Hotel Amar

3.0-stjärnigt boende
Hotell med fullständigt spa, nära Taj Mahal

Välj datum för att se priser

Recensioner

6,0 av 10,

Populära bekvämligheter

  • Bar
  • Frukost tillgänglig
  • Spa
  • Pool
  • Rumsservice
  • Parkering ingår
Det nuvarande priset är 483 kr
inklusive skatter och avgifter
31 dec. – 1 jan. 2026

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 2 av 2 rum

Executive dubbelrum eller tvåbäddsrum

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Smart-tv
Dagsäng
Hårtork
Privat badrum
Minibar
Bryggare (kaffe/te)
  • 3 sovplatser
  • 1 dubbelsäng ELLER 1 enkelsäng

luftkonditionering

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Smart-tv
Hårtork
Privat badrum
Minibar
Bryggare (kaffe/te)
Vattenkokare
  • 3 sovplatser
  • 1 dubbelsäng ELLER 1 enkelsäng
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Tourist Complex Area, Fatehabad Road, Agra, Uttar Pradesh, 282001

I närheten

  • Moskén och jawaben - 19 min till fots - 1.6 km
  • Agra Marble Emporium - 2 min med bil - 2.2 km
  • Agra Art Gallery - 2 min med bil - 2.2 km
  • Taj Mahal - 4 min med bil - 2.2 km
  • Taj Nature Walk - 8 min med bil - 2.2 km

Ta sig runt

  • Agra Fort station – 10 min med bil
  • Agra (AGR-Kheria) - 24 min med bil

Restauranger

  • ‪Mughal bar - ‬12 min till fots
  • ‪Pinch Of Spice - ‬13 min till fots
  • ‪The Lotus Restaurant & Garden - ‬11 min till fots
  • ‪Maya Hotel and Restaurant - ‬13 min till fots
  • ‪Café Coffee Day - ‬4 min till fots

Om boendet

Hotel Amar

Detta hotell ligger nära Taj Mahal
Hotel Amar kan locka med bekvämligheter som en trädgård, kemtvätt/tvättjänster och en bar. Ta dig tid att koppla av en stund på spaanläggningen på plats. Boendets restaurang, Noorjahan Restaurant, serverar frukost, lunch och middag. Som gäst kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet och utnyttja andra bekvämligheter, såsom ett gym och business-service.
Här följer några andra förmåner:
  • En utomhuspool
  • Gratis vanlig parkering
  • Frukostbuffé (tilläggsavgift), bagageförvaring och grillar
  • En festsal, conciergetjänster och en dygnet runt-öppen reception
Om rummen
Samtliga 68 rum hos Hotel Amar ståtar med bekvämligheter som luftkonditionering, samt ytterligare detaljer såsom gratis wi-fi och värdeförvaringsskåp.
Du kan även räkna med följande bekvämligheter:
  • Badrum med badkar eller duschar och hårtorkar
  • 50-tums smart-tv med premiumkanaler
  • Vattenkokare, daglig städning och skrivbord

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Avgiftsfri parkering på området

Mat och dryck

  • Frukostbuffé tillgänglig dagligen 06.30–10.00 mot en avgift: INR 315 per person
  • En bar/lounge
  • En restaurang

Restauranger på området

  • Noorjahan Restaurant

Att göra

  • Fullständigt spa
  • Gym
  • Utomhuspool

Familjevänligt

  • Barnpassning
  • Ljudisolerade rum
  • Tvättmöjligheter
  • Utomhuspool

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter

Gästtjänster

  • Conciergetjänster
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Städning varje dag

Business-service

  • Business-service
  • Konferenscenter (372 kvadratmeter utrymme)
  • Mötesrum

Utomhus

  • Grill
  • Trädgård

Fullständigt spa

  • Spa öppet alla dagar

Tillgänglighetsanpassning

  • Hiss

Mer

  • Bankettsal
  • Myggnät
  • Platser anvisade för rökning
  • Reception

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Badkar eller dusch
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum
  • Tandborste och tandkräm

Underhållning

  • 50-tums smart-tv med premiumkabelkanaler

Mat och dryck

  • Elektrisk vattenkokare
  • Minibar
  • Rumsservice
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Incheckning från 14.00
Tidig incheckning i mån av tillgång
Avgift för tidig incheckning: INR 1000
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 11.00
Sen utcheckning i mån av tillgång
En avgift tas ut för sen utcheckning

Incheckningsinstruktioner

Gästerna får ett e-postmeddelande med incheckningsinstruktioner inom 24 timmar före ankomst. Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst till boendet.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.
Kontakta boendet minst 24 timmar i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning.
Efter bokningen kommer du bli ombedd att förse boendet med ditt statligt utfärdade foto-id
Informationen från boendet kan ha översatts med automatiska översättningsverktyg

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Extrasängar finns att hyra för INR 1800.0 per dag.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för frukostbuffé: INR 315 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för tidig incheckning: INR 1000 (endast i mån av tillgång)
  • En avgift tas ut för sen utcheckning (endast i mån av tillgång)
  • Avgift för extrasäng: INR 1800.0 per dag

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort; ingen kontantbetalning.
Kontantfria transaktioner erbjuds
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.

