Goldfinch Hotel Bangalore

4.0-stjärnigt boende
Hotell med fullständigt spa, nära Vidhana Soudha

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Goldfinch Hotel Bangalore

Mat och dryck
Behandlingsrum för par, bastu, ångbastu och turkiskt bad/hamam
Grill- och picknickområde
Sittområde i lobbyn
Terrass/Patio

Recensioner

7,4 av 10,
Bra

Populära bekvämligheter

  • Spa
  • Bar
  • Gym
  • Frukost tillgänglig
  • Parkering ingår
  • Tvättservice
Det nuvarande priset är 723 kr
inklusive skatter och avgifter
23 juli – 24 juli

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 3 av 3 rum

Superior dubbelrum eller tvåbäddsrum - utsikt mot staden

7,4 av 10
Bra
(3 recensioner)

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Individuellt inredda
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Bäddmadrass
Mörkläggningsgardiner
Duntäcke
  • 25 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 2
  • 1 kingsize-säng ELLER 2 enkelsängar

Executive-rum

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Individuellt inredda
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Bäddmadrass
Mörkläggningsgardiner
Duntäcke
  • 34 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 2
  • 1 dubbelsäng

Club dubbelrum eller tvåbäddsrum - utsikt mot staden

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Bäddmadrass
Mörkläggningsgardiner
  • 23 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 2
  • 1 enkelsäng ELLER 2 enkelsängar

Du kanske även gillar

Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
32/3 Cresent Road, High Grounds, Bengaluru, Karnataka, 560001

I närheten

  • Vidhana Soudha - 19 min till fots - 1.6 km
  • Cubbon-parken - 19 min till fots - 1.6 km
  • Bangalores palats - 4 min med bil - 2.5 km
  • Lalbaghs botaniska trädgårdar - 5 min med bil - 4.7 km
  • M.G. Road - 5 min med bil - 5.0 km

Ta sig runt

  • Krantivira Sangolli Rayanna – 19 minuters promenad
  • Mantri Square Sampige Road Station – 16 minuters promenad
  • Bengaluru (BLR-Kempegowda Intl.) - 49 min med bil

Restauranger

  • ‪Richie Rich - ‬3 min till fots
  • ‪Nerlu Cafe - ‬2 min till fots
  • ‪Searock - ‬3 min till fots
  • ‪Sana Di Ge - ‬1 min till fots
  • ‪South Ruchis Square - ‬3 min till fots

Om boendet

Goldfinch Hotel Bangalore

Detta hotell med exklusiv profil nära Vidhana Soudha
Goldfinch Hotel Bangalore ligger nära Cubbon-parken och Bangalores palats, och erbjuder en takterrass, ett kafé, samt en frisersalong. Njut av manikyr och pedikyr, aromaterapi och kroppsbehandlingar på spaanläggningen Lyana Spa. På boendet finns Kabab Studio – elegant restaurang som erbjuder asiatiska köket och utsikt mot trädgården. Utöver att dra nytta av bekvämligheter som kemtvätt/tvättjänster och en bar kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Du kan även räkna med förmåner som följande:
  • Gratis vanlig parkering och parkeringsservice
  • Limousine- och taxibokning, frukost enligt egen beställning (tilläggsavgift) och snabb utcheckning
  • En festsal, mötesrum och en dygnet runt-öppen reception
Om rummen
Alla 50 individuellt inredda gästrum erbjuder bekvämligheter som rumsservice dygnet runt och sängtillbehör av högsta kvalitet, samt ytterligare förmåner såsom laptopanpassade värdeförvaringsskåp och arbetsyta för laptop.
Dessutom hittar du följande bekvämligheter i samtliga rum:
  • Badrum med duschar och gratis toalettartiklar
  • 32-tums platt-tv med premiumkanaler
  • Garderober, separata sittutrymmen och kaffe- och tebryggare

Språk

Engelska och hindi

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Flygtransfer tur och retur dygnet runt (tilläggsavgift)
  • Transport från tågstationen (tilläggsavgift)
  • Transport till shoppingcenter (tilläggsavgift)
  • Limousine- och taxibokning
  • Avgiftsfri parkering på området
  • Avgiftsfri parkeringsservice på området
  • Avgiftsfri parkering för husbil, buss och lastbil på området
  • Begränsad parkering på området
  • Tillgänglighetsanpassad parkering och minibussparkering finns tillgängliga

