Terrass/Patio

Recensioner av Relais & Châteaux Hotel Quadrille

5 out of 5
Relais & Châteaux Hotel Quadrille
ul. Folwarczna 2, Gdynia

Recensioner

9,6

Enastående

10 - Fantastiskt i betyg. 135 av 173 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 34 av 173 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 3 av 173 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 0 av 173 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 1 av 173 recensioner" "

9,8/10

Renlighet

9,6/10

Personal och service

9,6/10

Bekvämligheter

9,8/10

Boendets skick och faciliteter

9,4/10

Hållbarhet

Recensioner

10/10 Fantastiskt

Rickard

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i oktober 2023

10/10 Fantastiskt

Per

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i juli 2023

8/10 Bra

Margareta

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Motsvarar inte riktigt förväntningarna
Jag hade förväntat mig mer av ett så här pass dyrt hotell, som ingår i Relais & Chateaux Hotel. Känns inte prisvärt och blir inte ett ställe att återvända till. Fördelar: Service minded och vänlig personal Vi fick byta rum när vi klagade på missljud direkt utanför första rummet. Andra rummet var större och bättre, mer värdigt 4 stjärnor och priset. Fin frukost för vuxna, extra kul med prosecco på buffén. En del varians på frukostutbudet från dag till dag. Fint renoverat mindre slott där man på ett fint sätt blandat gammalt och nytt. Fin liten park runt om slottet. Nackdelar: Finns ingen lobby där man kan sitta ner och prata med vänner eller ta en kaffe. Huvudbyggnaden består av en reception, frukostmatsal, restaurang, pub, vissa rum och konferensutrymmen. Slottet ligger i en förort/ bebyggelse mellan Sopot och Gdynia, men i praktiken "in the middle of nowhere", man kan ej gå till fots till shopping eller restauranger. Bil känns som ett måste. DYR parkering - 70 PLN (ca 180 SEK) per dygn. Borde ingå i det höga rumspriset då typ alla måste ha bil för att bo här. Sängarna var åt det hårdare hållet - för hårda för mig men kanske ok för den som gillar hårda. Rummen i annexet var intetsägande. Otidsenligt att ha shampo osv i små små flaskor som var av ett material som det var svårt att trycka ut innehållet ur, i synnerhet från body lotion. Helt ok SPA-område men lite intetsägande. En torrbastu, en våtbastu, en bubbelpool och en helt vanlig pool med en jetmassage.
Bodde här 4 nätter i juli 2023

8/10 Bra

Pontus

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevligt hotell - precis under premiumkänsla
Trevligt och bra hotell motsvarande 4-stjärnigt. Bra service hos personalen. Ok Spa - lite tråkigt men gör grundjobbet. Fin slottspark i fin omgivning - synd att hotellet inte ligger närmare havet. Frukost 4/5 vad gäller maten 5/5 vad gäller frukostmiljön. Trevlig intro när man anländer.
Bodde här 1 natt i augusti 2022

6/10 Okej

JanOve

Bodde här 3 nätter i juli 2022

10/10 Fantastiskt

Olga

Bodde här 1 natt i juli 2021

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i oktober 2019

8/10 Bra

Maria

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Utmärkt SPA hotell men dåligt läge!
Bra hotell och fint SPA. Läget är dock ett minus då det ligger en bra bit bort från restauranger, affärer mm. Det ligger mitt i ett villaområde och man behöver åka Taxi/tåg/buss för att komma in till stadskärnorna i Gdynja, Gdansk eller Sopot.
Bodde här 3 nätter i oktober 2019

8/10 Bra

Annemarie

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fantastiskt hotell och SPA! Men restaurangen var fullbokad och närmaste restaurang är 5 km bort. Vill man göra något annat än gå på SPA så måste du ta taxi.
Bodde här 3 nätter i oktober 2019

10/10 Fantastiskt

Therese

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fantastiskt ställe men fanns inte så mycket att hurra för i närområdet.
Bodde här 3 nätter i oktober 2019

8/10 Bra

Jorge

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
fint hotel
mycket fint hotel med bra service. lagom bra frukost , dåligt med alternativa produkter för laktosintoleranta - även glutenfritt. sommelier med mycket bra kunskaper och hög servicenivå. både restaurang och bar stänger kl.22:00 hade uppskattat längre öppettider då det är lite off om man vill stanna uppe lite längre. fin spa men dyra behandlingar.
Bodde här 2 nätter i september 2019

8/10 Bra

Camilla

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Riktigt fint hotell!
Superfint hotell och riktigt bra service! Härligt spa, bra frukost och fin omgivning. Avsmakningsmenyn på White Rabbit var endast okej. Bo i huvudbyggnaden som var magisk!
Bodde här 3 nätter i augusti 2019

10/10 Fantastiskt

Anders

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i augusti 2019

8/10 Bra

Jessica

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Allt var verkligen toppen förutom servicen i restaurangen. Maten (middag) var tyvärr inte heller något vidare. Frukostbuffén fantastisk. Parken kring hotellet väldigt trevlig. Rummen rymliga, välstädade och välutrustade.
Bodde här 1 natt i juli 2019

10/10 Fantastiskt

Annie

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i juli 2019
Svar från Alicja - Guest Relation 24 juli 2019
Dear Ms. Annie, Thank you very much for your appreciation towards our services. I hope to see you again in Relais & Chateaux Quadrille. Best regards,

8/10 Bra

Liliann

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i juni 2019
Svar från Alicja - Guest Relation 24 juli 2019
Dear Ms Liliann, Thank you for your opinion. We would be an honour to host you again in our hotel. Best regards,

10/10 Fantastiskt

Julia

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i maj 2019
Svar från Alicja – Guest Relation 13 juli 2019
Szanowna Pani Julio, Dziękuję serdecznie za wizytę oraz za tak wysoką ocenę naszych usług. Liczę, że będzie o nas Pani pamiętać i w niedalekiej przyszłości odwiedzi nas ponownie i skorzysta z naszych nowości ofertowych. Jestem przekonana, ze byłaby Pani zachwycona naszym romantycznym piknikiem w otoczeniu pięknej przyrody i naszej urzekającej fontanny. Pozdrawiam serdecznie, Alicja – Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Susanna

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Avkoppling och utmärkt mat
Ett fantastiskt vackert och spännande ställe med utmärkt förstklassigt kök.
Bodde här 3 nätter i april 2019
Svar från Alicja – Guest Relation 13 juni 2019
Dear Mr. Susanne,we feel obliged with the best rate we received from you. We hope to constantly keep up with that. How about weekend in Spa for two? Kindest regards. Alicja – Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Lahon

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i mars 2019
Svar från Paulina 13 mars 2019
Dear Guest, thank you for such high rate of our Hotel.We trust that thanks to the quality of service and the atmosphere of our place, we have found your recognition. Yours faithfully, Paulina - Operations Manager

8/10 Bra

Lennart

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i februari 2019
Svar från Paulina 20 feb. 2019
Dear Lennart, thank you for leaving us nice review following your recent visit to the Relais & Chateaux Quadrille. . We look forward to see you in Gdynia once again . Yours faithfully, Paulina – Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bra!
Fint ställe, bra spa, bra service, ok frukost.
Bodde här 7 nätter i december 2018
Svar från PAULINA 14 jan. 2019
Dear Sir, thank you for this short, but significant opinion. We are very happy that thanks to our spa facilities and our crew, your stay at the Quadrille was successful. Next time, I would recommend you to take part in a concert of Tibetan bowls and gongs, which is held by our therapist - Jacob. It guarantees complete relaxation and additionally heals micro-injuries. Best regards, Paulina -Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Mycket bara,trevliga rum mycket god mat, trevlig personal
Bodde här 2 nätter i december 2018
Svar från Paulina 16 dec. 2018
Dear Guest, thank you for your nice opinion. We are glad that you spent a pleasant time with us and managed to combine it with a pleasant culinary experience in Biały Królik restaurant. We invite you again, Paulina - Guest Relation

