The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle

5.0-stjärnigt boende
Resort i lyxstil, med 3 restauranger och fullständigt spa

Välj datum för att se priser

Fotogalleri för The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle

Lobby
Lobby
Här finns 3 restauranger som serverar frukost.
Utomhuspool och solstolar
Interiör

Recensioner

7,6 av 10,
Bra

Populära bekvämligheter

  • Frukost tillgänglig
  • Pool
  • Bar
  • Parkering ingår
  • Spa
  • Rumsservice
Det nuvarande priset är 770 kr
inklusive skatter och avgifter
30 aug. – 31 aug.

Rumsalternativ

Tillgängliga filter för rum
Visar 8 av 8 rum

Deluxe-rum - 2 enkelsängar - badkar - utsikt mot staden

7,6 av 10
Bra
(4 recensioner)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
Gratis spjälsängar
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
  • 21 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 2 enkelsängar

Svit

10,0 av 10
Enastående
(1 recension)

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badrockar
Hårtork
  • 46 kvadratmeter
  • 1 sovrum
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Rum

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Hårtork
  • 67 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Svit Presidential

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Hårtork
  • 1 sovrum
  • 2 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Club-rum

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badrockar
Hårtork
  • 33 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Executive-rum

9,4 av 10
Enastående
(3 recensioner)

Höjdpunkter

Separat sittutrymme
Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
  • 28 kvadratmeter
  • 3 sovplatser
  • 1 enkelsäng ELLER 1 queensize-säng

Deluxe-rum

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Hårtork
  • 21 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Premier Room with King or Twin Bed

Höjdpunkter

Ljudisolering
Luftkonditionering
Rum i anslutning tillgängliga
LED-tv
Separat sovrum
Mörkläggningsgardiner
Badkar/dusch
Hårtork
  • 33 kvadratmeter
  • Utsikt mot staden
  • 3 sovplatser
  • 1 kingsize-säng

Du kanske även gillar

Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmåner. Fler förmåner för fler äventyr!

Om området

Karta
Nehru Road, Vile Parle East, Adjacent to Domestic Airport, Mumbai, Maharashtra, 400 099

I närheten

  • Juhu Beach - 5 min med bil - 5.0 km
  • NESCO Center - 6 min med bil - 8.0 km
  • MMRDA Grounds - 6 min med bil - 7.0 km
  • USA:s generalkonsulat - 6 min med bil - 7.0 km
  • Jio World Convention Centre - 7 min med bil - 7.4 km

Ta sig runt

  • Vile Parle Station – 14 minuters promenad
  • Western Express Highway Station – 3 min med bil
  • Chhatrapati Shivaji International Airport (BOM) - 13 min med bil

Restauranger

  • Adar Udupi Restaurant
  • ‪The Earth Plate - ‬5 min till fots
  • ‪Subway - ‬5 min till fots
  • ‪Namak - ‬5 min till fots
  • ‪Café Coffee Day - The Lounge - ‬4 min till fots

Om boendet

The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle

Denna resort i lyxstil ligger nära NESCO Center
The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle kan erbjuda en terrass, shopping på plats och ett kafé. Unna dig själv kroppsinpackningar, reflexologi eller manikyr och pedikyr på spaanläggningen på plats. Boendets 3 restauranger serverar frukost, lunch och middag och erbjuder barbecue. Utöver att dra nytta av bekvämligheter som en trädgård och en frisersalong kan du hålla dig uppkopplad via gratis wi-fi på rummet.
Här följer några andra förmåner:
  • En utomhuspool med solstolar
  • Gratis vanlig parkering och parkeringsservice
  • Frukostbuffé (tilläggsavgift), flygtransfer till hotellet (avgift tillkommer) och snabb utcheckning
  • Bagageförvaring, en tv i lobbyn och en dygnet runt-öppen reception
Om rummen
Samtliga 372 rum hos The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle har bekvämligheter som rumsservice dygnet runt och arbetsyta för laptop, samt extra detaljer såsom gratis wi-fi och luftkonditionering.
Dessutom hittar du följande bekvämligheter i samtliga rum:
  • Kombinerade duschar/badkar, gratis toalettartiklar och hårtorkar
  • LED-tv med kabelkanaler
  • Vattenkokare, daglig städning och telefoner

Språk

Engelska och hindi

Hotellbekvämligheter

Internet

  • Tillgängligt i alla rum: gratis wi-fi
  • Tillgängligt i vissa allmänna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Transfer från flygplatsen dygnet runt på begäran mot en tilläggsavgift
  • Avgiftsfri parkering på området
  • Avgiftsfri parkeringsservice på området

