Gäster måste resa via flygplan och båt till boendet och måste kontakta boendet minst 72 timmar före avresa via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Personalen i dörren eller receptionen möter gästerna vid ankomst.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.
Kontakta boendet minst 72 timmar i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning.
Kontakta boendet via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för mer information.
Gäster som bokar prisplaner som inkluderar måltider serveras måltider i bufférestaurangen. Avgifter tillkommer för middagar i à la carte-restauranger.
Kreditkortet som användes vid bokningen måste uppvisas av kortinnehavaren vid incheckning tillsammans med motsvarande fotolegitimation. Andra arrangemang måste samordnas med boendet före ankomst.
Boendet ligger på en ö och nås endast med flygplan och båt. Transfer erbjuds i den mån vädret tillåter.
Gäster måste ordna transfer (tilläggsavgift) från Malé International Airport till boendet, som nås via en 20 minuters flygresa till Dharavandhoo inrikesflygplats och sedan med motorbåt till resorten som tar 40 minuter. För att garantera transfer måste gäster kontakta hotellet med flyguppgifter senast 72 timmar innan ankomst. Daglig transferservice erbjuds av Maldivian Airways/FlyMe/Manta Airways mellan 07.00 och 21.00. Gäster som ankommer utanför dessa tider bör boka hotellrum i Malé eller Hulhumale tills transfern börjar gå igen. Gäster måste betala avgifter för inrikesflyg och motorbåt vid incheckning.
Den extra avgiften (betalas på boendet) täcker obligatoriska transferavgifter för gäster 12–17 år.