Alla recensioner som visas är recensioner från verkliga gäster. Endast resenärer som har bokat en vistelse med oss kan publicera en recension. Vi verifierar recensioner i enlighet med våra riktlinjer och publicerar alla recensioner, både positiva och negativa.Mer informationÖppnas i ett nytt fönster
10 - Fantastiskt i betyg. 466 av 1004 recensioner" "
10 - Fantastiskt
466
8 - Bra i betyg. 380 av 1004 recensioner" "
8 - Bra
380
6 - Okej i betyg. 101 av 1004 recensioner" "
6 - Okej
101
4 - Dåligt i betyg. 36 av 1004 recensioner" "
4 - Dåligt
36
2 - Väldigt dåligt i betyg. 21 av 1004 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt
21
8,6/10
Renlighet
8,8/10
Personal och service
8,4/10
Bekvämligheter
8,6/10
Boendets skick och faciliteter
8,6/10
Hållbarhet
Recensioner
8/10 Bra
Wilma
9 dec. 2023
Wilma
Bodde här 4 nätter i november 2023
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 10 dec. 2023
Beste Wilma,Hartelijk bedankt voor uw fijne review. Het verheugt ons dat u een fijn verblijf heeft gehad in ons hotel.Hartelijke groeten,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
8/10 Bra
Manish
Reste med familjen
31 juli 2023
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Family vacation
Very nice stay with family. Friendly staff and good service.
Manish
Bodde här 2 nätter i juli 2023
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 31 juli 2023
Dear Manish,It was a pleasure to receive this kind review of your time with us. We are delighted that you enjoyed your stay with us and appreciate your kind comments about our team who work hard to ensure that we deliver the best service and always meet your expectations. Our guests' satisfaction is our highest reward. We hope we have the pleasure of seeing you on future occasions. Best regards,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
6/10 Okej
Per-Erik
21 juni 2023
Per-Erik
Bodde här 1 natt i juni 2023
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 23 juni 2023
Bäste Per-Erik,Vi önskar att vi förstod oss på er utvärdering bättre.Med vänliga hälsningar,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
2/10 Väldigt dåligt
Rinesa
29 maj 2023
Rinesa
Bodde här 1 natt i maj 2023
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 31 maj 2023
Kära Inesa,tack för att ni har tagit er tid att skriva en recension.Vi beklagar att er vistelse hos oss inte levde upp till era förväntningar. Vi skulle gärna vilja veta hur vi kunde ha förbättrat er upplevelse eftersom vi strävar efter att erbjuda våra gäster den bästa servicen.Vi hoppas få möjlighet att välkomna er tillbaka för en bättre upplevelse. Med vänliga hälsningar,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Niklas
Reste i grupp
4 okt. 2022
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra och fint hotell.
Lite långt ifrån centrala staden.
Ca 10 minuters promenad till Metro (tunnelbanan)
Niklas
Bodde här 3 nätter i september 2022
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 5 okt. 2022
Bäste Niklas, tack för att ni ville lämna ett omdöme efter er vistelse hos oss.Vi är glada att du hade en bra vistelse hos oss trots personalens språkkunskaper och avståndet till centrum. Tack för de fina kommentarerna om vår säkerhet och inte minst vår närhet till kollektivtrafiken.Med vänliga hälsningar,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Husam
Reste med familjen
19 juli 2022
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Husam
Bodde här 2 nätter i juli 2022
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 21 juli 2022
Dear Husam,
Many thanks for this high rating.
We are glad we were able to meet all your requirements
We hope to have the pleasure of seeing you again in the future. Kind regards,
Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
William
Reste i grupp
3 juli 2022
Gillade: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Det var bra! Fint ställe men kunde varit bättre service med is och grejer från baren.
Inte så fin omgivning men hotellet jättefint
William
Bodde här 4 nätter i juni 2022
4/10 Dåligt
Göran
Affärsresenär
23 juni 2022
Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Dålig städning på rummet.
Göran
Bodde här 2 nätter i juni 2022
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 25 juni 2022
Kära Göran,
tack för att ni tagit er tiden att skriva en recension.