Boendet kallas även

Amar Agra
Amar Hotel
Hotel Amar
Hotel Amar Agra
Amar Hotel Agra
Hotel Amar Agra
Hotel Amar Hotel
Hotel Amar Hotel Agra

Vanliga frågor och svar

Finns det pool på Hotel Amar?

Ja, boendet har en utomhuspool.

Hur mycket kostar det att bo på Hotel Amar?

Enligt uppgifter från den 17 dec. 2025, startar priserna från 482,83 kr för en natts vistelse för två vuxna på Hotel Amar den 31 dec. 2025, inklusive skatter och avgifter. Priset baseras på det lägsta priset per natt som hittats under det senaste dygnet för vistelser under de 30 kommande dagarna. Priserna kan ändras. Välj datum för att få rätt priser.

Är Hotel Amar husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Hotel Amar?

Vanlig parkering är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för Hotel Amar?

Incheckning börjar 14.00. Tidig incheckning är möjlig mot en avgift på INR 1000 (i mån av tillgång). Det går inte att checka in efter angivna tider.

Vilken utcheckningstid gäller för Hotel Amar?

Utcheckning sker senast klockan 11.00. Sen utcheckning är möjlig mot en avgift (i mån av tillgång).

Var ligger Hotel Amar?

Detta hotell med spa i Taj Ganj ligger 1,5 km från Motilal Nehru Park och 2,3 km från Taj Mahal. Moskén och jawaben och Agra Marble Emporium ligger också 3 km härifrån.

Recensioner

Recensioner för Hotel Amar

6,0

6,2

Renlighet

6,6

Läge

6,0

Personal och service

6,2

Boendets skick och faciliteter
10 - Fantastiskt i betyg. 5 av 43 recensioner
8 - Bra i betyg. 9 av 43 recensioner
6 - Okej i betyg. 14 av 43 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 8 av 43 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 7 av 43 recensioner

Recensioner

6/10 Okej

Isolde

Gillade: Renlighet och personal och service
Bodde här 2 nätter i mars 2023

10/10 Fantastiskt

Toshi, 茨城県小美玉市

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
とても良いホテルです。ただ、周りにバザールなどがないのが、悪い点でもあり、良い点でもあるのでしょうけど。
Bodde här 2 nätter i januari 2020

6/10 Okej

Verifierad resenär

Bodde här 1 natt i december 2018

6/10 Okej

FLORIAN

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
good
Bodde här 3 nätter i september 2018

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Bodde här 1 natt i augusti 2018

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet

Proche du taj Mahal. Piscine Personnel désagréable

Propreté très indienne cad relative. Toilettes de l accueil très sales. Chambre spacieuse. Propreté moyenne. Mais surtout personnel desagreable
Bodde här 1 natt i juli 2018

6/10 Okej

Patrick, Ireland

Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter

The hotel is located midway between Taj Mahal and

So So. We booked for the whole day, but really only required it for four hours rest. There were minuses experienced within this time frame however. When I asked a staff member to change a five hundred rupee note, he scrutinized it very blatantly in front of third parties for several moments. His actions appeared to be exaggerated and designed in my opinion, to make me look suspicious in public view. This was uncalled for. Later when I said we would like to use our room to rest for a few hours, a staff member gave me such an inquiring scrutiny, I had to enquire if this was alright. Very unfriendly and I definitely would not recommend to a friend on this basis alone. Sorry.
Bodde här 1 natt i maj 2018

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
There was a lot of bad seepage stink in the room. Behavior of the reception staff was also very bad.
Bodde här 1 natt i december 2017

10/10 Fantastiskt

letiana , campbell, California

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Amazing hotel!

Great location, sweet and kind staff, very clean Noise less.
Bodde här 1 natt i november 2017

8/10 Bra

Anil, Gurgaon

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Reasonably good hotel with easy access.

Quite satisfying. We were well attended and guided.
Bodde här 2 nätter i augusti 2017

10/10 Fantastiskt

dr parveen

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

clean hotel

it was a good experience and good ambience

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Satisfactory

All good, except a fact that we were under an impression that the on-line booking done was with complementary breakfast. The hotel has charged us for Breakfast stating the booking is only for room rent

4/10 Dåligt

no buen hotel, carmona

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

No muy contenta

Regular pague por una habitación con el desayuno incluido y no me dieron tal. No incluye WiFi...no te dan botellas de agua de cortesía...no había agua caliente

6/10 Okej

Prashant, Allahabad

Gillade inte: Renlighet och rummets bekvämlighet

Happy trip

Pleasant

2/10 Väldigt dåligt

UMMER, Dubai

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

It was horrible stay with Amar Agra.I won't prefer

It was horrible stay with Amar Agra.I won't prefer this hotel to anybody. Room was not at all clean, similarly BreakFast is much worth.

