Padma Kumala Hotel

3.5-stjärnigt boende
Resort med avgiftsfri parkering, nära Mushroom Bay Beach

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för Padma Kumala Hotel

Utsikt från luften
Reception
Exteriör
Deluxe-rum - utsikt mot poolen | Terrass/Patio
Altan

Recensioner

7,0 av 10,
Bra

Populära bekvämligheter

  • Bar
  • Frukost tillgänglig
  • Rumsservice
  • Pool
  • Tvättservice
  • Städning

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 2 av 2 rum

Deluxe-rum - utsikt mot poolen

Höjdpunkter

Balkong
Ljudisolering
Luftkonditionering
Kylskåp
LCD-tv
Mörkläggningsgardiner
Kvalitetssängkläder
Privat badrum
  • 60 kvadratmeter
  • 2 sovplatser
  • 1 kingsize-säng ELLER 1 enkelsäng

Deluxe-rum - utsikt mot trädgården

Höjdpunkter

Balkong
Ljudisolering
Luftkonditionering
Stor kyl/frys
LCD-tv
Mörkläggningsgardiner
Kvalitetssängkläder
Badrockar
  • 60 kvadratmeter
  • 2 sovplatser
  • 1 kingsize-säng ELLER 1 enkelsäng
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Padma Kumala Hotel ligger nära stranden i Jungut Batu, en stadsdel i Lembongan. Vackra naturupplevelser kan du få i området kring Mushroom Bay Beach och Sanur Beach. Balitopia fjärilspark och Balis havs- och safaripark är också värda ett besök. Passa på att utforska området med vattenaktiviteter som sportdykning.
Karta
Jungut Beach Batu, Lembongan Island, Bali, 80716

I närheten

  • Gala-Galas underjordiska hus - 2 min med bil - 1.3 km
  • Mushroom Bay Beach - 2 min med bil - 1.0 km
  • Dream Beach - 3 min med bil - 1.6 km
  • Devil's Tear - 4 min med bil - 2.0 km
  • Sandy Bay Beach - 4 min med bil - 2.0 km

Restauranger

  • ‪Ginger & Jamu - ‬3 min med bil
  • ‪Lgood Bar And Grill Lembongan - ‬4 min med bil
  • ‪Rocky’s Beach Club - ‬3 min med bil
  • ‪Agus Shipwreck Bar & Restaurant - ‬4 min med bil
  • ‪Ombak Zero Waste Cafe - ‬4 min med bil

Om boendet

Padma Kumala Hotel

Denna resort ligger nära Mushroom Bay Beach
Padma Kumala Hotel erbjuder en bar vid poolen, en terrass och en trädgård. På spaet kan du njuta av massage och mycket mer. På boendet finns Sunset Restaurant – restaurang som erbjuder internationell gastronomi. Alla gäster har tillgång till gratis wi-fi på rummet samt kemtvätt/tvättjänster.
Här följer några ytterligare förmåner:
  • En utomhuspool med solstolar och parasoller
  • Gratis vanlig parkering
  • Frukost enligt egen beställning (tilläggsavgift), gratis transport till/från färjeterminalen och hyrcyklar
  • Ett värdeförvaringsskåp i receptionen, bagageförvaring och conciergetjänster
Om rummen
Samtliga gästrum hos Padma Kumala Hotel erbjuder detaljer som sängtillbehör av högsta kvalitet och luftkonditionering, samt ytterligare bekvämligheter såsom gratis wi-fi och värdeförvaringsskåp.
Du kan också räkna med följande bekvämligheter i alla rum:
  • Badrum med duschar och gratis toalettartiklar
  • LCD-tv med satellitkanaler
  • Kaffe- och tebryggare, daglig städning och skrivbord

Språk

Engelska och indonesiska

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Avgiftsfri transport till färjeterminal
  • Avgiftsfri parkering på området

