Bodde på Mariott i Hurgada i två omgångar under en vecka pga en resa till Kairo, och allt som allt kan man summera vistelsen som bra, då hotellets läge var optimal för oss som ett par som ville slippa traikljudet samt de jobbiga, klängiga försäljarna. Hotellet låg ca 5 minuters bilfärd bort från downtown, vilket är helt perfekt för den som INTE vill ha trafikljud¨som tar bort mysfaktorn. Rummet var superfräsht, fick riktigt fint service av städpersonalen. Standen var perfekt, dock liten , men helt OK då det var avskärmat och som sagt inga förutom boende hade tillgång till. Standpersonalen var supertrevliga och alltid till hands. Poolen var stort och alltid ren. Tyvärr är mentaliteten hos vissa servicepersonal för infekterad med en grundtanke att alla människor egentligen ljuger och ska lura dem (som nästan alla människor där har). Vi beställde roomservice efter 5 dagar in i resan UTAN att ha blivit magsjuk en endaste gång (och ätit ute på resturang), och jag blev så magsjuk att jag låg i säng nästan en hel dag. Efteråt gick jag ner till receptionen för att klaga med min svenska mentalitet att SJÄLVKLART ska de betala för åtminstonne maten, men de tittade bara på mig misstänksamt och frågade frågor ifall jag inte gjorde ett misstag och blandande ihop saker och ting. Efter att ha klagat till en andra person var det samma attityd där, och samma men den tredje personen....frukosten var dock jätte bra, mycket att välja på, väldigt fina råvaror (för att vara Egypten). Sist men inte minst: köp för guds skull inga drinkar eller shots på hotellet! De var GARANTERATutspädda med vatten. Köp med er hellre från flygplatsen. Sprit är det väldigt dåligt med i Egypten. Jag personligen skulle inte vilja bo på mariott i Hurgada igen, bara pga deras attityd med magsjukan och roomservicen.