Mat och dryck

  • Frukost enligt egen beställning tillgänglig dagligen 07.30–10.30 mot en avgift: INR 350 per person
  • En bar/lounge
  • En restaurang
  • Ett kafé/fik
  • Måltider för par/privata måltider
  • Snackbar/deli

Restauranger på området

  • Kabab Studio
  • Sana Di Ge

Att göra

  • Fullständigt spa
  • Gym
  • Tv i allmänna utrymmen

Familjevänligt

  • Ljudisolerade rum
  • Snackbar/deli
  • Tvättmöjligheter

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Frisersalong
  • Gratis dagstidningar i lobbyn
  • Låsbara skåp
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Conciergetjänster
  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Portier/piccolo
  • Städning varje dag
  • Uppbäddningsservice

Business-service

  • Business-service dygnet runt
  • Dator
  • Konferenscenter (372 kvadratmeter utrymme)
  • Mötesrum

Utomhus

  • Grill
  • Picknickområde
  • Takterrass

Fullständigt spa

  • 3 behandlingsrum
  • Ansiktsbehandlingar
  • Aromaterapi
  • Ayurvediska behandlingar
  • Bastu
  • Behandlingsrum för par
  • Kroppsinpackningar
  • Kroppsskrubbningar
  • Manikyr/pedikyr
  • Massage
  • Turkist bad
  • Ångbastu

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Hiss
  • Parkeringsservice för rullstolsutrustade fordon
  • Rullstolsanpassning
  • Tillgänglighetsanpassad allmän toalett
  • Tillgänglighetsanpassad conciergedisk
  • Tillgänglighetsanpassad lounge
  • Tillgänglighetsanpassad parkering
  • Tillgänglighetsanpassad registreringsdisk
  • Tillgänglighetsanpassad restaurang
  • Tillgänglighetsanpassad skåpbilsparkering
  • Tillgänglighetsanpassad väg
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)
  • Tillgänglighetsanpassat fitnesscenter
  • Tillgänglighetsanpassat gym
  • Väl upplyst gång till ingången

Mer

  • 1 byggnad
  • 7 våningar
  • Bankettsal
  • Byggdes 2006
  • Reception
  • Rökfritt boende

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Bäddmadrass
  • Mörkläggningsgardiner
  • Sängtillbehör av högsta kvalitet

Badrum

  • Badrockar
  • Dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum
  • Tofflor

Underhållning

  • 32-tums platt-tv med digitala premiumkanaler

Mat och dryck

  • Gratis vatten på flaska
  • Minibar
  • Rumsservice dygnet runt
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Arbetsområde för laptop
  • Enskild inredning
  • Gratis dagstidningar varje dag
  • Ingång från loftgång
  • Laptopanpassat värdeförvaringsskåp
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering (klimatreglerad)
  • Separat sittutrymme
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda
  • Telefon

Regler

Incheckning

Checka in från: 13.00. Checka in fram till: 00.00.
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00
Snabb utcheckning tillgänglig

Incheckningsinstruktioner

Gäster erbjuds transport från flygplats och tågstation (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet med reseinformation i förväg med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.
Kontakta boendet minst 48 timmar i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning.
Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur och assistanshundar ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Ett barn på upp till 7 år bor gratis i förälderns eller vårdnadshavarens rum, vid bruk av ordinarie sängar.
Extrasängar finns att hyra för INR 1000.0 per dag.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för frukost enligt egen beställning: INR 350 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för flygtransfer: INR 1600 per fordon (enkel resa)
  • Avgift för extrasäng: INR 1000.0 per dag

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort och kontanter.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Förhandsbokning krävs för massage och spabehandlingar. Bokningar kan göras genom att kontakta boendet innan ankomst via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Det totala rumspris som visas för den 14 februari inkluderar avgiften för en obligatorisk galamiddag på alla hjärtans dag.
Djur och assistanshundar är ej tillåtna.