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i oktober 2018
Svar från Paulina 16 okt. 2018
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 Bra

Torbjörn

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i september 2018
Svar från Piotr – Guest Relation 23 sep. 2018
Dear Sir, thank you for such high rate of our Hotel. We trust that thanks to the quality of services and the atmosphere of our place, we have found your appreciation. Yours faithfully, Piotr – Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Håkan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i juli 2018
Svar från Piotr – Guest Relation 14 aug. 2018
Dear Sir, thank you for such high rate of our Hotel, Restaurant and SPA. We trust that thanks to the quality of service and the atmosphere of our place, we have found your recognition. Yours faithfully, Piotr - Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Allan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Best hotel we’ve been to in norrhern Poland. Very friendly staff, superb condition of the fascility and an amazing restaurant.
Bodde här 3 nätter i juli 2018
Svar från Piotr – Guest Relation 7 aug. 2018
Dear Sir, we are so delighted that you had an enjoyable stay and we would like to thank you for your review. It is such a tremendous compliment that our Guests feel their stay was so worthy of feedback that they go ahead and share their experience with other travelers, and it is so very greatly appreciated. We very much look forward to welcoming you back to R&Ch Quadrille and wish you a pleasant summer. Yours faithfully, Piotr – Guest Relation

8/10 Bra

David

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
All good beside...
Almost everything was perfect beside that they didn't change the sheets despite that they were all wet from my sweating the other night. However, they changed it directly after my not so happy phone call to the reception. The service was the best I experienced compared to any hotel in the world.
Bodde här 2 nätter i juli 2018
Svar från Piotr – Guest Relation 5 aug. 2018
Dear Sir, Further to the review you have kindly posted we would like to thank for it reliability. It is second nature for the team at Relais & Chateaux Quadrille to provide superb service and warmest hospitality. Maybe when your ways bring you back to Gdynia we meet again in R&Ch Quadrille and share more possitive experience. You can take a short brief to try our highly recommend restaurant Biały Królik, in which the chef Marcin Popielarz serves dishes inspired by the region of Kashubia and Żuławy. We wish you all the best. Yours faithfully, Piotr-Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Jens

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i maj 2018
Svar från Piotr – Guest Relation 23 maj 2018
Dear Sir, thank you for such high rate of our Hotel and Restaurant. We trust that thanks to the quality of service and the atmosphere of our place, we have found your recognition. Yours faithfully, Piotr - Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Sonja

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från Piotr – Guest Relation 1 maj 2018
Dear Madame, thank you for such high rate of our Hotel. We trust that thanks to the quality of services and the atmosphere of our place, we have found your appreciation. Kindly regards, Piotr – Guest Relation

10/10 Fantastiskt

Theresia

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Svar från Piotr – Guest Relation 7 apr. 2018
Dear Theresia, first of all, we would like thank you for such high rate. It is a pleasure for us to read that your stay at Relais & Chateaux Quadrille was enjoyable. We cannot wait to host you again, for another amazing experience! Have a stellar day! Yours faithfully, Piotr – Guest Relation