Mat och dryck

  • Frukostbuffé tillgänglig dagligen 07.00–10.30 mot en avgift: INR 1 099 per person
  • 3 restauranger
  • En bar/lounge
  • Ett kafé/fik
  • Måltider för par/privata måltider
  • Snackbar/deli

Restauranger på området

  • Boulevard
  • Merlins
  • Mostly Grills
  • South of Vindhyas

Att göra

  • Bastu
  • Dygnet runt-öppet gym
  • Fullständigt spa
  • Shopping
  • Tv i allmänna utrymmen
  • Utomhuspool

Familjevänligt

  • Ljudisolerade rum
  • Snackbar/deli
  • Tvättmöjligheter
  • Utomhuspool

Bekvämligheter

  • Bagageförvaring
  • Frisersalong
  • Gratis dagstidningar i lobbyn
  • Guideböcker
  • Reception öppen dygnet runt
  • Tvättmöjligheter
  • Värdeförvaringsskåp i receptionen

Gästtjänster

  • Conciergetjänster
  • Flerspråkig personal
  • Hjälp med bokning av guidade turer och biljetter
  • Kemtvätt/tvättservice
  • Portier/piccolo
  • Romantiska paket och paket för frieri
  • Städning varje dag
  • Uppbäddningsservice

Business-service

  • Business-service
  • Dator
  • Konferenscenter
  • Mötesrum

Utomhus

  • Grill
  • Picknickområde
  • Solstolar vid poolen
  • Terrass
  • Trädgård

Fullständigt spa

  • Aromaterapi
  • Kroppsinpackningar
  • Kroppsskrubbningar
  • Manikyr/pedikyr
  • Reflexologi

Tillgänglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgänglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjälp av kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
  • Hiss
  • Rullstolsanpassning
  • Tillgänglighetsanpassad flygplatstransfer
  • Tillgänglighetsanpassad gång till hiss
  • Tillgänglighetsanpassat (kan finnas begränsningar)

Mer

  • 7 våningar
  • Byggdes 1997
  • Platser anvisade för rökning (böter kan tillämpas)

Bekvämligheter på rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahålls
  • Mörkläggningsgardiner

Badrum

  • Dusch över badkar
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahålles
  • Hårtork
  • Schampo
  • Tandborste och tandkräm
  • Toalettpapper
  • Tofflor
  • Tvål

Underhållning

  • LED-tv med kabelkanaler/satellitkanaler

Mat och dryck

  • Elektrisk vattenkokare
  • Gratis vatten på flaska
  • Restaurangguider
  • Rumsservice dygnet runt
  • Te-/kaffebryggare

Mer

  • Anslutande rum tillgängliga
  • Arbetsområde för laptop
  • Ljudisolerade rum
  • Luftkonditionering
  • Strykjärn/strykbräda på begäran
  • Telefon
  • Värdeförvaringsskåp

Regler

Incheckning

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 23.30.
Minimiålder för incheckning - 18 år

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00
Kontaktfri utcheckning erbjuds
Snabb utcheckning tillgänglig

Incheckningsinstruktioner

Boendet erbjuder transfer från flygplats (avgifter kan tillkomma). Gäster måste kontakta boendet 24 timmar innan ankomsten med kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen för att arrangera hämtning.
Personalen i receptionen välkomnar gästerna vid ankomst.
Det går inte att checka in efter att receptionen har stängt.
Kontakta boendet via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen om du har några frågor.
Boendet erbjuder flygplatstransfer endast från inrikesterminal 1A och 1B.
Gäster som är indiska medborgare måste uppvisa giltig fotolegitimation utfärdad av indiska myndigheter för att anmäla sig på boendet. Resenärer som inte är indiska medborgare måste uppvisa giltigt pass och visum.
Det är inte tillåtet att köpa med alkohol till boendet.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur och assistanshundar ej tillåtna

Barn och extrasängar

Barn är välkomna.
Ett barn på upp till 5 år bor gratis i förälderns eller vårdnadshavarens rum, vid bruk av ordinarie sängar.
Extrasängar finns att hyra för INR 1500.0 per dag.

Betalningstyper

Viktig information

Extra tillval

  • Avgift för frukostbuffé: INR 1099 per person (ungefärligt pris)
  • Avgift för flygtransfer: INR 945 per fordon (max. antal passagerare 3)
  • Avgift för extrasäng: INR 1500.0 per dag

Det är möjligt att listan ovan inte är fullständig, samt att avgifter och depositioner inte inkluderar skatt. Observera att dessa kan komma att ändras.

