Lobby

Recensioner av Urban Hotel Kyoto

3 out of 5
Urban Hotel Kyoto
4-59 Nishiura-cho, Fukakusa, Fushimi-ku, Kyoto, Kyoto

Recensioner

7,8

Bra

10 - Fantastiskt i betyg. 146 av 705 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 334 av 705 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 176 av 705 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 43 av 705 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 6 av 705 recensioner" "

8,2/10

Renlighet

8,0/10

Personal och service

7,6/10

Bekvämligheter

7,6/10

Boendets skick och faciliteter

7,8/10

Hållbarhet

Recensioner

8/10 Bra

Jon

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
New and fresh
Small rooms but rather common thing in Japan. Can't set temperature on AC only strength. So even with 24 Degree Celsius it still heated the room. Front desk knew very little English but really tried their best to help.
Bodde här 4 nätter i april 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
附近的餐馆很不错,酒店的屋子比较小,但是酒店里的餐馆服务员态度不是很好

8/10 Bra

Jonathan, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
A good hotel, a bit far from the center of Kyoto, but instead very close to Fushimi Inari. 10-15 min walk to the trainstation. They were in the process of building on the facade while I was there so I had no use of my windows. Nice place all in all.

6/10 Okej

Ulf, Karlstad

Gillade: Renlighet och personal och service
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Nära till vissa sevärdheter. Lugnt område nära universitet så det var mycket rörelse på tunnelbanan vid vissa tider.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bra hotell med bra säng i för litet rum.
Trots att hotellet ligger en bit från centrum var det bekvämt nära två tågstationer. Runt hotellet fanns ett 30-tal restauranger. Som på alla japanska hotell var rummet litet med ingen plats till bagage. Det fanns inte heller någon sittplats. Frukosten var bra. Bra tvättmöjligheter.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Mycket bra ställe
För oss var detta ställe perfekt. Ingen frukost ingick men det var ok för allt annat fungerade bra. Det enda småjobbiga var att man måste lämna rumsnyckeln i receptionen varje gång man går ut, men är väl ok.

10/10 Fantastiskt

Emma, Eslöv

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra Hotell
Väldigt bra hotell med personal som pratar engelska. Ända att anmärka på skulle vara frukosten. Den serveras upplagd på tallrik. En rostad ljus macka tillsammans med en liten kålsallad och ett överkokt ägg. Inte så mättande.

6/10 Okej

J. Karlsson, Kyoto

Gillade: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Prisvärt om man bara spenderar nätterna där.
Överlag om man har tänkt vara ute och turista under dagarna så duger detta hotell utmärkt. Varierande engelskakunskaper hos personalen gjorde det lite mer komplicerat vid incheckningen än det hade behövt vara, med ihopblandade bokningar i resesällskapet, samt att vi först fick ett rum med kraftig röklukt trots specificerad bokning av rökfritt. Allt detta löste sig dock efter ett par konversationer på väldigt grundläggande engelska. Språkbarriärer påverkar inte deras inställning till god service, man måste bara ha lite tålamod. Hotellets läge är lite utanför på södra sidan av Kyoto, ca 1km till JRstationen i Inari, och ca 900m till den privata Keihanstationen i Fukakusa. Det enda i området värt att besöka är det stora antalet tempelportar som har sin början precis vid stationen i Inari, annars är det en 10-20min med tåg för att komma in i själva Kyoto, beroende på var man vill. Uthyrning av cyklar finns i anslutning till hotellet.

6/10 Okej

Sasha, Stockholm

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
It was alright for 1 night
Unfortunately I stayed for two nights

8/10 Bra

martin, kuala lumpur

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

6/10 Okej

Kazuhito

Reste med sin partner
Gillade: Personal och service
今回2人で泊まりましたが、室内で食事する際にイスがひとつしかなく非常に食べにくかったです。二人で泊まる部屋にはイスを二つ置いてほしい。
Bodde här 1 natt i maj 2024

8/10 Bra

yumi

Affärsresenär, Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
泊まりやすい
Bodde här 2 nätter i maj 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 川口 25 maj 2024
ご宿泊いただき、誠にありがとうございます。「泊まりやすい」とのお言葉をいただき、大変嬉しく思います。お客様に快適にお過ごしいただけるよう、スタッフ一同努めてまいります。またのご利用を心よりお待ちしております。

10/10 Fantastiskt

Serena

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Clean and spacious.
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från Urban Hotel Kyoto Kyoka Kawaguchi 25 maj 2024
Thank you for staying with us.We are delighted to hear that you found our accommodations clean and spacious. Our team will continue to strive to provide a comfortable experience for all our guests. We look forward to welcoming you again in the future.