Att hålla rent och snyggt är en av våra högsta prioriteringar och vi kommer att diskutera er kommentar med vår städpersonal. Vi vill notera att det alltid går bra att prata med vår personal i receptionen om något inte känns bra. De gör sitt bästa för att åtgärda eventuella problem direkt. Vi tar självklart till oss era synpunkter och ska se över städningen bättre i framtiden.
Vi hoppas få möjlighet att välkomna er tillbaka för en bättre upplevelse.
Med vänliga hälsingar,
Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Verifierad resenär
11 juni 2022
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevligt hotell
Stannade en natt. Väldigt trevlig och serviceminded personal. Litet rum med toalett precis invid sängen som inte gick att stänga helt och var tung att öppna vilket drar ner brtyget lite. Stor och skön takdusch. Bra frukost! Nära till metron så smidigt att ta sig in till centrum. Kan absolut tänka mig komma tillbaka.
Verifierad resenär
Bodde här 1 natt i juni 2022
10/10 Fantastiskt
Douglas
19 apr. 2022
Douglas
Bodde här 4 nätter i april 2022
8/10 Bra
Stefan
Affärsresenär
28 nov. 2021
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Convinient hotel
Good location vs airport and RAI. Not the nicest surounding but it will improve
Stefan
Bodde här 1 natt i november 2021
Svar från Xadim 3 jan. 2022
Dear Stefan,
Thank you for the positive response.
We are sure the surroundings will improve a lot this year!
Hope to see you back soon to see the result!
Have nice day!
10/10 Fantastiskt
Fredrik
12 feb. 2020
Fredrik
Bodde här 2 nätter i februari 2020
8/10 Bra
Patrik, Upplands Väsby
Reste med sin partner
16 dec. 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Fint rum och väldigt nära till kommunal trafik. Tog ca 20 minuter från dörr till Amsterdam Centraal.
Tyvärr lite för hård säng för min smak.
Patrik
Bodde här 2 nätter i december 2019
Svar från BB 28 dec. 2019
Kära Patrik,
Tack så mycket för att du delade din erfarenhet. Vi är glada över att du hade en trevlig vistelse och hoppas att du kunde sova bra trots att sängen var lite för hård.
Vi hoppas att välkomna dig igen på vårt hotell i framtiden.
Med vänliga hälsningar,
Ben Breekveldt
Ledningsassistent
10/10 Fantastiskt
Jessica
9 sep. 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Jessica
Bodde här 3 nätter i september 2019
8/10 Bra
Verifierad resenär
15 aug. 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
Bodde här 3 nätter i augusti 2019
Svar från BB 1 sep. 2019
Thank you for the great rating! We look forward to welcoming you to our hotel again in the future
4/10 Dåligt
Verifierad resenär
Reste i grupp
5 aug. 2019
Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Rummet vi bokade fanns inte kvar så fick ett sämre rum för samma pris
Verifierad resenär
Bodde här 2 nätter i juli 2019
Svar från BB 8 aug. 2019
Kära gäst,
Tack för att du delar din feedback. Vi är ledsna att ta reda på att du inte var nöjd med tilldelningen av ett annat rum. Dina kommentarer kommer att meddelas till vår bokningschef. Vi vill ändå tacka dig för att du stannade hos oss för din resa till Amsterdam.
Vänliga Hälsningar,
Ben Breekveldt
Ledningsassistent
8/10 Bra
Verifierad resenär
4 aug. 2019
Gillade: Renlighet och personal och service
Verifierad resenär
Bodde här 5 nätter i juli 2019
Svar från BB 8 aug. 2019
Thank you for rating us! We hope to see you again for your next visit to Amsterdam
8/10 Bra
Hans
18 juli 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Hans
Bodde här 2 nätter i juli 2019
Svar från BB 8 aug. 2019
Thank you for the great rating! We hope to welcome you to our hotel again soon
6/10 Okej
Verifierad resenär
Reste med sin partner
8 juli 2019
Gillade inte: Personal och service
Det nån har tagit mitt jacka från hotellet och det aldrig har det hänt med mig
Verifierad resenär
Bodde här 7 nätter i juni 2019
8/10 Bra
Verifierad resenär
6 juli 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
Bodde här 3 nätter i juli 2019
Svar från BB 14 juli 2019
Thank you for rating your stay! We look forward to welcoming you again in the future
10/10 Fantastiskt
John
6 apr. 2019
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
fantastisk personal
väldigt vänlig personal, läget lite off-
John
Bodde här 1 natt i april 2019
Svar från BB 10 apr. 2019
Tack för din recension! Vi är glada att du hade en bra vistelse och uppskattat vänligheten hos vår personal. Ses snart!
