Skidåkning

Recensioner av Seagull Hotel Miami Beach

2.5 out of 5
Seagull Hotel Miami Beach
100 21st St, Miami Beach, FL

Recensioner

4,6
10 - Fantastiskt i betyg. 58 av 995 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 118 av 995 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 214 av 995 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 231 av 995 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 374 av 995 recensioner" "

4,2/10

Renlighet

5,2/10

Personal och service

4,6/10

Bekvämligheter

3,8/10

Boendets skick och faciliteter

Recensioner

6/10 Okej

Maria

Reste med familjen
Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet
Toppen läge
Trivdes jätte bra. Toppen läge.Men vissa rum och korridorer mycket slitna.Renovering pågår ,vissa rum jätte fräscha
Bodde här 7 nätter i november 2019
Svar från General Manager 8 dec. 2019
Maria, thank you for being our guest. We are glad you loved our wonderful location and that you enjoyed your time with us. However, we regret not meeting some of your expectations with regard to the condition of some areas of our property. Please know that we are in the midst of our renovation and transformation of our property. We look forward to sharing our renewed and updated hotel with our guests, so we hope that you will return soon to experience it first hand. Faith Kennedy, General Manager

6/10 Okej

Sophie

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i juli 2019
Svar från General Manager 29 juli 2019
Sophie, thank you for being our guest. We are pleased overall you enjoyed your stay and hope to have another opportunity to welcome you back soon for a much better experience. Faith Kennedy, General Manager

8/10 Bra

Anders

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Totaly ok!
Fine hotel for the money!
Bodde här 2 nätter i april 2019
Svar från General Manager 19 apr. 2019
Anders, thank you for choosing the Seagull Hotel Miami Beach. We are glad you found us to be a great value. We love being able to provide our guests with comfortable accommodation and excellent customer service at a fair price. We appreciate your business and look forward to welcoming you again. Faith Kennedy, General Manager

2/10 Väldigt dåligt

Jeanette

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Hemskt, boka inte detta hotell!!!
Boka inte detta hotell Trasiga rum utan el och inte rent Kändes snuskigt Valde att checka ut omedelbart, fick titta på två olika rum, men Kändes inte säkert att stanna på. Vi åkte därifrån. Oförstående personal
Bodde här 2 nätter i februari 2019
Svar från General Manager 19 feb. 2019
Jeanette, thank you for your review. We are sorry you experienced so many difficulties during your stay with us. This is not the type of review we are accustomed to receiving, and it is very disappointing to read. Your comments will be shared with our team, and we will take the appropriate steps to prevent these issues from happening again. We hope we are able to welcome you back in the future for a more enjoyable experience. Faith Kennedy, General Manager

2/10 Väldigt dåligt

Lena

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2019
Svar från General Manager 9 feb. 2019
Lena, first and foremost, we would like to offer you our apologies for the inconveniences you experienced during your stay with us. We make every effort to be perfect, but sometimes we fall short. We hope you will consider giving us a chance in the future so we can provide you with the experience you should always expect from us. Faith Kennedy, General Manager

8/10 Bra

Wilhelm

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Semester
Value for money
Bodde här 12 nätter i januari 2019
Svar från General Manager 29 jan. 2019
Thanks so much for choosing Seagull Hotel Miami Beach for your stay. It is nice to read that we met all of your expectations and you were especially happy with the great value we offer. We enjoyed having you as our guest and hope to have the opportunity to welcome you back on a future visit. Faith Kennedy General Manager

8/10 Bra

Marie

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i januari 2019
Svar från General Manager 27 jan. 2019
Marie, thank you for your generous rating. We are glad you had a great stay and enjoyed all aspects of our hotel. We look forward to seeing you again at Seagull Hotel Miami Beach. Faith Kennedy General Manager

4/10 Dåligt

Marcus

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i januari 2019
Svar från Watson Constanitn 22 jan. 2019
Hello, thank you for your feed back.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Hotellet är riktigt gammalt och poolen är verkligen inte som det ser ut i bilden, den är smutsig. Badkaret som vi hade i toaletten hade blivit skrynklig. Utifrån ser hotellet helt OK ut men när man kommer in i rummen så är det inte mycket som påminner om hotell, ser ut mer som ett härbärge. Personalen i receptionen däremot var riktig trevliga och hjälpsamma.
Bodde här 3 nätter i januari 2019
Svar från General Manager 16 jan. 2019
Thank you for choosing our hotel for your stay and for providing your feedback. We are in the midst of our renovation and transformation of our property. We hope you will give us another chance to give you the experience you deserve in our newly remodeled property. Faith Kennedy, General Manager

