The Lusaka Hotel

3.5-stjärnigt boende
Hotell i Lusaka med gratis frukost och dygnet runt-öppen reception

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för The Lusaka Hotel

Utomhuspool
Boendets ingång
Hall
Sängtillbehör av högsta kvalitet och värdeförvaringsskåp på rummet
Internationell gastronomi

Recensioner

5,2 av 10,

Populära bekvämligheter

  • Bar
  • Pool
  • Frukost ingår
  • Reception dygnet runt
  • Luftkonditionering
  • Städning

Rumsalternativ

Rum

Höjdpunkter

Luftkonditionering
Gratis extrasängar
Kylskåp
TV
Kvalitetssängkläder
Kombinerat badkar och dusch
Privat badrum
Te-/kaffebryggare
  • Sovplats för 2
  • 1 enkelsäng

Du kanske även gillar

Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Corner Cairo / Katondo, Lusaka, 10101

I närheten

  • Lusaka City Market - 9 min till fots - 0.8 km
  • Lusaka National Museum - 12 min till fots - 1.1 km
  • Freedom Statue - 12 min till fots - 1.1 km
  • Parays Game Ranch - 3 min med bil - 2.0 km
  • National Assembly of Zambia - 7 min med bil - 5.4 km

Ta sig runt

  • Lusaka (LUN-Kenneth Kaunda Intl.) - 45 min med bil

Restauranger

  • ‪Coffee talk - ‬11 min till fots
  • ‪Hungry Lion Intercity - ‬16 min till fots
  • ‪Galito's Flame Grilled Chicken - ‬3 min med bil
  • ‪KFC - ‬7 min till fots
  • ‪Matebeto - ‬3 min med bil

Om boendet

The Lusaka Hotel

Om boendet
Hos The Lusaka Hotel kan du dra nytta av gratis kontinental frukost, en bar vid poolen och en terrass. På spaet kan du njuta av manikyr och pedikyr och mycket mer. Boendets restaurang serverar frukost, lunch och middag. Som gäst kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi i allmänna utrymmen och utnyttja andra bekvämligheter, såsom ett kafé och kemtvätt/tvättjänster.
Du kan även räkna med förmåner som följande:
  • En utomhuspool
  • Gratis vanlig parkering
  • Flygtransfer tur och retur (avgift tillkommer), conciergetjänster och mötesrum
  • Dagstidningar i lobbyn, hjälp med bokning av biljetter och guidade turer och en bankomat/banktjänster
Om rummen
Alla 80 rum hos The Lusaka Hotel kan ståta med bekvämligheter som sängtillbehör av högsta kvalitet och luftkonditionering, samt ytterligare förmåner såsom värdeförvaringsskåp och gratis dagstidningar.
Du kan också räkna med följande bekvämligheter:
  • Tv med kabelkanaler
  • Gratis extrasängar, daglig städning och skrivbord

Språk

Engelska

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Flygtransfer tur och retur (tilläggsavgift)
  • Avgiftsfri parkering på området

Mat och dryck

  • Gratis kontinental frukost tillgänglig alla dagar 06.00–10.00
  • En bar vid poolen
  • En bar/lounge
  • En restaurang
  • Ett kafé/fik
  • Snackbar/deli

Att göra

  • Utomhuspool

Familjevänligt

  • Gratis extrasäng
  • Snackbar/deli
  • Tvättmöjligheter
  • Utomhuspool

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Dagstidningar i lobbyn
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Uttagsautomat
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Conciergetjänster
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Städning varje dag

Business-service

  • Mötesrum

Utomhus

  • Grill
  • Terrass

Spa

  • Manikyr/pedikyr

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Ingen hiss
  • Skyltar med punktskrift
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • 1 byggnad
  • 2 våningar
  • Bankettsal
  • Byggdes 1914
  • Eldstad i lobbyn
  • Platser anvisade för rökning

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Gratis extrasäng
  • Sängtillbehör av högsta kvalitet

Badrum

  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork (på begäran)