Mat och dryck

  • Frukost enligt egen beställning tillgänglig dagligen 07.00–10.00 mot en avgift: IDR 75 000 per person
  • En bar vid poolen
  • En restaurang

Restauranger på området

  • Sunset Restaurant

Att göra

  • Cykeluthyrning
  • Utomhuspool

Familjevänligt

  • Extrasäng (tilläggsavgift)
  • Ljudisolerade rum
  • Tvättmöjligheter
  • Utomhuspool

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Reception öppen under begränsade tider
  • Tvättmöjligheter
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Conciergetjänster
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Portier/piccolo
  • Städning varje dag

Utomhus

  • Poolparasoller
  • Solstolar vid poolen
  • Terrass
  • Trädgård

Spa

  • Massage

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Extrasäng (tilläggsavgift)
  • Mörkläggningsgardiner
  • Sängtillbehör av högsta kvalitet

Badrum

  • Badrockar
  • Dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Privat badrum
  • Tofflor

Underhållning

  • LCD-tv med satellitkanaler

Mat och dryck

  • Begränsad rumsservice
  • Gratis vatten på flaska
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • Telefon
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 20.00.
Minimiålder för incheckning - 17 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00

Incheckningsinstruktioner

Boendet erbjuder transfer från färjeterminal. Gäster måste kontakta boendet 72 timmar innan ankomsten med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera hämtning.
Boendet tar ut en avgift på 3 procent av beloppet för kreditkortsbetalningar.
Gäster måste kontakta boendet i förväg för incheckningsinstruktioner. Receptionen är bemannad under begränsade tider.
Kontakta boendet i förväg via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera incheckning.

Renoveringar och stängningar

I enlighet med lokala bestämmelser måste alla besökare stanna på boendet under det hinduiska nyårets dag av tystnad, Nyepi, under ett dygn (med start kl. 06.00). Nyepi infaller oftast i mars eller april (datumen ändras varje år). In- och utcheckning sker inte under detta dygn. Ngurah Rai Airport (Bali International Airport) är också stängd under Nyepi.

Åtkomst till boendet

Reception (begränsade öppettider)

Husdjur

Djur och assistanshundar ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Extrasängar finns att hyra för IDR 350000.0 per natt.
Spjälsängar finns inte tillgängliga.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för frukost enligt egen beställning: IDR 75000 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för extrasäng: IDR 350000.0 per natt
  • För kreditkortsbetalningar tillkommer en avgift på 3 procent

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort; ingen kontantbetalning.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Djur och assistanshundar är ej tillåtna.

Boendet kallas även

Padma Kumala Luxury Resort Lembongan Island
Padma Kumala Luxury Resort
Padma Kumala Luxury Lembongan Island
Padma Kumala Luxury
Padma Kumala Hotel Resort
Padma Kumala Luxury Resort
Padma Kumala Hotel Lembongan Island
Padma Kumala Hotel Resort Lembongan Island

Vanliga frågor och svar

Finns det pool på Padma Kumala Hotel?

Ja, boendet har en utomhuspool.

Är Padma Kumala Hotel husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Padma Kumala Hotel?

Vanlig parkering är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för Padma Kumala Hotel?

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 20.00.

Vilken utcheckningstid gäller för Padma Kumala Hotel?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Var ligger Padma Kumala Hotel?

Denna resort i Jungut Batu ligger mindre än 2 km från Organic Lembongan Spa, Paradise Beach och Puncak Sari-templet. Mangroveskog och Gala-Galas underjordiska hus ligger också 2 km härifrån.

