Hotel Regent Grand

4.0-stjärnigt boende
Hotell i New Delhi med gratis parkeringsservice och takterrass

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Hotel Regent Grand

Kontinental frukost varje dag (INR 400 per person)
Interiör
Rum | Sängtillbehör av högsta kvalitet och värdeförvaringsskåp på rummet
Hall
Boendets fasad - kväll/natt

Recensioner

7,0 av 10,
Bra

Populära bekvämligheter

  • Bar
  • Frukost tillgänglig
  • Gratis wi-fi
  • Luftkonditionering
  • Parkering ingår
  • Städning
Det nuvarande priset är 627 kr
inklusive skatter och avgifter
23 juli – 24 juli

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 3 av 3 rum

Rum

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Eldstad
Klimatreglerad luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
Kylskåp
  • 26 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 3
  • 1 dubbelsäng

Premium-rum

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Eldstad
Klimatreglerad luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
Kylskåp
  • 26 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 3
  • 1 dubbelsäng och 1 enkelsäng ELLER 1 dubbelsäng

Deluxe-rum

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Eldstad
Klimatreglerad luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
Kylskåp
  • 23 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 2
  • 1 dubbelsäng och 1 enkelsäng ELLER 1 dubbelsäng

Du kanske även gillar

Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Central Delhi - 2/6, East Patel Nagar, Opp. Metro Pillar, No.167, New Delhi, Delhi N.C.R, 110005

I närheten

  • Rajendra Place - 7 min till fots - 0.6 km
  • BLK Super Speciality Hospital - 11 min till fots - 1.0 km
  • Sir Ganga Ram Hospital - 2 min med bil - 1.8 km
  • Gurudwara Bangla Sahib - 5 min med bil - 4.7 km
  • Chandni Chowk - 7 min med bil - 6.2 km

Ta sig runt

  • New Delhi Patel Nagar station – 4 min med bil
  • Rajendra Place tunnelbanestation – 7 minuters promenad
  • Indira Gandhi International Airport (DEL) - 35 min med bil

Restauranger

  • ‪Naivedyam - ‬5 min till fots
  • ‪Mughal Mahal Bar And Restaurant - ‬8 min till fots
  • ‪La Suite - ‬4 min till fots
  • ‪Papa John's Pizza - ‬7 min till fots
  • ‪Rice Bowl - ‬10 min till fots

Om boendet

Hotel Regent Grand

Detta hotell med exklusiv profil ligger nära Chandni Chowk
Hotel Regent Grand erbjuder gratis mottagning med manager varje dag, en takterrass och ett kafé. Boendets restaurang, Regent Grand, serverar frukost, brunch, lunch och middag. Utöver att dra nytta av bekvämligheter som kemtvätt/tvättjänster och en eldstad i lobbyn kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Detta hotell erbjuder även följande förmåner:
  • Gratis vanlig parkering och parkeringsservice
  • Kontinental frukost (tilläggsavgift), flygtransfer från hotellet (avgift tillkommer) och conciergetjänster
  • Ett värdeförvaringsskåp i receptionen, bagageförvaring och kaffe/te i lobbyn
Om rummen
Alla 52 individuellt möblerade rum kan erbjuda bekvämligheter som rumsservice dygnet runt och eldstäder, samt ytterligare detaljer såsom sängtillbehör av högsta kvalitet och laptopanpassade värdeförvaringsskåp.
Du kan också hitta följande bekvämligheter i alla rum:
  • Bäddsoffor och extrasängar (avgift tillkommer)
  • Badrum med lyxtoalettartiklar och duschar
  • 32-tums tv med premiumkanaler och dvd-spelare
  • Separata sittutrymmen, kylskåp och diskmaskiner

Språk

Engelska och hindi

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Transfer till flygplatsen dygnet runt (tilläggsavgift)
  • Avgiftsfri parkering på området
  • Avgiftsfri parkeringsservice på området

Mat och dryck

  • Kontinental frukost tillgänglig dagligen 07.00–10.30 mot en avgift: INR 400 per person
  • En bar/lounge
  • En restaurang
  • Ett kafé/fik
  • Gratis mottagning med hotellmanager varje dag
  • Kaffe och te i gemensamma utrymmen
  • Snackbar/deli

