Hotel ZIZI Kyoto Gion

3.0-stjärnigt boende
Hotell i Kyoto, 5 min promenad till Yasaka-helgedomen

Välj datum för att se priser

Recensioner

8,0 av 10,
Mycket bra

Populära bekvämligheter

  • Kök
  • Luftkonditionering
  • Gratis wi-fi

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 8 av 8 rum

Deluxe-rum (WAKAMATSU)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
Hårtork
  • 4 sovplatser
  • 2 enkelsängar och 2 futoner (enkla)

Standardrum (GUNKAKU)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
Hårtork
  • 4 sovplatser
  • 2 dubbelsängar

Fyrbäddsrum - balkong (YATSUHASHI)

Höjdpunkter

Balkong eller terrass
Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
  • 4 sovplatser
  • 2 dubbelsängar

Tvåbäddsrum - balkong (KAKITSUBATA)

Höjdpunkter

Balkong eller terrass
Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
  • 4 sovplatser
  • 2 dubbelsängar

Familjerum (Deluxe, SHISHI)

10,0 av 10
Enastående
(1 recension)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
Hårtork
  • 1 sovrum
  • 5 sovplatser
  • 2 dubbelsängar och 2 futoner (enkla)

Superior-rum (OIMATSU)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
Hårtork
  • 1 sovrum
  • 4 sovplatser
  • 2 dubbelsängar

Rum (NAMI)

8,0 av 10
Mycket bra
(2 recensioner)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
Hårtork
  • 4 sovplatser
  • 2 dubbelsängar

Familjerum (Superior, MATSUKAZE)

10,0 av 10
Enastående
(1 recension)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Klimatreglerad luftkonditionering
Platt-tv
Separat sovrum
Bidé
Privat badrum
Badkar och dusch
Hårtork
  • 1 sovrum
  • 5 sovplatser
  • 2 enkelsängar och 3 futoner (enkla)

Du kanske även gillar

Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
320 Furunishicho, Higashiyama-ku, Kyoto, Kyoto, 605-0065

I närheten

  • Hanamikoji-gatan - 1 min till fots - 0.1 km
  • Shijo Street - 4 min till fots - 0.4 km
  • Pontocho Alley - 6 min till fots - 0.5 km
  • Yasaka-helgedomen - 6 min till fots - 0.5 km
  • Kawaramachi Street - 8 min till fots - 0.7 km

Ta sig runt

  • Sanjo station – 7 minuters promenad
  • Sanjo Keihan tunnelbanestation – 6 minuters promenad
  • Osaka (ITM-Itami) - 68 min med bil

Restauranger

  • ‪らーめん錦 - ‬4 min till fots
  • ‪祇園ゆやま - ‬4 min till fots
  • ‪吉祥菓寮祇園本店 - ‬2 min till fots
  • ‪新門前 米村 - ‬2 min till fots
  • ‪RUM's BAR - ‬3 min till fots

Om boendet

Hotel ZIZI Kyoto Gion

Detta hotell ligger nära Yasaka-helgedomen
Hotel ZIZI Kyoto Gion ligger nära Pontocho Alley och Kawaramachi Street, och har massor att erbjuda. Håll dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Du kan även dra nytta av följande förmåner under din vistelse:
  • En rökfri anläggning, ett värdeförvaringsskåp i receptionen och bagageförvaring
  • Flerspråkig personal
Om rummen
Alla gästrum hos Hotel ZIZI Kyoto Gion kan ståta med detaljer som luftkonditionering, samt ytterligare bekvämligheter såsom gratis wi-fi och värdeförvaringsskåp.
Du kan också räkna med följande bekvämligheter:
  • Badrum med åtskilda badkar och duschar och bidéer
  • Delade/gemensamma kök, städning och skrivbord

Liknande boenden

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Ingen parkering på området

Familjevänligt

  • Ljudisolerade rum

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Reception öppen under begränsade tider
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Flerspråkig personal
  • Städning på begäran

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Ledstänger i trappor
  • Tillgång till övre våningsplan endast via trappor
  • Väl upplyst gång till ingången

Mer

  • Rökfritt boende

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahålls

Badrum

  • Bidé
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Privat badrum
  • Separat badkar och dusch
  • Tofflor

Underhållning

  • Platt-TV

Mat och dryck

  • Gratis vatten på flaska
  • Minibar
  • Tillgång till delat kök

Mer

  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering (klimatreglerad)
  • Skrivbord
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Checka in från: 15.00. Checka in fram till: 20.00.
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 11.00
Kontaktfri utcheckning erbjuds

Incheckningsinstruktioner

Receptionen är öppen alla dagar 11.00–19.00.
Receptionen är bemannad under begränsade tider.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.

Åtkomst till boendet

Reception (begränsade öppettider)

Husdjur

Djur ej tillåtna (undantaget assistanshundar)

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.

Betalningstyper

Viktig information

Avgifter

Du kommer att ombes att betala följande avgifter på boendet – avgifterna kan inkludera tillämpliga skatter:

  • En stadsskatt kan debiteras på boendet. Stadsskatten varierar mellan JPY 100 och 10 000 per person och natt baserat på rumspriset per natt. Observera att ytterligare undantag kan gälla. Om du vill ha mer information kontaktar du boendet med uppgifterna i bokningsbekräftelsen du har fått efter bokning.

Vi har listat alla tilläggsavgifter som boendet har upplyst oss om.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort; ingen kontantbetalning.
Det här boendet har utomhusområden såsom balkonger, uteplatser och terrasser som kanske inte är lämpliga för barn. Om du har frågor rekommenderar vi att du kontaktar boendet före ankomst för att bekräfta att de kan ta emot dig i ett lämpligt rum.
Boendets registreringsnummer 京都府指令保医セ第120
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Boendet har inga hissar
Det japanska ministeriet för hälsa, arbetsmarknad och välfärd kräver att alla internationella besökare uppger sitt passnummer och sin nationalitet när de registrerar sig på ett boende av något slag (gästgiveri, hotell, motell osv.). Dessutom måste innehavaren av boendet ta fotokopior av passen tillhörande alla gäster som registrerar sig och arkivera kopiorna.

Boendet kallas även

Zizi
Hotel ZIZI Gion
Hotel ZIZI Kyoto Gion Hotel
Hotel ZIZI Kyoto Gion Kyoto
Hotel ZIZI Kyoto Gion Hotel Kyoto

Vanliga frågor och svar

Är Hotel ZIZI Kyoto Gion husdjursvänligt?

Nej, endast assistanshundar är tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Hotel ZIZI Kyoto Gion?

Detta hotell har ingen parkering.

Vilka är incheckningstiderna för Hotel ZIZI Kyoto Gion?

Checka in från: 15.00. Checka in fram till: 20.00. Det går inte att checka in efter angivna tider.

Vilken utcheckningstid gäller för Hotel ZIZI Kyoto Gion?

Utcheckning sker senast klockan 11.00.

Var ligger Hotel ZIZI Kyoto Gion?

Detta hotell i Gion ligger tio minuters promenad från Hanamikoji-gatan, Yasaka-helgedomen och Shijo Street. Pontocho Alley och Kawaramachi Street ligger också en kvarts promenad härifrån. Sanjo Keihan tunnelbanestation ligger på 6 minuters gångavstånd och till Higashiyama tunnelbanestation promenerar du på 7 minuter.

Recensioner

Recensioner för Hotel ZIZI Kyoto Gion

8,0

Väldigt bra

8,6

Renlighet

9,4

Läge

7,4

Personal och service

7,6

Hållbarhet

8,4

Boendets skick och faciliteter
10 - Fantastiskt i betyg. 25 av 63 recensioner
8 - Bra i betyg. 20 av 63 recensioner
6 - Okej i betyg. 11 av 63 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 5 av 63 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 2 av 63 recensioner

Recensioner

10/10 Fantastiskt

Yessenia Sugey

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
La ubicación está increíble no teníamos que tomar trasporte para nada todo nos quedaba a 15 minutos caminando. Y muy tranquila la zona
Bodde här 5 nätter i november 2025

