glad that you enjoyed in your last stay with us.Hope to see you soon.Regards,

8/10 Bra

Johan

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i januari 2023
Svar från Eric Mesa - Front Office 14 feb. 2023
Dear Johan, thanks for your kind review. We are really glad that you enjoyed with us. We are looking forward to seeing you soon. Best regards,

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i januari 2023
Svar från Daniel González-Front Office Manager 17 jan. 2023
Dear guest, Thank you for your review. We are glad that you enjoyed with us in your last stay.We are looking forward to seeing you soon.Best regards,

10/10 Fantastiskt

Katarina

Bodde här 3 nätter i oktober 2022
Svar från Daniel González-Front Office Manager 28 okt. 2022
Dear Katarina, we are glad that you enjoyed with us in your last stay and looking forward to seeing you soon.Best regards,

10/10 Fantastiskt

Lindström

Bodde här 1 natt i oktober 2022
Svar från Eric Mesa - Front Office 23 okt. 2022
Dear Lindström, Thank you for your review. We hope that you had a nice stay with us and we are looking forward to seeing you soon. Best regards,

10/10 Fantastiskt

Owe

Bodde här 4 nätter i maj 2022
Svar från Danile Gonzalez-Jefe recepion 31 maj 2022
Dear Owe, Thank you for your review. Hope you had a nice stay with us. Looking forward to seeing you soon. Kind regards,

8/10 Bra

Verifierad resenär

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i maj 2022
Svar från Danile Gonzalez-Jefe recepion 16 maj 2022
Dear guest, Thank you for your review. Hope you had a good time with us and looking forward to seeing you soon. Kind regards

4/10 Dåligt

Finn

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Heterofriendly...?
slow check-in, room more like a 2-star hotel with a smell of disinfection spay that gave you a bad imagination...
Bodde här 3 nätter i mars 2022
Svar från Jorge - Hotel Manager 4 apr. 2022
Dear Finn, We are really sorry that your stay with us was not as good as expected. We are sorry that you felt your check-in was slow. We have to introduce all the passport information as required by law in Spain and it may take some time. About the smell of disinfection, we are following heavy cleaning and disinfection rules form Covid. We are really sorry that you didn't feel it clean. Best regards

6/10 Okej

Rickard

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Basicly good but needs some updates.
The hotel is nice and clean, I had some issues with door unable to lock correctly and got no help for 2 days also phone not working, seems its a common issue. But had a nice stay.
Bodde här 3 nätter i januari 2022
Svar från Daniel González-Jefe Recepcion 10 jan. 2022
Dear Rickard, Thank you for your review and apologizes for those inssues. Hope you enjoyed in your last stay and see you next time. Regards

4/10 Dåligt

Daniel

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Dåligt rum och dålig service.
Axel är ett fint hotell men fick ett sk Cityroom som kändes som ett reservrum, dessutom utan fönster. Motsvarar inte standarden på detta annars trevliga hotell. När vi lämnade synpunkter att vi inte var nöjda fick vi ett dåligt bemötande som slutade med att receptionisten helt ignorerade oss efter att meddelat att det är fullt vilket det absolut inte var.
Bodde här 1 natt i december 2021
Svar från Daniel González-Jefe Recepcion 16 dec. 2021
Lieber Daniel, Vielen Dank für Ihre Bewertung. Informieren Sie sich, dass die City-Zimmer diejenigen sind, die auf einen Innenhof ausgerichtet sind und die äußeren Zimmer Premium sind. An diesem Tag hatten wir die Premium-Zimmer entweder belegt oder wegen Wartungsarbeiten und konnten daher keinen Umstieg auf Premium mit Aufpreis für das Upgrade anbieten. Bei Ihrem nächsten Besuch kontaktieren Sie uns jedoch und wir bieten Ihnen ein kostenloses Upgrade auf Premium Aufrichtig,

8/10 Bra

Rinat

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
A funny place to stay at, especially if your windows are into the inner courtyard
Bodde här 4 nätter i november 2021
Svar från Jorge - Hotel Manager 11 nov. 2021
Dear Rinat, Thank you so much for your review. We are so glad to know that you enjoyed your stay at Axel Hotel Barcelona. We hope we can welcome you back again soon. Best regards

4/10 Dåligt

Viktor

Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Bodde här 5 nätter i oktober 2021
Svar från Daniel González-Jefe Recepcion 31 okt. 2021
Good day, Sorry for the last inconvenience. Hope to see you next time. Regards,