8/10 Bra

Julie

Reste med familj och småbarn
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
The hotel is near a really good and cheap bakery.
Bodde här 3 nätter i maj 2024
Svar från Urban Hotel Kyoto Kyoka Kawaguchi 21 maj 2024
Thank you for sharing your experience! We're glad to hear that you found a great and affordable bakery near our hotel. We always appreciate it when guests discover local gems and enjoy their time in the area. If you have any other recommendations or feedback, feel free to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back soon!

6/10 Okej

Fuki

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

8/10 Bra

RYOKO

Affärsresenär, Reste med familjen
Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
古い建物であるが、朝食が充実しており良かった
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 川口 21 maj 2024
この度は、アーバンホテル京都にご宿泊頂き誠にありがとうございました。お客様のご感想をお聞かせいただき、重ねてお礼申し上げます。当施設の朝食に関するお褒めの言葉、大変嬉しく存じます。古い建物であるにもかかわらず、朝食がお客様に満足いただけたことを光栄に思います。今後もお客様にご満足いただけるよう、サービスの向上に努めてまいります。またのご利用を心よりお待ちしております。

8/10 Bra

???

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
駅から少し遠いかな?
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 川口 21 maj 2024
この度は、アーバンホテル京都にご宿泊頂き誠にありがとうございました。お客様の貴重なご意見を頂戴し重ねてお礼申し上げます。駅からの距離に関するご指摘を受け、当施設の利便性向上に向けて改善策を検討してまいります。今後ともより快適にご利用いただけるよう努めてまいりますので、アーバンホテル京都をよろしくお願い致します。

10/10 Fantastiskt

??

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
とても感じの良いホテルでした‼︎
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。貴重なご意見を頂き重ねてお礼申し上げます。当ホテルでは、美味しいランチビュッフェをお楽しみいただけます。様々な料理やメニューが揃っており、お客様にご満足いただけること間違いありません。ぜひ次回のご訪問の際には、ランチビュッフェもお楽しみください。お客様のお越しを心よりお待ちしております。

4/10 Dåligt

Amit

Reste med familjen
Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service
Kawasaki San at the front office is a terrible person, rest staff was amazing
Bodde här 2 nätter i maj 2024
Svar från Urban Hotel Kyoto Higashitani 12 maj 2024
Thank you very much for staying with us this time.We apologize for the inconvenience and discomfort caused by the staff's response during your stay.All of us will review and improve our guidance methods to improve our services.The Urban Hotel Group has four hotels in Kyoto, two in Shiga, and one in the United States.We would be happy if you could stay with us again.Thank you for taking the time out of your busy schedule to post.

6/10 Okej

Joanna

Reste med sin partner
Gillade: Personal och service och bekvämligheter
It is an older building but the actual facilities were physically clean and the staff service was top notch. The hallways and rooms had a very musty smell which did not go away. It was slightly inconvenient to move around with luggage but it was chosen for its affordable price and close proximity to the Fushimi Inari Shrine (10-15 minute walk). It mostly a residential neighbourhood so it's very quiet.
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
Thank you for Staying at our hotel.We're pleased to hear that you found our facilities to be clean and that you received excellent service from our staff. However, we apologize for the persistent musty smell in the hallways and rooms. We'll address this issue promptly to ensure a more pleasant stay for our guests.Thank you for choosing to stay with us, and we hope to welcome you back in the future.

8/10 Bra

takeo

Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 川口 25 maj 2024
この度は、アーバンホテル京都にご宿泊頂き誠にありがとうございます。また、ご評価頂きました事も重ねてお礼申し上げます。ご滞在中はごゆっくりお過ごしいただけましたでしょうか。これからも日々、より良いホテルを目指し精進して参りますのでまたのご利用お待ち申し上げております。

10/10 Fantastiskt

Jeffrey

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

6/10 Okej

Kazuyuki

Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

10/10 Fantastiskt

Jake Francis

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Staffs are very friendly. ❤️ will book again next time
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
Thank you for staying at Urban Hotel Kyoto.We hope you had a pleasant stay with us.During the summer, Kyoto hosts wonderful events such as the Gion Festival and the Gozan no Okuribi (Mountain Bonfire). We hope you can enjoy these events during your next visit.We have vacancies available, so we look forward to welcoming you back soon.Thank you for taking the time to leave a review.

