Terrass/Patio

Recensioner av Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark

4 out of 5
Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark
Staalmeesterslaan 410, Amsterdam

Recensioner

8,4

Väldigt bra

10 - Fantastiskt i betyg. 449 av 1002 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 344 av 1002 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 122 av 1002 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 51 av 1002 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 36 av 1002 recensioner" "

8,4/10

Renlighet

8,4/10

Personal och service

8,2/10

Bekvämligheter

8,4/10

Boendets skick och faciliteter

8,8/10

Hållbarhet

Recensioner

8/10 Bra

Ingrid Agneta Unnerstedt

Reste i grupp
Gillade: Boendets skick och faciliteter
Nöjd
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 17 maj 2024
Dear Ingrid Agneta Unnerstedt,Thank you for sharing your feedback with us. We are glad to hear that you were satisfied with your stay. Your satisfaction is our priority, and we hope to welcome you back in the future.Warm regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

10/10 Fantastiskt

Linda

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Toppen!
Bokade detta hotell utan förväntningar för det låg på vägen hem. Ångrar att vi inte kunde stanna flera dagar för det var toppen läge med toppen personal. Frukosten var fantastiskt. Nästa gång blir det inte ett stopp för en genom resa utan Hotel Thode blir målet.
Bodde här 1 natt i juli 2023
Svar från GR 11 sep. 2023
Dear Linda,Thank you for taking the time to write us a review. We are so glad that you enjoyed your stay with us, and hopefully we get to see you again soon.Regards,Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark team

8/10 Bra

Maria

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trist frukost där en möttes av en inte serviceinriktad person som inte hälsade eller pratade. Saknade skohorn samt att det fylldes på med flera små engångsduschkrämer ist fö i de stora behållarna i dusch och handfat
Bodde här 3 nätter i april 2023
Svar från Olivier 13 maj 2023
Dear Maria,Thank you for taking the time to share your feedback with us. We sincerely apologize for the negative experience you had with regards to the breakfast and the service at our hotel. We expect all our team members to provide exemplary service and we will further investigate the matter to ensure that our employees are properly trained and equipped to provide courteous and professional service at all times.Regarding the missing shoehorns, we apologize for the inconvenience this caused. Our housekeeping team should have ensured that all necessary amenities are provided in your room and we regret that this was overlooked. We will make sure to address this with our team for better service in the future. We appreciate your feedback regarding the shower amenities as well. We will take note of your concern and will work towards providing a more environmentally-friendly solution. Once again, we apologize for the shortcomings in your experience with us. We value your feedback as it helps us improve the quality of our service. We hope to have the opportunity to serve you again in the future and provide you a positive experience.Sincerely,OlivierGuest Relations Agent Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark

8/10 Bra

Peter

Reste med familjen
Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i mars 2023
Svar från Olivier 13 maj 2023
Dear Peter,Thank you for your recent stay at the Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark and for taking the time to share your feedback with us. We are pleased to see that you had an enjoyable stay with us.As a Guest Relations Agent, I would like to kindly ask if you can provide us with specific details on how we can improve our services to earn a higher score on your next visit. We take all feedback seriously and are always looking for areas of improvement.If you have any suggestions or comments on how we can better serve you during your next stay, please do not hesitate to let us know. We are committed to providing our guests with the best possible experience and cannot achieve this without valuable feedback from guests like you.Thank you again for choosing to stay with us, and we hope to have the opportunity to welcome you back to the Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark in the near future.Sincerely,Olivier - Guest Relations Agent

10/10 Fantastiskt

Christian

Bodde här 4 nätter i februari 2023
Svar från Team Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark 13 feb. 2023
Dear Guest,Thank you for your review and the time you have taken to share your experience with us. We are glad you have had a good time with us and we hope to welcome you back soon!Warm regards,Team Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark

10/10 Fantastiskt

Elie

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Toppen!
Allt va toppen! Det va enbart lite stopp i handfatet
Bodde här 4 nätter i december 2022
Svar från Team Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark 6 jan. 2023
Dear Elie,Thank you for the wonderful score you have rewarded us and the review you have placed after your stay in our hotel! We are glad that you have had a good time with us and we will make sure the issue with the sink is resolved.We hope to welcome you back soon!Warm regards,Team Leonardo Hotel Amsterdam rembrandtpark

6/10 Okej

Patrik

Affärsresenär
Bodde här 3 nätter i maj 2022
Svar från Priscilla 20 maj 2022
Dear Patrik, Thanks for staying with us and writing a review! How would you suggest we make your experience more wholesome?

