Utomhuspool, parasoller och solstolar

Recensioner av The Santa Maria Hotel

3 out of 5
The Santa Maria Hotel
Ramel Street, Bugibba, St. Paul's Bay, Malta

Recensioner

5,4
10 - Fantastiskt i betyg. 17 av 319 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 65 av 319 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 94 av 319 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 78 av 319 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 65 av 319 recensioner" "

5,4/10

Renlighet

5,6/10

Personal och service

5,4/10

Bekvämligheter

4,8/10

Boendets skick och faciliteter

2,0/10

Hållbarhet

Recensioner

6/10 Okej

Oscar, Oscar

Bodde här 1 natt i juni 2019
Svar från Monika 8 juli 2019
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Santa Maria Hotel

6/10 Okej

Diana

Gillade: Personal och service
Bodde här 7 nätter i augusti 2018
Svar från Monika 17 jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management

6/10 Okej

Per

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
De vad ett ok hotell men lyhört som fan men det alla gnäller om att man får lägga 50 eur i deposition de står på deras sida så de va lungt
Bodde här 3 nätter i juni 2018
Svar från Guest Relation Manager 13 juli 2018
Dear Guest Management can assure you that you will enjoy your stay in our hotel as all our staff would be very happy to assist you and help you during your.stay. Yes,just like many hotels in Malta and worldwide we do have our policies and regulations.such as the €50 refundable room deposit.All guests are asked to pay the refundable room deposit.This is refunded on check out. Best Regards Guest Relation Manager Aldo Schembri Adami

8/10 Bra

gX, Bollnäs

Gillade: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet
Förstår inte det låga betyget
Förstår inte det låga betyget, man får betydligt mer än man betalar för här. Bra, trevlig personal, vettiga rum med balkong. Även om det var lite slitet så kändes det städat. Innergård med pool och poolbar, perfekt att svalka sig i på kvällen.
Bodde här 1 natt i maj 2018
Svar från Guest Relation Manager 25 juni 2018
Dear Guest Glad that the staff were always ready to welcome you on board. Pleased to hear that the hotel was to your liking and we hope to see you again should you return to our hotel. Best Regards Guest Relation Manager Aldo Schembri Adami

8/10 Bra

Jimmy

Gillade: Renlighet och personal och service
Inte världens bästa hotell men klockrent för det priset.
Svar från Guest Relation Manager 22 apr. 2018
Dear Guest Our hotel concur to provide good value for money but will strive to improve the services provided as we believe this a benefit for our guests. Best Regards Guest Relation Manager Aldo Schembri Adami

6/10 Okej

kjell

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Inget lyxhotell
Trevlig personal men det hände inget. Påtalade att låst på fönsterpartiet var obrukbart, känns inte något vidare ut mot gatan på bottenvåningen. TV på rummet onödigt när det bara finns en Spanskkanal och en med bara hästsport. Ständige kan inte bli bättre i så slitet hotell. Poolområdet trevligt och väl skött. Mycket buller i från gatan och lyhört. Bra frukost.
Bodde här 7 nätter i september 2017

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet
Was ok. The towels were rarly changed and they had something yellow on them. My AC didnt work for the entire week and they didnt fix it. The guy in rececption with blonde hair was annoying and had bad service but the others were realy nice! Id say 3/5 , also food at the hotel was not good and they didnt even have cold water in the buffe, i recommend you dont eat there
Bodde här 7 nätter i juli 2017

2/10 Väldigt dåligt

Joel

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 5 nätter i juli 2017

6/10 Okej

Damian

Gillade: Renlighet
Dåligt att starta check-in vid 14.00. Det skulle alltid vara 11.00
Bodde här 4 nätter i juni 2017

8/10 Bra

brittis

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service
Stora rena rum. Renlighet i allmänutrymme gott. Tyvärr drar personalens brist på service ner betyget. Framför allt hotellets oförmåga att laga trasiga toaletter o lampor ner betyget för hotellet.