Boendet kallas även

Goldfinch Bengaluru
Goldfinch Hotel
Goldfinch Hotel Bengaluru
Goldfinch Hotel
Goldfinch Bangalore Bengaluru
Goldfinch Hotel Bangalore Hotel
Goldfinch Hotel Bangalore Bengaluru
Goldfinch Hotel Bangalore Hotel Bengaluru

Vanliga frågor och svar

Är Goldfinch Hotel Bangalore husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att bo på Goldfinch Hotel Bangalore?

Enligt uppgifter från den 21 juli 2025, startar priserna från 722,60 kr för en natts vistelse för två vuxna på Goldfinch Hotel Bangalore den 23 juli 2025, inklusive skatter och avgifter. Priset baseras på det lägsta priset per natt som hittats under det senaste dygnet för vistelser under de 30 kommande dagarna. Priserna kan ändras. Välj datum för att få rätt priser.

Hur mycket kostar det att parkera vid Goldfinch Hotel Bangalore?

Vanlig parkering och parkeringsservice är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för Goldfinch Hotel Bangalore?

Checka in från: 13.00. Checka in fram till: 00.00. Det går inte att checka in efter angivna tider.

Vilken utcheckningstid gäller för Goldfinch Hotel Bangalore?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Erbjuder Goldfinch Hotel Bangalore flygtransfer?

Ja, transport till/från flygplatsen erbjuds. En avgift på INR 1600 per fordon tas ut.

Var ligger Goldfinch Hotel Bangalore?

Detta hotell med spa ligger i Bangalore City Center, 1,7 km från Vidhana Soudha och mindre än 5 km från Cubbon-parken och Bangalores palats. Sankey Tank och M.G. Road ligger dessutom 5 km härifrån. Mantri Square Sampige Road Station ligger på 16 minuters gångavstånd och till Krantivira Sangolli Rayanna promenerar du på 19 minuter.

Recensioner för Goldfinch Hotel Bangalore

Recensioner

7,4

Bra

10 - Fantastiskt i betyg. 33 av 141 recensioner
8 - Bra i betyg. 56 av 141 recensioner
6 - Okej i betyg. 28 av 141 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 13 av 141 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 11 av 141 recensioner

7,8/10

Renlighet

7,6/10

Personal och service

6,8/10

Bekvämligheter

7,2/10

Boendets skick och faciliteter

7,6/10

Hållbarhet

Recensioner

8/10 Bra

Andressa

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
O quarto é confortável., mas não tem isolamento acústico. O café da manhã preferia que tivesse a opção de café continental, pois a comida é com bastante pimentada e temperada. Tem funcionários muito receptivos e outros que deixam a desejar.
Bodde här 6 nätter i mars 2025

8/10 Bra

Suraj

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i februari 2025

10/10 Fantastiskt

KRISHNA VENI

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Exellent stay

Front desk was very fast in check in. Vidyuth was very helpful in making the necessary arrangements. Ensured all luggages were sent to hotel rooms while we left for shopping as it was not check in time yet. It was completely hassel free which saved alot of time. Breakfast was filled with variety and wirh live kitchen serving hot food. Nearby Iskon temple and shopping area. Very convinient. Overall very satisfied.
Bodde här 1 natt i januari 2025

4/10 Dåligt

Sirpartap Kumar

Gillade inte: Renlighet och personal och service
Bodde här 1 natt i december 2024

8/10 Bra

Chidambar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i november 2024

8/10 Bra

Fang Ming

Affärsresenär
Bodde här 2 nätter i oktober 2024

8/10 Bra

Anto

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i augusti 2024

8/10 Bra

Lilian

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Locatie, rust, veilig, vriendelihk personeel Rooftop, uitzicht
Bodde här 3 nätter i april 2024

10/10 Fantastiskt

Ramakrishna

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 5 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

SHAMNAD MUTHALIF

Affärsresenär, Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
the property is neat and clean friendly staff good break fast good facilities including airconditioning
Bodde här 1 natt i februari 2024

10/10 Fantastiskt

Chandan

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i februari 2024

8/10 Bra

AJIT

Bodde här 1 natt i februari 2024

8/10 Bra

Ameerali

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 5 nätter i februari 2024

10/10 Fantastiskt

Ashok

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i oktober 2023

8/10 Bra

Siddharth

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
A comfortable stay. Would visit again
Bodde här 3 nätter i oktober 2023

6/10 Okej

Mahesh

Bodde här 1 natt i september 2023

10/10 Fantastiskt

Ankit

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Amazing property - decent value for money option with great food and staff.
Bodde här 3 nätter i juni 2023

10/10 Fantastiskt

Ramesh

Bodde här 1 natt i december 2022

2/10 Väldigt dåligt

Ram sai

Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 1 natt i maj 2022

2/10 Väldigt dåligt

Nedunchezhian

Affärsresenär
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Horrible - cigarette smoke smell all over Damaged door and lock Broken plug points Dirty towels
Bodde här 4 nätter i juni 2022

8/10 Bra

Tanvi

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Stay good ; breakfast is great
Bodde här 3 nätter i november 2021

10/10 Fantastiskt

Prakash

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Excellent
Bodde här 3 nätter i november 2021

2/10 Väldigt dåligt

Musthafa, Berlin

Reste med familj och småbarn, Affärsresenär
Gillade inte: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
I booked 3 rooms in the property, 2 superior & 1 club.1) Room1(Superior):The size & room amenities were decent.The ac was directed towards the sleeping area & could not be controlled.So we had to turn it on/off so as to regulate the temperature which i thought was a pain. The bathroom wasn't designed as it should be for a 4* hotel.The tap fittings were outdated & wasn't functioning well.Hot water in the bathroom was very scarce.2) Room2(superior):The A/c in this room did not work & we had to repeatedly call the maintenace to fix.There was an infant in this room and it was terribly hot to stay without the a/c.Even after repeatedly complaining they did not or could not fix it & the guests in the room spent the whole evening in another of our room.Finally close to midnight they gave us another room which also had a faulty a/c.We were tired & gave up.Bathroom in this room was great.3) Room3(club room):Had booked a club room for my parents as the size was bigger but here again the nightmare with the a/c continues.Similar situation as the Room 2 & finally after mid night this room was also changed to the adjacent one and they provided with a cooler which i think is creepy because if i had to book a room with air cooler i would have looked for a hotel which is cheaper and not pay ridiculous amount.The next day we continued with 2 rooms as the hotel promised better service which to an extent they did.But I cant forget all that happened previous night. Staffs were friendly.
Bodde här 1 natt i juni 2020

2/10 Väldigt dåligt

Gurpur

Reste i grupp, Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Terrible experience at Goldfinch Bangalore

Our experience was terrible. There was muddy water in the shower. The manager was least bothered to address our concern when the issue was reported. The Wifi was crappy. When asked for a compensation, the Manager gave us a Dinner voucher for two with a validity from Jan 2020 to March 2020. That was ridiculous. It appeared that they were not interested to address our concerns. Will never ever recommend to anyone. In case if I come to know someone whom I know is planning to stay there, I will definitely discourage them to stay at Goldfinch Bangalore. The manager attitude is that they are too big to fail. Horrible horrible experience
Bodde här 3 nätter i december 2019

6/10 Okej

A

Affärsresenär
Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter

Clean hotel that's inefficient.

Don't get me wrong. This is a good hotel and must have seen good days, before. But I got the feeling that the place is run entirely by interns who were inexperienced and inadequate. My first encounter happened with a check-in girl who charged GST over the GST-included amount and decided to charge my card for it. Luckily, I found out the mistake and she promised that the excess amount will be refunded on check-out. Next, I go up to the room and the lock would not open. So the intern from the reception came up and forced the lock to yield. This happened every time, I wanted to open the door, someone was called to force the lock open! I discovered that my bags weren't sent up, so I had to call for them . Which became a recurring thing. The AC wouldn't work. Call and remind. The kettle wouldn't work. Call and complain. Remind again. The flush wouldn't flush. Call. The fridge had beers but no bottle opener. Call and ask. Remind after 15 mins. Fellow comes with an opener in his keychain and wanted to open as many as I wanted to drink, in one go! They say filter coffee, but they send instant coffee. There is food served in the room with no hand tissues. Hand towels are missing in the bathroom! Two 500 ml bottles of water, are given per day. Call and ask for more. Internet doesn't work on its own. Call and remind every time you get into the room. The key cards do not get updated automatically. Call and remind. The list goes on. What goes for the place is that its clean n peaceful
Bodde här 3 nätter i november 2019