Recensioner för Padma Kumala Hotel

Recensioner

7,0

Bra

10 - Fantastiskt i betyg. 7 av 39 recensioner
8 - Bra i betyg. 16 av 39 recensioner
6 - Okej i betyg. 7 av 39 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 6 av 39 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 3 av 39 recensioner

6,4/10

Renlighet

7,6/10

Personal och service

6,6/10

Boendets skick och faciliteter

Recensioner

8/10 Bra

Viktoria, Stockholm

Gillade: Renlighet och personal och service

Prisvärt

Bra hotell, skulle kanske inte kalla det lyx, som i namnet på hotellet. Men ett bra och prisvärt 3 stjärnigt hotell. Bra service, trevlig personal och hjälpsamma. Rena rum, det enda att klaga på var handfatet där vattnet inte rann ner ordentligt och duschen som var klen stråle och inget varmvatten, men över lag ett bra hotell!

6/10 Okej

Anna, Uppsala

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Rummets bekvämlighet

Helt ok hotell

Rymligt rum som var helt ok, stort badrum men i behov av renovering. Fräsch pool, trevlig personal. Läget var svårframkomligt, att ha moped var en fördel.

8/10 Bra

William

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Perfect spot to relax
Bodde här 4 nätter i december 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 1 natt i oktober 2018

4/10 Dåligt

Bianca

Gillade inte: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

Not in any way a “luxury resort”

Although the hotel is in a nice location near other luxury hotels and villas, this place is not luxury for several reasons and not all worth what they are trying to charge. Our room was ready almost 1 hour after check-in. We found moldy water in the kettle, the toilet seat in the bathroom was totally broken, and the TV had maybe 1-2 working channels with local news. We had to request a cleaning of the room our 2nd day, so it wasn’t done until late in the afternoon. The hotel is very poorly managed and under-staffed. We were alarmed to find the male staff members utilizing amenities - on the first morning we found them sitting on the lawn chairs smoking cigarettes, and even worse, on the second morning they were swimming in the pool in their underwear. Maybe they didn’t expect guests to be up as early as us, but still this is not appropriate!
Bodde här 2 nätter i oktober 2018

8/10 Bra

BENEDICTE

Bungalows confortables à 10 min de la plage

Bungalows confortables situés à 10 min de marche de la plage (descente en pente et escaliers) au calme. Un effort doit être fait au niveau de la propreté des chambres et de la piscine. Bon petit déjeuner. Staff à l'écoute et très réactif
Bodde här 4 nätter i augusti 2018

10/10 Fantastiskt

Ellie&Laura, United Kingdom

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
All of the staff were so lovely and friendly and helpful. They offer a fantastic service where you whatsapp them and they come and pick you up and drop you off when you're ready free of charge. Would recommend this hotel to anyone. The best place we've stayed in our 3 week tour of Bali and neighbouring islands.
Bodde här 2 nätter i augusti 2018

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service

Comfortable for a short stay

Overall, it was a good hotel if you aren’t planning to spend much time at your hotel. Our stay at the Padma was comfortable for the price we paid. The road leading to the hotel was under construction, therefore seemed almost impossible to get through. Though this will likely be complete soon. It’s a family run business which is nice because everyone was very friendly, but lacking some professionalism. I don’t think we were expected at check in. The room was fine. Huge main room and an extra empty kitchenette/sleeping quarters. The bathroom could be scrubbed cleaner. WiFi was strong. The air conditioning was strong. The breakfast was included but only two options from the menu, lacking a little.Nobody officially works at the restaurant or pool, you have to flag someone down from the lobby each time you want towels or breakfast. It wasn’t a big deal, I can understand it from a family owned operation. The listing said free area hotel shuttle but we were charged for the taxi service at the conclusion of our stay. We brought up the misunderstanding and they did drop the taxi service charge. Very nice people! Overall, the location is okay. Close to bars on the main strip walking if you cut through another hotel. We didn’t rent motorbikes which is probably our problem and if you are comfortable doing that the location would be completely doable for any activity. Pool was good. The view from the hotel was obstructed by a new construction. They did have someone to help arrange tours.

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Chambre très spacieuse et confortable, avec accès direct à la piscine. Personnel très accueillant
Bodde här 1 natt i november 2017

2/10 Väldigt dåligt

Lauris, Nusa lembongan

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Worst hotel ever.