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Undvik detta hotell
Bra service och läge, Billigt, men ändå inte värt priset. Mycket slitet och smutsigt , luktade mögel/fuktskada på rummen och i korridoren.
Bodde här 2 nätter i september 2018
Svar från General Manager 2 okt. 2018
Dear Guest, Thank you for staying at our hotel and for taking the time to provide us with your valuable feedback. We appreciate the kind comments about your positive experience with our staff and for mentioning our great location. However, we were disappointed to read that you experienced multiple cleanliness issues and we apologize for letting you down. We have shared your comments with our team and will work to make sure these issues are addressed. Thank you for being our guest and we hope you will visit us again on your next trip to the area. Faith Kennedy General Manager

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Bristfällig service drar ner omdömet
Kanonläge vid stranden och nära till restauranger, shopping, kollektivtrafik mm. Servicen var tyvärr riktigt dålig. Vi blev bemötta med tråkig ton och känslan av att vi var riktigt besvärande gäster, vilket drog ner omdömet rejält. Då de renoverar var det stökigt, rörigt och kändes inte så fräscht överlag. Till detta ska tilläggas att vi är positiva, tillmötesgående personer.
Svar från General Manager 12 apr. 2018
Thank you for being our guest. We are pleased to know our convenient location worked well for you, and that you had an overall good stay. Our staff typically does a terrific job responding to our guests’ needs, so we're sorry that did not happen in your instance. We value your feedback and will use it to ensure we are more consistent in our service levels. We hope you will give us the chance to make it up to you on a future visit. Faith Kennedy, General Manager

2/10 Väldigt dåligt

Robert

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Seagull is the worst hotell ever, STAY AWAY!!
This was without doubt the worst hotell experience I have ever had. I have stayed at cheep hostels in east asia costing only a few dollars a night that´s been way more clean and well looked after than the Seagull. To be frank I dont even know where to start. The place was EXTREMELY dirty and run down. They have a sign in the lobby that says they are refurbishing, which is good. But this is a place that currently shouldn´t be in business at all. They should close down until the renovations is complete. Everything was broken, disgusting and dirty beyond imagination. The images shown on the site is not nearly a represenation of how it actually is. The room we got looked like it hadn´t been cleaned in years. There were hairs from previous guests everywhere, on the walls, on furniture, on the floor, the bathroom was covered in hairs and filth. The bathtub, once white was now grey/black. Pretty much everything was broken, had holes and tares. We of course asked for our room to be cleaned again, to be optimistic I would say that approx half of the hairs in the room was gone after the second cleaning. To be fair to the cleaning staff, the room was in such a poor condition that there was no chance of ever cleaning it sufficient. This was by far the worst and most disgusting place I have ever stayed at! We were booked for several nights, but checked out after one night and checked in to another place. The only thing Seagull has to offer is the location, which is really good.
Bodde här 2 nätter i februari 2018
Svar från FK 12 mars 2018
Thank for taking time to write a review. We are sorry we let you down with regard to the cleanliness of your room. Our housekeeping director has been informed and will take whatever action is needed to prevent a future occurrence. We appreciate your valuable feedback and hope that you will give us a second chance to make a better impression. Faith Kennedy General Manager

2/10 Väldigt dåligt

Mattias

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Besviken
Katastrof gällande rummet, skalbaggar springande i rummet, allmänt smutsigt å dåligt skick på rummet med lösa elurtag personal ointresserad av att lyssna. Vi flyttade efter första natten trots att vi förbetalt Jag anser att detta hotell bör tas bort från er sida, jag bokar allt som går via hotels.com både jobb å privat och jag har aldrig haft ett så dåligt rum
Bodde här 2 nätter i januari 2018
Svar från FK 6 jan. 2018
Please accept our apologies regarding your unpleasant experience at our hotel. Our number one goal is to ensure each of our guests has a wonderful experience, and we are sorry we fell short this time. Your feedback is very important, and we hope we will have another occasion to provide you with outstanding service should your travels bring you this way in future. Faith Kennedy General Manager

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 5 nätter i november 2017
Svar från James 28 nov. 2017
Thank you for taking the time to rate your stay. We are so very sorry we disappointed you and did not provide the experience you had hoped. Please consider a return stay and we will work hard to earn your trust back in our hotel and staff. Thanks for being our guest. Sincerely, Faith Kennedy General Manager

4/10 Dåligt

Fredrik

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

2/10 Väldigt dåligt

Kristina

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Väldigt slitna o nergångna rum. Otrevlig personal, ingen servicekänsla. Det enda som talar för hotellet är läget. Would not recomend this hotel, Old and dirty rooms. the staff was not serviceminded at all.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
The hotel is in general dirty.
When arrived to the reception in the afternoon, I was not greeted with a hello, but instead "we do not check in before after 4pm". Nothing was said how can I help.

4/10 Dåligt

Helene

Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Väldigt slitet o smutsigt hotell. Bytte rum 2 ggr och fick slutligen ett ok rum. Trots bra läge och havsutsikt kan vi inte rekommendera någon att bo på detta hotell.

4/10 Dåligt

Monika, Skåne. Sverige

Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Ett hotell som håller på att rasa fullständigt. Med nya ägare skulle det kunna bli super fint.

6/10 Okej

Linda

Gillade: Rummets bekvämlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Nöjda. Billigt, nära stranden. Lite avskilt från Lincoln (vilket är skönt) men nära gångavstånd.

2/10 Väldigt dåligt

Calle, Gothenburg

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Dålig hotell!
Riktigt dålig standard på rummen. Fick ett rum först som va väldigt litet och hade mycket mögel. ACn gick inte att stänga av utan man tog bort fodralet och tryckte in en penna i ett hål. Fick byta rum till ett som var lite bättre men ändå inte ok, fick t.ex. sparka in dörren till rummet varje gång för att få upp den. Det enda som var bra med hotellet var att det låg 100m gångväg till stranden

2/10 Väldigt dåligt

Carolina, Sweden

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Very bad
Very bad we checkt out imedlity and sleep in our car first Night and took another hotel day after.

2/10 Väldigt dåligt

Leif, Stockholm

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Katastrofboende Miami Beach.
Katastrof. Mögel på toaletten och runt fönster. I badkaret hade man lagt in en insats men tätningen läkte. Man stod på en "kudde" av unket vatten. Doften och känslan var inte bra. Synd för läget är kanon.

6/10 Okej

Kremena, Stockholm

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Bra läge men mycket nedgånget hotel
Nedgånget hotel. Stora rum men smutsigt i både sovrum och badrum. Poolen var inte ren heller. Bekväma sängar dock. Bra läge, när det gäller stranden, hotellet ligger precis på stranden, men inte direkt mitt i centrum- 16 blocks ifrån, ca 30 min promenad. Skulle nog inte återkomma dit, eventuellt bara om jag inte hittar något annat boende i Miami.

6/10 Okej

carl johan, Sverige

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Bra läge, men något slitet hotell.

4/10 Dåligt

Annika, Göteborg

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Snuskigt
Hotellet är väldigt gammalt och slitet. Kakelplattor saknas och var spruckna i badrummet och det luktade mögel i rummet. Ac väsnades och luktade mögel. I Utsikten och läget fantastisk bra!

6/10 Okej

Håkan

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trasiga hissar och allmänt nedgånget hotell.

6/10 Okej

Marina

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

2/10 Väldigt dåligt

Robert

Gillade inte: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Do not stay here!!!!
Worse hotel I have ever stayed to. We left next morning, the smell and the dirt everywhere made us feel disgusted! Don´t stay at this hotel!!!!

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Betyg gällande hotell Seagull
Hotellet var väldigt slitet. Hotellet hade ingen egen parkering utan man fick ställa bilen på offentliga parkeringar. Hotellet ligger väldigt nära havet vilket var bra. Frukost ingår inte i priset.

8/10 Bra

Henrik, Sweden

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
I enjoyed my stay.
I had a really pleasant stay at this hotel. It might be old but if your looking for a hotel at a great location on SOBE for a decent price with rooms that do their job you´ve found it. Friendly staff.

4/10 Dåligt

Stefan, Göteborg

Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Sunkigt, billigt men med superbra läge
Höger hiss var avstängd pga modernisering men känslan är att den inte nånsin kommer igång. Många tidigare recensioner har påpekat hissen. Fortsätt gärna nämna den för att se hur lång tid det tar till den fungerar igen. Om det nu kommer ske...

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

4/10 Dåligt

Stefan, Göteborg

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Sunkigt, billigt, bra läge
Perfekt läge med rimligt pris. Som alltid så får man vad man betalar för så det finns en del skavanker på hotellet. T.ex glapp i kontakten till badrumsbelysningen som gjorde det svårt att tända lampan, en kärvande dörr till balkongen, en toalettstol som rann hela tiden och lite annat... Två minuters promenad till stranden, ett bra wi-fi, en bra frukost ($15/dag) och sköna sängar ger pluspoäng.

