Citin Langkawi by Compass Hospitality

3.0-stjärnigt boende
Hotell med avgiftsfri parkering, nära Langkawi färjeterminal

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Citin Langkawi by Compass Hospitality

Strand
Exteriör
Reception
Utsikt mot gatan
Sittområde i lobbyn
Citin Langkawi by Compass Hospitality ligger nära Langkawi färjeterminal och har massor att erbjuda. Som gäst kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.

Recensioner

5,4 av 10,

Populära bekvämligheter

  • Städning
  • Parkering ingår
  • Reception dygnet runt
  • Gratis wi-fi
  • Luftkonditionering
  • Företagstjänster

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 3 av 3 rum

Standard Twin Room

Höjdpunkter

Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Privat badrum
Gratis vatten på flaska
Satellit
  • 20 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 2 enkelsängar

Familjerum

Höjdpunkter

Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Privat badrum
Gratis vatten på flaska
Satellit
  • 20 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 dubbelsäng och 1 enkelsäng

Standard Queen Room

Höjdpunkter

Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Privat badrum
Gratis vatten på flaska
Satellit
  • 20 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 2 sovplatser
  • 1 queensize-säng
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Citin Langkawi by Compass Hospitality ligger i ett shoppingområde, nära flygplatsen i Kuah, ett område i Langkawi. Langkawi färjeterminal och Kuah Jetty kan vara värda att kolla in om du har aktiviteter på programmet, och den som föredrar att uppleva områdets vackra natur kan utforska Cenang Beach och Tanjung Rhu Beach. Langkawi Vattenrike och Sungai Kilim naturpark är också värda ett besök.
Karta
No. 3 Jalan Pekan Kuah, Langkawi, Kedah, 07000

I närheten

  • Nattmarknad - 9 min till fots - 0.8 km
  • Langkawi Parade MegaMall - 12 min till fots - 1.1 km
  • Eagle Square - 3 min med bil - 2.7 km
  • Langkawi färjeterminal - 3 min med bil - 3.5 km
  • Kuah Jetty - 3 min med bil - 3.5 km

Ta sig runt

  • Langkawi (LGK-Langkawi Intl.) - 22 min med bil

Restauranger

  • ‪Restoran Haji Ali & Nasi Kandar Asli - ‬5 min till fots
  • ‪Restoran Nasi Campur BBQ Top - ‬4 min till fots
  • ‪Kedai Makan Kak Timah ( Layan Diri ) - ‬8 min till fots
  • ‪Wonderland Food Store (Chinese Muslim Restaurant) - ‬8 min till fots
  • ‪Nasi Kandar Merdeka - ‬8 min till fots

Om boendet

Citin Langkawi by Compass Hospitality

Detta hotell ligger nära Langkawi färjeterminal
Citin Langkawi by Compass Hospitality ligger nära Kuah Jetty och har massor att erbjuda. Håll dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Du kan även se fram emot förmåner som följande:
  • Gratis vanlig parkering
  • Limousine- och taxibokning, en dator och en tv i lobbyn
  • Hjälp med bokning av biljetter och guidade turer, en dygnet runt-öppen reception och flerspråkig personal
Om rummen
Samtliga rum är individuellt möblerade, och erbjuder bekvämligheter som luftkonditionering, samt ytterligare förmåner såsom gratis wi-fi och gratis flaskvatten.
Du kan också räkna med följande bekvämligheter:
  • Badrum med duschar och gratis toalettartiklar
  • 22-tums LCD-tv med satellitkanaler
  • Daglig städning och skrivbord

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Limousine- och taxibokning
  • Avgiftsfri parkering på området

Att göra

  • Tv i allmänna utrymmen

Familjevänligt

  • Separat badrum

Bekvämligheter

  • Reception öppen dygnet runt

Gästtjänster

  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Städning varje dag

Business-service

  • Dator

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Ingen hiss
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • 4 våningar
  • Byggdes 2007
  • Rökfritt boende

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork (på begäran)
  • Privat badrum

Underhållning

  • 22-tums LCD-tv med satellitkanaler

Mat och dryck

  • Gratis vatten på flaska

Mer

  • Enskild inredning
  • Enskild möblering
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran

Regler

Incheckning

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 00.00.
Sen incheckning i mån av tillgång
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00
Kontaktfri utcheckning erbjuds

Incheckningsinstruktioner

Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Barn på upp till 11 år bor gratis i förälderns eller vårdnadshavarens rum, vid bruk av ordinarie sängar.
Extrasängar finns inte tillgängliga.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Avgifter

Du kommer att ombes att betala följande avgifter på boendet – avgifterna kan inkludera tillämpliga skatter:

  • Stadsskatt: 3.00 MYR per boende per natt
  • Lokalskatten som anges kan öka under populära lokala evenemang, som Langkawi International Maritime & Aerospace (LIMA), Le Tour De Langkawi, Ironman och Oceanman Malaysia. Kontakta boendet för mer information.

Vi har listat alla tilläggsavgifter som boendet har upplyst oss om.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort och kontanter.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetalj: rökdetektor.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Boendet har inga hissar

Boendet kallas även

Citin
Citin Hotel
Citin Hotel Langkawi
Citin Langkawi
Citin Langkawi Hotel
Hotel Citin
Hotel Citin Langkawi
Langkawi Citin Hotel
Citin Langkawi Compass Hospitality Hotel
Citin Compass Hospitality Hotel
Citin Langkawi Compass Hospitality
Citin Compass Hospitality
Citin Langkawi by Compass Hospitality Hotel
Citin Langkawi by Compass Hospitality Langkawi
Citin Langkawi by Compass Hospitality Hotel Langkawi

Vanliga frågor och svar

Är Citin Langkawi by Compass Hospitality husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Vanlig parkering är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 00.00. Sen incheckning är möjlig under begränsade tider.

Vilken utcheckningstid gäller för Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Var ligger Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Detta hotell i Kuah ligger tio minuters promenad från Langkawi Vattenrike och Nattmarknad. Langkawi Parade MegaMall och Al-Hanas moské ligger också en kvarts promenad härifrån.

Recensioner för Citin Langkawi by Compass Hospitality

Recensioner

5,4
10 - Fantastiskt i betyg. 12 av 189 recensioner
8 - Bra i betyg. 34 av 189 recensioner
6 - Okej i betyg. 57 av 189 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 45 av 189 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 41 av 189 recensioner

5,6/10

Renlighet

6,2/10

Personal och service

5,8/10

Bekvämligheter

5,2/10

Boendets skick och faciliteter

8,0/10

Hållbarhet

Recensioner

6/10 Okej

Verifierad resenär

Helt ok hotell men frukosten var inte bra. Fanns fa alternativ och kandes inte sa frascht. Rummet var ok men valdigt trangt och kandes inte sa roligt. Hotellet ligger bra till om man ska till staden, men langt ifran de olika stranderna. Vi bad dom boka taxi till flygplatsen 3 ggr utan att det blev gjort. Dock sa hjalpte nattpersonalen oss till sist och han verkade skammas en del over sina kollegor. De flesta forstar enklare engelska men inget avancerat prat direkt.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service
Kom sent och reste tidigt. Väldigt basic hotell. Fanns inte mycket i närheten av hotellet vid den tiden. Personalen hade dålig koll på hur jag skulle resa vidare, men var hjälpsam och fixade en taxi.

2/10 Väldigt dåligt

Fredrik, Sweden

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Could not even sleep with earplugs in!

There is no way I would ever stay in this hotel again. we got a room facing the A/C with a window that we could not close. I could not even sleep with ear plugs. We also got the felling that they ripped us of while arranging the taxi for us. The only good thing about this hotel was that there was free WIFI in the lobby.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service