10/10 Fantastiskt
Maria
21 okt. 2018
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Maria
Bodde här 1 natt i oktober 2018
6/10 Okej
Sara
28 maj 2018
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Inte helt nöjd.
Lite i utkanten av stan. Behov av tunnelbanan som visserligen var ganska smidig att ta från centralstationen bl.a. Rent och fräscht rum. Till toaletten var det skjutdörr som inte gick att stänga helt. Lite väl dyrt med tanke på läget och att frukost inte ingick.
Sara
Bodde här 2 nätter i maj 2018
8/10 Bra
Filloreta, Trelleborg
28 maj 2018
Gillade: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Renlighet
Fint hotell utanför centrum
Överlag ett fint hotell med en väldigt trevlig och tillmötesgående personal. Själva rummet var inte så rent, det var väldigt dammigt och det märktes att de inte la så stor vikt på det när man kom hem till hotellet varje kväll.
Filloreta
Bodde här 4 nätter i maj 2018
10/10 Fantastiskt
Amanda
27 mars 2018
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
VD
Vi har varir må många ställe och jag rekomenterar varmt för detta hotel
Amanda
10/10 Fantastiskt
Otto
19 mars 2018
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra affärshotel
Utmärkt hotel lite i utkanten med bra rum och det lilla extra såsom vatten och läsk inkluderat i kylskåpet.
Nära till tunnelbanan
Otto
Bodde här 3 nätter i mars 2018
6/10 Okej
DORIS CAROLA
9 mars 2018
Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet
DORIS CAROLA
Bodde här 2 nätter i februari 2018
10/10 Fantastiskt
Charlotta
15 jan. 2018
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Prisvärt och bekvämt
Vi var i Amsterdam främst för att gå på konsert på Ziggo Dome men även för att gå på stan. Läget är helt ok om man är inställd på att färdas med metron och inte tycker att knappt 10 minuters promenad till stationen är något problem. För oss fungerade det bra. Stort och tyst rum med bekväm säng. Fräscht och bra temperatur. Ingen minibar. Kylskåpet var avstängt men gick att få igång. Vi hittade inte någon flasköppnade på rummet men det fanns kaffe och te. Dyr frukost så den tog vi inte utan åt utmärkta rejäla frukostar på caféer till lägre kostnad. Det kostade extra om man ville checka in före klockan 14, men det gick bra att förvara bagaget utan kostnad. Prisvärt och bekvämt hotell om man inte behöver bo mitt i stan.
Charlotta
Bodde här 2 nätter i januari 2018
10/10 Fantastiskt
Verifierad resenär
3 jan. 2018
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
Bodde här 3 nätter i december 2017
10/10 Fantastiskt
Petet
14 nov. 2017
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Mkt bra boende och nära till Metro!
Petet
Bodde här 2 nätter i november 2017
Svar från Robert van Vliet 27 nov. 2017
Kära Petet,
Tack för den stora översynen av vårt hotell! Vi är glada att du haft din vistelse och hoppas att vi ses snart igen.
Vänliga hälsningar,
Renske van Hoof
Ledningsassistent
10/10 Fantastiskt
Verifierad resenär
13 nov. 2017
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
Bodde här 2 nätter i november 2017
10/10 Fantastiskt
Thomas
23 okt. 2017
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra hotell
Väldigt trevlig personal! Fint skick på hotellet. Lite varmt på rummet. Helhetsintrycket är väldigt bra.
Thomas
Bodde här 3 nätter i oktober 2017
Svar från Robert van Vliet 18 dec. 2017
Kära Thomas,
Tack för det bra betyg du har gett vårt hotell. Vi är glada att du haft din vistelse hos oss och hoppas välkomna dig snart!