Att hålla koll på

Detta boende drivs av en professionell värd. Att erbjuda boende är kopplat till värdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragäster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfärdad fotolegitimation och kreditkort, bankkort eller kontantdeposition kan krävas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
Särskilda önskemål erbjuds i mån av tillgång vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. Särskilda önskemål kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort; ingen kontantbetalning.
På detta boende finns bland annat följande säkerhetsdetaljer: kolmonoxiddetektor, brandsläckare, rökdetektor, säkerhetssystem, förbandslåda och fönstergaller.
Observera att kulturella normer och gästpolicyer kan skilja sig i olika länder och på olika boenden. De policyer som listas är boendets egna.
Det är inte tillåtet att köpa med mat och dryck till boendet.
Inga besökare eller oregistrerade gäster tillåts i gästrummen efter 20.00.
Om du avbokar din bokning kommer värdens avbokningspolicy att gälla. I enlighet med EU-bestämmelser om konsumenträtt gäller inte ångerrätten för boendebokningstjänster.

Bra att veta

Förhandsbokning krävs för massage och spabehandlingar. Bokningar kan göras genom att kontakta boendet innan ankomst via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Endast registrerade gäster är tillåtna på rummen.
Anslutande rum kan erbjudas i mån av tillgång. Gäster kan be om anslutande rum genom att kontakta boendet direkt via kontaktuppgifterna i bokningsbekräftelsen.
Djur och assistanshundar är ej tillåtna.

Boendet kallas även

Orchid Hotel
Orchid Hotel Mumbai
Orchid Mumbai
The Orchid
The Orchid Mumbai Vile Parle
The Orchid Ecotel Mumbai Airport
The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle Resort
The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle Mumbai
The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle Resort Mumbai

Vanliga frågor och svar

Finns det pool på The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle?

Ja, boendet har en utomhuspool.

Hur mycket kostar det att bo på The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle?

Enligt uppgifter från den 17 aug. 2025, startar priserna från 769,99 kr för en natts vistelse för två vuxna på The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle den 30 aug. 2025, inklusive skatter och avgifter. Priset baseras på det lägsta priset per natt som hittats under det senaste dygnet för vistelser under de 30 kommande dagarna. Priserna kan ändras. Välj datum för att få rätt priser.

Är The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle husdjursvänligt?

Nej, husdjur är inte tillåtna på boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle?

Vanlig parkering och parkeringsservice är gratis på det här boendet.

Vilka är incheckningstiderna för The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle?

Checka in från: 14.00. Checka in fram till: 23.30. Det går inte att checka in efter angivna tider.

Vilken utcheckningstid gäller för The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Erbjuder The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle flygtransfer?

Ja, flygtransfer till hotellet erbjuds och körs (tillgänglig på begäran). En avgift på INR 945 per fordon tas ut.

Var ligger The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle?

Denna resort i lyxstil i Vile Parle East ligger mindre än 3 km från Nanavati Super Speciality Hospital, NMIMS Mumbai och Linking Road. University of Mumbai och Juhu Beach ligger också 5 km härifrån. Vile Parle Station ligger på 14 minuters gångavstånd och till Gundavali Station promenerar du på 28 minuter.

Recensioner för The Orchid Hotel Mumbai Vile Parle

Recensioner

7,6

Bra

10 - Fantastiskt i betyg. 335 av 1000 recensioner
8 - Bra i betyg. 345 av 1000 recensioner
6 - Okej i betyg. 171 av 1000 recensioner
4 - Dåligt i betyg. 77 av 1000 recensioner
2 - Väldigt dåligt i betyg. 72 av 1000 recensioner

7,8/10

Renlighet

7,8/10

Personal och service

8,0/10

Bekvämligheter

7,4/10

Boendets skick och faciliteter

8,0/10

Hållbarhet

Recensioner

8/10 Bra

Patrik Sandström

Bodde här 1 natt i oktober 2024

10/10 Fantastiskt

Åsa

Gillade: Renlighet och personal och service
Bodde här 3 nätter i december 2023

10/10 Fantastiskt

Mable

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Otroligt trevlig personal

Otroligt trevlig personal. Synd med all bygnadtion runtomkring men med den höga servicen och trevlig personal så gjorde det inget. Rummen är inte top moderna men det gjorde inget heller.
Bodde här 1 natt i december 2019

8/10 Bra

kristina

Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter

Övernattning intill flygplats

Det yttre var bättre i verkligheten än på bilderna på hemsidan. Entrén fin. Säkerhetskontroll på personer och alls väskor innan man släpptes in. Även bilen undersöktes. Rummet fick bytas pga stark mögellukt. Hade innan bett att få ett rent rum då jag har astma. Rummet byttes direkt av personal som bar väskan. Badrummet var inte så rent, det fanns spottloskor på väggen. Frukosten var enormt lyxig med väldigt många val samt personal som tog emot beställningar på omelett och dosa mm.Fin miljö för frukost också. Det bästa på hotellet var frukosten, som för oss ingick i priset. Betalningen för hotellet var svår, då endast American Express kortet fungerade. Hotellet ligger nära det gamla nationella flygplatsen terminal 1a och 1b, som syns från hotellet. Vi landade på den nya flygplatsen terminal 2 (Air India) , som ligger längre bort från hotellet. Hotellet svarade inte på särskilda begäran om allergirum eller transport från flygplats!?
Bodde här 1 natt i februari 2019

8/10 Bra

Britt-Marie

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Hotel nära flygplats.

