Marienpoel Hotel

4.0-stjärnigt boende

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Marienpoel Hotel

Exteriör
Boendets fasad
Standard trippelrum
Frukostområde
Lobby

Recensioner

7,8 av 10,
Bra

Populära bekvämligheter

  • Bar
  • Parkering tillgänglig
  • Tvättservice
  • Rumsservice
  • Städning
  • Frukost tillgänglig

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 4 av 4 rum

Standard fyrbäddsrum

Höjdpunkter

Möblerad balkong
Platt-tv
Select Comfort-madrass
Takfläkt
Duntäcke
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Hårtork
  • 4 sovplatser
  • 4 enkelsängar

Standard trippelrum

Höjdpunkter

Möblerad balkong
Separat sittutrymme
Kök
Stor kyl/frys
Platt-tv
Select Comfort-madrass
Takfläkt
Duntäcke
  • 3 sovplatser
  • 3 enkelsängar

Standard dubbelrum

Höjdpunkter

Möblerad balkong
Platt-tv
Select Comfort-madrass
Takfläkt
Duntäcke
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Privat badrum
  • 2 sovplatser
  • 2 enkelsängar

Standard enkelrum

Höjdpunkter

Möblerad balkong
Platt-tv
Select Comfort-madrass
Takfläkt
Duntäcke
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Privat badrum
  • 1 sovplats
  • 1 enkelsäng
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Rijnsburgerweg 29-Mariënpoelstraat 1a, Leiden, 2334 CW

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: wi-fi (tilläggsavgift)

Parkering och transport

  • Parkering i närheten, bokning krävs
  • Limousine- och taxibokning
  • Parkering på området (EUR 12 per dag)

Mat och dryck

  • Kontinental frukost tillgänglig dagligen 07.00–09.30 mot en avgift: EUR 7,50–12,75 för vuxna och EUR 7,50–12,75 för barn
  • En bar/lounge

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring

Gästtjänster

  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Portier/piccolo
  • Städning varje dag

Business-service

  • Business-service

Tillgänglighetsanpassning

  • Hiss

Mer

  • 1 byggnad
  • 2 våningar
  • Byggdes 1907
  • Rökfritt boende
  • Traditionell arkitektur

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Duntäcke
  • Mörkläggningsgardiner
  • Select Comfort-madrass

Badrum

  • Dusch över badkar
  • Hårtork
  • Privat badrum

Underhållning

  • 80-tums platt-tv med kabelkanaler

Mat och dryck

  • Begränsad rumsservice
  • Minibar
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Laptopanpassat värdeförvaringsskåp
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Takfläkt

Regler

Betalningstyper

Viktig information

Att hålla koll på

Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Boendet kallas även

Marienpoel
Marienpoel Hotel
Marienpoel Hotel Leiden
Marienpoel Leiden
Marienpoel Hotel Hotel
Marienpoel Hotel Leiden
Marienpoel Hotel Hotel Leiden

Recensioner för Marienpoel Hotel

Recensioner

7,8

Bra

10 - Fantastiskt i betyg. 16 av 61 recensioner
8 - Bra i betyg. 28 av 61 recensioner
6 - Okej i betyg. 13 av 61 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 2 av 61 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 2 av 61 recensioner

8,6/10

Renlighet

7,8/10

Personal och service

7,8/10

Boendets skick och faciliteter

Recensioner

8/10 Bra

Erik

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet

6/10 Okej

rutinenrad resenär, Sydsverige

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service

Hur kan detta hotell ha fått 4 STJÄRNOR???

Vi hade genom Hotels.com anmält att vi skulle komma vid 20.30-tiden. Då möttes vi av en låst dörr och ett telefonnummer. Samtalet gav oss en kod till ett skåp, där vi kunde hitta vår nyckel och sedan leta oss upp till rummet. Vi blev också tillfrågade när vi ville ha frukost. Någon incheckning var det inte tal om. Inget fel på själva rummet, rent och helt OK, bara något snålt med handdukar, endast en per person. Inga tvålar och annat som brukar finnas på 4-stjärniga hotell. Frukosten var något av det töntigaste vi upplevt på ett europeiskt hotell med 4 stjärnor. På morgonen ringde innehavaren/portieren( en trevlig person) och frågade om kaffe eller te. Sedan kom han med två halvfulla koppar kaffe och en s.k. frukostkorg. Den innehöll bröd av olika sorter, ganska rikligt, joghurt, juice, hårdkokta ägg, levepastej på burk och några ostskivor i plastförpackningar. Frukosten intog vi alltså på rummet. Påtår var det inte tal om. Visst blev vi mätta. Om man använde kaffekokaren på rummet tog man extra betalt . 1.50 euro per kopp. När checkat ut fick vi lite trevlig information om Leiden av portiern. Vi gick därifrån en erfarenhet rikare. Man kan tydligen inte alls lita på antalet stjärnor. Leiden var en mycket fin liten universitetsstad. Hotellet nästa natt var Leopold i Antwerpen. Också försett med fyra stjärnor och bara 10 euro dyrare. Det var en himmelsvid skillnad. Detta kallar vi för ett riktigt hotell.

6/10 Okej

På konferens i Leiden, Sthlm

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Litet familjehotell

Ca 300 meter från stationen men inte åt centrum utan åt univeristetet mm. Litet och intim atmosfär. Frukost serverades på rummet - kanske lite mysigt men också lika med mycket begränsat urval av tillbehör. Dåligt trist bröd exempelvis. När jag kom var ingen på plats men när jag ringde det nummer som fanns på ytterdörren fick jag genast svar och instruktion för hur jag kunde checka in mig själv. Detta var dock ett ovanligt undantag - personalen satt i ett årligt möte.

8/10 Bra

Martin, Göteborg

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

Marienpoel Hotel

Bra hotell för pengarna. Hotellet lite gammalt men rent och fräscht. Bra läge nära Centralstationen för tåg in till Amsterdam. Parkering på tomten till hotellet. Bra hotellvärd, gav bra råd inför besök i Amsterdam m.m. Trevlig och hjälpsam. Enda minuset var att en i resesällskapet tyckte frukosten var lite väl enkel och "tunn". Personligen tyckte jag den var ok.

10/10 Fantastiskt

giuseppe

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Buon albergo, camera spaziosa pulizia buona molto gentile il personale la posizione é ottima 4 stelle sono troppe per il nostro standart ma nel complesso lo consiglierei!
Bodde här 3 nätter i oktober 2017

8/10 Bra

Bianca, Nijmegen

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Pleasant hotel close to all major attractions

The hotel is very close to the railway station and close to the city center. It lies in a neighbourhood that felt safe to walk in at night. The staff was very friendly and accommodating. I arrived late at the hotel but it was easy to get in and I could check in the following morning. I had a very nice and spaceous room. This was in part due to the fact that I had a 3-person room all by my self because the other rooms were full; but I really liked the extra kitchen space and the balcony.
Bodde här 4 nätter i september 2017

8/10 Bra

scot

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Slight walk out of town but overall a comfortable and friendly place for a quick stay.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Lage ist nicht in der Innenstadt, aber sehr ruhig und sehr geschickt für Geschäftsreisende (3 min zu Fuß zum Bahnhof). Check-In sehr spät abends hat einwandfrei funktioniert. Sehr nette und hilfreiche Betreiber.

6/10 Okej

Fam. Heijt, Middelburg

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Niet gekregen wat we geboekt hadden

Aangezien wij als gezin met twee kinderen en twee volwassenen wilden overnachten, hadden we twee tweepersoons kamers met elk twee eenpersoons bedden geboekt, liefst naast of tegenover elkaar. We kregen twee als eenpersoonskamer ingerichte kamers op twee verdiepingen. Verder was er op de dag van aankomst niemand (!) van het personeel aanwezig; we moesten het met een vluchtig telefoontje van de Manager ("druk, druk, druk...") doen. Ter compensatie mochten we wel met z'n viertjes ontbijten in een speciale kamer. En het bed sliep prima.

10/10 Fantastiskt

Joyce, zuid limburg

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Super hotel in de buurt van het centrum

Dit hotel is echt een goed hotel op een kwartier lopen van het centrum. Schone kamers, ruime kamer gehad voor 4 personen. Ontbijt op de kamer, enige nadeel is dat er geen vlees bij het ontbijt zit, maar dit zou je bi de reservering kunnen aangeven vertelde de manager. Dus dat weten we voor de volgende keer. Niks dan lof over dit hotel en ons verblijft. Parkeren is ook erg goed en makkelijk dichtbij voor12 euro per nacht.

8/10 Bra

Kathleen

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Very pleasant hotel and helpful and friendly staff , would recommend this hotel

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Heerlijk verblijf

Mooie, grote, schone kamer. Fijne bedden. Vriendelijke eigenaar. Ontbijt op kamer.Op loopafstand van centrum. Een aanrader.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Leuk authentiek hotel.

Prima verblijf gehad. We zaten in de suite, prachtige 4 persoonskamer waar je zeker meerdere dagen kunt verblijven. Bedden waren te zacht voor ons. Ook goed ontbijt. Meer dan genoeg.

2/10 Väldigt dåligt

Winfried, Essen

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Enttäuschung auf der ganzen Linie!

Das ist kein 4-Sterne-Hotel für mindestens 96,-€ pro Nacht!!! Die Rezeption war nicht von 7 - 23 Uhr besetzt. Im ganzen Haus befand sich kein einziger Hotelmitarbeiter. Als wir ankamen, standen wir vor verschlossener Tür. Mit einem elektronischen Rufsystem mussten wir Kontakt mit einem Anrufbeantworter aufnehmen. Daraufhin bekamen wir komplizierte Anweisungen per Handy, um ins Hotel zu kommen.Es gab auch keine Bar. Das Haus war nur zum Frühstück und zum Zimmer Aufräumen besetzt, also von 7 bis etwa 11 Uhr. Das Frühstück war komplett abgepackt: keine frische Scheibe Wurst oder Käse, kein Obst, keine Scheibe Tomate. Nichts, nur Astronautenfutter. Es gab genau eine halbe Tasse Kaffee, mehr sollte man extra bezahlen.Service hieß Handtuchwechsel:pro Person ein Badetuch und ein halbes Handtuch.Das ist absolut kein Vier-Sterne-Hotel. Die Angaben im Internet sind falsch.Das Zimmer war weder elegant noch großzügig, wie es auf der Website heißt. Die Fenster waren stark verschmutzt und die Gardine eingerissen.Das Interieur alt, verwohnt und geschmacklos.Denn das ist kein 4-Sterne-Hotel und die Zimmerpreise sind in keiner Weise gerechtfertigt!

