In the business district and near a train station, Holiday Inn Express Amsterdam - Schiphol, an IHG Hotel is in an area with good airport proximity. The 9 Streets and Flower Market are worth checking out if shopping is on the agenda, while those wishing to experience the area's popular attractions can visit ARTIS and Nemo Science Museum. Looking to enjoy an event or a game? See what's going on at Circuit Park Zandvoort or Ziggo Dome. Practice your golf swing on a nearby course, or enjoy other activities in the great outdoors, such as hiking/biking trails in the area.
World Trade Center Schiphol Airport - 7 min med bil
Rijksmuseum Amsterdam Schiphol - 8 min med bil
Vondelpark - 15 min med bil
Van Gogh-museet - 17 min med bil
Ta sig runt
Hoofddorp Station - 10 min walk
Matterhorn Stop - 11 min drive
Amsterdam Airport Schiphol (AMS) - 8 min drive
Restauranger
Novotel Amsterdam Schiphol Airport - 12 min till fots
Gourmet Bar - 10 min till fots
Plein14 - 14 min till fots
Duycker café - 10 min till fots
Pizzeria Amici - 14 min till fots
Om boendet
Holiday Inn Express Amsterdam - Schiphol, an IHG Hotel
Hotell med miljövänlig profil i affärskvarteren
Holiday Inn Express Amsterdam - Schiphol, an IHG Hotel kan erbjuda gratis kontinental frukost, en livsmedelsaffär/närbutik och kemtvätt/tvättjänster. Alla gäster har tillgång till gratis wi-fi på rummet samt en bar och business-service.
Du kan även se fram emot förmåner som följande:
Hyrcyklar, parkering (avgift tillkommer) och en rökfri anläggning
En tv i lobbyn, en bankomat/banktjänster och flerspråkig personal
En dator, bagageförvaring och mötesrum
Gästrecensionerna nämner positiva saker om det goda skicket
Room features
All 112 rooms boast comforts such as pillow menus and laptop-friendly workspaces, as well as thoughtful touches like free WiFi and air conditioning. Guests reviews say good things about the clean rooms at the property.
Du kan också hitta följande bekvämligheter i samtliga rum:
Badrum med regnduschar och hårtorkar
Kabelkanaler, vattenkokare och daglig städning
Priser och samarbeten
Miljövänligt / hållbart boende Detta boende deltar i Green Key (Foundation for Environmental Education), ett program som mäter hur boendet påverkar en eller flera av följande aspekter: miljö, samhälle, kulturarv, lokal ekonomi.
Språk
Nederländska och engelska
Hotellbekvämligheter
Internet
Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi
Parkering och transport
Parkering på området (EUR 22,50 per dag)
Mat och dryck
Gratis kontinental frukost tillgänglig alla dagar 06.30–10.30
En bar/lounge
En restaurang
Kaffe och te i gemensamma utrymmen
Restauranger på området
HIE Amsterdam Restaurant
Att göra
Cykeluthyrning
Tv i allmänna utrymmen
Familjevänligt
Livsmedelsaffär
Ljudisolerade rum
Tvättmöjligheter
Bekvämligheter
Bagageförvaring
Livsmedelsaffär
Reception öppen dygnet runt
Tvättmöjligheter
Uttagsautomat
Varuautomat
Värdeförvaringsskåp i receptionen
Gästtjänster
Flerspråkig personal
Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
Kemtvätt/tvättservice
Städning dagligen
Business-service
Business-service
Dator
Mötesrum
Tillgänglighetsanpassning
Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.
Kontakta boendet via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för mer information.
Gäster som har bokat prisplaner där frukost ingår får frukost för upp till två vuxna som delar rum. Frukostavgifter tillkommer för ytterligare gäster.
Gäster som har bokat prisplaner där middag ingår får middag för upp till två vuxna som delar rum. Middagsavgifter tillkommer för ytterligare gäster.
Åtkomst till boendet
Bemannad reception
Husdjur
Djur ej tillåtna (assistanshundar välkomna utan avgift)
Barn och extrasängar
Barn är välkomna.
Extrasängar finns inte tillgängliga.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.
Betalningstyper
Viktig information
Avgifter
You'll be asked to pay the following charges at the property:
Deposit: EUR 150 per accommodation, per stay
An effective city/local tax rate of 5.77 percent will be charged
We have included all charges provided to us by the property.
Extra tillval
Self parking fee: EUR 22.50 per day
The above list may not be comprehensive. Fees and deposits may not include tax and are subject to change.
Att hålla koll på
Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Särskilda regler och avgifter kan gälla för avbokning av gruppbokningar (fler än 8 rum på samma boende under samma vistelsedatum).
Boendet accepterar kreditkort; ingen kontantbetalning.
Kontantfria transaktioner erbjuds
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Bra att veta
Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
Anslutande rum kan erbjudas i mån av tillgång. Gäster kan be om anslutande rum genom att kontakta boendet direkt via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Boendet välkomnar alla gäster, oavsett sexuell läggning och könsidentitet (HBTQ+-vänligt)
Nationell betygssättning
Hotelstars Union assigns an official star rating for properties in Netherlands. This property is rated 3 stars.
Boendet kallas även
Holiday Inn Express Amsterdam
Holiday Inn Express Amsterdam Hotel
Holiday Inn Express Amsterdam Hotel Schiphol
Holiday Inn Express Amsterdam Schiphol Hotel Hoofddorp
Holiday Inn Express Amsterdam-Schiphol Hotel Hoofddorp
Holiday Inn Express Amsterdam Schiphol Hoofddorp
Vanliga frågor och svar
Är Holiday Inn Express Amsterdam - Schiphol, an IHG Hotel husdjursvänligt?
Nej, endast assistanshundar är tillåtna på boendet.
Recensioner för Holiday Inn Express Amsterdam - Schiphol, an IHG Hotel
Recensioner
8,4
Väldigt bra
Alla recensioner som visas är recensioner från verkliga gäster. Endast resenärer som har bokat en vistelse med oss kan publicera en recension. Vi verifierar recensioner i enlighet med våra riktlinjer och publicerar alla recensioner, både positiva och negativa.Mer informationÖppnas i ett nytt fönster
10 - Fantastiskt i betyg. 426 av 1005 recensioner" "
10 - Fantastiskt
426
8 - Bra i betyg. 399 av 1005 recensioner" "
8 - Bra
399
6 - Okej i betyg. 106 av 1005 recensioner" "
6 - Okej
106
4 - Dåligt i betyg. 39 av 1005 recensioner" "
4 - Dåligt
39
2 - Väldigt dåligt i betyg. 35 av 1005 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt
35
8,8/10
Renlighet
8,8/10
Personal och service
7,8/10
Bekvämligheter
8,6/10
Boendets skick och faciliteter
8,2/10
Hållbarhet
Recensioner
10/10 Fantastiskt
Kumaraswamy
Reste i grupp
20 okt. 2023
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Kumaraswamy
Bodde här 2 nätter i oktober 2023
10/10 Fantastiskt
Karin
25 apr. 2023
Karin
Bodde här 4 nätter i april 2023
2/10 Väldigt dåligt
mahnaz
14 sep. 2021
mahnaz
Bodde här 3 nätter i september 2021
8/10 Bra
Jenny
28 jan. 2020
Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service
My room was awesome, the service from staff wasn't
My room was absolutely GREAT and cleaning spotless (said by someone who used to clean rooms myself as a teen). Good bed comfort, facilities, soundproofing. Appreciated that the hotel offered free shuttle bus and that breakfast was included.
The negatives I experienced all had to do with the service hotel offered! The shuttle bus was 10 min late to Schipol airport causing unnecessary stress and confusion for guests. How hard can it be to be on time when the shuttle offered only runs every 40 minutes?
When I got to hotel four ppl from same shuttle bus had run into check-in desk to get to get their rooms before me. Fine. But after waiting 10 min a man cut the line when it was my turn. I quickly and loudly objected so both the man and hotel staff (woman) behind the counter could hear but were responded with total ignorance.
The man might not have understood English but the receptionist clearly did. She could have said to the man, "Sorry but you cut the line. It wasn't your turn", but failed to do so. Long time since I experienced service as bad as that. All of that together gave me a very bad first impression.
Other than that two things that could improve is with breakfast and soap/shampo containers. Hotel doesn't serve scrambled eggs. And they have these said to be environmentally friendly containers where soap/shampo is the same. It's not hygienic and it's hard to even use them with less than two hands. Especially when mine was next 2 empty. Plus there is no conditioner.
Jenny
Bodde här 1 natt i januari 2020
10/10 Fantastiskt
Pelle
24 juli 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra
Pelle
Bodde här 1 natt i juli 2019
10/10 Fantastiskt
Verifierad resenär
16 juli 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Verifierad resenär
Bodde här 7 nätter i juli 2019
8/10 Bra
Verifierad resenär
9 apr. 2019
Gillade: Renlighet och personal och service
Bra budgetalternativ nära flygplatsen
Smidigt läge men en aning avsides, smidigt med tåget in till Amsterdam och flygplatsen. Ok skick utifrån förväntningarna.
Verifierad resenär
Bodde här 2 nätter i april 2019
6/10 Okej
Hassan
26 dec. 2018
Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Vistelsen var verkan dålig eller bra. Det jag kommer och ta med mig var en morgon när vi kom sent fick vi vänta ute ca30min. För att personalen förbredde frukosten. Stället för och be om ursäkt så säger han att han inte visste att vi skulle komma.
Hassan
Bodde här 4 nätter i december 2018
10/10 Fantastiskt
Preeti
29 apr. 2024
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter