Lobby

Recensioner av Radisson Blu Media Harbour Hotel, Düsseldorf

4 out of 5
Radisson Blu Media Harbour Hotel, Düsseldorf
Hammer Strasse 23 - Medienhafen, Düsseldorf, NW

Recensioner

8,8

Fantastiskt

10 - Fantastiskt i betyg. 377 av 785 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 319 av 785 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 64 av 785 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 21 av 785 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 4 av 785 recensioner" "

9,0/10

Renlighet

8,8/10

Personal och service

8,2/10

Bekvämligheter

8,8/10

Boendets skick och faciliteter

8,6/10

Hållbarhet

Recensioner

10/10 Fantastiskt

Sofia

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i september 2023
Svar från Deborah- Front Office Supervisor 10 sep. 2023
Liebe Sofia, vielen Dank für Ihr positives Feedback und dass Sie sich die Zeit genommen haben, diese mit uns zu teilen. Es freut uns sehr zu hören, dass Ihr Aufenthalt im Radisson eine sehr schöne Erfahrung war. Wir freuen uns auf ein baldiges Wiedersehen!Mit freundlichen Grüßen, Deborah- Front Office Supervisor

10/10 Fantastiskt

claes-göran

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i augusti 2021
Svar från Christoph Singh 23 okt. 2021
Lieber Claes-Göran, vielen Dank für Ihr Feedback und es freut uns zu hören, dass Sie sich bei uns wohlgefühlt haben. Wir freuen uns darauf, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen! Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Fantastiskt

Jeff

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Var ett mycket trevligt hotell och personal
Bodde här 2 nätter i april 2021
Svar från Katarzyna 12 apr. 2021
Dear Jeff, Thank you for your Feedback! we are very happy that you liked our Service and Hotel Room. I´ve tried to make your stay unforgettable and exceptional in the same way. I hope to see you back visiting us and other Radisson Hotels in Düsseldorf! See you next time. Katarzyna GSO Radisson Blu Team Düsseldorf

10/10 Fantastiskt

Niklas

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2020

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Affärsresenär, Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Allt var bra. Kände inte till att frukost inte ingick i boendepriset.
Bodde här 2 nätter i maj 2019
Svar från Wirun Lawang 19 maj 2019
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Radisson Blu Media Harbour. We are very pleased that we were able to convince you with our services. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards, Wirun Lawang Front Office Supevisor

8/10 Bra

Johan

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Familje weekend i Düsseldorf
Hotellet är fräscht och rent. Dock började resan med en diskussion kring extra sängen om den kngick eller ej i priset vi betalat. De gav med sig efter ett tag. Helt okej frukost. Ett stort plus för appletv funktion på tv så man kan streama sin egen film. Glasdörrar på toalett vilket kan te sig konstigt men är ganska vanligt i tyskland.
Bodde här 3 nätter i februari 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2019
Svar från Kate 28 mars 2019
Lieber Gast, es freut uns, anhand Ihres Feedbacks festzustellen, dass Ihnen der Aufenthalt bei uns gut gefallen hat. Meinen Kollegen und mir stehen das Wohlbefinden und die Zufriedenheit unserer Gäste stets im Focus. Ihre konstruktive Anmerkung haben wir zum Anlass genommen, diesbezüglich Trainings zu erstellen und diese mit unseren Mitarbeitern durchzuführen. Beste Grüße Katarzyna Skrobot und das Radisson Blu Team

8/10 Bra

Erik

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
4/5
4/5
Bodde här 1 natt i december 2018

8/10 Bra

Ken, Täby

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra hotell nära gamla stan
Temperaturen i resturangen var lite för låg. Matutbudet kan förbättras
Bodde här 2 nätter i januari 2018
Svar från Winnie Baum 19 feb. 2018
Dear Mr. Jet, Thank you for your positive review and your honest feedback, we deeply appreciate each one as a way to constantly improve. Looking forward to welcoming you back in the near future! Warmest regards from Düsseldorf, Winnie Baum Guest Relations Officer

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Mathias

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

AS, sthlm

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Modernt hotell i Düsseldorfs coola område Hafen
Alla bekvämligheter fanns. Snabb och vaken service. Dåligt med plats i frukostmatsalen lördag morgon

10/10 Fantastiskt

Thommy

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från RadissonBlu 23 juli 2016
Lieber Thommy, vielen Dank für Ihr Feedback und es freut uns zu hören, dass Sie sich bei uns wohlgefühlt haben. Wir freuen uns darauf, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen! Mit freundlichen Grüßen, Mariel Karwatka Front Office

