In the business district and near a train station, Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol is in an area with good airport proximity. The 9 Streets and Flower Market are worth checking out if shopping is on the agenda, while those wishing to experience the area's natural beauty can explore Keukenhof Gardens and Vondelpark. Check out an event or a game at Circuit Park Zandvoort, and consider making time for ARTIS, a top attraction not to be missed. Take an opportunity to explore the area for outdoor excitement like hiking/biking trails.
World Trade Center Schiphol Airport - 7 min med bil
Rijksmuseum Amsterdam Schiphol - 8 min med bil
Vondelpark - 15 min med bil
Van Gogh-museet - 17 min med bil
Ta sig runt
Hoofddorp Station - 6 min walk
Matterhorn Stop - 11 min drive
Amsterdam Airport Schiphol (AMS) - 8 min drive
Restauranger
Novotel Amsterdam Schiphol Airport - 8 min till fots
Gourmet Bar - 6 min till fots
Plein14 - 13 min till fots
Duycker café - 11 min till fots
Pizzeria Amici - 15 min till fots
Om boendet
Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol
Hotell med miljövänlig profil i affärskvarteren
Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol lockar med gratis frukostbuffé, ett kafé och kemtvätt/tvättjänster. Som gäst kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet och utnyttja andra bekvämligheter, såsom en bar och ett fitnesscenter.
Du kan även räkna med förmåner som följande:
Parkering (avgift tillkommer), en hiss och en varuautomat
En rökfri anläggning, ett värdeförvaringsskåp i receptionen och en dygnet runt-öppen reception
Bagageförvaring, hjälp med bokning av biljetter och guidade turer och kaffe/te i lobbyn
Recensionerna från gäster säger bra saker om restaurangerna, den utsökta frukosten och den hjälpsamma personalen
Room features
All 181 rooms offer comforts such as laptop-compatible safes and laptop-friendly workspaces, as well as perks like free WiFi and air conditioning. Guests reviews give good marks for the clean rooms at the property.
Du kan även räkna med följande bekvämligheter i samtliga rum:
Bäddsoffor och gratis spjälsängar
Badrum med duschar och gratis toalettartiklar
Platt-tv med satellitkanaler
Garderober, kaffe- och tebryggare och daglig städning
Priser och samarbeten
Miljövänligt / hållbart boende Detta boende deltar i Green Key (Foundation for Environmental Education), ett program som mäter hur boendet påverkar en eller flera av följande aspekter: miljö, samhälle, kulturarv, lokal ekonomi.
Språk
Nederländska, engelska, franska, tyska, rumänska, ryska och spanska
Hotellbekvämligheter
Internet
Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi och fast internet
Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi
Parkering och transport
Parkering på området (EUR 17,50 per dag)
Tillgänglighetsanpassad parkering och minibussparkering finns tillgängliga
Mat och dryck
Gratis frukostbuffé tillgänglig alla dagar 06.30–10.30
En bar/lounge
En restaurang
Ett kafé/fik
Gratis mottagning med hotellmanager (utvalda dagar)
Kaffe och te i gemensamma utrymmen
Att göra
Gym
Familjevänligt
Bäddsoffa på rummet
Gratis spjälsäng
Tvättmöjligheter
Bekvämligheter
Bagageförvaring
Reception öppen dygnet runt
Tvättmöjligheter
Varuautomat
Värdeförvaringsskåp i receptionen
Gästtjänster
Flerspråkig personal
Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
Kemtvätt/tvättservice
Städning dagligen
Business-service
25 kvadratmeter utrymme för konferensrum
Business-service dygnet runt
Mötesrum
Tillgänglighetsanpassning
Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol Hotel
Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol Hoofddorp
Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol Hotel Hoofddorp
Vanliga frågor och svar
Är Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol husdjursvänligt?
Nej, endast assistanshundar är tillåtna på boendet.
Recensioner för Hampton by Hilton Amsterdam Airport Schiphol
Recensioner
8,6
Fantastiskt
Alla recensioner som visas är recensioner från verkliga gäster. Endast resenärer som har bokat en vistelse med oss kan publicera en recension. Vi verifierar recensioner i enlighet med våra riktlinjer och publicerar alla recensioner, både positiva och negativa.Mer informationÖppnas i ett nytt fönster
10 - Fantastiskt i betyg. 494 av 1002 recensioner" "
10 - Fantastiskt
494
8 - Bra i betyg. 331 av 1002 recensioner" "
8 - Bra
331
6 - Okej i betyg. 98 av 1002 recensioner" "
6 - Okej
98
4 - Dåligt i betyg. 47 av 1002 recensioner" "
4 - Dåligt
47
2 - Väldigt dåligt i betyg. 32 av 1002 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt
32
9,0/10
Renlighet
8,8/10
Personal och service
8,4/10
Bekvämligheter
8,8/10
Boendets skick och faciliteter
8,6/10
Hållbarhet
Recensioner
10/10 Fantastiskt
Carl-Peter
24 okt. 2023
Carl-Peter
Bodde här 1 natt i oktober 2023
8/10 Bra
Michael
9 juni 2023
Michael
Bodde här 1 natt i juni 2023
8/10 Bra
Verifierad resenär
22 maj 2023
Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Minivacation
We arrived in the morning and asked if we could put our bags in the luggage room. The staff said that we could have our room directly which we appreciated and was happy although the checkin took too long comparing to other hotels. When we had unpacked and was ready to go to the train we noticed that there was no duvet on the bed, so we went to the front desk. The staff gave us a new room instead of contacting the housewife to bring a duvet which we thought was the best solution. So we had to go back to the first room and pack and move our belongings to a room on another floor. In the morning when taking a shower we noticed that there was only one bath towel and three smaller towels. In the evening we wanted to buy a draught beer and this was very complicated as we said we wanted to pay directly by card, the staff asked for our room number and seemed to be very confused. At last we could pay by credit card and asked why they wanted our room number and got the answer that most people want to set it up on the room and the staff couldn’t explain why the needed to write down our room number when we clearly said from the beginning that we wanted to pay directly. The staff said that we should sit down and they would bring the beer but after ten minutes-no beer so my husband went and asked and the staff said that they couldn’t find us but we were sitting all the time in the lounge area right beside the front desk. The staff at the front desk needs training in service.
Verifierad resenär
Bodde här 3 nätter i maj 2023
10/10 Fantastiskt
Peter
8 maj 2023
Peter
Bodde här 2 nätter i maj 2023
8/10 Bra
MD
17 feb. 2023
MD
Bodde här 1 natt i februari 2023
6/10 Okej
Natalia
Reste med familjen
13 juni 2022
Gillade: Boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Renlighet
Många obligatoriska grejer saknas(t.ex.toalet borste),personal reagerade inte på min begär.
Natalia
Bodde här 2 nätter i juni 2022
10/10 Fantastiskt
Ingeborg
29 apr. 2022
Ingeborg
Bodde här 1 natt i april 2022
8/10 Bra
Fredrik
20 apr. 2022
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Fredrik
Bodde här 4 nätter i april 2022
10/10 Fantastiskt
Eva
Reste med familjen
30 mars 2022
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet