Utomhuspool, parasoller och solstolar

Recensioner av Sabai Resort

3 out of 5
Sabai Resort
78/20 Pattaya 2Nd Rd, 78/20, Pattaya, Chonburi Province

Recensioner

8,0

Väldigt bra

10 - Fantastiskt i betyg. 205 av 687 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 305 av 687 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 117 av 687 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 39 av 687 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 21 av 687 recensioner" "

8,0/10

Renlighet

8,0/10

Personal och service

8,0/10

Bekvämligheter

7,4/10

Boendets skick och faciliteter

Recensioner

6/10 Okej

Johan

Reste med familjen
Gillade: Renlighet och personal och service
sisådär
Bra service,dålig frukost och äckliga drinkar. Men väldigt hjälpsamma med vidare transfer och liknande
Bodde här 5 nätter i december 2019
Svar från Aun 24 jan. 2020
Thank you for staying with us and for sharing your feedback. Exceptional service for every guest is our highest priority, so we apologize that you had an unsatisfactory experience. We have shared your feedback with the team so that appropriate adjustments can be made. We value you as a guest and hope that we have the opportunity to welcome you again in the near future.

8/10 Bra

Anders

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
It was a kind of good hotel. If you are single and want to be close to soi 6 this is the perfect hotel. Doesn't have any bad to say really.
Bodde här 1 natt i december 2019
Svar från Aun 18 dec. 2019
Thank you for staying with us and for sharing your feedback. Exceptional service for every guest is our highest priority, so we apologize that you had an unsatisfactory experience. We have shared your feedback with the team so that appropriate adjustments can be made. We value you as a guest and hope that we have the opportunity to welcome you again in the near future.

8/10 Bra

Christian

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i oktober 2019
Svar från Aun 24 okt. 2019
Thank you for your review. Your valued feedback is important to us to provide you with a better services and facilities.

10/10 Fantastiskt

kjell

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
We like this place
We always like to go to Sabai resort, nice staff, convenient area and good price. If they can change old AC it will be a 5 star hotell
Bodde här 2 nätter i juli 2019
Svar från Aun 6 aug. 2019
Dear Value guest We truly appreciate the time you took to give a rating and sharing your experience on your last stay with us. It is with great pleasure to know that you had a pleasant stay here. Your valued feedback is important to us to provide you with a better services and facilities. We do look forward to welcome you back to Sabai resort again very soon. Kind Regards, Mr. Aun Front Office Manager

8/10 Bra

Kecke

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i januari 2019
Svar från Aun 3 feb. 2019
Thank you for your review. Your valued feedback is important to us to provide you with a better services and facilities.

8/10 Bra

Mikael

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Good location. Nice pool and big room (famlily room)
Bodde här 9 nätter i december 2018
Svar från Aun 19 jan. 2019
Dear Mr. Michael,, Thank you so much for the fantastic review! We're happy to hear that you spent a great time here with us! We really hope to serving you again in the near future. Best regards Mr. Aun Front Office Manager

8/10 Bra

Jonas

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra boende
Riktigt bra hotell!
Bodde här 3 nätter i januari 2019
Svar från Aun 11 jan. 2019
Thank you for choosing to stay with us. We trust your stay will be enjoyable and hope that you continue to use Sabai Resort for your lodging needs in the near future. We look forward to serving you on your next trip.

10/10 Fantastiskt

Pier

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 6 nätter i januari 2019
Svar från Aun 11 jan. 2019
We truly appreciate the time you took to give a rating and sharing your experience on your last stay with us. It is with great pleasure to know that you had a pleasant stay here. We do look forward to welcome you back to Sabai resort soon. Kind Regards,

2/10 Väldigt dåligt

Ulla

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Feedback Sabai Resort
Oerhört lyhört och svårt att sova med prostitution i rummen intill. Snorkig personal som också hade obefintliga engelskkunskaper. Omöjligt att få tala med ansvarig personal (RCO) angående ovanstående. Kommer aldrig att återvända hit.
Bodde här 2 nätter i januari 2019
Svar från Aun 11 jan. 2019
Dear Ulla, Thank you for choosing to stay with us. We are sincerely sorry and apologize for any inconvenience that you had experience. Your valued feedback will be informed to the executive board in order to improve and provide you with a better service and facilities. Best regards

