4/10 DÄligt
Lars, Sölvesborg Sweden
9 juli 2015
TrÄkig helhetsbedöming pga uruselt kundbemötande.
Hotellmanagern + en Àldre kvinna visade ingen som helstservicekÀnsla.
Under vÄr roadtrip i mellersta USA insÄg vi att vi skulle fÄ det vÀldigt tufft att hinna till Red Wing den dag vi hade planerat.
Vi ringde dÀrför och sa att vi blir en dag sena, men Àndra inget i vÄr bokning.
NÀr vi anlÀnde vid middagstid dagen efter, förvÀntade vi oss att kunna fÄ vÄrt rum för att duscha och vila lite,men inte!!! Incheckning efter kl 3 pÄ em gÀllde.
-Men vi har ju rummet betalt sedan igÄr, pÄpekade vi.
-Eftersom ni ringde och sa att ni Àr sena sÄ har vi hyrt ut rummet, fick vi till svar av mannen (som ocksÄ Àr manager pÄ hotellet)
Vi var ett sÀllskap som hyrde tre rum (pÄ min rekommendation) och som skulle trÀffas den 1 jui.
PÄ kvÀllen fanns det en Àldre kvinna i receptionen. En av de andra i sÀllskapet hade blev dÄ tillsagd att hon hade blivit dubbelbokad (via annat bolag Àn expedia) och att hon fÄr fixa det. Vid diskussionen kom vi Àven in pÄ att jag inte fick mitt rum vid ankomsten.
Jag pÄpekade att jag ansÄg att deras kundbemötande var uruselt.
-Vill du vara otrevlig kan jag ocksÄ vara det, svarade kvinnan.
Ăven om vi nu hade kommit före incheckningstiden, brukar ett hotell med normalt bemötande svara: Vi skall se om vi kan hitta ett rum, men kan inte lova nĂ„got.
Nu fick vi vÀnta tills kl 14.58 dÄ managern kom ut och tittade i datorn och (med ett nÀstan triumferande leende) och meddelade att det fanns ett ledigt rum.
Max antal skrivtecken uppnÄtt annars finns det mer att sÀga