Exteriör

Recensioner av Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island

4 out of 5
Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island
Golf Plaza, Yas Island, Abu Dhabi

Recensioner

8,4

Väldigt bra

10 - Fantastiskt i betyg. 461 av 1000 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 349 av 1000 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 118 av 1000 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 43 av 1000 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 29 av 1000 recensioner" "

8,8/10

Renlighet

8,6/10

Personal och service

8,4/10

Bekvämligheter

8,6/10

Boendets skick och faciliteter

8,0/10

Hållbarhet

Recensioner

10/10 Fantastiskt

Madeleine

Bodde här 4 nätter i maj 2023
Svar från Ehab Mustafa 2 juni 2023
Dear MadeleineThank you very much for taking the time to share your stay experience with us , i's pleasing to see that you have enjoyed your recent stay with us.Looking forward to welcome you back soon.Best regards

10/10 Fantastiskt

Karl Uno

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i november 2021
Svar från SK 16 feb. 2022
Dear Karl, Thank you for your feedback and for taking the time to write about your experience. We are delighted to read that you enjoyed your stay with us. We look forward to your next visit. Best regards, Bernard D’Souza Hotel Manager

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Solid hotel with good surroundings
Good hotel at Yas Island, close to the golf course, Marina curcuit and the mall. Overall a good stay, beautiful view from the room.
Bodde här 1 natt i november 2021
Svar från SK 18 nov. 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your great experience. We are delighted to read that you enjoyed your stay with us. We look forward to your next visit. Best regards, Bernard D’Souza Hotel Manager

6/10 Okej

Paul

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
The service to Yas beach, transport, the stuff, cleanness was very good. I did not get the room what I was promised.
Bodde här 3 nätter i februari 2020
Svar från Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island 24 feb. 2020
Dear Paul, Thanks for sharing your review with us. Glad you enjoyed your stay with us. While we are sorry for not being able to allocate your desired room and appreciate your understanding as it's always subject to availability. Best regards, Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Allt bra men riktigt illa när det inte finns en läslampa vid sängen.
Bodde här 2 nätter i februari 2020
Svar från Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island 24 feb. 2020
Dear Guest, Glad you liked your stay and appreciate your comment on the reading lamps as we'll use it to enhance our guest experience. Best regards, Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island

10/10 Fantastiskt

Sven

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra boende för golf i Abu Dhabi
Utmärkt hotell i Abu Dhabi med närhet till flera fina och bra golfbanor. litet spa men med behandlingar och bra och ganska stort gym
Bodde här 4 nätter i februari 2020
Svar från Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island 24 feb. 2020
Dear Guest, Thank you for sharing your experience. We hope next time you will stay in the hotel and will assure you our best services at all times. Best regards, Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island

8/10 Bra

Ewa

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Kan rekommendera
Vi var 3 som bodde 6 nätter. Vi hade en extrasäng och den var skön. Lite trångt men ändå helt ok. Vi hade superior rum med lounge access och vy mot vattnet och golfbanan. Fin stor balkong. Frukost i stora matsalen var rörig och trångt. Det var svårt att få bord. Uppe i exekutiv loungen fanns frukost också för oss men ofta saknades då ägg. Snacks o sallad fanns mitt på dagen men tog ofta slut. Samma med serveringen på kvällen, det var lite huggsexa om maten som då var varm. Men man fyllde på en del av rätterna men kunde få vänta. Vin öl och drinkar fanns då också. På dagen var det bra att promenera till yas beach och man fick voucher till inträdet av hotellet. Trångt vid poolen och ganska stökigt så vi var inte där. Gymmet var helt ok. Vi är nöjda med hotellet. Starten från flygplatsen går rakt över hotellet men ingen trafik på natten.
Bodde här 6 nätter i december 2019
Svar från Radisson Blu, Abu Dhabi Yas Island 30 dec. 2019
Dear Ewa, Appreciate sharing your feedback both positive and constructive, and we would like to assure you that your comments have been shared with the relevant team. Best Regards, Radisson Blu, Abu Dhabi Yas Island

8/10 Bra

Anna

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevligt och bra!
Bra hotell med bra läge. Nära till F1, Yas Mall, Vattenland, Warner Bros och Ferrari world. Hotellet har dessutom en gratisbuss så man enkelt kan ta sig till vissa delar. Minus för vår del var att vi fick ett rum med balkong över restaurang Fellini som hade hög musik och fest 3-4 nätter av vår vecka.
Bodde här 7 nätter i oktober 2019
Svar från Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island 4 nov. 2019
Dear Anna, Thank you for your feedback and for taking the time to write about your experience. We are delighted to read that you enjoyed your stay with us. We look forward to your next visit. Best regards, Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 7 nätter i januari 2019
Svar från Guest relation 20 jan. 2019
Dear Guest, Thanks for sharing your rating with us. We look forward to your next visit to exceed your expectations. Best regards, Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island