4/10 Dåligt

Tony

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Cockeoaches, bed to hard, pillow to big, cover below normal standard, ac only working with Arctic cold or tropical heat. Every 10 mins fridge sounded like an airplane.
Bodde här 3 nätter i oktober 2018
Svar från Aun 26 okt. 2018
Dear Mr. Tony, Thank you for choosing to stay with us. We are sincerely sorry and apologize for any inconvenience that you had experience. However, your valued feedback will be informed to the executive board in order to improve and provide you with a better service and facilities. Best regards Mr. Aun Front Office Manager

8/10 Bra

Tino

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Ett slitet hotell
Har bott på Sabai Resort flera gånger men nu är hotellet väldigt dåligt skick slitet och i behov av en renovering. Det gäller även poolen vid receptionen som saknar kakelplattor samt plattor vid poolkanterna runt om. Har varit med om 2 haverier av aircondition och fått byta rum. Enstaka personal i receptionen borde se sej efter annat jobb då de inte passar i den här verksamheten. Hotellet har ett kanonläge med bra frukost och nära till det mesta och det är därför jag återvänder och då med en förhoppning att man kommit igång med en renovering.
Bodde här 7 nätter i april 2018
Svar från Thida 29 juni 2018
We're sorry you were unhappy - we'll work hard to fix the issue you experienced. Thank for letting us know.

10/10 Fantastiskt

Conny

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Helt ett kanon hotell, rekommenderar verkligen... det ända negativa är wi-fi som var obefintligt... trots att enligt de själva var jättebra :)
Svar från thida 5 maj 2018
We're sorry you were unhappy - We'll work hard fix the issue you experienced. Thanks you letting us know.

10/10 Fantastiskt

Rolf

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från Thida 5 maj 2018
Thanks you for staying with us we appreciate your feedback.

8/10 Bra

Patrik

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från Thida 25 apr. 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback

8/10 Bra

Patrik

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Svar från Thida 18 apr. 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 Bra

Patrik

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet
Svar från Thida 13 apr. 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback

8/10 Bra

Christer

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bra för den pengen, saknade ost på frukosten!
Bodde här 3 nätter i februari 2018
Svar från Ann 6 mars 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback

8/10 Bra

Andreas

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
4 nights relaxing stay
Simple resort in good location with relaxing pool. Beds was comfy, wifi was going up and down which required log-in a few times per day. Happy with the stay.
Svar från Ann 6 mars 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback

10/10 Fantastiskt

Pierre Berg

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
allting perfekt
mycket bra. vi kommer komma tillbaka
Bodde här 7 nätter i december 2017
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback

4/10 Dåligt

Kim

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Rummet vi bokade var inte ledigt när vi väl var på plats dagen för bokningen. Fick ett annat Run och vilade en stund och vaknade av en massa ljud från väggen troligtvis råttor i innerväggen fick byta rum igen men fick ett rökar rum. Bytte rum igen och fick ett som inte vädrats på ganska länge men stannade i det rummet.
Bodde här 3 nätter i september 2017

8/10 Bra

Tino

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Bra läge. God frukost. Bra pool men eftersatt underhåll av kakelplattor. Nära till allt.
Bodde här 12 nätter i maj 2017

6/10 Okej

Stefan

Gillade: Renlighet och personal och service
Åkte från "horhuset" en dag tidigare än planerat, stod helt enkelt inte ut med att se allt elände.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

karl-arne

Gillade: Personal och service

6/10 Okej

Farre, Haninge

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service
Handduk och toalettpapper/dricksvatten/Frukost
Nästan varje dag ringde vi till receptionen för att påminna att det fattades rena handduk och toalettpapper. Vid incheckning i hotellet/rummet informerades vi av personalen att kaffe och dricksvatten/minerall vatten i falska i rummet var kostnadsfritt. Efter två veckor vid utcheckning debiterades vi för dricksvatten, det visades sig att dricksvatten/mineralvatten i flaska var på två olika färger, blå och röd. den röda var kostnadsfritt och den blåa kostade. Ett sätt att tjäna extra pengar genom att inte vara tydlig att informera kunden, det är ren lurenderi/ utpressning. Frukosten är inte turist anpassad, det finns ingen ost ALLS, vänta i 5 minuter för att få 2-3 stekt ägg, gamla okvalificerad spis, lägg på fem minuter till om du står i kö bakom en som står före dig. Frukosten är fattigt, och mer anpassad för Thailandska turister. Handduk vid poolen var inte tillräcklig, det räckte för max fem besökare vid poolen, ofta brukade man ringa till receptionen och påminna att det fattades handduk vid poolen.