Restauranger på området

  • Regent Grand

Att göra

  • Biljardbord

Familjevänligt

  • Bäddsoffa på rummet
  • Dvd-spelare
  • Extrasäng (tilläggsavgift)
  • Kylskåp på rummet
  • Ljudisolerade rum
  • Snackbar/deli
  • Tvättmaskin/torktumlare på rummet
  • Tvättmöjligheter

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Gratis dagstidningar i lobbyn
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Varuautomat
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Bröllopstjänster
  • Conciergetjänster
  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Städning varje dag

Business-service

  • Dator
  • Konferenscenter

Utomhus

  • Takterrass

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Hiss
  • Tillgänglighetsanpassad registreringsdisk
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • 1 byggnad
  • 5 våningar
  • Bankettsal
  • Byggdes 2012
  • Eldstad i lobbyn
  • Rökfritt boende

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Bäddsoffa
  • Extrasäng (tilläggsavgift)
  • Sängtillbehör av högsta kvalitet

Badrum

  • Badrockar
  • Dusch
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Lyxtoalettartiklar
  • Privat badrum
  • Tofflor

Underhållning

  • 32-tums tv med premiumkabelkanaler
  • Dvd-spelare

Mat och dryck

  • Diskmaskin
  • Gratis vatten på flaska
  • Grytor och köksredskap
  • Kylskåp
  • Rumsservice dygnet runt
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Anslutande rum tillgängliga
  • Eldstad
  • Enskild inredning
  • Enskild möblering
  • Gratis dagstidningar varje dag
  • Laptopanpassat värdeförvaringsskåp
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering (klimatreglerad)
  • Separat sittutrymme
  • Skrivbord
  • Telefon
  • Tvättmaskin/torktumlare

Regler

Incheckning

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: när som helst.
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 11.00
Sen utcheckning i mån av tillgång
En avgift tas ut för sen utcheckning

Incheckningsinstruktioner

Boendet erbjuder transfer från flygplats (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet 24 timmar innan ankomsten med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera hämtning.
Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.

Åtkomst till boendet

Portkod, bemannad reception

Husdjur

Djur ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Extrasängar finns att hyra för INR 1250.0 per natt.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för kontinental frukost: INR 400 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för flygtransfer: INR 850 per rum
  • Sen utcheckning är möjlig mot en avgift (endast i mån av tillgång)
  • Avgift för extrasäng: INR 1250.0 per natt

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort, bankkort och kontanter.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
Anslutande rum kan erbjudas i mån av tillgång. Gäster kan be om anslutande rum genom att kontakta boendet direkt via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.

Boendet kallas även

Grand Hotel Regent
Hotel Grand Regent
Zuzu Hotel Regent Grand
Hotel Regent Grand New Delhi
Regent Grand New Delhi
Hotel Regent Grand Hotel
Hotel Regent Grand New Delhi
Hotel Regent Grand Hotel New Delhi

Vanliga frågor och svar

Är Hotel Regent Grand husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att bo på Hotel Regent Grand?

Enligt uppgifter från den 19 juli 2025, startar priserna från 627,03 kr för en natts vistelse för två vuxna på Hotel Regent Grand den 23 juli 2025, inklusive skatter och avgifter. Priset baseras på det lägsta priset per natt som hittats under det senaste dygnet för vistelser under de 30 kommande dagarna. Priserna kan ändras. Välj datum för att få rätt priser.

Hur mycket kostar det att parkera vid Hotel Regent Grand?

Vanlig parkering och parkeringsservice är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för Hotel Regent Grand?

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: när som helst.

Vilken utcheckningstid gäller för Hotel Regent Grand?

Utcheckning sker senast klockan 11.00. Sen utcheckning är möjlig mot en avgift (i mån av tillgång).

Erbjuder Hotel Regent Grand flygtransfer?

Ja, flygtransfer från hotellet erbjuds. En avgift på INR 850 per rum tas ut.

Var ligger Hotel Regent Grand?

Detta hotell i Patel Nagar ligger en kvarts promenad från Rajendra Place och BLK Super Speciality Hospital. Sir Ganga Ram Hospital och Ajmal Khan Road ligger också 3 km härifrån. Rajendra Place tunnelbanestation ligger på 7 minuters gångavstånd och till Patel Nagar tunnelbanestation promenerar du på 11 minuter.