4/10 Dåligt

Per

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Disappointed
Air condition in the room was not working, after several complaints I got a simple fan in my room after 3 days. I booked this hotel because of the spa but everyday when I try to book a time at the spa the said it was not open because they don't open it if it was not enough people booking it, so no spa and no air-condition for my whole stay. At breakfast the scrambled eggs and bacon was ice old already when they opened and the bread could be used as weapons. For 120 euros a night I expect more than this.
Bodde här 3 nätter i september 2021
Svar från Daniel González-Jefe Recepcion 19 sep. 2021
Dear Per, Our apologizes for this inconvenience, we are going to take some actions. Hope to give a second chance if you coming back to Barcelona. Regards

6/10 Okej

Andreas

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Tyvärr blir det bara sämre och sämre..
Vi har bott på Axel Hotel säkert 10 ggr genom åren. Dom senaste gångerna har vi upplevt att hotellet blivit mycket sämre. Man bryr sig inte om att laga sånt som går sönder och hotellet börjar blink dåligt skick. Det gäller framförallt takterrassen där mosaik i poolen går sönder och faller loss. Jacuzzin var trasig och kall hela vår vistelse. Servicen vid poolen är katastrofalt dålig. Städning och frukost är bra. Spa är extern service som inte funkar alls. Dåligt bemötande och svårt att få tid. Om man bokar en dyr massage kan man tycka att entré till pool och relax bör ingå, men inte här. Tyvärr var nog detta sista gången på Axel Hotel.
Bodde här 5 nätter i september 2021
Svar från Marc - Hotel Manager 17 sep. 2021
Kära gäst Tack så mycket för ditt omdöme, vi beklagar om din vistelse inte var så tillfredsställande som förväntat och även för de besvär som upplevts. Vi kommer att vara glada om du kan erbjuda oss en andra chans att visa dig att hotellet erbjuder mycket bra faciliteter och servicestandarder. Vi vill välkomna dig igen i framtiden. Vänliga hälsningar Marc - Hotel Manager

8/10 Bra

Lars-Gunnar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bemötande och service!
Jag har alltid trivts så bra på Hotel Axel och återvänder gång på gång.
Bodde här 1 natt i juli 2021
Svar från Danile Gonzalez-Jefe recepion 23 juli 2021
Good day Mr Gunnar, Thank you for your review Hope to see you soon. Kindest regards

10/10 Fantastiskt

Lars-Gunnar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i juli 2020
Svar från Marc - Hotel Manager 4 aug. 2020
Dear Lars We really appreciate your feedback. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

4/10 Dåligt

Dan

Gillade: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Kommer inte tillbaka.
Fick först ett rum som stank av cigarettrök, trots att vi bokat icke rökare. Fick senare byta till ett som luktade okej. Av den anledningen gav jag incheckningen en sur gubbe i betyg. Personalen var senare på oss och sa att vi skulle byta betyg eftersom vi faktiskt fick ett rum som inte luktade. Måste också varna för sängarna som är stenhårda! Väldigt obekväma att ligga i enligt oss. En annan sak som spädde på problemen att sova var att AC’n stängdes av på kvällar/nätter vilket gjorde det väldigt varmt i rummet. Startade man om AC’n var den igång i typ en minut innan den stängdes av igen. På dagarna fungerade den dock felfritt, men det är ju på natten, när man faktiskt är i rummet, man vill att den ska funka. När vi checkade ut tog personen i receptionen ett telefonsamtal mitt i processen. Han la växeln på pengarna vi betalade på disken, fortsatte samtalet hela tiden och sa inte ens hejdå till oss. Inte så trevligt bemötande. På positiva sidan är läget som är perfekt. Nära till det mesta. Poolen och baren på taket får också tummen upp. Kommer ändå bo någon annanstans nästa gång i Barcelona.
Bodde här 4 nätter i juli 2020
Svar från Daniel González 26 juli 2020
Hyvää huomenta, Pahoittelemme vierailusi aikana ilmenneitä haittoja. Suoritamme yksityiskohtaisen seurannan kaikesta tapahtuneesta ja toivomme, ettet anna toisen mahdollisuuden seuraavalla vierailullasi. sydämellinen tervehdys Kääntää

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i oktober 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 30 mars 2020
Good day, Thank you for your review. We hope to see you in the future. Kind regards

4/10 Dåligt

Mats

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Hårda sängar hårda kuddar
Bodde här 5 nätter i februari 2020
Svar från Marc - Hotel Manager 15 mars 2020
Kära Mats Vi uppskattar verkligen din recension. Vi kommer att vidta några åtgärder när det gäller dina kommentarer för att förbättra vår tjänst. Vi är glada om du kan ge oss en andra chans att visa dig att vi tar våra kunders kommentarer på allvar. Det kommer att vara ett nöje att vara värd för dig igen inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar, Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Lars-Gunnar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Wow
Jag har alltid tyckt om att vara på hotell Axel. Och bra läge och wow personal.
Bodde här 1 natt i december 2019
Svar från Marc - Hotel manager 22 dec. 2019
Kära Lars-Gunnar Vi uppskattar verkligen din positiva recension om din vistelse. Vi hoppas att du gillade din tid i Barcelona och det kommer att vara ett nöje att vara värd för dig igen inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

8/10 Bra

Simon

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i september 2019
Svar från Marc - Hotel Manager 17 okt. 2019
Dear Simon We really appreciate your positive ratings. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

8/10 Bra

Christoffer

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
bra hotell men viss personal borde gå service kurs
När vi kom så fick vi ej det rum vi beställt så det var en besvikelse och dem kunde ej ge rätt rum förrän dagen efter och betalade ändå dyra pengar för hela vistelsen. Men hotellets restaurang var god mat och spat var fantastiskt och perfekta o bra behandlingar. Room servicen fungerade sådär och var medelmåttig . Men läget på hotellet perfekt och standarden bra men vissa i personalen borde gå en service kurs då man ej levererar det kunden köpt kompenserar man ju på något vis eller betalar tillbaka på det man ej fått så det blir minuset och det var från receptionens håll. Övrig personal var perfekt .
Bodde här 3 nätter i oktober 2019
Svar från Daniel González 15 okt. 2019
Good day, We are sorry that your last stay it wasnt nice. As I told when you checking, we got differents kind of premiun rooms, and we cannot confirm the corners rooms.In that day we hadnt availability, but next day we changed. Please , give us a second chance in your next visit Kindest regards

10/10 Fantastiskt

Christina

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Superbra hotell med allt man kan önska. Perfekt läge, gångavstånd till turiststråken. Superfint omhändertagande, bra frukost, rent och fräscht. Välutrustat gym. Enda minuset var att sängen var väl hård i vår smak.
Bodde här 4 nätter i september 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 1 okt. 2019
Good day, Thank you very much for your review. I have take note aboout your problem with the mattres and for the next visit to Barcelona, let me know and I will take care about your reservation and make your matress more confortable. Kind regards

8/10 Bra

Henrik

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Vi har besökt hotellet nu i flera år. Vi upplever nu att hotellet börjar bli slitet. Poolområdet är tråkigt med sliten pool och bar. Mycket negativt att jacuzzin på taket är iskall. Den har varit varm i alla år men nu iskall.
Bodde här 6 nätter i september 2019
Svar från André - Duty Manager 23 sep. 2019
Dear Guest, We really appreciate your review. I can assure you that we will take some actions in regards to your comments in order to improve our service. We are looking forward to welcoming you again in the future. Yours Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 5 nätter i augusti 2019
Svar från André - Duty Manager 4 sep. 2019
Dear Guest, We really appreciate your positive review about your stay. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, André - Duty Manager Axel Hotel Barcelona

8/10 Bra

Damian

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Great location
Great stay, comfy rooms and nice atmosphere. Staff was helpful and the pool on the rooftop is a nice touch.
Bodde här 2 nätter i augusti 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 26 aug. 2019
Dear Damian, Thank you so much for your nice review. Hope to see you in your next visit to Barcelona. Kind regards,

10/10 Fantastiskt

Goar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 7 nätter i juli 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 8 aug. 2019
Good day Mr Goar, Thank you so much for your review. See you next time at Axel. Kind regards

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i juli 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 30 juli 2019
Good day, Thank you so much for your review. We are looking forward to see you next time. Kind regards,

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 5 nätter i juli 2019
Svar från Daniel González-Front office Manager 11 juli 2019
Good day, Thank you very much for your review. We are glad to see you next time. Kind regards

10/10 Fantastiskt

Alexandra

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i juni 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 13 juni 2019
Dear Alexandra, Thank you very much for your review. Our main goal is providing an excellent service and comments like yours are very appreciated. We are looking forward to welcoming you again in the future.

