I Stockholm äger jag och driver ett hotell sedans många år tillbaka.
Därför finner jag det otroligt irriterande när man inte får det man egentligen betalar för, speciellt i en emirat som dubai.
Recensioner är en stor orosmoment för hotell ägare, dels för att många som skriver recensioner är väldigt hemska människor som inte tänker på hur deras grundlösa recensioner kan skada ett hotell.
Denna hotell är ett bra hotel, hotellrummen är fräscha och fina. Dem har en trevlig pool i toppvåningen och dem anställda, alla anställda från väskplockarna till receptionscheferna var otroligt trevliga.
Själva hotellet har jag inga som helst klagomål över.
Däremot hade hotellet otroliga brister:
Receptionens kunnighet:
Ingen i receptionen hade någon som helst erfarenhet om Dubai, då menar jag verkligen absolut ingen erfarenhet. När jag frågade dem hur lång tid det tar att åka till Dubai Marina, var alla som frågetecken. Till sist fick jag veta, men det ska inte ta en kvart att kunna svara på något sådant. Dem ska inte behöva googla det, dem ska veta om sådant.
City maps hade dem men dem hade ingen aning var hotellet var placerat i denna karta. Damen som jobbade i sightseeing båsen hade inte heller en aning om något.
Detta förstörde en hel del för oss, sista natten i Dubai fick jag veta om bra platser att åka till, utav en taxichaufför.
Renlighet:
Frukostbuffen var högst ohygenisk då skinkorna, kallsåserna, mjölkprodukterna satt ute i värmen. Det är på detta sätt folk blir sjuka, och det kan förstöra en hel semester.
I sverige hade detta varit oacceptabelt.
Ena restaurangen i hotellet, libanesiska meza var ett stort flopp.
Bartendern stod och grät och var allmänt sur, maten vi fick var inte i närheten av libanesiskt, vet inte riktigt vad det var vi fick. Vattenpippan var överfylld med smutsigt vatten och för mycket vatten, så jag fick skräpvattnet i munnen.
Samma sak där med hygienen, dipparna vi fick smakade väldigt konstigt. Med andra ord så åt vi ingenting.
Isolation:
Det lät som att vi sov ute på gatan, fastän i vi låg i sängen i hotelrummet.
Det lät så otroligt mycket i rummet, efter 3 sömnlösa nätter pallade jag inte någon mer.
Jag gick ner och klagade på receptionen och bad dem ge oss ett annat rum.
Det vi skulle få var ännu värre så vi stannade i ett annat rum, men vi köpte öronsnoddar.
Det finns mer men det har var det viktigaste.
Hotellet var alltså ett schyst hotell men schysta hotellrum, trevlig personal men det räcker tyvärr inte för mig.
Kommer nog inte att besöka denna hotell igen.