Recensioner för Hotel Regent Grand

Recensioner

7,0

Bra

10 - Fantastiskt i betyg. 9 av 52 recensioner
8 - Bra i betyg. 19 av 52 recensioner
6 - Okej i betyg. 14 av 52 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 7 av 52 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 3 av 52 recensioner

7,0/10

Renlighet

7,2/10

Personal och service

5,4/10

Bekvämligheter

6,6/10

Boendets skick och faciliteter

6,0/10

Hållbarhet

Recensioner

2/10 Väldigt dåligt

BUrkhard

Bodde här 2 nätter i augusti 2024

4/10 Dåligt

Burkhard

Gillade inte: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Das Zimmer, immerhin Deluxe, war ranzig, abgewohnt und ohne Fenster nach draussen!!!! Fenster ging zu einem Aufzugslichthof! Das Bad war in schlechtem Zustand, die Schläuche angeranzt, schimmelig, der Abfuss stank und der Abfluss vom Waschbecken ging in einen Bodenablauf und machte ständig Gluckergeräusche. Keine Empfehlung
Bodde här 3 nätter i september 2024

8/10 Bra

Akash

Bodde här 1 natt i augusti 2024

10/10 Fantastiskt

Saurav

Gillade: Personal och service och boendets skick och faciliteter
good
Bodde här 1 natt i mars 2023

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Very disappointed Thought it was a 4 star hotel Cleanliness very bad
Bodde här 4 nätter i februari 2020

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Hassle free, easy check-in/check-out, friendly staff.
Bodde här 1 natt i november 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Reste med familjen
Was OK nothing special just OK Place is run down but cleanish
Bodde här 1 natt i oktober 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Great hotel to stay at when in New Delhi. Staff are very helpful
Bodde här 1 natt i september 2019

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i september 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Bodde här 1 natt i maj 2019

2/10 Väldigt dåligt

prakruti, Boston

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

#1 worst hotel from all my travel experiences.

I already wrote a details on bad things that can happen in this hotel. #Terrible smell in lobby and rooms,Chemical lemongrass and sewer. Dirty floors, slippery and moldy tiny bathroom Rom # 404 and #410.All employees without uniform. Minutes after checking in taking the Expedia/ Hotel.com review and giving thumps down to all. Off premises manager A. JHA calling and begging,strongly suggesting and bullying me to fix the review so they can get 4 star.Meanwhile wrongfully putting the 2.5 star hotel as 4 star. Check out I reach the desk at 7:20 am. They ask for cash, suggesting them I am not carrying that much cash, they suggest a ATM, refused that too, they tried my credit card 2 times, now again suggest me to go to ATM, I gave another card, this time an international, another person comes in and swiped my card 2 times. Meanwhils my ride, taxi calls the front office and says he is waiting. 7:35, my husband joins, they offer to accompany him to a nearby ATM to withdraw cash as their Credit Card Processor is not working. He also refuses to pay cash so they tried his card on another mashine. 7:45, they still insist on paying cash for the worst hotel room and surroundings.
Bodde här 2 nätter i februari 2019

6/10 Okej

Verifierad resenär

Bodde här 1 natt i januari 2019

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Bodde här 1 natt i januari 2019

8/10 Bra

Sivasankaran

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Generally it was good. But the ground floor reception was not good.
Bodde här 2 nätter i oktober 2018

4/10 Dåligt

Yong

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

我很纳闷这个酒店是怎么评的四星。

酒店真的很一般,比不上国内的靖江之星,我也很纳闷这个是怎么评的四星,WiFi差到爆,酒店也不是很干净,体验很糟。
Bodde här 2 nätter i maj 2018

10/10 Fantastiskt

JORGE H

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

ACROSS THE METRO STATION junto a la estación de me

BRAND NEW, CLOSE TO THE TOP ATTRACTIONS (or easily accessible by metro) TODO NUEVO, MUY CERCA DE TODO (por metro)

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

strabene

ottima accoglienza,staff sempre disponibile ,ottima pulizia
Bodde här 6 nätter i april 2018

6/10 Okej

Pinu, Frankfurt am Main

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter

Hotel in der Nähe der Metro sehr praktisch!

