Aston Batam Hotel & Residence

3.5-stjärnigt boende
Hotell med gratis parkeringsservice, nära Nagoya Hill shoppingcenter

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Aston Batam Hotel & Residence

Boendets fasad - kväll/natt
Familjestudio (Deluxe) | Värdeförvaringsskåp på rummet, skrivbord och ljudisolering
Frukostbuffé varje dag (IDR 180000 per person)
Lobbylounge
Utomhuspool

Recensioner

8,8 av 10,
Utmärkt

Populära bekvämligheter

  • Frukost tillgänglig
  • Pool
  • Bar
  • Gym
  • Rumsservice
  • Tvättservice
Det nuvarande priset är 647 kr
inklusive skatter och avgifter
21 aug. – 22 aug.

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 15 av 15 rum

Tvåbäddsrum Deluxe

8,0 av 10
Mycket bra
(2 recensioner)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
Fläkt
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
Gratis vatten på flaska
  • 34 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 2 enkelsängar

Lägenhet - 3 sovrum

Höjdpunkter

Separat matbord
Separat sittutrymme
Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
3 sovrum
Fläkt
Privat badrum
  • 117 kvadratmeter
  • 3 sovrum
  • Utsikt mot staden
  • 5 sovplatser
  • 2 dubbelsängar och 1 enkelsäng

Deluxe-rum - 1 kingsize-säng

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
Fläkt
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
Gratis vatten på flaska
  • 34 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Svit (Aston)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Fläkt
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
  • 76 kvadratmeter
  • 1 sovrum
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 1 dubbelsäng

Junior Suite Apartment (Apartment Building)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Fläkt
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
  • 1 sovrum
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 1 dubbelsäng

Familjestudio (Deluxe)

8,0 av 10
Mycket bra
(1 recension)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
Fläkt
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
Gratis vatten på flaska
  • 50 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 dubbelsäng ELLER 2 enkelsängar

Deluxe Premier (Apartment Building)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
LCD-tv
Fläkt
Privat badrum
Regndusch
Hårtork
Gratis vatten på flaska
  • 41 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 1 dubbelsäng

Aston Suite

  • 2 sovplatser

Deluxe Twin

  • 2 sovplatser

Two Bedroom Apartment

  • 4 sovplatser

Junior Suite Located At Apartment

  • 2 sovplatser

Deluxe Premier Located At Apartment

  • 2 sovplatser

Three Bedroom Apartment

  • 5 sovplatser

Deluxe Double

  • 2 sovplatser

Deluxe Family

  • 3 sovplatser
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Jl. Sriwijaya No. 1, Kp. Pelita, Lubuk Baja, Batam, 29444

I närheten

  • Nagoya Hill shoppingcenter - 13 min till fots - 1.2 km
  • Grand Batam Mall - 3 min med bil - 2.6 km
  • BCS Mall - 3 min med bil - 3.0 km
  • Harbour Bay Ferry Terminal - 4 min med bil - 3.8 km
  • Batam Centre färjeterminal - 6 min med bil - 6.3 km

Ta sig runt

  • Batam Batu Besar (BTH-Hang Nadim) - 26 min med bil

Restauranger

  • ‪Ayam Bakar Taliwang Pelita - ‬3 min till fots
  • ‪Cak Bima Jember - ‬10 min till fots
  • ‪Pisang Keju Terowongan - ‬3 min till fots
  • ‪Café Q - ‬3 min till fots
  • Asher Bistro & Lounge

Om boendet

Aston Batam Hotel & Residence

Detta hotell ligger nära Nagoya Hill shoppingcenter
Aston Batam Hotel & Residence kan erbjuda en terrass, ett kafé och kemtvätt/tvättjänster. På boendet finns Basil Restaurant – restaurang som erbjuder lokala och internationella rätter. Utöver att dra nytta av bekvämligheter som en bar och ett fitnesscenter kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Detta hotell erbjuder även följande förmåner:
  • En utomhuspool och en barnpool
  • Gratis vanlig parkering och parkeringsservice
  • Frukostbuffé (tilläggsavgift), flygtransfer tur och retur (avgift tillkommer) och en danssal
  • Ett värdeförvaringsskåp i receptionen, conciergetjänster och en hiss
  • Recensionerna från gäster talar varmt om den hjälpsamma personalen
Om rummen
Alla 232 rum hos Aston Batam Hotel & Residence erbjuder bekvämligheter som luftkonditionering, samt extra förmåner såsom gratis wi-fi och värdeförvaringsskåp.
Du kan också räkna med följande bekvämligheter:
  • Badrum med gratis toalettartiklar och hårtorkar
  • 32-tums LCD-tv med kabelkanaler
  • Vattenkokare, fläktar och daglig städning