6/10 Okej

Staina, Leksand

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Välj lägenhet, på detta hotellet!!
Vi valde först ett Twin rum, då hamnade vi på baksidan av, som jag tror den äldsta delen av hotellbyggnaderna. Alla rum har balkong, ja det beror på hur man tolkar ordet balkong, vår "balkong" var knappt en meter bred! När min man la sig i sin säng, så upptäckte han att den var trasig i botten, han kikade och mycket riktigt så var den nedsjunken och någon hade försökt "laga" den. Tyvärr utan att lyckas. Vi talade med receptionen dag 2 och fick ett annat rum, med utsikt mot poolen, det var väl ok, men vi beslöt oss för att höra efter ang. lägenhet istället, och det fick vi mot 10 Euro/dag. Det var en bra lägenhet dessutom med "riktig" balkong ut emot poolen. Den var vi nöjd med. Poolområdet var bra. Personalen ok. Tveksam om vi kommer tillbaks.

4/10 Dåligt

Peter, Nyköping

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bugibba.
Fick betala extra för allt,inget ingick som hotels.com påstod i reklamen om detta hotell,tex.fanns bara två tvkanaler fast enligt hotellet skulle det finnas ca 15st att välja mellan.Första 2dagarna gick åt att jaga personal som kunde fixa alla problem.belysningen i rummet fungerade bara till hälften, sänggaveln hängde på snedden och satt löst, hårtorken var trasig,rumsdörren gick knappt att öppna.toaletten var ej städad när vi kom till rummet.mm.

4/10 Dåligt

Henrik, Stockholm

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Men får det man betalar för, ha inte förhöga förhoppningar.

2/10 Väldigt dåligt

Markus, Stockholm

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Sämsta hotellet någonsin, boka aldrig detta hotell!!! Riktigt besviken.

6/10 Okej

Verifierad resenär

Helt okej, inget att klaga över.
Med tanken på tidigare recensioner hade vi förväntat oss det värsta och blev därför positivt överraskade när vi kom till hotellet. Det var helt okej med tanken på priset vi betalat. Det negativa var att folket i receptionen på Santa Maria verkade vara helt handlingsförlamad och vad du en ville ha hjälp med så hänvisade de dig över till San Antonio. Frågan är ju varför hotellet då ens lägger pengar på att ha personal på Santa Maria då? Hotellet verkade även ha ett stort problem med handdukar. Vi var inte de enda gästerna som sprang och tjatade om nya och rena handdukar.

6/10 Okej

Magnus, Trondheim

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
Helt ok boende om man inte spenderar rid på hotellet, Du får vad du betalar för

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Vänligt många fel. Inte värt pengarna.

6/10 Okej

Jimmie, Sweden

Blue
IT was Nice and affordable

8/10 Bra

Anton, sweden

Gillade: Personal och service
santa Maria
We got Lucky our room was at a corner which resulted in two balconys, we hade two scources of wind wellpapp if u don't count the ceiling fan. The reception personal was realy helpful and nice going. The cleaning personal was a litle aggressive towards one of our comrades because she did not know that we hade extended our stay so it is understandable. Overall good hotel and affordable.

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Bra hotell men förtjänar inte så många stjärnor
Bra hotell men förvänta er inte alls för mycket.

2/10 Väldigt dåligt

Marie, Stockholm

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Aldrig mer dessa hotell!
Kaos,kaos,två hotell skall från denna säsong dela matsal och poolbar samt pub kvällstid. Santa Maria har inte längre reception annat än nyckelutlämning, matsalen har stängts liksom poolbaren, allt sker på motsatta sidan av gatan på systerhotellet San Anton med långa köer och irriterade gäster som följd.