Underhållning

  • Tv med kabelkanaler

Mat och dryck

  • Gratis vatten på flaska

Mer

  • Gratis dagstidningar varje dag
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 05.30.
Tidig incheckning i mån av tillgång
Kontaktfri incheckning erbjuds
Sen incheckning i mån av tillgång
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 11.00
Sen utcheckning i mån av tillgång
Sen utcheckningsavgift: 50 % av rumspriset

Incheckningsinstruktioner

Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Kontakta boendet minst 24 timmar i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur och assistanshundar ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Extrasängar finns att tillgå utan extra kostnad.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för sen utcheckning (om tillgängligt): 50 % av rumspriset

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort, bankkort och kontanter.
Kontantfria transaktioner erbjuds
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Boendet har inga hissar
Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
Djur och assistanshundar är ej tillåtna.

Boendet kallas även

Lusaka Hotel
The Lusaka Hotel Hotel
The Lusaka Hotel Lusaka
The Lusaka Hotel Hotel Lusaka

Vanliga frågor och svar

Finns det pool på The Lusaka Hotel?

Ja, boendet har en utomhuspool.

Är The Lusaka Hotel husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid The Lusaka Hotel?

Vanlig parkering är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för The Lusaka Hotel?

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 05.30. Sen incheckning är möjlig under begränsade tider.

Vilken utcheckningstid gäller för The Lusaka Hotel?

Utcheckning sker senast klockan 11.00. Sen utcheckning är möjlig mot en avgift på 50 % (i mån av tillgång).

Erbjuder The Lusaka Hotel flygtransfer?

Ja, transport till/från flygplatsen erbjuds.

Var ligger The Lusaka Hotel?

Detta hotell i Lusaka ligger mindre än 2 km från Lusaka City Market, Soweto Market och Freedom Statue. Lusaka National Museum och Chilenje House ligger också 2 km härifrån.

Recensioner för The Lusaka Hotel

Recensioner

5,2
10 - Fantastiskt i betyg. 2 av 20 recensioner
8 - Bra i betyg. 5 av 20 recensioner
6 - Okej i betyg. 3 av 20 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 2 av 20 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 8 av 20 recensioner

5,6/10

Renlighet

5,2/10

Personal och service

6,0/10

Bekvämligheter

4,4/10

Boendets skick och faciliteter

5,6/10

Hållbarhet

Recensioner

2/10

Property is very old and poorly maintained. Requires thorough refurbishment before advertising it for international guests. This is a perfect case of What You See Is Not What You Get (WYSINWYG). Terrible and Pathetic!
Bodde här 6 nätter i augusti 2022

10/10

Bodde här 5 nätter i augusti 2022

8/10

Bodde här 2 nätter i juni 2022

6/10

Bodde här 1 natt i juli 2022

10/10

Best location closer to everything
Bodde här 3 nätter i juni 2022

6/10

Vastaanotto huono, ei tiedetty mitään tulostani, mistä varattu, paljon maksettu jne. Hotelli on vanha ja rapistunut. Aamiainen hyvä. Osa henkilökunnasta ystävällisiä. Uima- allas ala- arvoinen, likainen. Ei pystynyt uimaan. Keskellä kaupunkia, kiureinen ja rauhaton paikka. Huone kuitenkin rauhallinen.
Bodde här 2 nätter i december 2021

6/10

Bodde här 3 nätter i mars 2021

8/10

Bodde här 1 natt i mars 2021

8/10

The Lusaka Hotel was in a good condition. The staff was kind. Unfortunately the did not reply to any of my mails.
Bodde här 2 nätter i mars 2021

8/10

Das Personal war hilfsbereit, obwohl ich kein englisch gesprochen habe.
Bodde här 2 nätter i mars 2021

2/10

The hotel is the worst of more than 150 hotels l have ever been. It's seriously fithy. The toilt the bedding you can't recognise the colur of the mosquito net. The toile is like the 1950s toile and never been renovated since the hotel has been opened. The cooks and the people saving in the kitche were filthy. To say the list the hotel should be closed down. It is appalling.
All these are the list of what l could take picture