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Bra! Men...
Personalen på hotellet var jättetrevlig och det var fräsch och fint. Jag åkte med en killkompis och delade rum... Rummet har fönster ut till sovrummet från duschen plus att till toaletten fanns det bara en frostad glasdörr. No privacy om man säger så. Visst om man är ett par och delar rum, men inte det mest optimala när man åker med kompisen. Vi var också tvungna att be om ett till täcke då det var tänkt att man skulle dela. Om man inte har frukost med i priset var den väldigt dyr för det var ingen lyxfrukost direkt. I det stora hela bra!
Svar från RadissonBlu 23 juli 2016
Dear Guest, thank you very much for taking the time to share your experiences from your last stay. It’s nice to hear that overall you had a good stay with us. We certainly look forward to welcome you again at the Radisson Blu Media Harbour Hotel in Düsseldorf. Kind Regards, Mariel Karwatka Front Office

4/10 Dåligt

Peter, Stockholm

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Blåsningen
Bra hotell, men 5 000 SEK/ dygn är ett dåligt skämt. Ingen arrangerad kommunikation till mässan och 45 min kommunal resa till utställningen. Ingen mysig hospitality i lobbyn, ingen äggkock i frukostmatsalen, vad får man för 5000 SEK?
Svar från RadissonBlu 30 jan. 2016
Kära gäst, Tack för att du tog dig tid att berätta om din vistelse hos oss. Vi strävar efter 100 % nöjda gäster och din feedback är därför mycket viktig för oss. Jag var besviken att läsa att vi inte uppfyllde dina förväntningar den här gången. Därför vill jag be om ursäkt och berätta att jag personligen har gjort en uppföljning med berörda chefer för att granska detta ärende. Jag hoppas att vi kommer att få tillfälle att hälsa dig välkommen tillbaka och visa att vi kan ta hand om dig på rätt sätt. Med vänliga hälsningar, Mariel Karwatka Front Office

10/10 Fantastiskt

Catrine

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Peter

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

Nils, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fräscht, modernt och trevligt.
Bra, fräscht, modernt och snyggt rum. Vi hade ett business-rum som ligger lite högre upp i hotellet och är större. Ingen särskild utsikt. Det tar ett tag att gå in till centrum, men det är fint att gå längs med floden. Helt OK frukost. Br wifi.
Svar från Christoph Singh 17 okt. 2015
Kära Nils, Tack för din recension och för att du berättade om dina upplevelser på Radisson Blu Media Harbour Düsseldorf. Vi tar gärna emot feedback och vi är glada över att få höra att du trivdes hos oss. Hela hotellteamet ser fram emot att snart få hälsa dig välkommen igen! Med vänliga hälsningar, Christoph Singh - Guest Realations Manager

10/10 Fantastiskt

Usman

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Lars, Göteborg

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Great hotel
Great hotel in the media area of Dusseldorf. Only downside was that I had made the reservation through Hotels.com inclusive breakfast. This however had not reached Radisson... I had to call up Hotels.com to get them to call back to the hotel to clarify this. took me 20 minutes but once Hotels.com had called Radisson everything worked fine. No shadow should be on Radisson, this was a mistake from Hotels. com (which they however fixed quickly once I was able to get hold of them...
Svar från RadissonBlu 25 juli 2015
Dear Lars, Thank you for your review and for sharing your recent experience at Radisson Blu Media Harbour Hotel,Düsseldorf. We love feedback and are pleased to hear that you enjoyed your time with us. The entire hotel team is looking forward to welcoming you back soon! With kind regards, Christoph Singh - Guest Relations Manager

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

anders

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet
Ok business hotel
All good except for a half-eaten loaf of bread that was left in the bedside table. that was actually kinda gross.
Svar från RadissonBlu 3 jan. 2015
Dear Guest , Thank you for taking the time to share your feedback. We apologize for the dissatisfaction of your stay. We take the time to listen to your constructive comments so we can continually improve our services. We hope for another opportunity to exceed your expectations. We look forward to your next stay. Kind regards Christoph Singh - Guest Relations Manager

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Inget att klaga på
Mycket bra hotell. Ligger 10-15 min promenad från centrum.

6/10 Okej

M.Carlson, Sweden

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Ganska bra hotell
Läget är ganska bra, med ett flertal restauranger i området. Att gå till Altstadt tar ca 20min. Mitt rum var snyggt och rent. Baren var däremot ganska tråkig, med klent utbud. Maten i restaurangen ok, men inte mer. Radisson Blu Scandinavia är snäppet bättre, men kanske lite sämre läge.