8/10 Bra

Ebba

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Lyxigt för en lugn helg
Vi bodde två nätter. Sängarna var för hårda för min smak vilket drar ner bekvämlighetsbetyget lite. Men om du inte har problem med sängars hårdhet kan vi varmt rekommendera. Litet hotell, tyst, rent, härlig spa-avdelning, god frukost och lyxig känsla. Duktiga bartenders i puben som också hade helt ok mat. Burgaren och carbonaran var jättegoda! Ligger lite avlägset så relativt dyr taxiresa från flygplatsen (230 kr). På hemvägen ville vi därför åka kommunalt. Personalen var dock helt okunnig om hur man tog sig till flygplatsen kommunalt så det fick vi lista ut själva (var inte så krångligt). Vi anlände tidigt och fick checka in direkt när vi kom vid 9-tiden, vilket var ett stort plus! Då hade de missat att tömma en papperskorg men hotellmananger kom förbi med en flaska vin som kompensation - väldigt trevligt!
Bodde här 2 nätter i december 2017
Svar från Krzysztof Guest Relations. 19 jan. 2018
Dear Guests, thank you for your fair opinion. We would like to apologize for the situation once again. We are only humans making mistakes, but every time we try to make up for the mistakes. Thank you for appreciating our efforts. We hope this was not your last time in Quadrille. Kind regards Krzysztof Guest Relations.

10/10 Fantastiskt

Petra

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Brilliant
Had a lovely time at this hotel. The personell was very nice and serviceminded, without being too much. It felt genuine. The room was nice and clean, with a nice view of the pond. Breakfast was good and included what you usually can expect. Spa is lovely, clean and relaxing. Treatments are wonderful. Would definitely recommend this hotel.
Svar från Krzysztof Guest Relations. 10 jan. 2018
Dear Guests, Thank you for choosing the Quadrille Palace and for good evaluation of our services. This would be pleasure to welcome you again someday. Maybe the Valentines day will be a good occasion to do that? Greetings Krzysztof Guest Relation.

10/10 Fantastiskt

Andreas

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Lugn lyx och fantastiskt spa
Mycket fint och lyxigt. Personalen har fantastisk attityd och är mycket vänliga och extremt artiga. Inte billigt, svenska priser på mat och dryck, men mycket bra och gott.
Bodde här 1 natt i december 2017
Svar från Krzysztof Guest Relations. 10 jan. 2018
Dear Guests, thank you for visiting our facility and your kind words. We hope you visit us again, especially when we change our Menu at the end of January. Krzysztof, Guest Relations

8/10 Bra

MAGNUS

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Fin spa-avdelning, bra frukost.
Bodde här 3 nätter i september 2017
Thank you for your trust and that you visit us. We are very happy that the breakfast we served you tasted and the offer of our spa were interesting for you. I strongly encourage you to try one of our tasting menus on the occasion next visit. It will allow you to get to know the regional flavors of the Kashubian cuisine which inspire Chef of White Rabitt Restaurant Marcin Popielarz to make many magnificent dishes. We are looking forward to your next visit. Kind regards, Krzysztof Guest Relations

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Ett helt fantastisk ställe med toppklass på ALLT!
Bodde här 4 nätter i november 2017
Svar från Krzysztof Guest Relations. 23 dec. 2017
Dear Ladies and Gentlemen, thank you for appreciating the climate and the quality of services provided at the Quadrille Palace. We would like to invite you to us, to our SPA and recommend you vital stone massage, especially on these cold days coming. We are looking forward to your next visit. Kind regards, Krzysztof Guest Relations.