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service

WORST HOTEL WITH RUDE STAFF

We booked online a executive double room for 2 nights from 08.03.2015 till 10/03/2015 . The confirmation vouchers were submitted to the hotel authorities at the time of checkin. the first night at the hotel went of well. On the second day , the hotel management raised the issue of room booking and refused to give the room keys saying that the booking for the day was not confirmed. We insisted that confirmation vouchers for both days were already submitted to them at the time of checkin. After a lot of insistence, they agreed but Mr. Y.K. Verma, General Manager raised the issue that the hotel had not received their payment for the room. We told them that the room had been booked thru EXPEDIA. COM and the entire amount as stated was paid thru credit card at the time of booking. The same was also being reflected on the confirmation voucher issued by EXPEDIA.COM. But Mr. Verma refused to acknowledge the receipt of payment and insisted that we should get it clarified from EXPEDIA. He refused to speak to the EXPEDIA saying that it was none of his business and he was not bothered. The onus was on us to get the same clarified. Nevertheless we contacted the EXPEDIA call centre and got the matter clarified to the satisfaction of the hotel authorities. All this while the hotel refused entry and kept us waiting at the lobby. As if all this mental torture and agony was not enough, Mr. Y.K. Verma once again came up and raised another dispute by saying that the room tariff received by themw

6/10 Okej

Iqbal, Kanpur

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service

good hotel with neat n comfortable rooms

It is well located with good clean rooms. The manager was very courteous and shifted us to another room which was recently renovated and the kids enjoyed their stay. Could not use the pool but the pool slide was very tempting for the kids. Breakfast was good but did not like the idea of chargeable WiFi. Should be free maybe a limit can be set per room. Overall good. shall visit again.

4/10 Dåligt

Guilene, france

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

les photos ne refletent pas la realité

Mauvais hotel . Piscine et tous les équipements annexes fermés. Chambre : beaucoup de bruit de la route nuit et jour . La fenetre ne s'ouvrait pas , impossible d 'aerer . Odeur de moisi et de renfermé .Salle de bains qui a besoin d'une bonne rénovation : bas de porte moisi , nombreux carreaux ebréchés , robinets mal fixés sur le lavabo et la baignoire . Le rideau de la chambre est tombé .Beaucoup de poussier de partout . Serviettes "blanches"avec de grosses colorations grisatres et qui sentaient mauvais . J ai du utiliser les miennes . Restaurant cher pour des petites assiettes

6/10 Okej

Ashraf Malik, Aligarh

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet

So So. .......

The hotel was clean but the laundry was dirty and towels were awful. Breakfast plan should be added. The bearer and staff of Noorjahan welcome the guests with"It is Rs.250 plus tax will you like to join"? This put you off.

6/10 Okej

J, Seattle,WA

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Rummets bekvämlighet

Only good for 1 night stay at Agra.

We booked 2 rooms, one on the main floor and one on the second floor. My brother and his friends had the second floor room, which didn't have hot water. My main floor room had plenty of hot water but smelled moldy. This is an older hotel, the wifi was down. There was a restaurant downstair and all sort of 4 star services. I never tried those services. It was walking distance to the Taj Mahal. Depending where you come from, you might hate this hotel or show difference. It reminds my brother and I of our grandma's place in Malaysia. However, my western friends might heavily object. Amazing by Indian standards but westerns might be disappointed. The hotel was fully booked with Indian (travel during Christmas) - so it is acceptable to some.

4/10 Dåligt

linda, damariscotta ME

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Bad staff

The worst part of this hotel is the staff- they are rude and unwilling to help. There were some issues with my paid reservation through expedia and they were unwilling to help, give me a room or even refund my money. They were so rude about everything. The rooms and facilities are ok but not worth the money they are asking. You can get so much better in Agra for the price they ask.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Deilige senger.

Veldig bra valuta for pengene.

6/10 Okej

Khan, Delhi

Great Location

Location of the hotel is good but when the light cut we face the problem like A/c shutdown.Room was not so clean as we aspect.

6/10 Okej

Ales, Switzerland

Middleclass hotel for Indians

Mostly visited by middleclass indians easy to find.

2/10 Väldigt dåligt

gill, edinburgh

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Filthy noisy hotel

After moving rooms twice due to them being damp and dirty it didn't improve. Were kept up all night with a party which the staff refused point bank to tell the guests leaving the party to keep the noise down. There were 4 different guests at reception all night complaining about the noise but the manager would not tell the party guest to keep the noise down.