Das Hotel ist renovierungs Bedürftig die Zimmer waren gut, es gab keinen roof top Garden und eine Lobby gibt es auch nicht, wenn man als Gruppe dort hin reist kann man sich nur ins Restaurant zusammen setzen, das Personal im Restaurant war auch gut das Essen hat geschmeckt. Man läuft 4min zur Metro von da kann man alle Ziele der Stadt erreichen, für Indien ein echt gutes Hotel das komplette Personal war super Nett!
Bodde här 7 nätter i februari 2018

6/10 Okej

Shamla, Frankfurt am Main

Gillade: Rummets bekvämlighet

Hotel fußläufig zur Metro

Wir kamen nachts an mit einstündiger Verspätung, der Transfer hat bereits gewartet (ziemlich zerschlissen und eng, waren 6 Personen (3 Pärchen, Alter: Mitte 20 - Anfang 30), hatten schon ein sauberes Fahrzeug erwartet, aber gut). Nachtrezeptionist war ziemlich verpeilt, spricht kein Englisch, die tagsüber schon. Das Hotel ist ok, würde eher 2-3 Sterne geben (uns war natürlich klar, dass wir kein 4 Sterne auf europäischem Niveau erwarten können), die Jalousie im Bad war dreckig (oder Schimmel, so genau wollten wir nicht hinschauen). Ansonsten war das Personal am Desk, sowie die Kellner im Restaraunt nett. Frühstück war so lala, zu wenig Auswahl, Speisen wechselten alle 2 Tage, wir haben dort zumeist auch abends gegessen à la carte, dies war gut. Das Hotel befindet sich auf einer Hauptstraße, fußläufig gibt es eine Einkauffstraße, wo man eigentlich alles findet, Restaurants etc., die Metro war auch nur ca 5 Min fußläufig entfernt (Haltestelle Patel Nagar), mit dieser kam man super schnell und günstig überall hin. Was ich schade finde, das Hotel besitzt im EG eine "Lobby", aber keine Sitzmöglichkeiten, des Weiteren konnten man zwar auf die Dachterasse, aber es gab kein Licht oder wurde nicht eingeschaltet, es gab auch eine Küche extra für die Dachterasse, es war aber in der Woche in der wir da waren nicht möglich dort etwas zu bestellen.
Bodde här 7 nätter i februari 2018

8/10 Bra

Sandy , Gold Coast

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet

Nice and Clean

This hotel is not BRAND NEW, but it is very well maintained and clean. All staff members spoke English and were very helpful. I am not familiar with New Delhi and didn't really do much sight seeing in the area, so it's hard to judge on the location. But in terms of comfort, we were very pleased with our room :) The hotel has a lift, so it is convenient for parents with kids and a stroller or for people with walking difficulties.
Bodde här 3 nätter i januari 2018

10/10 Fantastiskt

Indrani, San Diego

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Airport Shuttle - Premium Fare

I chose this hotel because I filtered the Expedia search for hotels with Shuttle. I assumed that since they provided a shuttle it must be close to the airport but it was farther than I had thought. And to make matters worse, I had to pay a premium for the shuttle (about 4 times the cost of Uber). There were a lot of hotels much closer to airport with better prices.
Bodde här 2 nätter i januari 2018

6/10 Okej

Verifierad resenär

Bodde här 4 nätter i november 2017

6/10 Okej

Wukchul

Gillade: Renlighet

Good hotel but bad location

Service was satisfactory. Room was clean. But the location was not so good (next to the road and metro, so a bit noisy and air quality seems to be a bit affected).
Bodde här 6 nätter i november 2017

6/10 Okej

Travelguru, UK

average hotel

hotel is average 3 star. rooms are clean but mine was tiny. service is hit and miss. they try to deliver the best services but don't have the staff to do it. my room wasn't cleaned the second day and i had to keep reminding them. they do go out of their way to try to accommodate your needs. Breakfast is at 7 but i had an early train on my first day and needed to leave before 7. they put breakfast on for me at 6.30. breakfast is ok if you like a traditional indian breakfast. choice of 3 or 4 traditional options us cereal and toast.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

お湯ので最悪

部屋は清潔で綺麗だが、シャワーのお湯の出が最悪。たっぷりのお湯でシャワーを浴びたい方には勧めらない。