Jag reste med två av mina söner och min lillebror.jag har bott på hotellet flera gånger och har alltid uppskattat det.
Läget är perfekt. Nära t-bana, museer, Hyde park, restauranger, affärer vid Knightsbridge och underbara områden för promenader.
Vi fick våra rum trots att vi kom redan vid 11-tiden på förmiddagen. Rummen är inte stora men bekväm säng och ok standard. Renstädat, om än lite slitet. Elen på mitt rum gick inte att få igång men direkt när jag sa till, fixade de det. Personalen är fantastiskt hjälpsam och trevlig.
Baren som är mysig och bemannad med mycket serviceminded personal var inte öppen alla dagar längre. Kanske tillfälligt efter pandemin. Den stora besvikelsen var frukosten. Den har alltid varit väldigt fin och prisvärd.
Nu är vi bara en gång. Det varma som stekta ägg, äggröra, korv och bacon etc var helt ok. Brödet trist och magert med pålägg. Osten hittade vi inplastad, tjockskurna färdigförpackade.smakade plastigt. Marmelad ochi små plastförpackningar. Till skillnad mot förr, fick man ingen kanna med kaffe/te utan personalen hämtade kaffe i en kopp och serverade vid bordet. Som sagt, personalen gjorde sitt jobb bra och är fantastisk men hotellet har chanserat.
Jag hoppas och tror att det är tillfälligt, kopplat till bristande efterfråga under pandemin och det att nästa gång är som vanligt igen. Jag är inte redo att överge hotellet, än.