Boendeområde

Recensioner av Montien Riverside Hotel Bangkok

5 out of 5
Montien Riverside Hotel Bangkok
372 Rama 3 Road, Bangkok, Bangkok

Recensioner

8,2

Väldigt bra

10 - Fantastiskt i betyg. 284 av 803 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 324 av 803 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 140 av 803 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 40 av 803 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 15 av 803 recensioner" "

8,4/10

Renlighet

8,4/10

Personal och service

8,4/10

Bekvämligheter

7,6/10

Boendets skick och faciliteter

8,2/10

Hållbarhet

Recensioner

10/10 Fantastiskt

Titti

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i februari 2023
Svar från Montien Riverside Team 27 feb. 2023
Thank you for providing us feedback from your stay and hope that we could serve you again on your next visit to Bangkok.

8/10 Bra

Jonas

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
This hotel is somewhat off the beaten track. It is so far down the river that there is no regular boat service, so you need to use the (infrequent) shuttle bus or taxi/tuk-tuk to go down town. Few restaurants or shops in the vincinty. The internet is a bit slow and only allowes one device per person, but otherwise it is not a bad place.
Bodde här 5 nätter i januari 2020
Svar från Customer Care 5 feb. 2020
Dear Customer We would like to express our sincere appreciation for your valued comments towards our service that we delicately provided to you. Therefore, we are so glad to know that you had a pleasant stay with us which we hope to be a part of your wonderful memory during your trip in Bangkok. However, we cannot achieve this without your comments; therefore, every comment is crucial and vital for improving our operation and performance. More importantly, please kindly accept our sincere apologies for the occurrence that caused you the inconvenience or discomfort during your stay. Additionally you can inform us of your inconvenience during your stay to our front office manager. Yours faithfully, Customer Care

10/10 Fantastiskt

Marianne

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra hotell i Bangkok
Hotellet ligger lite utanför de centrala delarna av stan men tack vare bra shuttle bus kommer man snabbt fram. Endast ca 10 minuters gångväg till buss som ansluter till tunnelbana och skytrain. Mycket bra pool. Fina rum och mycket bra frukost. Trevlig och hjälpsam personal. Tre restauranger på hotellet.
Bodde här 3 nätter i januari 2020
Svar från Customer Care 15 jan. 2020
Dear Customer We would like to express our sincere appreciation for your valued comments towards our service that we delicately provided to you. Therefore, we are so glad to know that you had a pleasant stay with us which we hope to be a part of your wonderful memory during your trip in Bangkok. However, we cannot achieve this without your comments; therefore, every comment is crucial and vital for improving our operation and performance. More importantly, please kindly accept our sincere apologies for the occurrence that caused you the inconvenience or discomfort during your stay. Additionally you can inform us of your inconvenience during your stay to our front office manager. Yours faithfully, Customer Care

8/10 Bra

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i december 2019
Svar från Customer Care 5 feb. 2020
Dear our valued guest, Thank you very much for your feedback :)

8/10 Bra

Rafal

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i december 2019
Svar från Customer Care 5 feb. 2020
Dear our valued guest, Thank you very much for your feedback :)

8/10 Bra

Lena

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra hotell och prisvät
Bra läge, fantastisk frukost hjälpsamma medarbetare som hade svårt med engelskan.
Bodde här 1 natt i december 2019
Svar från Customer care 15 jan. 2020
Dear Customer We would like to express our sincere appreciation for your valued comments towards our service that we delicately provided to you. Therefore, we are so glad to know that you had a pleasant stay with us which we hope to be a part of your wonderful memory during your trip in Bangkok. However, we cannot achieve this without your comments; therefore, every comment is crucial and vital for improving our operation and performance. More importantly, please kindly accept our sincere apologies for the occurrence that caused you the inconvenience or discomfort during your stay. Additionally you can inform us of your inconvenience during your stay to our front office manager. Yours faithfully, Customer Care