8/10 Bra

Andreas

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

André

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Inspirerande designval
Mycket genomtänkt design genomsyrar hotellets interiör. Fina fräscha och rymliga rum. Lobby med avslappnad miljö. Trevlig relaxavdelning med bastu, IR-bastu och balkong med solstolar. Okej frukostutbud och serviceinriktad personal. Rekommenderas.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

10/10 Fantastiskt

Jack, Van resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Fantastiskt hotel med bedrövligt dusch/toa
Vem har kommit på idéen att bygga duschar och toaletter med insyn från rummet och hallen? Här får vi ett rum som har glasvägg till duschen med fri insyn från sovrummet och en glasdörr in till toan med 5 cm glipa. Allt du gör därinne förstärks tack vare glaset. I övrigt var det ett kanonhotell på alla sätt.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Mycket bra hotell
Mycket fint hotel med många fina restauranger i området

10/10 Fantastiskt

Joakim, hammarö

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Hotellet höll bra och hög standard, låg i ett av de finaste områdena i Dussledorf, i hamnområdet där det är ett stort utbud av restauaranger, fina barer bla hotell Hyats bar, nattklubb och många Italienska och Franska restauranger.Trevlig och hjälpsam personal i receptionen på hotellet. I bar restaurangen var de blandat bra och mindre bra personal beroende på hur man upplever dem.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Per, Helsingborg

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Perfect area to stay in Dusseldorf
Friendly staff and very nice rooms.

10/10 Fantastiskt

Kristin, Sigtuna

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Radisson Blu Media Harbour Hotel, Düsseldorf
Mycket fräscht och välkomnade hotell. Lyxigt men till ett mycket bra pris. Ligger i ett lugnt och fräscht område med närhet till storstan.

6/10 Okej

Rikard, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Radison,Düsseldorf
Snyggt och stilfullt designhotell i Düsseldorf,ligger inom gångavstånd från Altstadt, Nytt och fräscht,stort trevligt rum,rent och snyggt lite överdesignat i vissa avseenden, trasiga ljuskällor i belysningsarmaturer eller så hittade jag inte strömbrytaren ? tillbringade inte så mycket tid på hotellet så jag lät det vara ,bra med fritt wi-fi Jag åkte bil och fann parkering i omgivningen efter en stunds letande,hamnade mitt i rusningstrafiken och det är mycket bilar i rörelse i Düsseldorf Korrekt och trevligt bemötande i receptionen,snabbt och effektivt,helt i min smak

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

Jens, Montabaur

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Gute Lage im schöne Hafen gute Anbindung mit S Bahn vom Hauptbahnhof
Bodde här 4 nätter i april 2024

8/10 Bra

Mohd

Affärsresenär, Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
The property is OK as we only stay for 1 night and don't really use the facility and just have a stroll along the river.
Bodde här 1 natt i mars 2024
Svar från Front Office Manager 15 apr. 2024
Dear Mohd,Thank you for staying with us. We are happy to see that you had a good stay and hope to see you back!All the best,

8/10 Bra

Thomas

Reste i grupp
Gillade: Personal och service och bekvämligheter
👍
Bodde här 1 natt i mars 2024
Svar från Front Office Manager 5 apr. 2024
Dear Thomas,Thank you for staying with us. We are happy to see that you enjoyed your stay with us and we would like to welcome you back soon. All the best,

10/10 Fantastiskt

BURCIN

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
It was way better hotel than I expected. Good size and quite room, comfortable bed.
Bodde här 1 natt i februari 2024
Svar från Front Office Manager 8 mars 2024
Dear Burcin, Thank you for staying with us. We are delighted to see that you were pleasantly surprised and overall happy with your stay. Hope to see you back soon!All the best,

10/10 Fantastiskt

Ahmad

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i februari 2024
Svar från Front Office Manager 8 mars 2024
Dear Ahmad,Thank you for choosing our hotel for your stay. We are happy to see that you had a great stay and hope to see you again soon!All the best,

10/10 Fantastiskt

Bruno Van

Bodde här 1 natt i februari 2024
Svar från Front Office Manager 5 apr. 2024
Dear Bruno,Thank you for rating us and we hope to see you back soon!All the best,

10/10 Fantastiskt

Sebastiano

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
As usual GREAT staff and very welcoming
Bodde här 1 natt i januari 2024
Svar från Eleonora – Front Office Supervisor 4 feb. 2024
Dear Sebastiano,thank you very much for your positive review of the recent stay at Radisson Blu Media Harbour. Your feedback is very important to us and I will definitely share it with the whole team. We are looking forward to welcome you back with us in the not too far future and remain with warmest regards,