2/10 Väldigt dåligt

Marie, Stockholm

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Aldrig mer dessa hotell!
Sedan föregående år har man slagit ihop servicen på de två systerhotellen Blue sea Santa Maria och Blue sea Sant Anton och vi som bodde på Santa Marie fick checka in på San Anton och inta alla måltider där då matsalen och puben var stängda på Santa Maria och vi finner bara tre ord:Kaos, kaos, kaos! Vi fick inga rena handdukar, de var "slut" Kö till i matsalen vid varje måltid på systerhotellet på motsatta sidan av gatan. Även kvällsaktiviteteer fanns enbart på den sidan liksom poolbaren under dagtid, med långa köer ständigt, alltså ingen bar/poolbar på Santa Maria. Plus för tålmodig och vänlig personal ändå, de slet ont och fick ta emot kritik dagligen.

4/10 Dåligt

Lena, Stockholm

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Helt okej för det priset!
Reste själv och bokade det här hotellet då det var mycket förmånligt pris för 4 nätter. Hotellet var mycket slitet men rent på rummet med en mycket skön säng för mig som har dålig rygg. Det var lite sjaskigt ute i korridorerna där det låg genomskinliga säckar med skräp, och smutsiga och använda handdukar utanför vissa rum. Frukosten var helt okej och det fanns mycket att välja på.

2/10 Väldigt dåligt

Mike

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Under all kritik
Receptionspersonal är otrevlig och ingen från Malta. Ingen kunde svara på frågor och dåliga på engelska. Spanskt företag har köpt hotellet och systerhotellet bredvid. Flera gånger får man som svar; what can I do! Ingen hjälp eller förståelse. Manager Libby intar även försvarsställning och vi får en dålig tid på hotellet. Endast öppet över jul och annars stängt. Lekpark och lekrum är stängt. Finns inomhuspool trots bild. Restaurangpersonal är trevlig och hjälpsam, även om maten är brittisk och samma varje dag. Finns inget att göra på hotellet utan man får gå över gatan till baren i andra hotellet då både bar, tvrum och restaurang är stängt på San Maria. Av allt som är öppet är det utomhuspoolen som ej är uppvärmd. Städpersonal lämnar rumsdörr öppen utan att stänga efter sig, men erkänner inte. Massor av små och stora fel. Krävs på betalning av rum en gång till.

8/10 Bra

Stefan, Finspång

Nöjd
För det priset kan man inte begära mycket! Men helt klart prisvärt och ligger bra till. Så helheten är ett bra betyg, rum och mat till en väldigt billig penning!

4/10 Dåligt

Ollopa

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet och rummets bekvämlighet
Inte prisvärt
Hotellvistelsen blev lite av en besvikelse. För det första fick vi inte bo på på Santa Maria, utan på Sant Anton andra sidan gatan. Vi uppfattade att frukost skulle ingå, vilket det inte gjorde... Vårt rum skulle vara poolvy - och visst, Hängde man ut genom balkongen skymtade man en väldigt liten del av poolen vid änden av en lång small "gränd"... Städning skedde vartannan dag med handduksbyte, men de tömde inte sanitetsspannen under hela vistelsen. Det var inte dammtorkat efter förra gästerna och gjordes inte heller under vår vistelse.

4/10 Dåligt

Fredrik, Läge?

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nja
Billigt men jag väljer ett annat hotell nästa gång. Hotellet hade enligt första receptionisten maintenance problems men var enligt den andra överbokat. Vi skickades iväg till ett annat hotell och fick där ett tvåbäddsrum fast vi var tre. All hantering av incheckning var manuell och totalt tog det ett par timmar att till slut få rätt rum. Trångt, ingen AC och så misstänker vi att det var hotellets mat vi blev magsjuka av.

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Boka INTE
Personalen är katastrofal !!!

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

Verifierad resenär

6/10 Okej

Annki

Gillade inte: Rummets bekvämlighet
Gångavstånd till staden och strandpromenaden.
Fick bo på hotellet mittemot ,som hette Santa Anton,hemresedagen skulle vi åka innan frukosten serverades, då vi kvällen innan bad om några smörgåsar som vi kunde inta innan avfärd, vilket vi blev lovade att få, men när vi kom till restaurangen så hade ingen hört talas om de, så vi fick inget,så dålig kommunikation tycker vi, de ingick halvpension i våran resa.