10/10 Fantastiskt

William

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i december 2021

10/10 Fantastiskt

Sara

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i november 2021
Svar från Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark 7 dec. 2021
Dear Sara, Wow! Thank you so much for rating us the maximum score! This is really something we strive for and it made our day. Hopefully, we will be able to welcome you back again to our hotel. Kind regards, Luna Front Office

8/10 Bra

Axel

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Great hotel but in the middle of nowhere.
There is absolutely nothing in this area. No shops, nothing. Otherwise great hotel.
Bodde här 2 nätter i oktober 2021
Svar från Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark 23 okt. 2021
Dear Axel, Thank you very much for taking the time to write this review. We are indeed located in a quiet area but on the square 5-minutes walking distance there are shops and restaurants. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future! Kind regards. Luna Front Office Supervisor

6/10 Okej

Nadine

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Helt ok
Fint och fräscht hotell. Låg dock över 3 km från city. Vi trodde att hotellet var närmare och kände oss besvikna över att det lågt så långt bort. Personalen var trevlig. Inget att klaga på så. Man fick gå igenom ett område som inte kändes så trevligt för att komma till stan, däremot kan man undvika det genom att ta spårvagnen istället
Bodde här 2 nätter i september 2021
Svar från Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark 22 sep. 2021
Dear Nadine, I appreciate you taking the time to write this review! Many thanks for the compliments about the hotel and our staff. This really makes us happy. We are indeed located outside of the city center but this is within easy reach with the tram from behind the hotel. I hope taking the tram from our hotel to the city center did not make your time in Amsterdam any less fun. I hope we shall have the pleasure of welcoming you back soon! Kind regards, Luna Reception

8/10 Bra

Peter

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra boende av god standard
Trevligt hotell praktiskt beläget om man in te vill bo i centrum. Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Komforten hade varit bättre om det hade gått att få mindre kuddar än de mastodonter som tillhandahölls. Gick att få något mindre, dock fortfarande för stora kuddar. Frukosten var ok första dagen, men kvaliteten sjönk andra och tredje dagen, trots mindre folk i restaurangen.
Bodde här 2 nätter i juli 2021
Svar från Front Office Manager 15 juli 2021
Dear Peter, Thank you for giving us feedback regarding your stay. I have to apologize for writing back in English but I do think your English is much better than my Swedish. I would like to thank you for your kind words about the staff. I will share this with the team. The comments about the breakfast I've shared with our chef. Of course, we would like to deliver every day the same quality of breakfast. Hopefully, we can welcome you soon back to Amsterdam! Best regards, Anneke - Front Office Manager

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Mycket bra. Fantastisk service, otrolig utsikt allt
Bodde här 2 nätter i september 2020

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevligt snyggt hotell som ligger nära transporter mot centrum. Mkt sköna sängar, bra trevlig personal. Frukosten var inte bäst för det höga priset på 19 euro.
Bodde här 2 nätter i november 2019
Svar från Reception 12 jan. 2020
Dear guest, Thank you so much for your wonderful 10 out of 10 review! We will share your feedback with our breakfast department so that we can improve the breakfast. Thank you and warm regards, Team Reception

8/10 Bra

Lena

Bodde här 3 nätter i oktober 2019

6/10 Okej

Kim

Gillade inte: Personal och service
Inte 4 stjärnigt...
Det var inte mycket som funkade. Smutsiga kuddar, Alltid nåt som saknades på frukosten. Bara fullt med praktikanter i personalen.
Bodde här 7 nätter i augusti 2019

8/10 Bra

Mikael

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i juli 2019

10/10 Fantastiskt

Mats, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nice Hotel
Bodde här 4 nätter i juli 2019
Svar från Anneke 20 juli 2019
Dear Mats, Thank you for this wonderful 10 star review. I am very happy to read that you enjoyed our hotel. I do hope that we can welcome you back in the near future. Kind regards, Anneke

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra läge
Trevligt hotell. Bra läge med parkering. Mycket nära till spårvagn in till centrum.
Bodde här 2 nätter i juli 2019

10/10 Fantastiskt

Kristjan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Allt va super
Bodde här 3 nätter i juni 2019

4/10 Dåligt

Peter

Gillade inte: Renlighet
Ett tvåstjärnigt hotell som låtsas vara 4-stjärnigt. Förmodligen räddat av ok läge. Oerhört smutsiga stolar i restaurangen. Tekniken fallerar. Dålig kundvård
Bodde här 4 nätter i maj 2019
Svar från MIchelle 13 juni 2019
Dear Peter, First of all, thank you for taking the time to write a review about your stay in the hotel. Thank you for your kind words about our location. I am sorry that the rest of your stay was not up to your expectations. I will directly see with the restaurant how they can improve their cleanliness and that it was not up to standard. Also usually our pride is our hospitality, so I will speak with the colleagues who were on shift during your stay to see how we can improve our services. I hope we can welcome you back in the future to restore your faith in the hotel. Kind regards, Michelle Front Office Supervisor