We had an awfull time at this hotel. It started with the scooter rental. They rented us a scooter that was broken. After a while the brake blocked and my girlfriend fell. The front office responsible said he was very sorry for his error. The supervisor took us with his car to center and gave us the front office number so we could call him when we wanted to be picked up. Also he said we needed to keep the scooter key until issues where resolved. unfortunatly we couldn't reach the hotel front office because he didn't have network conection so we needed to walk the entire end back. Again he was sorry. That night we got back from dinner and noticed that people went through our stuff (bags in our room). We notitied the front office Again and he was aware that three people have been through our bags looking for the key. (which the supervisor told us to hold on for now.) He appologiesed for the miscommunication. When we told him we got sick of all the excuses, he immidiately threatened us to call the Police. Besides all this we have also been scammed with boat ticket prices (after confronting them they returned the money we paid too much) and we got sick from the food at the restaurant. The rooms are filthy. Reasons enough to choose a different hotel.
Bodde här 3 nätter i juli 2017

8/10 Bra

Katia

Gillade: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet och personal och service

8/10 Bra

Dione, Sydney, Australia

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Friendly staff & great view

Staff were friendly & accommodating. Offered the use of their scooter for a small fee. The hotel is a short walking distance from main beach & has a great view

10/10 Fantastiskt

Liz

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Great air conditioning,strong wifi,friendly staff.

Stayed here for 3 nights and found it very good and would happily stay again. Strong air conditioner and fast wifi which is hard to find in Lembongan. The staff were very friendly and helpful. Food was very good with excellent views over the bay and beach.

8/10 Bra

Natalie, Central Coast

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet

Resort with a view!!

We really enjoyed our stay at the Padma Kumala, the staff were all lovely & very helpful. Allowed us to stay in the room till our transfer picked us up, hours after check out, which was much appreciated.

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, personal och service och rummets bekvämlighet

Völlig überteuert, schlecht gelegen

Alles nur kein Luxus. Gute Klimaanlage, gute Betten. Sollte mal geputzt werden. Instandhaltung mangelhaft. Organisation, Service und Frühstück wie in ganz einfacher Unterkunft vor 20 Jahren. Wurde von der Relocation dorthin umgebucht. Sehr schlechte Zugangsstraße oder steiler Fussweg. Kann mir nicht vorstellen, dass jemand tatsächlich bereit ist, die angegebenen Preise zu bezahlen.

8/10 Bra

WAI KIN

Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet

8/10 Bra

John, Sydney

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Very comfortable

4/10 Dåligt

jeayoung, 서울

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

제발 가지마세요....

이 호텔에서 묵은 하룻밤은 지금까지 가장 끔직한 경험이었음. 넓기만한 방. 구석구석 페인트가 벗겨진 벽. 오래된 가구. 낡은 화장실. 앉기도 꺼려지는 변기시트. 샤워실 쪽 전구는 불이 들어오지도 않고... 물도 잘 안내려가서 샤워하고 한참이 지나도록 물이 가득차서... 거품이 둥둥.. 밤이 되니까 검은색 모기가 천정에 수백마리쯤 달라붙어있는데,,, 흰색벽과 대비돼서, 지카바이러스 염려와 함께 공포심을 불러일으키고. 액체 모기향을 껴앉다시피하고 챙겨간 모기기피제를 들이붓고 잤음. 체크아웃하면서 프론데스크에 얘기했더니 에어컨 켜놓으면 상관없는데... 이런소리만 들었음. 바다까지 내려가는길도 너무 멀고 외져서 스쿠터가 없이는 숙박이 불가능하고 있더라도 저녁에는 혼자 다니기 무서움. 레스토랑 음식은 맛없고 양이 적었으며 손님이 없어서 스산하기까지함. 밥 먹다가 휴대폰 충전하러 잠깐 방에 들렸더니 호텔직원이 방을 닦고 있었음. 저녁시간에 고객한테 묻지도 않고 문열고 들어와서 청소하는 호텔은 난생 처음임... 굳이 장점을 찾아보자면, 직원들이 가드닝을 참 부지런히 열심히 한다는점. 그리고 덕분에 수영장이랑 정원은 꽤 잘 관리되어 있다는 점.

