Ginger Jaipur

3.0-stjärnigt boende
Hotell i Jaipur med fitnesscenter och dygnet runt-öppen reception

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Ginger Jaipur

Terrass/Patio
Sittområde i lobbyn
Reception
Sittområde i lobbyn
Boendets fasad

Recensioner

6,8 av 10,

Populära bekvämligheter

  • Frukost tillgänglig
  • Rumsservice
  • Gym
  • Städning
  • Tvättservice
  • Reception dygnet runt

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 3 av 3 rum

Standardrum

Höjdpunkter

Luftkonditionering
Kylskåp
LCD-tv
Privat badrum
Bryggare (kaffe/te)
Gratis vatten på flaska
Satellit
Daglig städning
  • 16 kvadratmeter
  • 3 sovplatser
  • 1 queensize-säng

Tvåbäddsrum

Höjdpunkter

Luftkonditionering
Kylskåp
LCD-tv
Privat badrum
Bryggare (kaffe/te)
Gratis vatten på flaska
Satellit
Daglig städning
  • 19 kvadratmeter
  • 3 sovplatser
  • 2 enkelsängar

Luxe Queen Room

Höjdpunkter

Luftkonditionering
Kylskåp
LCD-tv
Privat badrum
Bryggare (kaffe/te)
Gratis vatten på flaska
Satellit
Daglig städning
  • 19 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 queensize-säng
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Geejgarh House, Civil Lines, Hawa Sadak, Jaipur, Rajasthan, 302006

I närheten

  • Ajmer Road - 3 min med bil - 2.5 km
  • M.I. Road - 3 min med bil - 2.8 km
  • Sawai Mansingh-stadion - 4 min med bil - 2.9 km
  • Stadspalatset - 7 min med bil - 7.1 km
  • Hawa Mahal (palats) - 7 min med bil - 7.1 km

Ta sig runt

  • Bais Godam Station – 11 minuters promenad
  • Sindhi Camp tunnelbanestation – 4 min med bil
  • Sanganer Airport (JAI) - 11 min med bil

Restauranger

  • ‪McDonald's - ‬17 min till fots
  • ‪Cafe Bae - ‬19 min till fots
  • ‪Aurum - ‬5 min till fots
  • ‪51 Shades of Pink - ‬20 min till fots
  • ‪Yadav Dhaba - ‬16 min till fots

Om boendet

Ginger Jaipur

Detta hotell ligger nära Hawa Mahal (palats)
Ginger Jaipur erbjuder kemtvätt/tvättjänster, ett fitnesscenter och business-service. Utöver att dra nytta av bekvämligheter som en restaurang kan du som gäst hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Du kan även räkna med förmåner som följande:
  • Frukostbuffé (tilläggsavgift), mötesrum och gratis dagstidningar
  • Hjälp med bokning av biljetter och guidade turer, ett värdeförvaringsskåp i receptionen och en dygnet runt-öppen reception
  • En bankettsal, en hiss och en dator
Om rummen
Samtliga 103 rum hos Ginger Jaipur har bekvämligheter som luftkonditionering, samt extra förmåner såsom gratis wi-fi och gratis flaskvatten.
Dessutom hittar du följande bekvämligheter i alla rum:
  • Badrum med duschar
  • LCD-tv med satellitkanaler
  • Kylskåp, kaffe- och tebryggare och daglig städning

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Ingen parkering på området

Mat och dryck

  • Frukostbuffé tillgänglig mot en avgift: INR 200–300 per person
  • En restaurang

Att göra

  • Gym

Familjevänligt

  • Kylskåp på rummet
  • Tvättmöjligheter

Bekvämligheter

  • Gratis dagstidningar i lobbyn
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Städning varje dag

Business-service

  • Business-service
  • Dator
  • Mötesrum

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Hiss
  • Tillgänglighetsanpassad gång till hiss
  • Tillgänglighetsanpassad registreringsdisk
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • Bankettsal
  • Platser anvisade för rökning

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Dusch
  • Handdukar tillhandahålles
  • Privat badrum
  • Tofflor

Underhållning

  • LCD-tv med satellitkanaler

Mat och dryck

  • Begränsad rumsservice
  • Gratis vatten på flaska
  • Kylskåp
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Luftkonditionering
  • Telefon

Regler

Incheckning

Incheckning från 14.00
Kontaktfri incheckning erbjuds
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00
Kontaktfri utcheckning erbjuds

Incheckningsinstruktioner

Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.
Kontakta boendet via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen om du har några frågor.
Observera att PAN-kort inte accepteras som legitimation på det här hotellet.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Barn på upp till 11 år bor gratis i förälderns eller vårdnadshavarens rum, vid bruk av ordinarie sängar.
Extrasängar finns att hyra för INR 1000.0 per vistelse.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för frukostbuffé: INR 200–300 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för extrasäng: INR 1000.0 per vistelse

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort och kontanter.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: kolmonoxiddetektor, brandsläckare, rökdetektor, säkerhetssystem, förbandslåda och fönstergaller.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Ytterligare avgifter kan tillkomma för barn för till exempel sängkläder och måltider och dessa måste betalas direkt till hotellet.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Boendet kallas även

Ginger Hotel Jaipur
Ginger Jaipur
Jaipur Ginger
Ginger Jaipur Hotel
Ginger Jaipur Hotel
Ginger Jaipur Jaipur
Ginger Jaipur Hotel Jaipur

Vanliga frågor och svar

Är Ginger Jaipur husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Ginger Jaipur?

Detta boende har ingen parkering.

Vilka är incheckningstiderna för Ginger Jaipur?

Incheckning börjar 14.00. Det går inte att checka in efter angivna tider.

Vilken utcheckningstid gäller för Ginger Jaipur?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Var ligger Ginger Jaipur?

Detta hotell i Civil Lines ligger mindre än 3 km från Sheesh Mahal, Ajmer Road och M.I. Road. Station Road och Sawai Mansingh-stadion ligger också 5 km härifrån. Bais Godam Station ligger på 11 minuters gångavstånd och till Civil Lines Station promenerar du på 15 minuter.

Recensioner

Recensioner för Ginger Jaipur

6,8

6,6

Renlighet

6,6

Läge

6,6

Personal och service

7,2

Hållbarhet

6,6

Boendets skick och faciliteter
10 - Fantastiskt i betyg. 6 av 29 recensioner
8 - Bra i betyg. 8 av 29 recensioner
6 - Okej i betyg. 9 av 29 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 3 av 29 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 3 av 29 recensioner

Recensioner

6/10 Okej

Pankaj

Affärsresenär
Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i juni 2024

8/10 Bra

Pankaj

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i september 2024

10/10 Fantastiskt

Shaligram

Reste med familjen
Safe, cleaned and friendly staff.Awesome Meal at hotel restaurant.I would book Ginger hotel again not only in Jaipur but elsewhere in India.
Bodde här 3 nätter i mars 2024

10/10 Fantastiskt

Max

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Nice Place
Bodde här 1 natt i mars 2024

10/10 Fantastiskt

anjali

Bodde här 1 natt i mars 2024

10/10 Fantastiskt

ANIL

Bodde här 2 nätter i januari 2024

4/10 Dåligt

Ankita

Bodde här 2 nätter i januari 2024

6/10 Okej

Jaideep

Reste med familjen
Gillade: Rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i januari 2024

2/10 Väldigt dåligt

Shivraj

Bodde här 1 natt i december 2023

6/10 Okej

Aakash

Reste med familj och småbarn, Reste med familjen
Basment parking has no lifts . Breakfast buffet is so limited an expensive rooms nedd to be clean. Its like a lodge
Bodde här 1 natt i oktober 2023

8/10 Bra

Abhishek

Affärsresenär
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Property was good, stay good, food good, locality good. overall my visit was good thank you
Bodde här 2 nätter i juli 2023