6/10 Okej

Adele, Lindome

Gillade: Rummets bekvämlighet
En oas mitt i pattaya!!
Perfekt för ett par dagar i pattaya. Två stora o bra pooler. En oas mitt i pattaya. Kanske inte den mordernaste rummen. Bra valuta för pengarna.

8/10 Bra

Thomas, Västerås

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Ett tips jag gillar bra!
Det var rent och snyggt på rummet, men skulle kunna tömma askoppar vid poolen lite oftare. Service var bra med mat och dylikt på rumservice. Trivdes bra och kan rekommendera de lux rummen med privat pool!

10/10 Fantastiskt

johan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

10/10 Fantastiskt

linda

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

8/10 Bra

Per

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

Lars, Sundsvall

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Okej hotell
Tyvärr funkade städningen dåligt. Sen är jag tveksam till extraräkning för ett trasigt glas(ca 7sek).Okej om det är uppenbart att man vårslöst festat sönder grejor men inte på detta sättet.Visst är det billigt boende men extra avgifter för allting raderar den fördelen.

4/10 Dåligt

Mikael, Degerfors

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Resa med familj
Säkert bra om man åker på egen hand till pataya, men inte med familj. Hotellet ligger mitt i smeten så att säga, poolområdet ser finare ut på korten som är tagna av hotellet, det är 2 pooler men ser ut som en när man tittar på bokningssidan.

8/10 Bra

Johan, Gothenburg, Sweden

Gillade: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Good resort hotel
Good resort hotel. Friendly staff. Clean rooms. Great pool. Okey breakfast. Not noisy.

8/10 Bra

roy, Söderåsen

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Mysigt hotell i Pattaya
Mysig hotell,med bra poolområde,fungerande Wifi överallt,bra mat och mycket trevlig personal.

6/10 Okej

Martin

Gillade: Renlighet och personal och service

10/10 Fantastiskt

Stig, Partille

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fint hotel till rimligt pris

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet och personal och service
Helt klart ett bra billigt hotell

6/10 Okej

TH

Gillade: Renlighet
Bra pool område
Ok poolområde, prisvärt,

10/10 Fantastiskt

robert

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Returning
A very comfortable stay as alwzys
Bodde här 3 nätter i juli 2020
Svar från Aun 1 aug. 2020
Thank you very much for your taking the time to share your experience on your recent stay with us. We are glad to hear that you had a great stay with us and the staff were helpful and took well care of you. It is our pleasure to have you with us and we look forward to welcome you back to Sabai resort very soon.

10/10 Fantastiskt

Peter

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 7 nätter i februari 2020
Svar från Aun 16 apr. 2020
We are glad to know that you enjoyed yourself at our hotel! Our team puts the guest’s needs at the heart of what we do and we will share your encouraging compliments with them. Thank you for staying with us and we hope to welcome you back again soon.

10/10 Fantastiskt

Andreas

Gillade: Renlighet och personal och service
März 2020
Das 10 mal in sabai resort. Zimmer 103 bekommen okay ein Raucherzimmer das nicht danach gerochen hat. Dafür in der Nähe der Bar dem Pool. Bett hart aber gemütlich. Bad groß mit Dusche, Nachteil Wasser lange laufen lassen das es warm wird. Klimaanlage noch eine ältere aber okay. Temperatur nicht einstellbar, da immer auf 26 grad einstellt. Service immer noch sehr sehr zuvorkommend man kennt sich ja. Vor der Türe die 10 Bath bus Strecke, günstige Thai Restaurants gleich daneben. Zentral gelegen und trotzdem ruhig.
Bodde här 10 nätter i mars 2020
Svar från Aun 16 apr. 2020
We are glad to know that you enjoyed yourself at our hotel! Our team puts the guest’s needs at the heart of what we do and we will share your encouraging compliments with them. Thank you for staying with us and we hope to welcome you back again soon.