Språk

Engelska och indonesiska

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Flygtransfer tur och retur (tilläggsavgift) från 06.00 till 23.00 på begäran
  • Avgiftsfri och säker parkering på området
  • Avgiftsfri och säker parkeringsservice på området

Mat och dryck

  • Frukostbuffé tillgänglig mot en avgift 06.00–10.00 på vardagar och 06.00–11.00 på helger, IDR 180 000 för vuxna och IDR 100 000 för barn
  • En bar/lounge
  • En restaurang
  • Ett kafé/fik

Restauranger på området

  • Basil Restaurant

Att göra

  • Barnpool
  • Gym
  • Utomhuspool

Familjevänligt

  • Barnpool
  • Extrasäng (tilläggsavgift)
  • Ljudisolerade rum
  • Tvättmöjligheter
  • Utomhuspool

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Conciergetjänster
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Portier/piccolo
  • Städning varje dag

Business-service

  • Mötesrum

Utomhus

  • Terrass

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Hiss
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • Balsal
  • Bankettsal
  • Platser anvisade för rökning

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Extrasäng (tilläggsavgift)
  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum
  • Tandborste och tandkräm
  • Tofflor

Underhållning

  • 32-tums LCD-tv med kabelkanaler

Mat och dryck

  • Begränsad rumsservice
  • Elektrisk vattenkokare
  • Gratis vatten på flaska

Mer

  • Fläkt
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Telefon
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Incheckning från 14.00
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00

Incheckningsinstruktioner

Gäster erbjuds transport från flygplats (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet med reseinformation i förväg med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Extrasängar finns att hyra för IDR 400000.0 per natt.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för frukostbuffé: IDR 180000 för vuxna och IDR 100000 för barn
  • Avgift för flygtransfer: IDR 160000 per person (enkel resa)
  • Avgift för flygtransfer per barn: IDR 160000 (enkel resa)
  • Avgift för extrasäng: IDR 400000.0 per natt

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Namnet på kreditkortet som används vid incheckning för att betala för oförutsedda utgifter måste vara detsamma som huvudnamnet på rumsbokningen.
Boendet accepterar kreditkort, bankkort och kontanter.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: brandsläckare, rökdetektor och säkerhetssystem.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Boendet kallas även

Aston Batam Hotel
Aston Batam
Aston Batam & Residence Batam
Aston Batam Hotel & Residence Hotel
Aston Batam Hotel & Residence Batam
Aston Batam Hotel & Residence Hotel Batam

Vanliga frågor och svar

Finns det pool på Aston Batam Hotel & Residence?

Ja, boendet har en utomhuspool och en barnpool.

Hur mycket kostar det att bo på Aston Batam Hotel & Residence?

Enligt uppgifter från den 15 aug. 2025, startar priserna från 646,58 kr för en natts vistelse för två vuxna på Aston Batam Hotel & Residence den 21 aug. 2025, inklusive skatter och avgifter. Priset baseras på det lägsta priset per natt som hittats under det senaste dygnet för vistelser under de 30 kommande dagarna. Priserna kan ändras. Välj datum för att få rätt priser.

Är Aston Batam Hotel & Residence husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Aston Batam Hotel & Residence?

Vanlig parkering och parkeringsservice är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för Aston Batam Hotel & Residence?

Incheckning börjar 14.00. Det går inte att checka in efter angivna tider.

Vilken utcheckningstid gäller för Aston Batam Hotel & Residence?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Erbjuder Aston Batam Hotel & Residence flygtransfer?

Ja, transport till/från flygplatsen erbjuds och körs 06.00–23.00 (tillgänglig på begäran). En avgift på IDR 160000 per person tas ut.

Var ligger Aston Batam Hotel & Residence?