6/10 Okej

Verifierad resenär

Affärsresenär
In die Jahre gekommen ...
Es lag im ganzen Hotel ein parfümierter Geruch in der Nase, störte nicht nur mich, auch meinen Kollegen sehr. Keine Steckdosen neben dem Bett, alles wirkt etwas lieblos und in die Jahre gekommen. Service bemüht, aber wirkten etwas unterbesetzt, daher angestrengt, es dauerte alles sehr lange. Beim Frühstück lange Schlangen an der Kaffeemaschine, weil ständig eine ausfiel, nur kleine Tassen waren vorhanden. Preis-Leistung stimmt einfach nicht.
Bodde här 1 natt i januari 2024
Svar från Eleonora – Front Office Supervisor 24 jan. 2024
Liebe Gast,Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihr Feedback mit uns zu teilen. Es tut uns leid zu hören, dass Ihr Aufenthalt nicht vollständig Ihren Erwartungen entsprochen hat.Wir bedauern, dass der parfümierte Geruch im Hotel und das Fehlen von Steckdosen neben dem Bett Ihr Erlebnis beeinträchtigt haben. Ihre Anmerkungen bezüglich des Services und des Frühstücks haben wir zur Kenntnis genommen, und wir entschuldigen uns aufrichtig für die entstandenen Unannehmlichkeiten.Wir nehmen Ihr Feedback ernst und werden interne Maßnahmen ergreifen, um sicherzustellen, dass solche Probleme künftig vermieden werden. Wir würden uns freuen, Sie in der Zukunft erneut begrüßen zu dürfen, um Ihnen eine verbesserte Erfahrung zu bieten.Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Fantastiskt

Martin, Recklinghausen

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Tolle Lage, große Zimmer, Frühstück klasse aber Frühstücksbereich zu klein.
Bodde här 1 natt i januari 2024
Svar från Eleonora – Front Office Supervisor 24 jan. 2024
Lieber Martin,Vielen Dank für Ihr positives Feedback und dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihre Erfahrungen zu teilen. Es freut uns zu hören, dass Sie die Lage unseres Hotels, die geräumigen Zimmer und das hervorragende Frühstück genossen haben.Wir nehmen auch Ihre Anmerkung zum Frühstücksbereich zur Kenntnis. Ihr Feedback ist uns wichtig, und wir werden prüfen, wie wir den Bereich verbessern können, um allen Gästen ausreichend Platz zu bieten.Es war uns eine Freude, Sie als Gast zu haben, und wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Wenn Sie weitere Anregungen oder Wünsche haben, zögern Sie bitte nicht, uns mitzuteilen.Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Fantastiskt

Fabrice

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Clean, modern and friendly staff.
Bodde här 2 nätter i december 2023
Svar från Eleonora – Front Office Supervisor 22 dec. 2023
Dear Fabrice,thank you very much for your positive review of the recent stay at Radisson Blu Media Harbour. Your feedback is very important to us and I will definitely share it with the whole team. We are looking forward to welcome you back with us in the not too far future and remain with warmest regards,

8/10 Bra

Ralph

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Nice Room.
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från Eleonora G. - Front Office Supervisor 21 dec. 2023
Dear Ralph,thank you very much for your positive review of the recent stay at Radisson Blu Media Harbour. Your feedback is very important to us and I will definitely share it with the whole team. We are looking forward to welcome you back with us in the not too far future and remain with warmest regards,

10/10 Fantastiskt

Dirk

Bodde här 5 nätter i november 2023
Svar från Eleonora - Front Office Supervisor 22 dec. 2023
Lieber Dirk,vielen Dank für Ihr Feedback zu Ihrem Aufenthalt im Radisson Blu Media Harbour Hotel. Wir freuen uns, dass es Ihnen bei uns gefallen hat, und hoffen, Sie bald wieder in unserem Hotel begrüßen zu können. Wenn wir noch etwas für Sie tun können, können Sie sich gerne an uns wenden. Mit freundlichen Grüßen,

10/10 Fantastiskt

Stanley

Bodde här 3 nätter i december 2023
Svar från Eleonora – Front Office Supervisor 21 dec. 2023
Dear Stanley,thank you for staying at Radisson Blu Media Harbour and for sharing your fantastic comment on your recent visit to our hotel. I am looking forward to the pleasure of welcoming you again soon, to provide you with another memorable stay. Best regards,

10/10 Fantastiskt

Sebastiano

Bodde här 4 nätter i december 2023
Svar från Eleonora – Front Office Supervisor 21 dec. 2023
Dear Sebastiano,thank you for staying at Radisson Blu Media Harbour and for sharing your comment on your recent visit to our hotel. I am looking forward to the pleasure of welcoming you again soon, to provide you with another memorable stay. Best regards,