6/10 Okej

わんちゃ, japan

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
場所はセカンドロード沿いにあって便利な場所だと思います。緑も多いホテルです。ただスタッフのフレンドリーさはあまり感じませんでした。普通にホテル内の通路あるいてたら、後ろから自転車で来て、ベルを鳴らすほどです。 (ホテルの敷地が広いのでスタッフ専用の自転車があります。)受付さんもいまいち愛想はありません。 部屋もエアコンから水がドボドボ流れだして、修理してもらったり、バルコニーのライトが切れてたり・・。でチップはこっち。 コロナの影響で宿泊客は少なく、ガラガラでしたが、奥の奥の部屋をあてがわれたので入り口から自分の部屋まで毎回歩きました。入り口や中ほどの部屋は静かですが、奥の奥の部屋は外のディスコの音がバンバン聞こえます。)別にグレードアップしてとはいいませんが、ガラガラなんだから+α払えば部屋変えれますよとか提案してくれても良いと思いましたが・・その辺気は回らないよです。
Bodde här 4 nätter i mars 2020
Svar från Aun 27 mars 2020
We're very sorry to hear about the incident. Please accept our apologize. We will report your value feed back to the authorized officer to find out the best solution asap. We're looking forward to welcoming you back in the near future.

8/10 Bra

Denis

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i mars 2020
Svar från Aun 7 maj 2020
Thank you for staying with us. We appreciate your kind comment. We will try to improve our service we're looking forward to welcoming you in the near future.

8/10 Bra

Aija

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Bodde här 14 nätter i februari 2020
Svar från Aun 27 mars 2020
We're very sorry to hear about the incident. Please accept our apologize. We will report your value feed back to the authorized officer to find out the best solution asap. We're looking forward to welcoming you back in the near future.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
ダニだらけのベッド̠!身体じゅうが刺された! 
ベットメイキングは毎日でシーツ交換もしてくれるが、掛け布団やクッションはそのまま。 かなり老朽化したホテルなので、全体的に埃っぽい。 4連泊したが、身体じゅうがダニに嚙まれた痕で酷いことになった。
Bodde här 5 nätter i februari 2020
Svar från Aun 9 mars 2020
We are glad to know that you enjoyed yourself at our hotel! Our team puts the guest’s needs at the heart of what we do and we will share your encouraging compliments with them. Thank you for staying with us and we hope to welcome you back again soon.

10/10 Fantastiskt

レイケン, 日本、大阪

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
宿泊施設のプールはのんびりできてよかった。部屋も清潔でした。今回は団体様とかが居らず落ち着いた雰囲気で最高だった。
Bodde här 2 nätter i februari 2020
Svar från Aun 9 mars 2020
We are glad to know that you enjoyed yourself at our hotel! Our team puts the guest’s needs at the heart of what we do and we will share your encouraging compliments with them. Thank you for staying with us and we hope to welcome you back again soon.

10/10 Fantastiskt

Jouni

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
I like very much.
Very good.
Bodde här 1 natt i februari 2020
Svar från Aun 9 mars 2020
We are glad to know that you enjoyed yourself at our hotel! Our team puts the guest’s needs at the heart of what we do and we will share your encouraging compliments with them. Thank you for staying with us and we hope to welcome you back again soon.

6/10 Okej

Verifierad resenär

Reste i grupp
Gillade inte: Renlighet
房間設施比較舊,空調好嘈。員工態度不算熱情,面對面都不會主動打招呼,早餐食物選擇少。不過有一隻葵瓜子麵包非常好味。
Bodde här 4 nätter i februari 2020
Svar från Aun 2 mars 2020
We're very sorry to hear about the incident. Please accept our apologize. We will report your value feed back to the authorized officer to find out the best solution asap. We're looking forward to welcoming you back in the near future.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i februari 2020
Svar från Aun 2 mars 2020
We're very sorry to hear about the incident. Please accept our apologize. We will report your value feed back to the authorized officer to find out the best solution asap. We're looking forward to welcoming you back in the near future.

8/10 Bra

Edgar

Bodde här 23 nätter i december 2019