10/10 Fantastiskt

Karin

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Kommer gärna tillbaka
Fint hotell och fint läge. Vänlig personal.
Svar från Guest relation 2 maj 2018
Thank you for sharing your thoughts with us and we look forward to welcoming you back again as our guests in the hotel. Best regards, Radisson Blu Yas Island Team

6/10 Okej

Patric

Gillade: Personal och service
Charter hotell
Tyvärr är detta ett charter hotell för svenskar, dom har all-inclusive och tar alla solstolar innan frukost. Kommer man till poolen sen eftermiddag finns inga lediga solstolar dom går även runt och är jätte fulla och kan knappt bete dig
Bodde här 4 nätter i oktober 2017

10/10 Fantastiskt

Cecilia

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Jättefint hotell nära flygplatsen
Jättefint hotell, vi bodde med tillgång till loungen vilket var jättebra. Dock stört av flyg som landar och startar, nog lika med alla hotell i området. Poolen jättefin och riktigt varm trots vinter.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fantastiskt hotell bra mat serviceinriktad personal.
Dear Valued Guests, Thank you for your fantastic rating and review.

8/10 Bra

Per

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Deras service var bra.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

Yousef

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service

8/10 Bra

Per, Piteå

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Smidigt hotell för tonårsfamilj!
Trevlig personal som också smidigt hjälpte till att ordna transport till och från Dubai. Smidigt och barnvänligt. Passade perfekt för oss med två tonårsbarn. Vi fick en dubbelsäng och barnen varsin säng och så hade vi dörr emellan våra rum som gjorde att vi nästan fick en tvårums-svit! Pool på hotellet men anledningen till att vi valde detta hotell var avståndet til Yas Waterworld och Ferrari world. Det går shuttlebus, men det är mycket billigt att åka taxi.

8/10 Bra

Alex

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Patrik, Brussels

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Favorit i Abu Dhabi
Mycket bra hotell nära flygplatsen och med hög standard. Har bott där de senaste sex åren när jag besökt Abu Dhabi. Området har utvecklats mycket under senare år och erbjuder nu också en shopping mall på bekvämt avstånd.

10/10 Fantastiskt

Alhan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Kristina

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Lars, Sverige

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Supergod frukost, vänlig personal, bra restauranger.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nöjda!
Perfekt läge för att hinna med att se Dubai, ligga på stranden, vara lite kulturell och äta gott på bara fyra dagar!

10/10 Fantastiskt

Fredrik, Göteborg

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Yas Island 2015.
Ett fantastiskt hotell med mycket bra service, trevlig och hjälpsam personal. Mycket bra frukost och härlig pool. Stranden låg en 15 min promenad i från hotellet, det fanns shuttle buss. På stranden ingick solstol/solsting parasoll handduk.

8/10 Bra

magnus

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Niklas

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

Annika, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Härligt för familjer!
Mycket trevligt hotell med god service! Fint poolområde och nära till stranden. Lätt att med taxi ta sig dit man ville. Ligger lite utanför Abu Dhabi city, vilket passar bra om man har barn. 5 minuter till Yas Mall.
Svar från Craig 21 mars 2015
Dear Annika, Appreciate the feedback and glad you enjoyed the stay with your family. Look forward to see you again. Regards, Craig Bruce General Manager

10/10 Fantastiskt

Susanne, Sweden

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Toppenhotell
Mycket bra hotell om man reser med barn. Fint poolområde, bra lunch vid poolbaren. Nära till Yas mall (missa inte Rogo´s) och Ferrari world - ca 5 min med taxi (ca 25 Sek) Gångavstånd till Formel1 banan. Trevlig personal, bra service och mycket bra hotellfrukost.
Svar från Craig 14 mars 2015
Dear Susanne, It’s great to hear such an uplifting review and appreciate the recommendation. Look forward to have you over next time. Regards, Craig Bruce General Manager

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Underbart!
Ett mycket vackert hotell med fina rum och bra service!
Svar från Craig 14 feb. 2015
Dear Guest, Appreciate your review and delighted that you enjoyed your stay. Hope to see you soon. Regards, Craig Bruce General Manager