8/10 Bra

ANIL

Reste med familjen
Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i maj 2023

4/10 Dåligt

maharajan

Affärsresenär
Gillade inte: Renlighet
Bodde här 4 nätter i mars 2022

2/10 Väldigt dåligt

Anuj Kumar

Affärsresenär
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Never stay in ginger Jaipur

Dirty room, filthy toilets, full of stains n hair in toilet, WC was dirty, furniture is in bad condition look wise, tea making machine was not cleaned since ages as dust particles were difficult to remove... total staff needs training, only security in parking was good...
Bodde här 1 natt i november 2019

2/10 Väldigt dåligt

Anuj Kumar

Affärsresenär
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

never stay in Jaipur ginger

Horrible staff- not trained to handle guest n dirty rooms, need housekeeping to improve- total staff need training - it’s making Taj assosiation an embarrassment...
Bodde här 1 natt i november 2019

6/10 Okej

Hemal

Gillade: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet

Okay for one night business stay.

The bathroom was a little dirty. No staff helped with luggage either when coming in or at departure. The window latch was broken and it was noisy outside.
Bodde här 1 natt i december 2017

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Staff try to charge me again

I book room by Expedia.com. Already paid. When I arrive hotel, I show my voucher for check in. Young man, staff ask for my credit card. Try to charge again. And
Bodde här 2 nätter i oktober 2017

10/10 Fantastiskt

simran

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Good value and safe environment

Everything was great except for internet connection. My fifth stay here. It has always been a problem. If you don't need urgent on lunch next work and you don't mind surfing in their computer room. This hotel is of great value

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter

Not worth it

Internet was networking and staff did not tell clearly that was the case.. just dodged the issue, kept asking me to try again and again.. a little honesty would have saved time. Entrance is difficult and somewhat crummy.

4/10 Dåligt

Subrat, Bangalore

Hidden charges are there

The hotel check in time is 2:00 PM, which is absurd considering most travelers reach their destination in morning. Not sure what the hotel expect their guests to do till 2:00 PM. I reached at 10:00 am and asked to pay around 25% extra as early check in charge. When booked the hotel nothing was mentioned about early check in cost. If there is early /late check in cost then there should be transparency and guest should be given option to select check in time along with date. Accordingly the cost should be confirmed. Once the guest arrives at hotel then informing about hidden cost is something not expected from a TATA group venture.

6/10 Okej

federico, costa rica

Gillade inte: Renlighet och personal och service

Mejor gastar un poquito mas...

Si bien no hubieron inconvenientes graves, al hotel le falta mucho en cuestión de servicio al cliente. El check in demoró 45 minutos. Extendí mi estadía una noche más y tuve que hacer un segundo check in(¿Ridículo?), lo que tomó otros 45 minutos!!! El wifi es un desastre, y cada día tuve que bajar a la recepción a resetearlo: Media hora cada vez, ellos no tenîan claro como hacerlo. La clave SIEMPRE era incorrecta. Como viajero de negocios me resulta importante tener una conexión al menos aceptable, pero no es el caso aquí. La limpieza no es el fuerte del hotel, poquito poquito.... Gaste algo más y vaya a un mejor hotel.

6/10 Okej

Verifierad resenär

Not received good impression

Need to improve lot in terms of good and quick service in this neck to neck competition.

8/10 Bra

Laghu Sikarwar

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Super place on a budget

This is a great place to stay with friends and family. The hotel staff is very courteous. The hotel as such was neat and clean and we could not find a speck of dust anywhere. Also, food is fabulous here. We ordered vegetarian food and it was really nicely cooked and was quite tasty. I would definitely recommend them.

6/10 Okej

Mandar

Gillade inte: Renlighet och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Soumitra, Gurgaon

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Good hotel at nice location

Very good stay. Clean rooms and bed. Good location on wide road; not in congested area. Car parking available. Restaurant is very good. Buffet available for breakfast.