Covid-19-reseguide

Resurser som hjälper dig att resa smart och säkert

Redo att resa? Kontrollera COVID-19 reserådgivning för din destination. (Finns endast på engelska.)

Vad är din policy?

Reseförsäkring kan göra det enklare att hantera oförutsedda resestörningar.

Vad är en reseförsäkring?

Vi har ett samarbete med AIG Travel Guard och erbjuder ett stort utbud av olika reseförsäkringar. Besök vår kundtjänstsida för att få mer information om de olika produkterna.

Du kan även hitta information om de försäkringsprodukter som du har köpt i din resplan online.

Jag har reseförsäkring. Täcker den även covid-19?

Vad försäkringen täcker och inte täcker bestäms av AIG och deras regler. Om du bor i USA ska du läsa AIG:s amerikanska regler. Om du inte bor i USA ska du istället läsa AIG:s internationella regler. Du kan även hitta mer information om din försäkring i din resplan online.

Bör jag avboka om jag vill ansöka om ersättning?

Ja. Om dina resplaner har ändrats på grund av covid-19 bör du avboka innan din resans planerade startdatum. På så sätt kommer du inte att missa några återbetalningar, kuponger eller någon kredit som erbjuds av våra resepartner. Om du vill avboka din resa loggar du in på ditt konto och går till resplanen för resan som du vill avboka. Det kan vara en bra idé att göra detta när resedatumet börjar närma sig för att se till att de senaste avbokningsreglerna gäller för din resa.

Hur begär jag ersättning?

Gå till AIG:s webbsida för att begära din ersättning. Se till att ha ditt policy- eller resplansnummer nära till hands. Observera att AIG för närvarande bearbetar försäkringsutbetalningar efter resedatum.

Var den här informationen till hjälp? Lämna feedback