4/10 Dåligt

Magnus, Malmö

Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Behöver du bil i Miami Beach?
Utmärkt läge men ganska nergånget. Frukosten för 12$ var också bra. Största problemet är om har en bil med sig. Om man villanvända garaget i nästa kvarter kostar det $35 för ett dygn. Parkeringen utanför dörren är offentlig men kräver att man lägger på pengar var tredje timme.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Bodde här 6 nätter i augusti 2019

2/10 Väldigt dåligt

Lucia, Guatemala

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Sooooo bad !! The worst !! And Expedia dont help me
Bodde här 12 nätter i december 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Bodde här 6 nätter i december 2019

4/10 Dåligt

Jennifer, Puerto Rico

Gillade inte: Personal och service och bekvämligheter
La reservacion fue realizada en dicho hotel y al llegar nos encontramos con que este estaba cerrado.Sin notificarnos nos cambiaron de hotel.
Bodde här 2 nätter i december 2019

2/10 Väldigt dåligt

Janne

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Lukket
Hotellet var permanent lukket hvilket der ikke var blevet fortalt eller givet besked om
Bodde här 1 natt i december 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Property was closed. Could not rent rate Expedia gave me a refund
Bodde här 2 nätter i december 2019

10/10 Fantastiskt

Trinh

Bodde här 2 nätter i december 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet och personal och service
Bodde här 2 nätter i december 2019

2/10 Väldigt dåligt

Josselyne

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Total Scam Seagull Hotel
the hotel was closed down and never contacted us...totally ridiculous..they transferred us to another hotel without approval....
Bodde här 1 natt i december 2019

4/10 Dåligt

Ramakrishna

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet
I had a bad experience booking the Seagul hotel. When I reached the hotel they said the property was sold and they relocated me to other hotel called "Four Palms" and there was no free parking available,no microwave and no refrigerator in that four palms hotel. It was a horrible experience. However the four palms hotel is at nice location and easy access to beach.
Bodde här 2 nätter i december 2019
Svar från General Manager 30 dec. 2019
Ramakrishna, thank you for your feedback. We apologize that we did not have any available rooms when you arrived at our hotel. We understand your frustration, as our rooms were full. We assure you we made every attempt to correct the matter, including making a reservation for you at a neighboring hotel. We are terribly sorry for this inconvenience and hope you will choose to book a room with us in the future. Faith Kennedy, General Manager

2/10 Väldigt dåligt

GerardoP

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Fire alarm went off at 1:30am. Staff was not able to turn it off until 3:45am. They could not reach management nor maintenance. Supposedly, the problem was due to a short circuit. Rain water was pouring into the building. After insisting at the front desk, families with small kids were offered to go to sister hotels, but at their own cost. Terrible experience. Not sure whether the hotel should be operating.
Bodde här 4 nätter i december 2019
Svar från General Manager 27 dec. 2019
Thank you for your feedback. We apologize for the difficulties you experienced with the fire alarm during your time with us, and we deeply regret the inconvenience this caused. We have made a note of your comments to ensure we handle such situations more carefully. Please consider giving us another opportunity to prove that we are committed to providing an excellent experience. Faith Kennedy, General Manager

8/10 Bra

Verifierad resenär

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service och bekvämligheter
I like that this property is on the beach and has a pool with its own private entrance onto the boardwalk. I also saw that they had pool view rooms but unfortunately they were sold out . Even tho I was there while they were doing construction, I would book there again. The only thing I didn’t like was that the pool wasn’t 100% clean but that can be from construction.
Bodde här 4 nätter i oktober 2018
Svar från General Manager 25 dec. 2019
Thank you for your wonderful review of The Seagull Hotel Miami Beach. We are delighted our hotel was ideally located to the beach to make your stay with us even better. Although you liked our pool area, we regret the inconvenience you had because of ongoing construction. We hope this did not affect your overall stay and to see you again on your next visit to Miami. Faith Kennedy, General Manager

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service och bekvämligheter
Bodde här 1 natt i december 2019
Svar från General Manager 22 dec. 2019
Thank you for choosing our hotel for your stay. We were disheartened to see your rating, and we sincerely apologize for not living up to your expectations. We value your business and truly hope you will give us another chance to prove that we are committed to providing an excellent experience. Faith Kennedy, General Manager