Inomhuspool

Recensioner av Novotel London Blackfriars

4 out of 5
Novotel London Blackfriars
46 Blackfriars Road, London, England

Recensioner

8,8

Fantastiskt

10 - Fantastiskt i betyg. 544 av 1001 recensioner" "
8 - Bra i betyg. 341 av 1001 recensioner" "
6 - Okej i betyg. 77 av 1001 recensioner" "
4 - Dåligt i betyg. 24 av 1001 recensioner" "
2 - Väldigt dåligt i betyg. 15 av 1001 recensioner" "

9,0/10

Renlighet

9,0/10

Personal och service

8,8/10

Bekvämligheter

9,0/10

Boendets skick och faciliteter

8,6/10

Hållbarhet

Recensioner

8/10 Bra

Emil

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 3 nätter i december 2023
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 21 jan. 2024
Dear Emil,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

8/10 Bra

Emma

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service
Jul i London.
Hotellet var bra beläget nära det mesta. Bra prisklass och fräscha rum. Personalens service var väldigt varierande. Viss personal var väldigt hjälpsam medan andra inte var det. Tex när vi checkade in fick vi absolut ingen praktisk information, tex var och när frukosten serverades, hur man bokade pool och gym etc. Vi hade problem med att vår dörr inte stängdes ordentligt och förblev olåst. Detta hade hänt när städerskorna varit och städat men trots att vi sa till så verkade personalen inte bry sig utan de sa bara ”ok”. För oss kändes det olustigt att vem som helst kunde få access till vårt rum när vi var borta trots att vi själva var noga med att stänga dörren. Frukosten var god och de fanns det var ett lagom utbud.
Bodde här 3 nätter i december 2023
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 21 jan. 2024
Dear Emma,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.We have shared your valuable feedback to our Front Office Leadership team to make sure the information is consistently delivered by all team members.Also we have noted the comment about the door which has been taken care of from our Maintenance Team.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Erik

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i november 2023

8/10 Bra

Lars Filip

Bodde här 3 nätter i november 2023

6/10 Okej

Magnus

Reste med familjen
Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet
Bodde här 2 nätter i november 2023

10/10 Fantastiskt

Magdalena

Bodde här 4 nätter i maj 2023
Svar från Rupok 27 maj 2023
Dear Magdalena,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Magnus

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i maj 2023
Svar från Katie Walsh Reception Team Leader 15 maj 2023
Dear Magnus,Thank-you for your 10 out of 10 rating, we are pleased you had a pleasant stay with us.

10/10 Fantastiskt

Eva

Bodde här 3 nätter i maj 2023
Svar från Katie Walsh Reception Team Leader 15 maj 2023
Dear Eva,Thank-you for a 10 out of 10 rating. We are glad you had a pleasant stay!

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i april 2023
Svar från Katie Walsh Reception Team Leader 15 maj 2023
Thank-you for a 10 out of 10 rating. We are glad you had a pleasant stay!

10/10 Fantastiskt

Sejla

Reste i grupp
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Me and my friends had the best time ever at this hotel. The staff members were amazing and very helpful, especially when i had to surprise my friend for her birthday.
Bodde här 3 nätter i januari 2023
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 11 jan. 2023
Dear Sejla,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars.It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

6/10 Okej

Peter

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i december 2022
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 8 jan. 2023
Dear Peter,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel London Blackfriars.I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Amir

Reste i grupp, Affärsresenär, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i december 2022
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 4 jan. 2023
Dear Amir,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

MIkael

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i december 2022
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 4 jan. 2023
Dear Mikael,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

8/10 Bra

Jesper

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Nöjda
Nära tunnelbanestation, 2-3 min promenad. Bra frukost, fräscha rum, lugnt område dock med få restauranger. Passar barnfamiljer.
Bodde här 3 nätter i december 2022
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 14 dec. 2022
Dear Nöjda,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team.I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