4/10 Dåligt

Rikard

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Not worth it!
Booked a "Superior Room" that should have a view over the golf course. I got a very bad conditioned room with smoke smell, a view over the parking lot and very porly maintained room. Do not recommend!
Svar från Craig Bruce 4 okt. 2014
Dear Rikard, We appreciate you taking the time to write a review. We are very sorry for the inconvenience caused during your stay with us. Please rest assured all points have been noted and will be discussed with the concerned department head so that improvements can be made and ultimately our guest's experience improved. We hope that this one off experience does not stop you from visiting us in the near future and we hope that you give us the opportunity to prove to you that our services have improved from what you experienced previously. Sincerely, Craig Bruce - General Manager

8/10 Bra

admin

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från Craig Bruce 14 juni 2014
Dear Guest, Thank you for taking the time to rate your stay with us. We hope to welcome you back again soon. Sincerely, Craig Bruce - General Manager

10/10 Fantastiskt

director

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från Craig Bruce 14 juni 2014
Dear Guest, Thank you for taking the time to rate your stay with us. We hope to welcome you back again soon. Sincerely, Craig Bruce - General Manager

10/10 Fantastiskt

SAWSAN

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Friendly clean and cozy Friendly staff especially Mr.Hakim at the reception
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Mahra 18 apr. 2024
Dear Sawsan, Thank you for your feedback and for taking the time to write about your experience. We are delighted to read that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.Best regards,Devesh RawatResort director

6/10 Okej

Andrea, Aldershot

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Mahra 18 apr. 2024
Dear Andrea,Thank you for your feedback and we are delighted to know that you enjoyed your stay with us. We look forward to your next visit.Best regards,Devesh RawatResort director

10/10 Fantastiskt

Stewart

Reste med familj och småbarn, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Staff were extremely welcoming and helpful with every interaction. Room was great even as a family in a standard room we had plenty space.
Bodde här 3 nätter i mars 2024
Svar från Mahra 12 mars 2024
Dear Stewart, Thank you for your feedback and for taking the time to write about your experience. We are delighted to read that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.Best regards,Devesh RawatResort director

10/10 Fantastiskt

Stephen

Gillade: Renlighet och personal och service
Bodde här 1 natt i mars 2024
Svar från Saumiya Jain 10 mars 2024
Dear Stephen, Thank you for your feedback and we are delighted to know that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.Best regards,Devesh RawatResort director

8/10 Bra

Caroline

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i februari 2024
Svar från Enas Sabri 20 feb. 2024
Dear Caroline ,Thank you for your feedback and we are delighted to know that your stay with us was pleasant. We look forward to your next visit.Best regards,Devesh RawatResort director

6/10 Okej

Rodrigo, Badalona

Reste med familjen
Gillade inte: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Regrettably, my overall impression of Radisson Blu Yas in Abu Dhabi has led me to advise against choosing this hotel. It is disheartening to share such a negative review, especially considering the positive experiences I have had with the Radisson brand in the past. It's important to point out that I was reached out after my stay by one of the Guest Specialist Manager. He was really sorry for the experience I had and recognizes the areas of improvements. I appreciate their attention to this matter while they are worried about their guests experience - not many hotels actually care about calling their guests to understand the issues - and sincerely hope that improvements can be made to uphold the esteemed reputation that Radisson has built over the years.
Bodde här 7 nätter i januari 2024
Svar från Enas Sabri 15 feb. 2024
Dear Rodrigo,Thank you for sharing your valued comments regarding your recent visit. Honestly, we were deeply sorry to hear that your visit was not as pleasant as expected thus we decided to take the quick step to extend our apologies and I was thrilled to have such fruitful conversation with you. Once again, please accept our sincere apologies for any inconvenience. we look forward to your next visit.Kind regards, Ehab MustafaFront Office Manager

6/10 Okej

Mark

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i februari 2024
Svar från Enas Sabri 13 feb. 2024
Dear Mark ,Thank you for taking the time to share your valued feedback regards your recent stay with us, we are deeply sorry to hear your stay was not pleasant as you expected and we would be grateful if you share your concerns with us in details to be able to work on them immediately. Once again please accept our sincere apologies for any inconvenience. Looking forward to welcoming you back for more memorable stay with us.Kind regards, Devesh RawatResort Director

2/10 Väldigt dåligt

enver

Bodde här 2 nätter i januari 2024
Svar från Enas Sabri 3 feb. 2024
Dear Enver, Thank you for your feedback and rating, from which I am sorry to know you were disappointed with your recent visit.We highly value our guests' feedback to understand our strengths and weaknesses.Please accept our sincere apologies for any inconvenience you experienced during your last visit. Our regards. Radisson Blu Hotel.