Med vänliga hälsningar,
Renske van Hoof
Ledningsassistent
8/10 Bra
Tobias
12 juli 2017
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
trevligt och serviceinriktat hotell
jättefint hotell med trevlig serviceinriktad personal. Lättillgängligt hotell att ta sig till med bil, 7min till tunnelbanan som tar dig direkt in till centrum (biljett går att köpa på hotellet). Parkeringen kostar lite extra men är bakom lås och bom så det är värt de. Frukosten åt vi inte... den kostade 25euro/person. Kände att det var lite dyrt till mängden vi äter när vi äter frukost.
Sen fanns det en Tassimo på rummet men snålt med kapslar och mjölkpulver om man är två som vill ha samma kaffe.
Men skulle ta samma hotell igen. Fast än att sängarna var hårda ;-)
Tobias
Bodde här 2 nätter i juni 2017
8/10 Bra
Verifierad resenär
8 juni 2017
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
Bodde här 3 nätter i juni 2017
8/10 Bra
Verifierad resenär
14 maj 2017
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
8/10 Bra
Donald
3 maj 2017
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Hyfsat hotell men dåligt läge
Fint hotell men på ett industriområde. Tio minuters promenad till Metro stationen och ca 10 min med den till centralen.
Väldigt små rum och hårda sängar.
Bra mat, bra service.
Donald
8/10 Bra
Ann
6 dec. 2016
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fräscht hotell i utkanten av amsterdam
Trevlig personal med god service. Fräscht hotell men som låg en bit i utkanten av amsterdam. ca 5-10 gång till tunnelbanan.
Ann
8/10 Bra
Klas, Norrköping
8 aug. 2016
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fint hotell, 22€ för frukost är på tok för dyrt. Det fanns ett mindre kylskåp vilket var bra.
Klas
8/10 Bra
Verifierad resenär
31 juli 2016
Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Verifierad resenär
10/10 Fantastiskt
Robert James
Reste med familjen
21 maj 2024
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
We enjoyed our 2 night stay. It was so quiet we were able to 9 hours. Loved the shower. It was big with great water pressure. Would stay there again.
Robert James
Bodde här 1 natt i maj 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, 22 maj 2024
Dear Robert,Thank you for such a great review. We are delighted to learn that your stay at Mercure Amsterdam City met your expectations and provided you with the peaceful rest you deserved. It's wonderful to hear that our efforts to maintain immaculate room cleanliness and provide top-notch amenities have been recognized. Your compliments about the powerful shower in your room are much appreciated and we're glad it contributed to an invigorating start to your day. Our team takes great pride in ensuring the comfort and satisfaction of our guests, so your feedback is particularly rewarding. We're also pleased that the quietness of our hotel allowed for a restful 9-hour sleep, ensuring you were fully refreshed for the day ahead. We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
6/10 Okej
MING KI KEVEN
Reste med sin partner
21 maj 2024
Gillade inte: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
There are many stairs between the hotel and Metro station. The hotel room have many lights are not working. It is very dark in the room.
MING KI KEVEN
Bodde här 4 nätter i maj 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel 21 maj 2024
Dear Ming, We would like to thank you for this review about your recent experience in our hotel. We regret to hear about the challenges you faced with the stairs leading to the metro station. The hotel's proximity to public transportation is generally appreciated, though we understand that accessibility can be a concern for some of our guests. We apologize for the lighting issue you encountered in your room. Our hotel aims to provide a bright and welcoming atmosphere, and we are disappointed to learn that we fell short in this instance. Your comment is being taken seriously and will be addressed with our maintenance team. We take pride in the cleanliness of our accommodations and are concerned to hear that your experience did not meet expectations. Our housekeeping staff works diligently to ensure that all areas of our hotel uphold our high standards. Regarding the amenities, it is our priority to offer a comfortable and well-equipped environment for our guests. We are sorry to hear that you found the amenities to be lacking, and we appreciate your bringing this to our attention. Your satisfaction is important to us and while we regret that some aspects of your stay were not satisfactory, we are committed to providing a high level of service and quality in all we do. We hope to welcome you back. Best wishes,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
6/10 Okej
Detlev
Reste med sin partner
15 maj 2024
Gillade: Bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Zimmer, Bad sehr klein. Roomservice/housekeeping mangelhaft.
Mietfahrräder alt, klapprig, Bremsen abgenutzt.
Preis allgemein zu hoch.
Personal aber sehr freundlich, professionell.