6/10 Okej

Per

Reste med familjen
Gillade: Boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Personal och service
Vi bodde på hotellet för 5 år sedan och hade då bara positiva upplevelser. men nu verkade inte personalen vara så intresserad av gästerna. Brandlarmet gick på natten och vi på tionde våningen tog trapporna ner och ställde oss ute (ca 20 pers). Efter en stund så kom en (natt) portier ut och frågade vad vi gjorde där ute. Han hade inte hört ngt larm. Utan att brandkåren kom fick vi gå igen tillbaka till våra rum. Kändes inte tryggt
Bodde här 4 nätter i juni 2022
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 11 juni 2022
Dear Mr Per, Thank you for taking the time to review your recent stay at Novotel London Blackfriars. I am genuinely sorry that you have not had the most comfortable stay with us. In Regards to the fire alarm that went off during the night it was coming from our basement which was rectified right away therefore in that particular circumstance the Fire Brigade was not called. I understand how inconvenient it may have been however we have followed our fire evacuation plan in the safest way possible. Rest assured that your feedback is very important to us and we do hope you will give us the opportunity the accommodate you in our hotel in the future. Kindest Regards,

4/10 Dåligt

Åsa

Reste med familjen
Gillade: Boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Personal och service
Opersonlig vistelse
Tyvärr kände vi oss flertalet gånger som att vi var till besvär.Efter att beställt room service fick vi ringa och påminna efter en och en halv timme. Städning av rummet skedde efter 15.00 och disk plockades då inte med och påfyllning av tex Te och kaffe fick vi gå ner i receptionen och be om och då blev portieren irriterad. Kändes lite som om det var för många gäster i förhållande till antalet gäster.
Bodde här 4 nätter i april 2022
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 25 apr. 2022
Dear Asa, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel London Blackfriars. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Anders

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Bra service och fin pool!
Bodde här 4 nätter i mars 2022
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 31 mars 2022
Dear Anders, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Hamad

Reste med familj och småbarn
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
nice
Bodde här 4 nätter i mars 2022
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 13 mars 2022
Dear Hamad, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

8/10 Bra

Eira

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Trevlig vistelse
Helt underbar service, vi fick vårt rum 2 timmar innan incheckning då vi var lite tidiga. Rummet var fint och städat. Poolen var helt okej, frukosten ganska dyr men god. Kan varmt rekommendera Novotel Blackfriars!
Bodde här 1 natt i december 2021
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 22 dec. 2021
Dear Eira, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

6/10 Okej

Verifierad resenär

Affärsresenär
Gillade: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Gillade inte: Renlighet
Overall a nice hotel, and the room was comfortable. The pool-area is great with a nice sauna. But unfortunately the clenliness is not top notch, the carpets were really dirty. The breakfast restaurant was also dirty, with ”sticky” table tops and chips from the night before left on the floor under the tables.
Bodde här 1 natt i november 2021
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 27 nov. 2021
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel London Blackfriars. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely,

8/10 Bra

Lidia

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 7 nätter i november 2021
Svar från Alberto Biollino - Guest Services Manager 14 nov. 2021
Dear Lidia, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i februari 2020
Svar från Traore Babaye - Guest Services Manager. 10 mars 2020
Dear Guest. We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Traore Babaye - Guest Services Manager

10/10 Fantastiskt

Stefan

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 4 nätter i februari 2020

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 4 nätter i februari 2020

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Reste i grupp, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i december 2019

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i december 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Affärsresenär, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i november 2019

8/10 Bra

Magnus

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i oktober 2019

10/10 Fantastiskt

Ljaunore

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i oktober 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Det som kunde varit bättre var att extrasängen och kuddarna kunde varit mjukare. Saknade även Balsam och Lotion på rummet. Annars ett väldigt bra hotell.
Bodde här 3 nätter i september 2019

10/10 Fantastiskt

Fredrik

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Prisvärt hotell med fin pool i källaren
Trevligt hotell med fin service och helt ok restaurang. Poolen var uppskattad av barnen som badade varje dag. Nära till två tunnelbanestationer och nära till London Eye. Vi promenerade in till Piccadilly Circus ett par dagar, och det funkar om man har bra skor.
Bodde här 4 nätter i juli 2019

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Rena fräscha rum och bra utval på frukostbuffén med hälsosamma alternativ. Gratis vattenflaskor i minibaren varje dag.
Bodde här 3 nätter i juni 2019

10/10 Fantastiskt

Peter

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i juni 2019

10/10 Fantastiskt

Åsa

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 2 nätter i juni 2019

8/10 Bra

Marie-Louise

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Taxi service
Toppen på hotell men ta inte fast pris taxi via hotellet när taxiservicen de använde inte var vad de lovade! Dyrare, tog mycket längre tid och ingen trevlig upplevelse.
Bodde här 2 nätter i maj 2019