8/10 Bra

noboru

Affärsresenär
Gillade: Renlighet
満足です
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

6/10 Okej

KAYO

Affärsresenär
Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
コスパの良い快適なホテルです。 地下駐車場は狭いため、suvや1ボックスを止めるのは場所により困難。場所は早い者勝ちのようです。 ちょっと歩けば1000円以内で駐車場もあるのでそちらを選んだほうが良かったです。 7階に宿泊しましたがエレベータの音が結構響きました。耳栓を持って行ったほうがよいですね。
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。貴重なご意見を頂き重ねてお礼申し上げます。駐車場に関しまして、大きい車の場合、地上駐車場でご案内致します。次回ご宿泊の際はお気軽にフロントまでお声がけくださいませ。また、エレベータの音についてきまして、ご迷惑をお掛けしてしまい申し訳ございません。騒音の軽減に向けて、対策を検討いたします。お客様の貴重なご意見をありがたく受け止め、今後のサービス向上に努めてまいります。また京都にお越しの際はアーバンホテルグループをよろしくお願い致します。お忙しい中、ご投稿ありがとうございました。

8/10 Bra

rex

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet
少し高いなぁと感じたけど程よい施設 お土産やレストランもあるので良かったです。 行きたい場所へのアクセス等京都駅からも近く場所も良かった。
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はアーバンホテル京都にご宿泊いただきまして誠にありがとうございます。ご滞在中はごゆっくりお寛ぎいただけましたでしょうか。今後もお客様にご満足頂けますようサービス向上に努めて参ります。この度はお忙しい中、ご投稿いただきましてありがとうございました。またのお越しを心よりお待ちしております。

10/10 Fantastiskt

Vivian

Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

4/10 Dåligt

SHUHO

Reste med sin partner
Gillade inte: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
部屋の温度調整ができなくて暑かったり寒かったりでした。ランドリーマシーンの乾燥が全く乾かないので何度も乾燥をしていたのですが勝手に誰かが乾いていない洗濯物を外に出し洗濯をしていました。海外の方が多いので仕方ないですかね。
Bodde här 3 nätter i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。貴重なご意見を頂き重ねてお礼申し上げます。部屋の温度調整やランドリーマシンの問題について、誠に申し訳ございません。まず、部屋の温度調整に関しては、各部屋の温度をより快適に保つための改善策を検討いたします。また、ランドリーマシンの乾燥機能についても、十分な機能を発揮できるように調整を行います。お客様の貴重なご意見に真摯に対応し、改善に努めてまいります。ご不便をおかけいたしましたことをお詫び申し上げます。今後ともご利用いただければ幸いです。お忙しい中、ご投稿ありがとうございました。

10/10 Fantastiskt

??

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
スタッフが親切丁寧に教えてくれました。
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。また、貴重なご意見を頂き重ねてお礼申し上げます。フロントでは観光案内も行っておりますので、また次回ご宿泊の際もお気軽にお声がけくださいませ。全スタッフが現状に満足することなく、今後もより良いサービスをご提供できるよう精進して参ります。またアーバンホテルグループにご宿泊頂けましたら幸いです。お忙しい中、ご投稿ありがとうございました。

10/10 Fantastiskt

Kotone

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
すぐ近くにコンビニもあり、良かったです。
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。ご滞在中はごゆっくりとお過ごし頂けましたでしょうか。また、夏には京都では祇園祭や五山の送り火など、素晴らしいイベントが続きます。ぜひ次回のご訪問の際には、このようなイベントもお楽しみいただければと思います。空室がございますので、またのご利用を心よりお待ちしております。お忙しい中、ご投稿いただき、ありがとうございました。

6/10 Okej

??

Reste i grupp
Gillade: Renlighet
駐車場の勾配がキツイ
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。貴重なご意見を頂き重ねてお礼申し上げます。お客様の安全をより確保し、快適な滞在をお約束するため、ご案内方法の改善に取り組んでまいります。新たな案内システムの導入や、よりわかりやすい案内板の設置など、安全性と利便性の向上に向けて努めてまいります。お客様の声を大切にし、より良いサービスを提供できるよう努めてまいりますので、今後ともご意見をお寄せいただけますと幸いです。またのお越しを心よりお待ちしております。

6/10 Okej

Mitsuki

Reste med familjen
Gillade inte: Bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
最寄りの駅やコンビニまで少し距離があったような気がします。あと部屋が狭く、窓が全開になってしまうのは安全上どうかな、改善すべきではと思いました。
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från アーバンホテル京都 営業統括部 東谷 12 maj 2024
この度はご宿泊頂き誠にありがとうございます。貴重なご意見を頂き重ねてお礼申し上げます。アクセスに関しまして3つ最寄り駅があり、近くにバス停もございます。周辺マップもフロントに置いておりますので、是非ご参考にしてください。窓のセキュリティに関するご心配についても、お客様の安全と安心を最優先に考え、改善に努めてまいります。今後ともご意見・ご要望をお聞かせいただき、より良いサービスを提供できるよう努めてまいります。またのお越しを心よりお待ちしております。

6/10 Okej

???