Detlev
Bodde här 2 nätter i maj 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, 18 maj 2024
Sehr geehrter Detlev,Vielen Dank für Ihre Bewertung! Es freut uns zu hören, dass Sie die Freundlichkeit und Professionalität unseres Personals schätzen. Dies ist ein Aspekt, auf den wir großen Wert legen. Wir bedauern, dass die Größe Ihres Zimmers und des Badezimmers nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat und dass Sie mit unserem Roomservice nicht vollständig zufrieden waren. Unsere Zimmer und Badezimmer sind so gestaltet, dass sie modernen Komfort in einer zeitgemäßen Umgebung bieten, und unser Housekeeping-Team ist stets bemüht, einen tadellosen Service zu gewährleisten. Bezüglich der Fahrradvermietung nehmen wir Ihr Feedback sehr ernst und werden die Wartung unserer Fahrräder überprüfen, um unseren Gästen ein angenehmes Fahrerlebnis zu bieten. Obwohl wir ein bargeldloses Hotel sind und unseren Gästen transparente Preise bieten, verstehen wir, dass die Preiswahrnehmung subjektiv ist. Wir sind stets darauf bedacht, ein optimales Preis-Leistungs-Verhältnis anzubieten. Nochmals danken wir Ihnen für Ihre positiven Worte über unser Team und dass Sie die Professionalität unserer Mitarbeiter hervorgehoben haben.Wir würden uns freuen, Sie wieder bei uns begrüßen zu dürfen!Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
8/10 Bra
Santiago Monferrer
13 maj 2024
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
En general muy bien, muy limpio, muchos servicios cm el spa, gym entre otros. Decian que el personal hablaba español pero no me dio esa impresió. Esta relativamente bien comunicado pero los 15' caminando hasta el trasporte publico no te lo quita nadie
Santiago Monferrer
Bodde här 6 nätter i maj 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel 14 maj 2024
Estimado huésped, Gracias por elegir Mercure Amsterdam City para su estancia en nuestra ciudad. Nos complace saber que su estancia en general fue agradable y que la limpieza y los servicios como el spa y el gimnasio estuvieron a la altura de sus expectativas. Lamentamos cualquier malentendido que haya podido surgir respecto a las habilidades lingüísticas de nuestro personal. En Mercure Amsterdam City, nos esforzamos por tener un equipo multilingüe para satisfacer las necesidades de nuestros huéspedes internacionales, aunque en ocasiones puede haber limitaciones. Entendemos la importancia de la comunicación y trabajamos continuamente para mejorar en este aspecto. Apreciamos sus comentarios sobre la ubicación de nuestro hotel y entendemos que el breve paseo hasta el transporte público pueda no ser ideal para todos nuestros huéspedes. Sin embargo, nos complace recordarle que nuestra ubicación ofrece un fácil acceso al centro de la ciudad y otros puntos de interés mediante un corto trayecto en metro. Tomamos nota de sus comentarios para intentar mejorar nuestros servicios y nos gustaría mucho que nos concediera una segunda oportunidad.Un cordial saludo,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Elaine, Glasgow
Reste i grupp
6 maj 2024
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
We were worried that this hotel was going to be too far out of the city centre but the trains were a quick and easy way to get about.
The hotel amenities were great and we enjoyed a coffee beside the canal each morning before we started our day.
Elaine
Bodde här 2 nätter i maj 2024
Svar från Francis Windt, General Manager 7 maj 2024
Dear Elaine, We would like to thank you for this review about your recent experience in our hotel. It's heartening to know that our location provided convenient access to the city center and that public transport made your travel seamless. We're thrilled you appreciated the amenities and the opportunity to enjoy a morning coffee by the canal - it's certainly a serene way to start the day. Your commendations on our room cleanliness, overall hotel condition, and the attentive service from our team are greatly valued. We take pride in maintaining Mercure Amsterdam City to the highest standards, and it's rewarding to see these efforts reflected in your experience. Furthermore, we're pleased that the amenities in your room contributed to a comfortable and enjoyable stay. Our staff strives to ensure that every guest feels well-cared for, and your review is a wonderful affirmation of their hard work. We hope to welcome you back. Best wishes,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
6/10 Okej
Carin
Reste med sin partner
3 maj 2024
Hotel was fine for a couple nights. Front desk staff and dining staff should smile more. Not very hospitable.