10/10 Fantastiskt

Helene

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nice and peaceful location on Yas Island. Clean and spacious rooms. Its my third times at this hotel, and i will definitely come back soon!
Bodde här 4 nätter i januari 2024
Svar från Enas Sabri 27 jan. 2024
Dear Helene,Thank you for taking the time to share your experience about Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island.We are glad to know that you enjoyed your stay with us and loved the facilities. Your words of appreciation mean the world to us and will undoubtedly be shared with the entire team.We are looking forward to welcoming you again.Kind regards, Devesh RawatResort Director

10/10 Fantastiskt

Amanda

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i januari 2024
Svar från Enas Sabri 23 jan. 2024
Dear Amanda,Thank you for taking the time to share your experience about Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island.We are glad to know that you enjoyed your stay with us. We are looking forward to welcoming you again.Kind regards, Devesh RawatResort Director

10/10 Fantastiskt

Deepak

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Clean calm snugged up place
It was a pleasant and expected stay , no discomfort, no complaints.
Bodde här 2 nätter i januari 2024
Svar från Enas Sabri 13 jan. 2024
Dear Deepak,Thank you for taking the time to share your experience about Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island.We are glad to know that you enjoyed your stay with us. Your words of appreciation mean the world to us and will undoubtedly be shared with the entire team.We are looking forward to welcoming you again.Kind regards, Devesh RawatResort Director

8/10 Bra

Jobeth

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Very nice dining options and room was ver spacious and clean. Lovely view of the golf course. Belgium cafe was great to have a beer and watch the football match. Only had one issue and that was WiFi hardly worked.
Bodde här 2 nätter i januari 2024
Svar från Enas Sabri 13 jan. 2024
Dear Jobeth ,Thank you for taking the time to share your experience about Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island.We are glad to know that you enjoyed your stay with us and loved the facilities like Belgium Café and our apologies for the issue related to Wi-Fi we will work on it immediately to reach your full satisfaction at your next visit. We are looking forward to welcoming you again.Kind regards, Devesh RawatResort Director

2/10 Väldigt dåligt

Reza

Bodde här 2 nätter i december 2023
Svar från Enas Sabri 13 jan. 2024
Dear Reza , Thank you for your feedback and rate from which I am sorry to know that you were disappointed with your recent visit.We highly value our guests' feedback in order to understand our strengths and weaknesses.Alternatively, if you wish to discuss your experience in more detail, please do not hesitate to contact me directly via telephone or email at the hotel.Kind regards, Devesh RawatResort Director

8/10 Bra

Akbal

Bodde här 7 nätter i december 2023
Svar från Enas Sabri 13 jan. 2024
Dear Akbal,Thank you for taking the time to share your feedback about Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island.We are glad to know that you enjoyed your stay with us. We are looking forward to welcoming you again.Kind regards, Devesh RawatResort Director

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Very poor service and condition
Very poor house keeping and hot water was coming in all taps. Ended up with burns due to hot water in all taps. Even the bidet of the WC had boiling water. At 11pm we went to the Felini resturant and were told that the kitchen was closed and later we complained to the manager he denied that the kitchen was closed and found him scolding the staff for not taking our food order.
Bodde här 4 nätter i december 2023
Svar från Enas Sabri 13 jan. 2024
Dear guest, Thank you for your feedback from which I am sorry to know that you were disappointed with your recent visit.We highly value our guests' feedback in order to understand our strengths and weaknesses and we would like to extend our apologies regarding these issues you experienced with House keeping and Filin Restaurant.Alternatively, if you wish to discuss your experience in more detail, please do not hesitate to contact me directly via telephone or email at the hotel.Kind regards, Devesh RawatResort Director

2/10 Väldigt dåligt

MR AP

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Disappointed. Low budget hotel
Shocking. The hotel rooms are old. Requires urgent attention. Low budget hotel. We booked a suite. It was dark, carpets are old and dirty. Red curtains not for hotel rooms. Services are bad. We were told they cannot give my mum an extra pillow because the hotel is fully occupied. No pillows.
Bodde här 1 natt i december 2023
Svar från Devesh Rawat 4 jan. 2024
Dear MR AP, Thank you for your rating from which we are sorry to learn you were disappointed with your recent visit. Guest feedback is extremely important to us in order to know what we do well and where we can make improvements. Please be assured the issues you have raised will be investigated by our relevant department and rectified immediately to prevent disappointment for future visitors and guests. It would be great to hear from you again in the future or if you wish to discuss your experience further, please contact us directly at the hotel telephone or email.We are looking forward to welcoming you back again soon.Kind regards, Devesh RawatResort Director