Reste i grupp
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
場所もわかりやすく駐車場完備だったのでらくでした。 シングルベッド二つの一部屋を利用したかったが部屋数が少ないとのことで残念でした。 朝食の品数が多くとても美味しくいただきました。
Bodde här 1 natt i mars 2024

8/10 Bra

Mayumi

Reste med sin partner
Gillade inte: Bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
ホテルじたいは、立地も良かったですが、設備の電子レンジが汚れたままで、かなり汚い。 部屋にハンドソープがあればもっと良かったです。駐車場はとにかく狭くて、満車なので、一般有料駐車場に停め直す際、地下駐車場から出す際坂とカーブがきつく、大型車は大変なので、事前にわかるように告知をHP等で告知あれば親切じゃないかな?と思いました。
Bodde här 1 natt i mars 2024

10/10 Fantastiskt

am

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
早班工作人員皆服務周到,有當場加購早餐,早餐不錯。
Bodde här 2 nätter i februari 2024
Svar från Urban Hotel Kyoto Higashitani 22 mars 2024
非常感谢您入住京都城市酒店。我们希望您在入住期间度过一个轻松的时光。天气逐渐转暖,正是旅游观光的好季节。前台备有许多观光景点的小册子以及原创观光地图。我们希望这对您下次入住期间有所帮助。我希望再次见到你。谢谢。

10/10 Fantastiskt

RIO

Bodde här 2 nätter i februari 2024
Svar från アーバンホテル京都 東谷 22 mars 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

6/10 Okej

ATSUSHI

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i februari 2024
Svar från アーバホテル京都 中野 10 feb. 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

10/10 Fantastiskt

SHIHORI

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i februari 2024

10/10 Fantastiskt

yasukatsu

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2024

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
ちょいと残念
エアコンの温度が調節出来ずちょいと残念
Bodde här 1 natt i januari 2024

4/10 Dåligt

YUKO

Reste med sin partner
Gillade: Personal och service
Bodde här 1 natt i januari 2024

8/10 Bra

SZE HO HORACE

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2024

8/10 Bra

Masahiro

Reste med familj och småbarn
Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
京都駅から遠くなく比較的静かな場所にありました。京阪、JRの駅や伏見稲荷神社が近く便利でした。とても安く宿泊することができ良かったです。
Bodde här 2 nätter i januari 2024
Svar från アーバンホテル京都 中野 11 jan. 2024
この度は、アーバンホテル京都にご宿泊頂き誠にありがとうございます。お客様の仰る通り、当ホテルには最寄り駅が3つあり、京都市内や京都南部へのアクセスが大変良好でございます。また、伏見稲荷大社以外も藤森神社など徒歩圏内に観光スポットがございます。またお越しいただいた際には、是非足を運んでみてはいかがでしょうか。この度は、お忙しい中ご投稿いただきありがとうございました。またお客様にお会いできる日を心よりお待ちしております。

10/10 Fantastiskt

Philippe

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fushimi Inari
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från アーバンホテル京都 中野 11 jan. 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

10/10 Fantastiskt

??

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från アーバンホテル京都 中野 11 jan. 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

8/10 Bra

naoki

Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från アーバンホテル京都 中野 11 jan. 2024
貴重なご意見ありがとうございます。またのご利用お待ちしております。

8/10 Bra

Hata

Affärsresenär
音が若干気になりました
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från アーバンホテル京都 松野 31 dec. 2023
この度はアーバンホテル京都にご宿泊いただきまして誠にありがとうございます。館内の騒音についてご不快な思いをさせてしまい申し訳ございませんでした。館内・客室のチェックを今一度徹底して行ってまいります。この度はお忙しい中、ご意見をお寄せいただきありがとうございました。

8/10 Bra

Verifierad resenär

Affärsresenär
Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från Matsuno 31 dec. 2023
Thank you for your valuable feedback.We hope to see you again one day.

4/10 Dåligt

kiyotsugu

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
チェックイン時のフロントレディの対応が新人さんとはいえ、まだまだでしたね。笑顔と愛想が足らないようなほんの事務的な対応で残念。これからの育成に期待ですね。安かろう悪かろうでは、、リピートは厳しいかと。外に出る時のいってらっしゃいの挨拶も複数人いて誰一人声がけしない。どうかと思います、サービス業なのに。
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från アーバンホテル京都 松野 31 dec. 2023
この度はアーバンホテル京都にご宿泊いただきまして誠にありがとうございます。フロントスタッフの対応についてご不快な思いをさせてしまい申し訳ございません。フロントスタッフの教育を、今後は見直して改善に努めて参ります。この度はお忙しい中、ご感想をお寄せいただきまして誠にありがとうございました。