10/10 Fantastiskt

tomas

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Always super
Axel Barcelona levererar alltid
Bodde här 3 nätter i juni 2019
Svar från André - Duty Manager 11 juni 2019
Dear Guest, We really appreciate your positive review about your stay. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, André - Duty Manager Axel Hotel Barcelona

8/10 Bra

Jan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Barcelona tillåter inte hotellen att ha en toalettborste inställd på toan p g a hygienskäl, sa en av dem som arbetar i receptionen... Det tycker jag att man ska ändra på.
Bodde här 5 nätter i april 2019
Svar från Daniel González-Front Office Manager 19 maj 2019
342/5000 God morgon Jan, Tack så mycket för din bedömning, vilket gör oss stolta över vårt välskötta arbete. Av hygienhänvisningar och enligt det spanska hälsovårdsministeriets föreskrifter är det inte tillåtet i hotellfaciliteterna på badrumsborstar i rummen. Vi hoppas att vi ses i ett nästa tillfälle, uppmärksamt

8/10 Bra

Lina, göteborg

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Weekend
Jättefint, bra spa och frukost. Enda negativa var toaletten på rummet som inte hade en ordentlig dörr, utan en svängdörr av glas.
Bodde här 2 nätter i februari 2019
Svar från André - Duty Manager 18 feb. 2019
Kära Lina, Vi uppskattar dina kommentarer och hoppas att din vistelse på Hotel Axel har varit trevlig. Det blir ett nöje att hälsa på dig vid din nästa vistelse. Hälsningar från hela Axel Barcelona-laget.

10/10 Fantastiskt

Antonios

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Very clean , amazing breakfast and very nice possition. Many restaurants, clubs , cafes around.
Bodde här 6 nätter i januari 2019
Svar från André - Duty Manager 4 feb. 2019
Dear Antonios, We really appreciate your positive review about your stay. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Lars-Gunnar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Good design
Wow!
Bodde här 1 natt i januari 2019
Svar från Marc - Hotel Manager 27 jan. 2019
Dear Lars,, We really appreciate your positive review about your stay. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Central and popular hotel
Very good and helpful service from the staff. The room was very fresh except some small burn marks from where previous guests must have smoked (the air in the room was fresh so no other signs of smoking). At normal prices slightly too pricy but with the recurring discounts from hotels.com they’re worth it.
Bodde här 3 nätter i januari 2019
Svar från Marc - Hotel Manager 21 jan. 2019
Dear guest, We really appreciate your review. We will take some actions in regards to your comments in order to improve our service. We will be glad if you could give us a second chance to show you that we take our customers comments very seriously. It will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Överrasknings weekend.
Hotellets läge va super, nära till allt! Servicen & frukosten väldigt bra hade dock önskat att få se lite skivade grönsaker till frukost. En transgender hotell som verkligen lever upp till sitt rykte, är man som person emot detta eller har en negativ uppfattning ang detta så bör man inte välja detta hotell för andras trevnad! Helhetsbedömning 4 stjärnor lätt!
Bodde här 4 nätter i januari 2019
Svar från André - Duty Manager 16 jan. 2019
Kära gäst, Vi uppskattar verkligen din recension om din vistelse. Tack så mycket för dina kommentarer, de kommer att övervägas. Vi hoppas att du njöt av din tid i Barcelona och det kommer vara ett nöje att vara värd dig igen inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar, André - Duty Manager Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Neco

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fint hotell. Nära till det mesta. Trevlig och hjälpsam personal. Testade inte frukosten, men det ligger ett grymt ställe bara andra sidan gatan som har dunder frukost.
Bodde här 5 nätter i december 2018
Svar från André - Duty Manager 20 dec. 2018
Kära gäst, Vi uppskattar verkligen din positiva recension om din vistelse. Vi hoppas att du njöt av din tid i Barcelona och det kommer vara ett nöje att vara värd dig igen inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar,

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Semesterresa
Trevligt hotell med bra service och god stämning
Bodde här 3 nätter i oktober 2018
Svar från Marc - Hotel Manager 9 nov. 2018
Kära gäst Vi uppskattar verkligen din positiva recension om din vistelse. Vi hoppas att du njöt av din tid i Barcelona och det kommer vara ett nöje att vara värd dig igen inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Miroslav

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Axel hotel - a perfect stay in Barcelona
I would totally recommend Hotel Axel in Barcelona. Actually it's a theme hotel, maybe not very suited for business travelers, but it's super comfortable for all sorts of visitors. The location and the building are wonderful, the rooms seem to be well maintained, clean and tidy, comfy beds. Reception staff is absolutely great. I got an upgrade and the room was very nice. I didn't manage to test the spa and the roof bar so I can't say anything about those. On the negative side - the bathroom amenities are a bit poor, the minibar in the room is too pricy, the streets outside are very noisy even if the neighborhood is calm and the housekeeping staff is shouting around the corridors all day so it's difficult to rest or work during daytime. Nevertheless, this is a unique, relaxing and highly recommendable hotel to stay at when visiting this chaotic city, and I will definitely be back there again in the future.
Bodde här 2 nätter i oktober 2018
Svar från Marc - Hotel Manager 7 nov. 2018
Dear Miroslav, We are happy to hear your opinion about your stay, our main goal is providing an excellent service and comments like yours are very appreciated. We are looking forward to welcoming you again in the future. Kindest Regards Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Johni

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i oktober 2018
Svar från Marc - Hotel Manager 30 okt. 2018
Dear Johni We really appreciate your positive feedback about your stay. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Fredrik

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 6 nätter i augusti 2018
Svar från Marc - Hotel Manager 27 aug. 2018
Dear Fredrik, We really appreciate your positive review about your stay. We hope you enjoyed your time in Barcelona and it will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra hotell
Ett trevligt hotell i centrala Barcelona. Nära Plaza Catalunya. Mycket trevlig taktersss och bra frukost.
Bodde här 3 nätter i augusti 2018
Svar från Marc - Hotel Manager 16 aug. 2018
Kära gäst, Vi uppskattar verkligen din positiva recension om din vistelse. Vi hoppas att du njöt av din tid i Barcelona och det kommer vara ett nöje att vara värd dig igen inom en snar framtid. Med vänliga hälsningar, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

6/10 Okej

Daniel

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Nice hotel with friendly staff
This Axel Hotel has very service-minded staff and a very cool lobby. When it comes to the rooms they are nice but not as extravagant as the prices. The roof-top pool is great but it closes as 7pm every day, so not a place for an evening swim unfortunately. The beds are not as comfortable as I’d like them to be. I stayed at Axel in Madrid as well and really liked it there, pool is open nighttime as well and the rooms are original and unique in a great way. The breakfast buffé is nice but to the price they are charging it should be extravagant.
Bodde här 7 nätter i juli 2018
Svar från Marc - Hotel Manager 29 juli 2018
Dear Daniel, We really appreciate your review. We will take some actions in regards to your comments in order to improve our service. We will be glad if you could give us a second chance to show you that we take our customers comments very seriously. It will be a pleasure to host you again in the near future. Yours Sincerely, Marc - Hotel Manager Axel Hotel Barcelona

6/10 Okej

Seidrick

Gillade: Renlighet och personal och service
Great location and extremely walkable. Everything I had planned was in walking distance. The breakfast was very underwhelming. I paid extra to include breakfast and it was not good. I love the workout and the gym area was not the best. The machines were old and rusted.
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från Eric Mesa - 2nd Front Office Manager 28 apr. 2024
Dear Seidrick, Thanks for your time making the review of your stay as well for the punctuation on it.We are really sorry to hear your opinion about your time with us, our main goal is to provide our guests an enjoyable stay as you can see in many other reviews and it is clear this time we couldn't make it.For us, it would be a pleasure if you could give us a second chance in the future.Kindest regards,

10/10 Fantastiskt

Kevin Paul

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
This is a stylish property, very convenient location. An easy walk to the centre or to the Gothic Quarter. The Breakfast was buffet style and a massive choice, we had one of the better rooms with a two person balcony overlooking Barcelona. My initial impression was that the huge bed was too firm but this was not at all noticeable after the first night. This hotel initially gave the impression of being Gay centric, it does cater for this community but also for heterosexual. I thought the staff were great, especially Juliette, others too. Summary: Easy to get to from airport on the bus, great accommodation, excellent location, friendly staff, very good location for bars, restaurants and shops too.
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från Eric Mesa - 2nd Front Office Manager 27 apr. 2024
Dear Kevin, Thank you for make the review of your stay!We are really happy to know your opinion about our staff and hotel facilities. We hope you had a great time at Axel Hotel Barcelona as well as seeing you really soon.Kindest regards,

6/10 Okej

FOUAD

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Hôtel qui se dégrade. La piscine et jacuzzi non chauffé comme précisé. La terrasse manque de décors. Les chambres vieillissent.
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Daniel- Front Office Manager 22 apr. 2024
Cher Fouad,Merci pour votre avis.Nous sommes désolés que votre expérience n'ait pas été entièrement satisfaisante.Nous espérons vous revoir à une prochaine occasion.