6/10 Okej

uk couple , uk

Gillade: Personal och service och rummets bekvämlighet

Quiet location with great views

All the staff here were all lovely and would help you with any problems. The hotel itself is nice enough, quiet location with a great view. Walking distance to other restaurants within 5/10 mins. You are high up so have to tackle 133 steps however so might not be suitable for some. The hotel arranged a scooter for us which was perfect for getting round the island so wasn't an issue for us. The bed was very comfy and clean however considering the hotel is only 2 years old it did seem a little run down, but this is indo so this is the case most mid range hotels. Eg.. Tiles were missing on the sides of the pool. The basin, toilet & shower looked dirty, they just needed some bleach to clean it up. it would'nt stop me from staying here again, just don't expect the place to be spotless when booking. Breakfast was good

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Disappointment

The staff was very friendly. The hotel was a disappointment. The shower did not work, nor did a couple of the light fixtures. Would like to see some improved cleanliness in rooms and pool. Breakfast was sub-par but unfortunately that was not a surprise. This place has potential but needs some TLC!!

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Great place to stay

Great place to stay, close to everything. Walk down to the deck bar and waterfront easily. Staff great. Nice and quiet.

4/10 Dåligt

Verifierad resenär

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter

Overpriced

Overpriced and too far from the beach. Can find cheaper hotels right on the water. Only stayed one night here and then moved hotels.

8/10 Bra

Julie, Australia

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Lovely & Quiet

Stayed here for 2 nights , Would stay here again , Rooms were clean and comfortable , Pool and Gardens were very well maintained.

6/10 Okej

Mette, København

Gillade: Rummets bekvämlighet

Langt til stranden, men fin udsigt

Hotellet er spritnyt - kun et år gammelt. På badeværelset var der dog allerede fugt i krogene. Der var virkelig langt til en strand og man skal gå af en farligt skrånende sti for at komme dertil. Hotellet er sådan lidt som gennemsnittet - der er ikke noget særligt over det, hverken udseendesmæssigt eller indretningsmæssigt. Det var ikke engang særlig balinesisk. Det er pænt og nydeligt og lidt kedeligt. Det var lavsæson og derfor var vi de eneste på hotellet - det kunne mærkes på personalet, som var søde, men vist kedede sig lidt.

2/10 Väldigt dåligt

Verifierad resenär

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Families adjoining rooms do not mean adjoining!!

We booked an adjoining room (to accommodation myself, husband and son (14)) which the website (wotif/hotel) sold as 'adjoining - ie main room and small attached room or alternatively 2 rooms with internal door between) however upon arrival and check-in at the hotel, we discovered that no such thing existed within the complex and the hotel had booked us two completely (2) separate rooms and had charged us for both rooms. Obviously not what we had booked (as we had been lead to believe) as travelling with a child, you do not expect them to be in a completely separate hotel room a couple on other side of hotel. When attempting to discuss this issue with hotel and to be fair, whilst the staff tried very hard to understand , their solution and outcome was putting a mattress on the floor of our room with the other unit remaining empty (although we had already paid for it). Furthermore and according upon further inspection of the hotel, there was no such accommodation as 'adjoining'. Due to the false advertising/sales of accommodation/room configuration, we were forced to locate and book into a hotel that could accommodation two adults and one child (adjoining room) and had to pay in excess due to the short timeframe. We are now attempting to get a full refund for this booking on the basis of false advertising and the out of pocket expense we had to pay due to the rooms we had paid for non existence.