Unsafe wall plugs  
See all pictures on the left side and all below pictures as proof of what l experienced and paid for it.
Fithy toilet and walls
The most fithy floor the room and the bathroom
Dirt mosquito net
Bodde här 1 natt i november 2019

2/10

L’hôtel se trouve au centre la ville c'est bien mais le reste était horrible. il est très vieux et pas bien renouvelé. dans l’ancien temps il était peut-être bon il y a plus de 60 ans.don pour ce standing le prix est trop élevé. le réceptionniste ne savait pas la réservation de l'Expedia. il n'y avait pas de l'eau chaude, les serviettes de bain étaient pas bien propres. son restaurant était nul. la nuit bruyante .
Bodde här 1 natt i juni 2017

2/10

周りは、観光対象は特になく、首都なのにレストランやスーパーもなく、ほぼ露店だけで、日没とともに店も人もいなくなり、閑散として治安が悪そうです。 予約が入っていないと言われ、68ドル払わされた。 これについてはExpediaのHelpにメールしたが5日経過後も何も回答なし。

2/10

1. No electric power consent in the room 2. No remote controller of air conditioner 3. Dirty electric tea pot 4. No free WiFi - Desk sell the WiFi Coupon (6 ZMW per hakf an hour)

4/10

Hotel in need of urgent reservation such as damaged roof,very old furniture. Staff need to be well trained in customer service, free breakfast should be clearly stated as continental as hot food must be paid for

8/10

I enjoyed my stay. The staff were all helpful and the breakfast was good. Don't expect a luxury hotel as this isn't a top of the range hotel but it was good value, with clean rooms and a TV.

2/10

We had booked this hotel 4 months in advance. I had emailed the Manager Mr. Mbewe ahead of time to arrange for transport from the airport to the hotel. He stated that they would "send transport as per our confirmation". When we arrived no one was at the airport to transport us and when I called the hotel, the desk said that did not provide that service. When we arrived at the hotel there was trash knee deep in the street in front of the hotel. The hotel did not have the booking information from expedia and tried to charge us for the room. I had to call expedia at a cost of $1 per minute (a $17 call) to straighten things out. The room was filthy, the bedding worn, the bathroom had tiles coming off the wall and it was infested with roaches. The power went out at midnight. We had to get up early to catch a bus the next morning and lugged our luggage down the stairs in the dark (Its a good thing we had brought head lamps). The front door had been broken in the night and no effort had been made to pick up the glass, so we lugged our luggage over the glass. We had booked and paid for 2 rooms for 2 days later in the week, but cancelled and made other arrangements for our stay. Look elsewhere.

2/10

When I arrived at this hotel (late at night) the hotel claimed to have no record of my booking and were full. I do not know if the problem lies with hotels.com or the hotel. All I know is that I had to walk the streets to find an alternative hotel late at night in a strange city. This is simply not acceptable from a safety point of view. To add insult to injury I have now been charged by hotels.com for the room. I have emailed to inform hotels.com of this but have received no reply and now when I go onto the website and click on 'contact us' it takes me to a 'page not found' response. I have also attempted to contact via skype but could not be heard correctly. Please refund my money ASAP and provide an explanation for this appalling service.

4/10

Made Expedia booking and payment two days before arrival. When checking in, they told me they had no record of a booking and that they were fully booked and had no room for me. After pressing them hard they magically found my booking saying that it had come in only that morning. On further pushing them, they found that indeed they had a room but it was a higher class room than the one I had booked, and asked for an upgrade payment. I refused, saying that they already took my payment for a basic room and were now committed to giving it to me. They relented and gave me the room that was one class better than the basic one. Having finally negotiated my way in to the hotel, I checked my room. There was some evidence that the sheets and pillowcases had not been changed, the mattress was only a piece of foam, and there was no shower in the bathroom. They kindly provided a bar of soap for use in the bathtub, but no towels or other linens. On the plus side, there were only a few cockroaches and they weren't very large. I was left wondering what the basic room would have looked like!