Citin Hotel Langkawi - stökig personal

Jag var till en början väldigt nöjd med servicen på Hotellet då de kändes som de verkligen brydde sig om mig och mitt resesällskap. Just vid tillfället var min kompis sjuk och låg i hög feber. Vistelsen slutade dock inte så bra eftersom vi i all röra tyvärr glömde passet på hotellet när vi åkte därifrån. Efter några telefonsamtal kom vi fram till att personalen skulle skicka passet i en taxi till färjelägret där vi satt o väntade på en båt till thailand. Tyvärr kände personalen (varav den ena var manager!) för att ta pengarna vi lovat betala för taxin själva, vilket resulterade i att det tog 1,5 timma för dem att komma fram till färjan som normalt inte tar mer än 30 min. Vi missade båten och det blev väldigt mkt strul på grund av det här. Självklart är det vårt eget fel att vi glömde passet. Men att de under 3 telefonsamtal vi ringde till "taxichauffören" ljög och påstod att de bara hade 10 min kvar av resan osv gjorde oss oerhört arga o besvikna. De utnyttjade situationen och gjorde oss inte till nöjda gäster direkt. Det var dock inget fel på själva hotellet. det var fräscht. Personalen hade en del att önska bara...

8/10 Bra

Reza, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

bra,nära centrum

vivardärför två nätter brao trevligh o artig personal. vi har för lengd vistelsen en extera nätt till.

10/10 Fantastiskt

Mitsuru

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Front desk staff is excellent
Bodde här 4 nätter i december 2023

2/10 Väldigt dåligt

Chong Wee

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Disappointed services
Bodde här 4 nätter i maj 2023

6/10 Okej

SK

Bodde här 2 nätter i mars 2023

6/10 Okej

Verifierad resenär

Bodde här 2 nätter i december 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Hotel tidak bagus

Sangat tidak bagus... Pintu tandas tak blh kunci... Cembul pintu bilik rosak... Selimut mcm tak basuh...
Bodde här 2 nätter i december 2019

4/10 Dåligt

muhamad rizal

Bodde här 2 nätter i november 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
nearby to HIG , dataran Lang
Bodde här 2 nätter i november 2019

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Bodde här 2 nätter i oktober 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Reste i grupp, Affärsresenär
Gillade inte: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
First. The lighting is horrible , the toilet tank does not stop flowing water makes it very eerie . So we checked out in the night (we checked in at 6pm , checked out at 8pm)and stayed in another hotel which is much better. And the receptionist promised to have someone call me the next day but all nonsense .
Bodde här 1 natt i september 2019

10/10 Fantastiskt

Ahmad

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i augusti 2019

2/10 Väldigt dåligt

CheAm, Malacca

Reste i grupp, Affärsresenär
Gillade inte: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Location is good, Staff was not friendly during check-in time and answer not properly when i'm asking question! Water heater is not functioning at all! Room with no Mini Bar...
Bodde här 3 nätter i augusti 2019

4/10 Dåligt

Zaharudin

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i april 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i mars 2019

6/10 Okej

jong

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet och rummets bekvämlighet
So many mosquito
Bodde här 1 natt i mars 2019

8/10 Bra

ng

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Value for $
Bodde här 1 natt i mars 2019

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
rundown hotel and room. Old yellowish towels. yellowish pillow case, pillows very.old, yellowish and with stains. asked help to change for better pillow answer given by the staff "all the same and if u want you can go and buy new pillow. the next morning unable to call reception counter frm the room came down all the way, asked for a bottle of drinking water but the staff told me housekeeping staff not here yet, later when they clean the drink will give it to you. The storage room that keeping the water are actually less than 10 steps away frm the reception counter. but she is lazy to get the key, open amd get the water for her guest. poor service.
Bodde här 2 nätter i februari 2019

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
the hotel and room are old. pillows casing yellowish colour, the worst is the pillows all with stains, so disgusting (horrible) and very old, yellowish towels. asked help to change the pillows one of the staff said "all pillow the same, if you want better pillow go and buy". called the reception can't get through went down all the way to reception counter just askee for a bottle of drinking water, was told that housekeeping staff not here yet, will give it to u when the staff clean the room. their storage room that keeps the water is only less than 10 steps away frm the counter but the staff is so lazy to get the key, open the door and get for the guest. hotel but no hospitality service. will never go back anymore.
Bodde här 2 nätter i februari 2019

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 2 nätter i februari 2019

6/10 Okej

Abdullah

Gillade: Renlighet och personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
The water heater not working and the ironing board has worn out. Just to stay there 1 or 2 night should be OK.
Bodde här 2 nätter i januari 2019

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Completely not worth your money. Super dirty room and flickering lights. Environment not conducive
Bodde här 2 nätter i november 2018