10/10 Fantastiskt

Alexander

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i mars 2019

8/10 Bra

Veronica

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i mars 2019

10/10 Fantastiskt

Johanna

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Great spot for London Weekend
Lovely stay. Great breakfast and nice pool+sauna. Real easy to get to Blackfriars and Waterloo stations. Would definately book again.
Bodde här 3 nätter i februari 2019

8/10 Bra

Kikki

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Novotel Blackfriars London
Trevlig och snabb incheckning, trevlig personal i frukostmatsalen även om man fick be dom fylla på vissa saker... som helhet ett av de bättre Novotel hotellen i London.
Bodde här 3 nätter i januari 2019

8/10 Bra

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Bodde här 3 nätter i december 2018

10/10 Fantastiskt

Lisa

Prisvärt hotell m fräscha badrum. Nära tunnelbana. Bra gym, bastu och bassäng i bottenplan. Oväntat bra restaurang inne i hotellet.
Bodde här 3 nätter i november 2018

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenär

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet
Mycket familjevänligt, nära tunnelbana, promenadavstånd till sevärdheter och restauranger.
Bodde här 4 nätter i oktober 2018

8/10 Bra

Birgit

Gillade: Renlighet och rummets bekvämlighet
Familjevänligt hotell nära T-banan
Hotellet har ett mycket bra läge, 1 min från T-banan och på promenadavstånd till södra stranden av Themsen. Pool, bar och restaurang på hotellet underlättade för vår familj. Frukosten är helt ok. Sängarna något hårda.
Bodde här 3 nätter i oktober 2018

6/10 Okej

Brian

Affärsresenär
Gillade: Renlighet
Good location okay hotel
Bodde här 3 nätter i april 2024

8/10 Bra

John

Gillade: Renlighet och personal och service
Good breakfast and great choice
Bodde här 2 nätter i april 2024
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 16 apr. 2024
Dear John,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Nefertiti

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 14 apr. 2024
Dear Nefertiti,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

8/10 Bra

Felix

Reste med familj och småbarn
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Es war ein sehr guter Aufenthalt. Top Service und gute Einrichtungen. Aufmerksamkeiten im Zimmer erfreulich. Für 4-Sterne hätte ich allerdings mehr Klasse erwartet. És war ein sehr umtriebiges Feeling - vielleicht legt das aber auch an der hohen touristischen Frequenz.
Bodde här 3 nätter i april 2024
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 13 apr. 2024
Dear Felix,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars.It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

8/10 Bra

Ingo

Reste med familj och småbarn
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Rezeption 100 Punkte! Freundlich, hilfsbereit, lösungsorientiert. Leider klappt der Zimmerservice zeitlich gar nicht. Mittags um halb 4 und abends 17 h noch nicht erledigt... so dass wir darauf verzichtet haben, was bedeutet, keine Auffüllung Tee, Wasser, Kekse,...
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 10 apr. 2024
Dear Ingo,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Veronika Susanne Ingeborg

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Sehr zentrale und schöne Unterkunft. Gutes Frühstück, am besten aber man kommt gegen 7.30 Uhr zum Frühstück, ab 8.00 Uhr wird der Frühstücksraum sehr voll.
Bodde här 4 nätter i april 2024
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 6 apr. 2024
Dear Veronika Susanne Ingeborg,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 Fantastiskt

Jennifer

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Novotel London Blackfriars was a lovely hotel, with excellent cleaning services, hospitality and comfort. We found it to be extremely reasonably priced, so even including Uber across the Thames to popular sites, the cost was still well below staying at a hotel in a more popular (read: expensive) area, such as Covent Garden. The closest tube station is Southwark, although the larger station Waterloo is within walking distance if you don’t mind a little exercise. Mostly we used Uber and black cabs; there is also a very close and convenient bus stop across the street. The attached Jamboree restaurant had a delicious breakfast buffet for 21 pounds/person and kids eat free with an adult. I found the staff to be friendly and helpful. Please note that check-in is not until 3pm, so when we arrived early, we left our luggage with the concierge and went exploring. One perk (I don’t know if this is common or if it was a special treat for us since we had a longer stay) was that our refrigerator was stocked daily with bottles of sparkling and still water at no extra cost. I would definitely stay here again.
Bodde här 8 nätter i mars 2024
Svar från Alberto Biollino - Assistant Front Office Manager 6 apr. 2024
Dear Jennifer,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel London Blackfriars. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,