8/10 Bra

Andreas

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i maj 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i april 2019

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fint hotell! God frukost. Spårvagnen låg precis runt hörnet!
Bodde här 3 nätter i april 2019

10/10 Fantastiskt

Nathalie Johanna

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i april 2019

8/10 Bra

Anna

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
En långweekend i Amsterdam.
En trevlig minisemester, bra hotell på bra läge och i trevliga omgivningar. Mycket att de i Amsterdam och perfekt med ett resekort och så bra offentliga transportmedel.
Bodde här 3 nätter i mars 2019

8/10 Bra

Nathalie

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i december 2018

8/10 Bra

Peter, Nära Nice Ville SNCF

Inget fel på hotellet, bra rum, fin utsikt från hotellrummet, stor fukostbuffe på 17:e våningen. MEN jag väntar fortfarande efter 4 veckor på ett kvitto på vad de ALLA de rum jag bokat för. det verkar svårt för hotellet att få fram detta. Det är inte lätt att komma med minibussen som är gratis från Schipol flygplatsen. Många vill komma ombord, platserna är begränsade..
Bodde här 3 nätter i oktober 2018

10/10 Fantastiskt

Granit

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i november 2018
Svar från Joanne - Front Office Manager 15 nov. 2018
Dear Granit, Thank you very much for your 5 out of 5 review! Hope to welcome you again in the near future.

8/10 Bra

Kristina

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 2 nätter i oktober 2018

10/10 Fantastiskt

Shukri

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
A
Bodde här 3 nätter i maj 2024

4/10 Dåligt

Craig

Reste i grupp
Gillade: Bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Renlighet
The property and area itself are amazing. The restaurant and rooftop incredible. The main desk is terrible - worst I have ever experienced. There is no option to leave credit card on file for incidentals, cleaning and additional services are requested via QR Code and are answered intermittently. Check in was slow and annoying. I was doubled charged for the room city tax which they are refusing to refund. The explanation from tbe front desk is I must have 2 rooms. Room card was deactivated because they said i owed money, they did not refund my deposit for the bike rental. Computers kept crashing, every interaction was terrible and slow. Feel bad for the staff - the systems they are being asked to use are aweful and designed to fail. One of the best areas and properties in Amsterdam - but the absolute worst guest experience. I cant imagine returning.
Bodde här 6 nätter i maj 2024

6/10 Okej

Vaga

Gillade: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Alles in allem gut. Für mich persönlich negativ das man keine Fenster öffnen kann.
Bodde här 3 nätter i maj 2024
Svar från GR 21 maj 2024
Dear Vaga,Thank you for taking the time to leave a review, for the windows it for safety reasons. It's been our absolute pleasure having you stay with us and we hope to welcome you soon again.Thank you and Regards,

10/10 Fantastiskt

Doreen

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
This is my 15th time at the hotel. I love the location - quiet but in the city center within minutes.
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 17 maj 2024
Dear Doreen,Thank you for being a loyal guest and choosing to stay with us for the 15th time! We are delighted to hear that you love our hotel's location, which offers a quiet setting while still being in the city center. We truly appreciate your continued support and look forward to welcoming you back for your 16th visit!Warm regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

10/10 Fantastiskt

Gregor

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Everything perfect only missing a swimming pool
Bodde här 4 nätter i maj 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 17 maj 2024
Dear Gregor,Thank you for taking the time to review your stay with us. We are delighted to hear that you found everything to be perfect during your time at our hotel. While we do not have a swimming pool, we do offer other leisure facilities for our guests to enjoy. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future.Warm regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

8/10 Bra

jon

Reste med familjen
Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
a good hotel with a good price; easy access to outside dining opportunity and to the Amsterdam tram system.
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 17 maj 2024
Dear J,Thank you for your positive review! We are delighted to hear that you found our hotel to be a good value and that you enjoyed the easy access to outside dining options and the Amsterdam tram system. We hope to welcome you back to Leonardo Hotel Rembrandtpark in the near future!Warm regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

6/10 Okej

Helen

Bodde här 4 nätter i april 2024

8/10 Bra

David

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Public transport close
Bodde här 3 nätter i april 2024