Bra hotell om man vill bo nära flygplats. Närområdet enkelt o rätt fattigt. Nära att gå till billig marknad. Man kände sig säker där. Trevlig terass på taket, utsikt o pool. Tog 1 till 1,5 Tim med bilen till centrala Mumbai pga all tokig trafik .
Bodde här 2 nätter i februari 2019

10/10 Fantastiskt

Alireza

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvämlighet

Great food

Genuine Indian hotel!++++

8/10 Bra

Manisha

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Gillade inte: Bekvämligheter
generally it is a fair place, with limited dining and transportation
Bodde här 4 nätter i augusti 2025

10/10 Fantastiskt

Gauri

Bodde här 1 natt i juli 2025

10/10 Fantastiskt

Vivek, Orlando

Affärsresenär, Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Great rooms
Bodde här 1 natt i juni 2025

10/10 Fantastiskt

ARCHIT SHRIKANT

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 2 nätter i maj 2025

10/10 Fantastiskt

Brendan

Bodde här 2 nätter i april 2025

10/10 Fantastiskt

Patanjali

Bodde här 1 natt i februari 2025

10/10 Fantastiskt

Pooja

Bodde här 1 natt i april 2025

8/10 Bra

Johan

Bodde här 2 nätter i april 2025

10/10 Fantastiskt

Johan

Bodde här 2 nätter i april 2025

10/10 Fantastiskt

Himanshu

Reste med sin partner
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvämligheter och boendets skick och faciliteter
Toilet on the roof is very poorly maintained
Bodde här 2 nätter i mars 2025

8/10 Bra

Iqbal

Bodde här 1 natt i december 2024

4/10 Dåligt

Jaianand J

Reste med sin partner
Gillade inte: Renlighet och boendets skick och faciliteter
Room I booked was in old wing it seems, had really bad mould and or other smell, unbearable, Dusty room, table lamp had cob webs, furniture was so worn out and look horrible, overall extremely poor hygiene, air cond also was giving out some type smell. After complaining, they mention they have a newer wing but room rates are different and much higher, only good thing was they upgraded me to the new wing for no charge. New wing room was good, well cleaned, no smell, in good overall condition and up to good standards. Hotel should clearly mention this old wing and new wing rooms. Overall I will say thank you to hotel staff for the upgrade and solving the problem.
Bodde här 3 nätter i mars 2025

10/10 Fantastiskt

Eshaan

Bodde här 2 nätter i mars 2025

8/10 Bra

MANJULA SAMANPRIYA WANNINAYAKA

Reste med familjen
Bathroom should be clean and pleasant.
Bodde här 2 nätter i mars 2025

2/10 Väldigt dåligt

Darshan, Gilbert

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
The property feels unclean and poorly maintained. There is a strong, unpleasant beach smell in the hallways and rooms. The window in our room appeared to have gone uncleaned for over a year, with visible mold or fungus growing on it. Additionally, I suspect bed bugs, as I was bitten on my feet. Another major issue was that we booked and paid for a king room but were given a queen. The hotel staff refused to take responsibility, offering no resolution. If you’re traveling with family or small children, I strongly recommend staying next door at the Taj, which provides a much better experience. This property has immense potential, but it seems to rely solely on its proximity to the airport rather than maintaining high standards. Suggestions for Improvement: 1. Deep clean all rooms, windows, and beds. 2. Replace carpeting with easily cleanable flooring. 3. Eliminate the overwhelming bleach smell and use a more pleasant, breathable scent. 4. Train front desk staff in customer service—ensure they resolve issues promptly and fairly. With these changes, this hotel could significantly improve its reputation and guest experience.
Bodde här 1 natt i februari 2025

10/10 Fantastiskt

Indravadan

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Perfect nothing to add.
Bodde här 1 natt i februari 2025

6/10 Okej

Dariusz

Affärsresenär
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter

Just ok for one night

Feels like visiting museum. Ok for one night stay. If Hotel want to survive I would advice either renovation or lowering the rates
Bodde här 1 natt i februari 2025

10/10 Fantastiskt

Gaury

Bodde här 1 natt i mars 2025

10/10 Fantastiskt

Raghoovanshsing

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde här 4 nätter i februari 2025