2/10 Väldigt dåligt

Kerry

Reste i grupp
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Hotel was SHUT!
Bodde här 1 natt i januari 2022

8/10 Bra

Verifierad resenär

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet och personal och service
Erittäin ystävällinen henkilökunta. Huone iso ja siisti. Hotelli hyvien kulkuyhteyksien päässä.
Bodde här 3 nätter i mars 2020

2/10 Väldigt dåligt

Shaun Lee

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Terrible hotel
Bodde här 1 natt i oktober 2019

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 7 nätter i februari 2020
Svar från Hotel Management 18 feb. 2020
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The San Anton Hotel Management

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
We arrived at 8 PM, we found the hotel's door locked and a paper indicating to go to the hotel across the street. We didn't stay in the hotel we booked and we weren't informed about it before! The breakfast was served in another different hotel. The room was spacious but all the equipments were very old and outdated. In the shower the water's pressure was very weak. The TV didn't work the first night and they didn't fix it until we insisted the second night.. We asked the reception what bus we shall take to go to Gozo's ferry and they gave us inaccurate information. A last thing is that they promised to give us a breakfast box as we were leaving early to the airport the following morning, then they changed their mind and resigned. This is not a big deal, only if they said it earlier... By the time we got back to the hotel, all the stores were closed and we spent a long time starving with no food!
Bodde här 2 nätter i januari 2020
Svar från Monika 3 feb. 2020
Dear Guest, Thank you for dedicating your time to share your experience in regards to your stay. Please rest assured that your comments are duly noted. We would also like to have the opportunity of assisting you during your stay. We would like to apologize for any inconvenience; however we would also like to inform you, that we are always happy to assist our guests whenever it is requested. Kind Regards The Hotel Management

6/10 Okej

Verifierad resenär

Reste med familj och småbarn, Reste med familjen
Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet
Price Quality is good, bathroom not so clean. Cheap
Bodde här 2 nätter i januari 2020
Svar från Monika 17 jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management

8/10 Bra

Chris

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 7 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 7 nov. 2019
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management

8/10 Bra

ANTHONY

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
The stay was comfortable for the price
Bodde här 2 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 1 nov. 2019
Dear Guest, Thank you for taking time to leave your feedback. We are happy that we met your expectations and we hope to see you again in our Hotel in near future. Kind Regards The Hotel Management

8/10 Bra

Krzysztof

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management

10/10 Fantastiskt

reuben

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
A gem on the island of Malta
The staff were super friendly and accommodating and the room was very adequate for the price , there was an issue with some noisy kids but when it was made known to the staff they took care of it. Breakfast was great and plentiful offered all the standard breakfast fare you'd expect and was tasty too. Staff really knew the area recommending a few places when i needed recommendations and it was nice that when a staff member passed you by wherever they always smiled and said hello and when you asked something of a staff member they were more then happy to try an accommodate your request
Bodde här 6 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for taking time to leave your feedback. We are happy that we met your expectations and we hope to see you again at our Hotel. We are glad to read that you enjoyed our great location and our friendly staff. We will pass on your kind compliments to everyone concerned. The Hotel Management

6/10 Okej

Ligia

Bodde här 3 nätter i oktober 2019
Svar från The Hotel Management 17 jan. 2020
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards

8/10 Bra

Krzysztof

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
La struttura vecchia e non confortevole ,televisione non funzionante,aria condizionale scarsa,colazione 99%solo salato
Bodde här 3 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for dedicating your time to share your experience in regards to your stay. Please rest assured that your comments are duly noted. We would also like to have the opportunity of assisting you during your stay. Kind Regards The Hotel Management