8/10 Bra

Jeremy

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Personal och service
A really mixed experience - some great things to recommend this place and some quite poor things you should know about. Like some other guests before us it seems, we also did not receive a PIN code before we got there and so had no way to get in to the building let alone our room. Didn't even know we needed a code except other guests told us after we arrived. Took quite a while to get a response from the owners/managers, and I had to turn on roaming to do it as they didn't respond to Whatsapp via the eSIM we were using. So that was all costly and stressful but after about an hour it was sorted out, thankfully. Not a great start tho, and it seems we're not the first this has happened to. OK, the good stuff... Great location - quiet but very close to a great part of town and train stations (my wife saw a geisha on the street outside). Big room, clean and well set-up and loved the balcony (tho having a balcony means you have to lug bags up all 4 flights of stairs as there is no lift). The mixed stuff - there's great attention to detail in some ways like the slippers, the Dyson hairdryer and care packs, but poor in other ways like no way to organise room cleaning, no bedside lights, nowhere to hang your towel in the shower area. And some suggestions... reception is only sporadically manned but they are not friendly, welcoming or helpful - a smile would be nice? And randomly, drill some ventilation holes for the fridge cupboard because that fridge gets proper hot in there!
Bodde här 4 nätter i september 2025

6/10 Okej

Paula

Bodde här 3 nätter i september 2025

10/10 Fantastiskt

Tina

Reste i grupp, Reste med familjen, Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
The room is big for 4 adults. Microwave and toaster. Full fridge shower was big and has laundry machine in room. The clothes will not dry completely. You need to hang them but there was many hang her. My only complaint was the AC. It was Soo loud! Sounded like there was a hurican in our room.
Bodde här 1 natt i augusti 2025

6/10 Okej

Laura

Reste med familj och småbarn
Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Personal och service
Self check in - we were provided with a Japanese character but when we got there each room was named with English letters. Could not get a hold of anyone who worked there for 2 hours. Hotel was clean and spacious. Stairs to get to the rooms steep and awkward with luggage. Not all amenities they list available - had to request a microwave be put in common area to use and safe did not work - staff unsure how they worked either. Area quiet and out of the way - 7 minute walk to subway station.
Bodde här 5 nätter i juli 2025

4/10 Dåligt

??

Bodde här 1 natt i juli 2025

4/10 Dåligt

Renato

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Kyoto ZIZI HOTEL

Em nossa penúltima noite, durante a madrugada, fomos surpreendidos por um rato em nosso quarto. Enquanto dormiamos ele fez um barulho tentando abrir um pacote de pão, o que nos fez acordar. O hotel não possui uma recepção 24h, então a única saída foi mandar um e-mail, que só foi respondido na manhã seguinte. Nossa única alternativa foi ficar acordado e tentar achar o rato, mas não conseguimos, então decidimos fazer o checkout antecipado e solicitar o reembolso desta última noite para o hotel, o que foi atendido.
Bodde här 3 nätter i juni 2025

8/10 Bra

Wendy

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Check in was a bit confusing. There was no one on site even though we areived within the time frame. Room was comfortable and clean. However the stairs are incredibly steep and narrow. We were on the 3rd floor with lots of luggage. No elevator.
Bodde här 3 nätter i maj 2025

6/10 Okej

Aruna

Reste med familjen
Inside of the room was big and nice (especially the bathroom), but be aware there is no elevator and very limited staff. This hotel does not offer luggage delivery but the family mart located two minutes away does offer it. Also, they weren’t super clear about the room cleaning policy (you have to message them to receive cleaning which is definitely not typical for a hotel to do). The area the hotel was located in was very convenient. Overall it was okay, but be mindful of the limitations.
Bodde här 3 nätter i juni 2025

8/10 Bra

Rossana

Reste i grupp, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service

Servizio molto deludente, location e struttura top

L’esperienza è iniziata in maniera molto negativa con l’arrivo alla struttura senza trovare nessuno ad accoglierci in reception. Dopo svariati tentativi di contattare il personale (nessuna risposta al telefono per circa mezz’ora, nonostante l’orario d’arrivo fosse stato comunicato), riceviamo risposta da un dipendente che ride a crepa pelle al telefono per la situazione, ammettendo di aver dimenticato di mandare le info necessarie per il self check-in. Inoltre, avevamo chiesto se potessimo usufruire del servizio di spedizione dei bagagli visto che arrivavamo da Osaka e l’hotel ha confermato che era possibile e che avrebbero ricevuto i bagagli senza problema. Ovviamente tutto ciò non è avvenuto e siamo riusciti a recuperare i bagagli solo grazie all’airtag presente in uno dei bagagli, che ha significato uno spostamento di 40 mins che ha evitato che i bagagli venissero rispediti indietro ad Osaka. Ciliegina sulla torta, siamo stati attaccati da una signora del luogo infastidita dalla presenza di turisti che ha cercato più volte di impedirci di entrare nella struttura. A parte questa avventura iniziale, la stanza era molto carina, spaziosa e pulita. Inoltre la location è perfetta per raggiungere facilmente e a piedi il centro di Gion. Nonostante lo spiacevole inizio, la struttura ha riconosciuto gli errori commessi e ha deciso di rimborsare il soggiorno.
Bodde här 3 nätter i april 2025