8/10 Bra

Tom

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Stort hörn rum med utsikt över floden
Stannade bara en natt enligt plan, men hade inte haft något emot att stanna längre. Första gången i Bangkok, och mitt första intryck blev mycket bra!
Bodde här 1 natt i februari 2019
Svar från Customer Care 12 feb. 2019
Dear Mr. or Ms. Tom; We would like to say how grateful we are that you were our valued customers who further express positive comments in public towards our property and service. We would intentionally keep improving our overall service performance in every aspect to go beyond our customer expectation. We are also honored to be your selected venue for your accommodation where we could provide “The Spirit of Thai Hospitality” to you. Yours faithfully, Customer Care

6/10 Okej

Gulli

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Hyfsat men dyrt o inget toppenläge
Hotellet var OK, rent, stort och fint med lite udda stil för oss, bra frukost. Men läget var mindre bra - inga mysiga mat- eller Cafe’-ställen i nörheten. Ligger vid starkt trafikerad gata. Dyrt, om man vill köpa en drink i baren.
Bodde här 2 nätter i januari 2019
Svar från Customer Care 23 jan. 2019
Dear Mr./Ms. Gulli, We would like to express our sincere appreciation for your valued comments towards our service that we delicately provided to you. Therefore, we are so glad to know that you had a pleasant stay with us which we hope to be a part of your wonderful memory during your trip in Bangkok. However, we cannot achieve this without your comments; therefore, every comment is crucial and vital for improving our operation and performance. More importantly, please kindly accept our sincere apologies for the occurrence that caused you the inconvenience or discomfort during your stay. Additionally you can inform us of your inconvenience during your stay to our front office manager. Yours faithfully,

4/10 Dåligt

Lars

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service
Besviken
Bodde här 3 nätter i november 2018

10/10 Fantastiskt

Sofie

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i juni 2018
Svar från Customer Service 1 juli 2018
Thank you very much for your feed back!

10/10 Fantastiskt

selma

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fint anrikt hotell
Montien är ett gammalt anrikt hotell. Rummen är lite old fashion. Fin utsikt över floden, god frukost och väldigt hjälpsam personal. Rekommenderar hotellet med det varmaste.
Svar från Customer Care 9 apr. 2018
Dear Customer We would like to say how grateful we are that you were our valued customers who further express positive comments in public towards our property and service. We would intentionally keep improving our overall service performance in every aspect to go beyond our customer expectation. We are also honored to be your selected venue for your accommodation where we could provide “The Spirit of Thai Hospitality” to you. Yours faithfully,

10/10 Fantastiskt

Johanna

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2018
Svar från Customer Care 17 jan. 2018
Thank you very much :)

8/10 Bra

Hans

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Lurade
Vi blev lovade gratis Gala-Middag på nyårsafton. Det skulle ingå i totalpriset. Vi bokade 5 nätter. Det stod i tryck, dvs uttryckligen på bokningsunderlaget/vauchern att gala middagen skulle inkluderas i rumspriset. När vi frågade om biljetter på hotellet fick vi veta att det inte gällde oss. Trots utfästelsen gällde alltså inte det som utlovats. En krystad förklaring var att allt var fullbokat. Vi betalade då 2 biljetter kontant till ett pris av 4400 THB. På nyårsaftonen/galamiddagen var det många tomma bord. Fullbokat var en förevändning.Vi känner oss lurade av reklamen för och av och hotellet.. Trots att vi påpekade att vi bokat in på hotellet för att få ta del av erbjudandet blev vi avspisade. Visserligen på ett hövligt sätt- men ändå. ....Varning... Vi kommer att varna vänner att
Bodde här 2 nätter i januari 2018
Svar från Customer Care 17 jan. 2018
The hotel would like to apologize for the inconvenience caused to you. Our management has been informed of your issue and taken this issue into consideration for investigation and further improvements in order to avoid repeating this kind of situation. However, there must be a mistaken because in a booking must be included gala dinner for 2 person per room. Additionally you can inform us of your inconvenience during your stay to our front office manager. Once again, We do apologized for your inconvenience caused. Yours faithfully

8/10 Bra

Ylva

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevligt nyårsfirande
Vi var där under nyårsfirande och de bjöd på en fantastisk nyårsgala med mycket gott att äta och dricka samt underhållning avslutande fyrverkeri så vi blev väldigt imponerade.
Bodde här 4 nätter i december 2017
Svar från Customer Care 5 jan. 2018
Dear Customer We would like to say how grateful we are that you were our valued customers who further express positive comments in public towards our property and service. We would intentionally keep improving our overall service performance in every aspect to go beyond our customer expectation. We are also honored to be your selected venue for your accommodation where we could provide “The Spirit of Thai Hospitality” to you. Yours faithfully,

10/10 Fantastiskt

Panisa

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Toppen!
Fantastisk hotell med fantastisk utsikt mot Chaopraya floden.
Bodde här 1 natt i november 2017
Sawasdee Krub Khun Panisa, Greetings from the Bangkok’s River of Kings!! Thank you for staying with us!!! We are truly grateful for your generosity, good wishes, and the lasting memories you enjoyed your time in Bangkok and having plenty of new stories to share. We trust that you have met your expectations. In the meanwhile, we would be very much appreciated that you will return to Bangkok again soon. We look forward to having a chance to serve you anytime. With warmth, John Executive Assistant Manager

8/10 Bra

Ingvar

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Bra service!
Hotellet behöver renoveras. Ligger en bit ifrån restauranger mm annars mycket bra service och en fantastisk restaurang på hotellet!
Svar från Customer care 14 apr. 2017
Dear Ingvar, Greeting ! and thank you very much for your feedback related to your stay with us recently. It is great to receive feedback as such and learn how delight you feel. We have noted of your comment in regard of hotel condition which in need of renovation. Kindly be advised that this matter has been taken seriously to our Management team to rectify and on going to corrective step for the betterment of hotel goodwill and overall. Thank you once again. Look forward to having opportunity to serve you again in the near future. Kind regards Weerapat T Executive Assistant Manager

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevligt hotell med trevlig personal
Fint hotell med många rum och många möjligheter. Otroligt serviceminded personal som var oerhört trevliga. Vi bodde i en executive suite med utsikt över floden! Mäktig utsikt och fint rum. Bra frukost med mycket att välja på!

10/10 Fantastiskt

Ali

Gillade: Renlighet och personal och service
Prisvärt
Prisvärt hotell

6/10 Okej

Annika, Solna

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Ett f d lyxhotell
Hotellet har säkert varit ett lyxhotell men har sett sina bästa dagar, fint inuti men risigt utanpå. Bra läge vid floden, dock i utkanten av city. - att solen försvinner vid poolen 14.30.

8/10 Bra

Kjellahs

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Lugnt och fint hotell, ligger lite avsides. Utmärkt service och trevlig personal. Rekommenderas om man vill bo lite lugnare.

6/10 Okej

Linda, Sweden

Gillade: Renlighet och personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Två nätter i bkk
Hotellet har tyvärr försämrats de senaste åren. Trevlig personal men hotellet känns väldigt gammalt. Inte värt pengarna.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nöjd
Det är en mycket trevlig hotel, bra läge och kommunikation, internet/WI-Fi funkaar inte om man bor högt upp, väldig svag signal. Bra service och personalen var toppen.

10/10 Fantastiskt

Ulf med sällskap

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Toppenhotell till budgetpris
Har aldrig bott så flott.Fantastiska hotellmiljöer.Frukosten helt outstanding.Servicen helt perfekt.Ett minne för livet

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service
Tråkig omgivning
Man debiterade mitt Visakort en disposition utan att tala om det och utan att jag skrivit på något. Råkade av en tillfällighet gå in på mitt konto från ett annat hotell och upptäckte debiteringen. Tog taxi dit för att fråga varför? eftersom jag redan betalt uppehållet till er och fått besked vid utcheckningen att allt var OK. Fick då veta att återbetalning kommer till mitt konto om några dagar.