6/10 Okej

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Personal del hotel muy amable.
Personal muy amable. El hotel es modesto y la comida en su restaurante podría mejorarse. Precio económico. En un entorno bastante tranquilo.
Bodde här 7 nätter i oktober 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet och bekvämligheter
La cosa di speciale della struttura era il prezzo, si sapeva che se si spende poco c'è da aspettarsi un trattamento inferiore e questo lo avevamo previsto, ma i primi tre giorni sono stati particolarmente deludenti. dopo aver verificato la mia camera (mobilio abbondante per sistemare gli indumenti), mi sono accorto che mancava il telecomando della televisione e il bagno era privo dello specchio,(elemento essenziale). sceso alla reception ho chiesto un telecomando e mi hanno risposto che ne erano rimasti sprovvisti (per tre giorni di fila, sempre stessa risposta) e che tanto i canali italiani non si vedevano. Al quarto giorno il telecomando è saltato fuori, salgo in camera e stacco il condizionatore che usava la stessa presa e infilo la spina talevisore nelle presa, e un lampeggio mi avvisa che la presa è difettosa e il televisore non si accende. Avviso la reception. E' tuttora come prima. Entro la giornata infine mi hanno montato uno specchio in bagno. Per quanto riguarda i pasti, il primo giorno colazione e cena all'hotel S.Anton, il giorno dopo colazione al Santa Maria e cena al San Anton con una coda di trenta persone per accedere alle pietanze, in somma un disastro. Riguardo variabilità degli alimenti erano praticamente gli stessi tutti i santi giorni, sia al Santa Maria che al S. Anton. Morale, un hotel da evitare!
Bodde här 7 nätter i september 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for dedicating your time to share your experience in regards to your stay. Please rest assured that your comments are duly noted. We would also like to have the opportunity of assisting you during your stay. Kind Regards The Hotel Management

10/10 Fantastiskt

Franco

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Ottimo rapporto hotel a Bugibba
Ottimo rapporto qualità/prezzo Nella penisola di Bugibba. Colazione abbondante in stile continentale e a chi interessa possibilità anche di utilizzare la piscina.
Bodde här 2 nätter i september 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for taking time to leave your feedback. We are happy that we met your expectations and we hope to see you again at our Hotel. We are glad to read that you enjoyed our great location and our friendly staff. We will pass on your kind compliments to everyone concerned. The Hotel Management

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Reste med sin partner
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
La stanza é grande ma per farla pulire siamo dovuti scendere alla reception per segnalare, come il cambio degli asciugamani. Un giorno la mattina finisce la carta igienica durante il giorno non ci siamo stati anche per far pulire la stanza e la sera ritornati sono dovuto riscendere per richiederla. La tv non si vede anche se dicono che hai la tv in camera, dopo sollecitato che non c era segnale per 4 volte e che avrebbero provveduto ma non hanno risolto e qhinfi ho lasciato stare, il balcone al buio.
Bodde här 9 nätter i september 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for taking time to leave your feedback. Regarding your comments, please rest assured that these are duly noted. We would like to apologize for any inconvenience; however we would also like to inform you, that we are always happy to assist our guests whenever it is requested. Kind Regards Hotel Management

4/10 Dåligt

Monica

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Muito a desejar...
Instalações deixam muito a desejar, funcionários também. Limpeza dos quartos é zero e por vezes nem toalhas para todos deixavam; numa semana o quarto não foi limpo nenhuma vez; TV moderna mas não funcionava; pequeno almoço era simplesmente básico e sem qualidade nenhuma. Não tenciono repetir.
Bodde här 7 nätter i september 2019
Svar från Monika 22 okt. 2019
Dear Guest, Thank you for dedicating your time to share your experience in regards to your stay. Please rest assured that your comments are duly noted. We would also like to have the opportunity of assisting you during your stay. Kind Regards The Hotel Management

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 5 nätter i september 2019
Svar från Monika 27 sep. 2019
Dear Guest, Thank you for your feedback. Kind Regards The Hotel Management