4/10 Dåligt

Laura

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Mala experiencia

No coincidían los nombres (símbolos) con las habitaciones, otra familia llegó a la par de nosotros y les fue peor, el que decía que era su cuarto estaba ocupado. La regadera estaba tapada así que tenías que bañarte rápido e ir cerrando la llave para que no se inundara. Las toallas estaban muy feas, una de ellas hasta rota estaba. Cuesta mucho subir y bajar las escaleras con las maletas porque es muy estrecho el espacio. No recomiendo quedarse ahí.
Bodde här 4 nätter i oktober 2024

8/10 Bra

Bianca

Bodde här 2 nätter i mars 2025

6/10 Okej

Kriston

Reste med familjen
Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter

No microwave

The only issue was no microwave as advertised. Other than that it was a nice quiet comfortable nook that had style. Would recommend.
Bodde här 3 nätter i mars 2025

4/10 Dåligt

Beatrice

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service

Décevant et assez sonore

La chambre que nous avons eu était au premier étage, la pièce est assez grande avec 2 grands lits et une salle de bain séparée. Par compte l’isolation phonique est déficiente. Attention, aucun contact humain réel que des contacts numériques avec un manque d’information notamment sur l’emplacement de la chambre. Le code reçu pour ouvrir les portes très bien mais vous devez chercher votre chambre car les chambres ne sont ni numérotées ni ne portent de nom ! Pour la baignoire, un bouton sur le devant permet sa fermeture, à savoir sinon impossible de prendre un bain.
Bodde här 2 nätter i mars 2025

10/10 Fantastiskt

Chad

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
We enjoyed our stay.
Bodde här 2 nätter i mars 2025

2/10 Väldigt dåligt

MICHIE

Bodde här 2 nätter i februari 2025

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

十分京都氣息的酒店

酒店環境十分幽靜,保留了一些舊京都的特色,酒店舒適到十分好,已經是第四次住,下次去京都時也會再光顧!
Bodde här 2 nätter i januari 2025

8/10 Bra

Naohiko

Reste med familjen
Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
チェックインフロントの入口が、宿の入口と別になっていて、分かりにくかったです。また、上の階の宿泊客が走ったりしていたのか、足音が少しうるさかったです(宿泊客の問題ですが)。あとは綺麗で良かったです。
Bodde här 1 natt i december 2024

10/10 Fantastiskt

Lisa

Reste med familjen
Gillade: Personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
A little bit out of the way but so very comfortable with a huge suite. Would definitely recommend!
Bodde här 3 nätter i december 2024

6/10 Okej

Beau

Gillade: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Personal och service
Bodde här 4 nätter i december 2024

8/10 Bra

Daichi

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
it was a great stay at a reasonable price
Bodde här 2 nätter i november 2024

6/10 Okej

Melissa

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
The entry to the hotel was easy. I couldn’t find the lounge or paperwork to properly sign in. The resident next door came out yelling if she even saw a foreigner near by. She scared my children and was completely over-the-top. The room was very nice but we would’ve liked an interior lock. The room was very stylish and comfortable.
Bodde här 1 natt i november 2024

6/10 Okej

りこ

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
ドライヤーが壊れていたのがちょっとあれでしたが、、安かったので総合的には良かったです。
Bodde här 2 nätter i augusti 2024

6/10 Okej

john marshall, San Antonio

Reste med familj och småbarn
Gillade inte: Bekvämligheter
The room looks nice but there are dust everywhere. They don’t pick up trash and they don’t clean the room daily.
Bodde här 5 nätter i juli 2024

4/10 Dåligt

Klaus

Reste med familjen
Gillade: Boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Personal och service
You go to bed with the last one who is coming up the stairs with bags during tve night and you wake up with the first one who is moving in the hotel or by the traffic in front of the hotel.
Bodde här 3 nätter i juli 2024