Carin
Bodde här 2 nätter i maj 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 6 maj 2024
Dear Carin, We would like to thank you for this review about your recent experience in our hotel. We are pleased that you chose Mercure Amsterdam City for your stay. While we are glad you found our hotel suitable for a couple of nights, we regret that some aspects did not fully meet your expectations. Our team strives to provide a warm and welcoming experience for all our guests, and we apologize if we fell short in this regard. We take note of your comments regarding the staff demeanor and assure you that our commitment to hospitality remains unwavering. We are delighted to hear that the room amenities and cleanliness were satisfactory, reflecting our dedication to comfort and quality. Your insights are invaluable to us and we are continuously working to enhance our service and facilities. Rest assured, your comments are being shared with the relevant departments as we endeavor to deliver an even more pleasant and memorable experience on your next visit. We hope to welcome you back. Best wishes,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Dustin
19 apr. 2024
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Gutes Hotel
Dustin
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, 20 apr. 2024
Sehr geehrter Dustin,Danke für den positiven Erfahrungsbericht zu unserem Hotel. Über Ihr positives Feedback freuen wir uns sehr! Ihre Zufriedenheit ist für uns, die Tag für Tag daran arbeiten, Ihnen einen einwandfreien Service zu bieten, die schönste Belohnung. Schön wäre es wenn wir Sie in der Zukunft nochmal begrüssen dürfen, mit freundlichen Grüßen.Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Tom
12 apr. 2024
Tom
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Ams 3 maj 2024
Beste Tom, Hartelijk dank voor deze enthousiaste beoordeling. Het verheugt ons dat u een fijn verblijf heeft gehad in ons hotel. Graag tot een volgende keer!Met vriendelijke groeten,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
2/10 Väldigt dåligt
Rohini
Reste med familj och småbarn
7 apr. 2024
Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
I didn’t feel comfortable with my stay here . Travelled with two young children , no proper support and not a great stay. I did a non refundable booking , else would not have stepped in . They made me pay additional charges for kids , and staff were impatient and not so polite
Rohini
Bodde här 1 natt i april 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 9 apr. 2024
Dear Rohini,Thank you for taking the time to share your feedback.We are pleased to hear that you found the cleanliness of the room to your satisfaction. It is with regret that we read your remarks concerning the hotel's condition and service. We pride ourselves on maintaining the highest standards, but it seems we fell short in your case. Please rest assured that our team is dedicated to providing a welcoming environment, and we sincerely regret any impression of impatience you have experienced. Regarding the room amenities, we aim to offer a comfortable stay with all necessary features, and we are disappointed to learn that these did not meet your expectations. As for the additional charges, our policy is to be transparent with all our guests, and we apologize for any misunderstanding. We understand that traveling with children can require additional support, and we apologize if you felt that was lacking during your stay.We hope we can provide you with an improved stay in the future.Kind regards,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Brennan
Reste med familj och småbarn, Reste med familjen
7 apr. 2024
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
I really enjoyed our stay at the Mercury Amsterdam City Hotel. The hotel was convenient and the staff was very lovely and helpful to my family. The room was perfect for my family and very quiet.
Brennan
Bodde här 1 natt i mars 2024
Svar från Francis Windt, General Manager 8 apr. 2024
Dear Brennan,Thank you for such a positive review. We're thrilled to hear that you found our hotel convenient and our staff to be lovely and helpful. It's always a delight to know that our guests appreciate the quietness and comfort of our rooms, ensuring a restful stay for families like yours. We take pride in maintaining our hotel's condition and are pleased that it met your expectations. The positive remarks about our service and the room amenities further motivate us to continue delivering exceptional experiences. Your satisfaction with the cleanliness of your room reflects our commitment to providing a pristine environment for our guests. We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City
10/10 Fantastiskt
Karin
6 apr. 2024
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Karin
Bodde här 3 nätter i mars 2024
Svar från Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amst 7 apr. 2024
Beste Karin,Hartelijk bedankt voor deze mooie review. Het doet ons veel plezier dat u tevreden was met uw verblijf bij ons en dat de netheid van de kamer naar wens was. Daar doen we het voor!Hopelijk zien we je snel nog eens!Francis Windt, General Manager, Mercure Hotel Amsterdam City