10/10 Fantastiskt

Johnny

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i november 2017

2/10 Väldigt dåligt

Michael

Gillade inte: Personal och service och rummets bekvämlighet
Vuxenhotell utan förståelse/flexibilitet
Ett missförstånd hade skett då detta tydligen var ett hotell endast för vuxna (barn ej välkomna). Första bemötandet var att de inte kunde checka in oss då jag reste med min fru samt vår dotter på 2 år. Efter ett tag så fick vi info om att vår dotter helt plötsligt kunde bo i vårt rum med oss under förutsättningen att vi betalade mer än 110% extra påslag för detta trots att vi erbjöd oss att endast vistas på rummet och beställa roomservice till middag. Vi fick ringa upp hotels.com som vände sig till hotellet för att få ett godkännande av återbetalning som hotellet nekade med argument att de hade kommit med ovanstående förslag/lösning. Vi åkte därifrån utan återbetalning och bokade boende på ett annat hotell. Utöver detta verkade hotellet vara ett välskött hotell även om vi aldrig fick se vårt rum men denna service jag och min familj fick bemöta var det värsta vi nånsin stött på och då ser vi oss som väl beresta över världen både som par och nu familj. Av denna anledning avråder jag/vi starkt detta hotell.
Bodde här 1 natt i november 2017
Dear Sir, We are extremely sorry you have such a strong confidence in your severe opinion on our hotel services. We cannot change the fact that we are adult friendly hotel and for this reason we always communicate this fact on every sales channel we use. This information is readable as first remark visiting our own webpage, as well as all the OTA’s pages. While making your non-refundable reservation, you never mentioned travelling with child, which is also a person, who needs a bed and additional breakfast. We are extremely sorry you did not accept the solution our receptionist offered you in this unusual situation; still – our offer was much better than the one from the hotel you have chosen finally. As we have privilege to belong to Relais & Chateaux family, we put a strong emphasis on equal treatments of all our Guest, who are all VIPs to us. We hope that maybe you will come back to our hotel to let us prove you we take a special care for our Guests. Kind regards, Krzysztof Guest Relations

10/10 Fantastiskt

Johan

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i september 2017

10/10 Fantastiskt

Aldina

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Sagolik och magisk plats
Fantastisk vistelse, serviceinriktad personal som var väldigt hjälpsamma. Absolut det finaste hotellet vi bott på, sagolikt!
Bodde här 3 nätter i september 2017
Dear Madame and Sir, we are very pleased to read that it is the Quadrille Palace which is the most beautiful hotel that you have visited. Thank you for the distinction and kind words addressed to our staff. We cordially invite you to take part in the New Year's Eve party (more information on the website) and to celebrate the New Year with us. Best regards, Krzysztof Guest Relations.

10/10 Fantastiskt

Niklas

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Underbart hotell
Underbart hotell med fina rum, prisvärd restaurang och bra spa. Kan varmt rekommendera det här hotellet för en avkopplande semester.
Bodde här 2 nätter i september 2017
Dear Guest thank you for sharing your experiences with us . We hope that you will tell your friends and family about your impressions and feelings, recommending the Quadrille Palace as an ideal place to relax. Wishing you all the best, we invite you to visit us once again in order to experience our rich SPA offer, Shiatsu massage or Quadrille Massage of the head, Krzysztof Guest Relations.

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i augusti 2017

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i augusti 2017

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Lungt mysigt
Bra lugn avkopplande vistelse i Polen. Många fina stränder lite kalt i vattnet
Bodde här 3 nätter i augusti 2017

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Må bra
Fantastisk miljö att vila upp sig på. En skön promenad på 2km så är man vid stranden. Hotellets spa och fitness var bra och lagom stort och inte mycket folk som nyttjade detta när vi var där.
Bodde här 5 nätter i juli 2017

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i juli 2017

10/10 Fantastiskt

Patrik

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gdynia
Sagolikt skönt och vackert ställe .
Bodde här 3 nätter i juli 2017

10/10 Fantastiskt

Mattias

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i juli 2017

8/10 Bra

Karim

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Ett par dagar i Polen för att titta oss omkring. Ligger lite utanför men servar lätt att ta sej med både buss och tåg. Men det borde finnas mer information om hur man rar sej till och från. Såsom busslinjer/tåglinjer och stationer där man går av och på. Personalen var väldigt servicemainded. Rummen trevliga och moderna.
Bodde här 4 nätter i juli 2017

10/10 Fantastiskt

Peter

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Inredning av högsta klass!
En fantastisk upplevelse av modern inrednings design! Läget var det enda som inte fick toppbetyg.
Bodde här 1 natt i juli 2017

10/10 Fantastiskt

Lena

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i juni 2017