10/10 Fantastiskt

Eric

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Older hotel but nice location by the river and a great pool.
Bodde här 2 nätter i april 2024

10/10 Fantastiskt

Michael

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
They had very professional staff who knew their jobs well. The gym facilities were very good, with both dry and wet saunas.
Bodde här 7 nätter i april 2024

10/10 Fantastiskt

Steve

Gillade: Renlighet och personal och service
A little bit dated but outstanding riverside dining
Bodde här 2 nätter i april 2024

8/10 Bra

Bhuiyan

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i januari 2024

8/10 Bra

Immy

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
โรงแรมสวยอาหารอร่อยพนักงานบริการดีมาก
Bodde här 1 natt i april 2024

8/10 Bra

Rakesh

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
The hotel definitely needs a refurbishment. Can tell it's an old hotel but nevertheless should have some refurbishment done. The room was clean but one night when the room was cleaned, the bedsheets were not changed. I had an issue where the toilet and sink were blocked, and after I reported it to reception, they were very quick to resolve the issue. At the back of the hotel where the outside dining and bars are, it is very nice by the river.
Bodde här 4 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Bidana

Bodde här 5 nätter i mars 2024

8/10 Bra

Fernando

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet och personal och service
good
Bodde här 2 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Terry, prospect

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
Free shuttle to shopping and Ferry wharf good chinese restaurant for yum cha
Bodde här 3 nätter i mars 2024

8/10 Bra

prabhjot

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i mars 2024

8/10 Bra

Kent

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
This hotel is really nice. The day staff was wonderful. The breakfast was amazing. The rooms are very nice and we had a room with a great view of the river. However, we had dinner one night outside, and the service was terrible. It was probably the worst service we ever experienced at any hotel, regardless of the rating.
Bodde här 4 nätter i mars 2024

8/10 Bra

Leendert

Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
De kamers zijn toe aan een opfrisbeurt maar voldoen nog prima voor mijzelf is het belangrijk dat er een goed matras is . Ik slaap hier prima op al meerdere keren hier geweest kom hier later weer👌👌👌
Bodde här 6 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Alan

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i mars 2024

8/10 Bra

robert

Bodde här 3 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Steven

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
The staff at this hotel goes above what is required to give good service.stayed with them a few times and have never been disappointed.
Bodde här 2 nätter i februari 2024

8/10 Bra

Harry

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Quite a peaceful place in Bangkok with unreal sunset
Bodde här 3 nätter i februari 2024

10/10 Fantastiskt

Jan

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
stlle og roligt hotel god frokost
Bodde här 2 nätter i februari 2024

10/10 Fantastiskt

joseph

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Great room with incredible views of river
Bodde här 2 nätter i februari 2024

8/10 Bra

Mark, escondido

It was okay
Bodde här 3 nätter i februari 2024

10/10 Fantastiskt

John, Andover

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Spent 6 nights just recently at the Montien Riverside Hotel. The hotel was beautiful, and the staff were extremely helpful and friendly. Our deluxe river view room was spacious and had a great view of the river. I would highly recommend this hotel to anyone staying in Bangkok.
Bodde här 6 nätter i februari 2024

8/10 Bra

lori

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i februari 2024

4/10 Dåligt

Scott

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Nothing really close in the area to eat. Have a shopping mall close by but caters to locals. I ended up leaving early.
Bodde här 5 nätter i februari 2024

6/10 Okej

Antolin

Gillade: Personal och service
Dated
Bodde här 3 nätter i februari 2024

8/10 Bra

SEUNGDEOK

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i januari 2024

10/10 Fantastiskt

Belal Hossain

Bodde här 1 natt i januari 2024