Detta var andra gången vi bodde på The Hive, första gången var 2019, då var hotellet nybyggt (läs knappt färdigbyggt) och de skavanker vi uppmärksammade då kunde enkelt skyllas på barnsjukdomar. Nu när vi bodde på hotellet för andra gången, tre år senare, blev det tydligt att samma skavanker tyvärr kvarstår.
Hotellet är fint, rummen är enkla men trevliga. Det är lätt att gilla hur de jobbat med kopplingen till bikupan med hexagoner överallt, tvål som luktar honung etc. men det som drar ner betyget på upplevelsen för oss är helt klart servicen. Det tog först och främst 4 dagar att få svar på ett enkelt e-mejl till receptionen innan vår vistelse. Väl på plats skulle det vara en överdrift att kalla receptionspersonalen för engagerad, man möttes aldrig av ett hej när receptionen passerades tex. Frukosten är OK, utbudet är relativt stort men även här är upplevelsen mer yta än innehåll. Helt klart ett trevligt hotell men känslan är att det helt klart finns bättre 4-stjärniga upplevelser i Rom i samma prisklass.