Detta hotell i Batam ligger mindre än 3 km från Nagoya Hill shoppingcenter, BCS Mall och Grand Batam Mall. Maha Vihara Duta Maitreya Buddhist Temple och Maha Vihara Duta Maitreya-templet ligger också 5 km härifrån.

Recensioner för Aston Batam Hotel & Residence

Recensioner

8,8

Fantastiskt

10 - Fantastiskt i betyg. 214 av 418 recensioner
8 - Bra i betyg. 153 av 418 recensioner
6 - Okej i betyg. 32 av 418 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 9 av 418 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 10 av 418 recensioner

9,0/10

Renlighet

8,8/10

Personal och service

8,6/10

Bekvämligheter

8,8/10

Boendets skick och faciliteter

8,4/10

Hållbarhet

Recensioner

8/10 Bra

danny

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i juli 2025

6/10 Okej

Sai Tim

Reste i grupp
Gillade: Bekvämligheter
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
This property where I stay: Shower head crashes. Swich for turning ON/OFF light outside toilet which cover come out. There's no face towels. Not a good location. There's no dinning shops nearby. Customer's Service is not good enough. Hotel's restaurant always full-housed for breakfast due to There's no other shops or restaurants to eat.
Bodde här 2 nätter i maj 2025

8/10 Bra

KIM YI

Affärsresenär
Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i maj 2025

8/10 Bra

Henry

Gillade: Renlighet och personal och service
Bodde här 1 natt i mars 2025

8/10 Bra

Joseph

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
The property was fine, but they didnt have towrls by the pool. We were told to use our bath towels. Not ideal. Therexwas also no hand towels on our toom only large bath towels.
Bodde här 2 nätter i februari 2025

8/10 Bra

April

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Overall everything was good n up to my expectations however I was disappointed that there were no hand towels and floor mat and non- slip bath mat. The toilet paper was also lacking-only half a roll in each toilet which was not sufficient for 4 people
Bodde här 2 nätter i februari 2025

10/10 Fantastiskt

dewi

Bodde här 1 natt i januari 2025

10/10 Fantastiskt

Yu Yen

Bodde här 2 nätter i januari 2025

10/10 Fantastiskt

Garson

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Aston Batam has an amazing array of staff who attended promptly to all our requests. We stayed in a 3-bedroom residence apartment. The room was clean, tidy, and comfortable. There was an air conditioner in each room, and they provided a large 20L water cooler. The swimming pool was large enough to swim laps, which we did every morning. Breakfast was delicious with plenty of variety to satisfy even the pickiest eaters. All Grab drivers were familiar with the hotel's location. We had a fantastic time in Batam, and Aston contributed to our enjoyable stay. There were two minor issues with our apartment; the room and bathroom door locks did not lock seamlessly and the certain had a tear. As stated, these were minor.
Bodde här 5 nätter i december 2024

10/10 Fantastiskt

Su Hia

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
This has been my go to hotel in Batam. Service is great as the staff are always ready to help you with your luggages and shopping bags when you arrive at the hotel. Room condition has gotten quite aged over the years, a make over and renovation will be great.
Bodde här 3 nätter i december 2024

8/10 Bra

Kelvin

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Front desk staff very helpful.
Bodde här 1 natt i november 2024

4/10 Dåligt

Ying Xun

Reste med familjen
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Check in time is 2:00pm but I can only check in at 4:30pm due to the room was not prepared yet,I wait at the lobby for one hour,hope improve
Bodde här 2 nätter i november 2024

6/10 Okej

Rina

Gillade: Personal och service

Run-Down apartment but still comfortable

The stay was okay, acceptable. Book a junior one bedroom apartment. The apartment was run down, dull and not that clean. What i suggest to the hotel, is that do a repaint to the wall. Change the sofa, as its all so old, prepare a garbage bag for customer to use.put more deco to the apartment so that it wont be dull anymore
Bodde här 2 nätter i oktober 2024

8/10 Bra

Sin Yee

Gillade: Renlighet och personal och service
Overall is good.
Bodde här 2 nätter i oktober 2024

6/10 Okej

adibah

Gillade: Renlighet och personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Room is alright. There is an international electrical outlet for your plugs. No usb outlet. Buffet's good. I love the herbal bar. Gym's good, big, though rowing machine spoilt. I came for their tub. Though they fixed it the hot water came out like piss at first. Made me not wanna use the tub anymore.
Bodde här 1 natt i augusti 2024

6/10 Okej

Kristine

Junior suite is not good

We stayed in this hotel a few times but this is the first time for junior suite which happened to be in the apartment side. The cleanliness and maintenance of room is not up to standard. The plates and cutleries are dirty and no dishwashing liquid provided. The fridge doesn't get cold. There is no hand towel and bathrobes. I had to call 2x to get it. The design of the bathroom is bad. There is no division between the lavatory and the shower. I'm always worried the water will get to the hairdryer. The drain is very slow when you shower so there's water everywhere. The wifi password indicated in the room card they provide you during check-in is not correct. Staff in the reception area are friendly, no issues there. The check-in/out is fast.
Bodde här 2 nätter i augusti 2024

10/10 Fantastiskt

Kartini

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i augusti 2024

6/10 Okej

Nur Mohammed

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

System down? Hmm...

Greeted with a smile from the frontliners. From security to reception very welcoming. Well done. During checking in process, i was told that their system was having some issues and im told to wait. 45 minutes later my wife check with the reception staff and finally we are able to check in and straight to our room. Cleanliness was good. Im impressed with the wifi connection. Breakfast was not bad but was not good either. Was at the dining hall around 6.10am but some of the live food station was not in operation. Food choices is okay but there are still many room for improvement. This is my first time here and i hope it can be better next time . Overall its a pleasant stay. I hope i can see some improvements if i return for another stay. Keep it up.
Bodde här 2 nätter i augusti 2024

2/10 Väldigt dåligt

Wesley

Gillade: Renlighet och bekvämligheter
Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Management must seriously look at the front office behaviour, my bed sheets were dirty and I request for a change of bed sheets the next day, it was through my shock that the front office staff said that I had to pay RP50,000? why would you charge clients for washing of the bed sheets when it is not the clients issue? I stayed many times and cannot believe that this is how aston treats their long term customers, becareful of front office staff trying to scam hotel guest
Bodde här 2 nätter i juli 2024

6/10 Okej

Kenn

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i juni 2024

2/10 Väldigt dåligt

Kurniawati

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
**Length of Stay: 1 night (25-26 May 2024)** Rating: ★★☆☆☆ (2/5) I recently stayed at Aston Pelita Batam for one night, from 25th to 26th May 2024. Unfortunately, my experience was far from satisfactory, especially due to an unsettling incident and the unhelpful attitude of the night front desk staff. On the night of 25th May, we experienced a bizarre episode in our room, number 804. Around 11 PM, the kettle in our room inexplicably boiled by itself three times. This eerie occurrence made us feel extremely uneasy, prompting us to leave the room immediately. Seeking assistance, we approached the night front desk staff, hoping for a swift resolution to our predicament. Despite my crying for help and requesting to change rooms, the staff insisted that all rooms were fully booked and offered no solution or remedy. Due to the lack of support, we ended up bunking with our friends in room 830 for the remainder of the night. To add to the frustration, when I called the front desk in a panic to request extra towels to be sent to our friends' room (since we left abruptly without even taking a shower), the staff hung up on me. This lack of empathy and support was incredibly disappointing. This incident significantly marred our stay. While the hotel may have other redeeming qualities, the unsettling experience in room 804 and the unhelpful response from the night staff
Bodde här 1 natt i maj 2024

10/10 Fantastiskt

Wesley

Bodde här 1 natt i april 2024

2/10 Väldigt dåligt

May Lin

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Hiteo with NO heater. Change to service apartment after waiting for 2hrs longer late check in. Worst with shower room flooded. Wet floor in the bathroom which is very dangerous slippery to use the toilet as it is no partion to seperate. Using hair dryer stick on the wall with wet slippery floor in the bathroom it is very dangerous. Staff at the house keeping Using malay language to scold us stuip to come here for whay. How rude it is and they think we dont understand malay? Unsafe and dangerous with this hotel which i will never ever stay.
Bodde här 2 nätter i april 2024

10/10 Fantastiskt

Zouhni

Bodde här 2 nätter i april 2024

10/10 Fantastiskt

Yuen Kin

Bodde här 1 natt i april 2024