8/10 Bra

Jennifer, Hampton

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
The tram to central station was a 3 minute walk from the hotel. Easy check in/out, the breakfast was great. Nice size room for the price.
Bodde här 3 nätter i april 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 27 apr. 2024
Dear Jennifer,Thank you for sharing your positive experience with us! We are thrilled to hear that you found our location convenient for exploring the city and enjoyed our easy check-in/out process, great breakfast, and the value for your room size. We look forward to welcoming you back in the future!Warm Regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

6/10 Okej

Frank

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Frühstücksangebot durchschnittlich. Frühstücksraum sehr voll und laut. Duschkabine sehr offen --> Bad schwimmt nach dem Duschen
Bodde här 4 nätter i april 2024

10/10 Fantastiskt

MASAKI

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Joe

Reste i grupp, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
boss
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 21 apr. 2024
Dear Joe,Thank you for your review. We are glad to hear that you had a good experience. Warm regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

10/10 Fantastiskt

Juliette

Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 17 maj 2024
Thank you so much for your review! We're thrilled to hear that you enjoyed your experience with us and look forward to welcoming you back soon.

10/10 Fantastiskt

Gillian

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
From the moment of check in to leaving there was nothing we could fault. The underground car parking was a real bonus, safe, secure and bright and clean. There was the added bonus of a tram line within 100m of the hotel which took us straight to the centre. Breakfast was excellent plus espresso martinis later. Would recommend the hotel.
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från GR 5 apr. 2024
Dear Gillian,Thank you for taking the time to leave us your feedback, its been our absolute pleasure having you stay with us and we hope to welcome you again soon!Thank you and Regards,Leonardo Hotel amsterdam Rembrandtpark Team

6/10 Okej

Yuka

Affärsresenär
Gillade: Renlighet och bekvämligheter
Gillade inte: Personal och service
The hotel by itself was OK, but the shuttle bus service was awful. The driver would not even wait 1 minute.
Bodde här 3 nätter i mars 2024
Svar från GR 5 apr. 2024
Dear Yuka,Thank you for taking the time to leave us your feedback, its been our absolute pleasure having you stay with us. Unfortunately Driver has a schedule that he has to follow and cant wait because if he is late then the whole day is ruined for other guests and as you know its for the airport so guests cant be late to their flights. We hope to welcome you again soon!Thank you and Regards,Leonardo Hotel amsterdam Rembrandtpark Team

4/10 Dåligt

Piotr

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
Our room was not cleaned, even when we asked multiple times for it. our safe did not work, someone had to config it. the telephone was not configured and not pluged in, also no numbers where saved (e.g. for reception). overall a disappointment as a family.
Bodde här 4 nätter i mars 2024
Svar från Team Leonardo Hotel Rembrandtpark 2 apr. 2024
Dear Piotr,Thank you for sharing your experience with us. We apologize for the inconvenience caused by the issues with room cleaning, the safe, and the telephone. Your feedback is valuable, and we will address these issues with our team to ensure they are resolved promptly. We hope that you will give us another opportunity to provide you with the exceptional stay you deserve.Warm Regards,Team Leonardo Hotel Rembrandtpark

6/10 Okej

Mandar

Bodde här 3 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Jessica

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 2 nätter i mars 2024
Svar från GR 5 apr. 2024
Dear Jessica,Thank you for taking the time to leave us your feedback, its been our absolute pleasure having you stay with us and we hope to welcome you again soon!Thank you and Regards,Leonardo Hotel amsterdam Rembrandtpark Team

6/10 Okej

Scott

Reste med sin partner
Gillade: Boendets skick och faciliteter
Great hotel, but the staff were keen to get us to check out at 10am despite check out being 12, knocking on the door asking us to leave. Housekeeping only came once, on our first morning there. Reception were lovely, and that’s the reason I ranked the staff as high as I have.
Bodde här 3 nätter i mars 2024
Svar från GR 5 apr. 2024
Dear Gillian,Thank you for taking the time to leave us your feedback, its been our absolute pleasure having you stay with us, W apologize for any inconvenience you experienced with check out time it is indeed at 12 noon maybe there was a misunderstanding or miscommunication but we apologize for that and we hope to welcome you again soon!Thank you and Regards,Leonardo Hotel amsterdam Rembrandtpark Team

10/10 Fantastiskt

Cameron

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i februari 2024
Svar från GR 5 apr. 2024
Dear Cameron,Thank you for taking the time to leave us your feedback, its been our absolute pleasure having you stay with us and we hope to welcome you again soon!Thank you and Regards,Leonardo Hotel amsterdam Rembrandtpark Team