10/10 Fantastiskt

kathy, Wyoming

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
I had a six night stay at the Marienpoel and it was wonderful to come back to a large, clean, comfortable room after a full day of sightseeing. The host was very gracious, and accommodating (and I wish I could remember his name!). The neighborhood was quiet at night. Leiden is a wonderful place to stay -- centrally located to Amsterdam, the Hague, Delft, the beach --and the Marienpoel is a wonderful place to see it all from!

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

Goed hotel op loopafstand van oude stadscentrum.

Nette, schone kamer. Ontbijt op kamer. Uitstekende uitvalsbasis voor bezoek centrum Leiden. Loopafstand prima te doen.

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Personal och service

Reservation problem and rude service

The Marienpol hotel internet had apparently been down when hotels.com "confirmed" our booking - so although we received multiple confirmations of our booking at the Marienpol from hotels.com, when we arrived at the hotel itself on the evening of the reservation, we told that we in fact had no reservation. We were also told that we had to go elsewhere because the hotel was sold out. Finally, despite the fact that we were now roomless in a foreign country and needed to make alternative arrangements, the hotel management would neither let us use the hotel wifi to make other arrangements or park our car. The staff member with whom we interacted was very rude. (All ratings for all categories besides service were guesses because leaving a review requires filling in all categories but we were never in fact given a room!).

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Goed hotel, prijd/kwalitieit wel zelf bellen bij late aankomst dan kun je zelf naar binnen,goede lokatie ,dichtbij station,ziekenhuis etc... Ontbijt is somber maar voldoende.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter

1 night in Leiden

Lovely single room, the bed of a small double size so pretty roomy. Did only have one pillow (and I'm fussy with pillows and didn't like it!). good in-room facilities like teapot and stocked mini-fridge (didn't use), tv with usual channels. Breakfast delivered between 7-9am to your room (you can pick the time and they stick with it). The only thing is is says 4stars and full price well above what I paid, but I wouldn't rate it that high. My experience with 4 stars is roomier, luxury rooms with bathrooms,slippers and lots of bathroom goodies. This was a very good 3star, leaning against b&b or guest house rather than hotel. But nevertheless lovely stay and enjoyed it. Would definitely recommend at the Expedia offer price I got.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

kleines, sauberes Hotel

sauberes Zimmer, freundliches Personal

8/10 Bra

Ann, U.S.A.

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Good base for travel in the Netherlands

I used this hotel as a central location for my two weeks in the Netherlands. The hotel was extremely clean with hospitable owner and staff. Located approximately one-fourth mile from the train station, the station is considered a main station. This made it convenient to get south to Delft, the Hague, Gouda, and Rotterdam, and north to Amsterdam, Haarlem, and Altmeer. The hotel has no restaurant, but restaurants are located within the train station and a short walk close to it. A Jumbo grocery store is located across the street from the train station. The owner emptied the room's refrigerator so I could keep food. My room was simply furnished with no easy chair, but met my needs very well. I would return not only because of the location and reasonable cost, but also because of the very friendly staff, cleanliness, and maintenance of the entire hotel. The owner arranged a taxi to get me to Schipol, a cost of 46 Euros. The bus to reach the Keukenhof garden was in front of the train station.

8/10 Bra

Barry, Helden

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Prima!!

Alles was netjes en naar behoren

10/10 Fantastiskt

Trygve Sikveland

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

4/10 Dåligt

Morten, Oslo

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Eksempel på misvisende stjernegradering

Hvordan kan dette hotellet ha 4 stjerner? Vi sjekket inn kl 21.00 på kvelden. Alt vi møtte var en lapp med beskjed om å ringe et telefonnummer. En stemme i en høyttaler på veggen ga oss et kodenummer, som igjen åpnet en boks hvor nøkkelen lå. Ingen betjening på hotellet. Stemmen spurte også om når vi ville ha frokost mellom kl.07.00 og kl 09.00. Dagen etter ble frokosten servert i en kurv og et brett utenfor hotellrommet. Lunken kaffe, men et relativt bra assortert utvalg påleggssorter i kurven. Osten i ostelandet Nederland var ikke god. Hotellet har ikke matsal, du ser ingen andre gjester, og den enkle baren er kun åpen på dagtid når den er betjent. Men verten var hyggelig og hjelpsom, og det berger en 2'er framfor en 1'er. Hotellet er definitivt ikke et firestjerners hotell, det er mer et enkelt B&B overnattingssted.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet