Citin Langkawi by Compass Hospitality

3.0-stjÀrnigt boende
Hotell med avgiftsfri parkering, nÀra Langkawi fÀrjeterminal

VÀlj datum för att se priser

Fotogalleri för Citin Langkawi by Compass Hospitality

Strand
Exteriör
Reception
SittomrÄde i lobbyn
Utsikt mot gatan

Recensioner

5,4 av 10,

PopulÀra bekvÀmligheter

  • StĂ€dning
  • Reception dygnet runt
  • Parkering ingĂ„r
  • Gratis wi-fi
  • Luftkonditionering
  • FöretagstjĂ€nster

Rumsalternativ

TillgÀngliga filter för rum
Visar 3 av 3 rum

Standard Twin Room

Höjdpunkter

Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Privat badrum
Gratis vatten pÄ flaska
Satellit
  • 20 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 2
  • 2 enkelsĂ€ngar

Familjerum

Höjdpunkter

Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Privat badrum
Gratis vatten pÄ flaska
Satellit
  • 20 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 3
  • 1 dubbelsĂ€ng och 1 enkelsĂ€ng

Standard Queen Room

Höjdpunkter

Individuellt möblerade
Individuellt inredda
Luftkonditionering
LCD-tv
Separat sovrum
Privat badrum
Gratis vatten pÄ flaska
Satellit
  • 20 kvm
  • Utsikt mot staden
  • Sovplats för 2
  • 1 queensize-sĂ€ng
Mod logo
Logga in för att se aktuella rabatter och förmÄner. Fler förmÄner för fler Àventyr!

Om omrÄdet

Karta
No. 3 Jalan Pekan Kuah, Langkawi, Kedah, 07000

I nÀrheten

  • Nattmarknad - 9 min till fots - 0.8 km
  • Langkawi Parade MegaMall - 12 min till fots - 1.1 km
  • Eagle Square - 3 min med bil - 2.7 km
  • Langkawi fĂ€rjeterminal - 3 min med bil - 3.5 km
  • Kuah Jetty - 3 min med bil - 3.5 km

Ta sig runt

  • Langkawi (LGK-Langkawi Intl.) - 22 min med bil

Restauranger

  • â€ȘHaji Ismail Group Complex, Langkawi - ‬10 min till fots
  • â€ȘRestoran Haji Ali & Nasi Kandar Asli - ‬5 min till fots
  • â€ȘRestoran Pak Haji Ya Nasi Ayam - ‬6 min till fots
  • â€ȘRestoran Nasi Campur BBQ Top - ‬4 min till fots
  • â€ȘKedai Makan Kak Timah - ‬8 min till fots

Om boendet

Citin Langkawi by Compass Hospitality

Detta hotell ligger nÀra Langkawi fÀrjeterminal
Citin Langkawi by Compass Hospitality ligger nÀra Kuah Jetty och har massor att erbjuda. HÄll dig uppkopplad via gratis wi-fi pÄ rummet.
Du kan Àven se fram emot förmÄner som följande:
  • Gratis vanlig parkering
  • Limousine- och taxibokning, hjĂ€lp med bokning av biljetter och guidade turer och en tv i lobbyn
  • En dygnet runt-öppen reception, flersprĂ„kig personal och en rökfri anlĂ€ggning
Om rummen
Samtliga rum Àr individuellt möblerade, och erbjuder bekvÀmligheter som luftkonditionering, samt ytterligare förmÄner sÄsom gratis wi-fi och gratis flaskvatten.
Du kan ocksÄ rÀkna med följande bekvÀmligheter:
  • Badrum med duschar och gratis toalettartiklar
  • 22-tums LCD-tv med satellitkanaler
  • Daglig stĂ€dning och skrivbord

SprÄk

Engelska, hindi och malajiska

Liknande boenden

HotellbekvÀmligheter

Internet

  • TillgĂ€ngligt i alla rum: gratis wi-fi
  • TillgĂ€ngligt i vissa allmĂ€nna utrymmen: gratis wi-fi

Parkering och transport

  • Limousine- och taxibokning
  • Avgiftsfri parkering pĂ„ omrĂ„det

Att göra

  • Tv i allmĂ€nna utrymmen

FamiljevÀnligt

  • Separat badrum

BekvÀmligheter

  • Reception öppen dygnet runt

GÀsttjÀnster

  • FlersprĂ„kig personal
  • HjĂ€lp med bokning av guidade turer och biljetter
  • StĂ€dning varje dag

Business-service

  • Dator

TillgÀnglighetsanpassning

  • Om du behöver tillgĂ€nglighetsanpassning kan du kontakta boendet med hjĂ€lp av kontaktuppgifterna i bokningsbekrĂ€ftelsen.
  • Ingen hiss
  • TillgĂ€nglighetsanpassat (kan finnas begrĂ€nsningar)

Mer

  • 4 vĂ„ningar
  • Byggdes 2007
  • Rökfritt boende

BekvÀmligheter pÄ rummet

Sovrum

  • Lakan tillhandahĂ„lls

Badrum

  • Dusch
  • Gratis toalettartiklar
  • Handdukar tillhandahĂ„lles
  • HĂ„rtork (pĂ„ begĂ€ran)
  • Privat badrum

UnderhÄllning

  • 22-tums LCD-tv med satellitkanaler

Mat och dryck

  • Gratis vatten pĂ„ flaska

Mer

  • Enskild inredning
  • Enskild möblering
  • Luftkonditionering
  • Skrivbord
  • StrykjĂ€rn/strykbrĂ€da pĂ„ begĂ€ran

Regler

Incheckning

Checka in frÄn: 14.00. Checka in fram till: 00.00.
Sen incheckning i mÄn av tillgÄng
MinimiÄlder för incheckning - 18 Är

Utcheckning

Utcheckning innan 12.00
Kontaktfri utcheckning erbjuds

Incheckningsinstruktioner

Personalen i receptionen vÀlkomnar gÀsterna vid ankomst.

Åtkomst till boendet

Bemannad reception

Husdjur

Djur ej tillÄtna

Barn och extrasÀngar

Barn Àr vÀlkomna.
Barn pÄ upp till 11 Är bor gratis i förÀlderns eller vÄrdnadshavarens rum, vid bruk av ordinarie sÀngar.
ExtrasÀngar finns inte tillgÀngliga.
SpjÀlsÀngar finns inte tillgÀngliga.

Betalningstyper

Viktig information

Avgifter

Du kommer att ombes att betala följande avgifter pĂ„ boendet – avgifterna kan inkludera tillĂ€mpliga skatter:

  • Stadsskatt: 3.00 MYR per boende per natt
  • Lokalskatten som anges kan öka under populĂ€ra lokala evenemang, som Langkawi International Maritime & Aerospace (LIMA), Le Tour De Langkawi, Ironman och Oceanman Malaysia. Kontakta boendet för mer information.

Vi har listat alla tillÀggsavgifter som boendet har upplyst oss om.

Att hÄlla koll pÄ

Detta boende drivs av en professionell vÀrd. Att erbjuda boende Àr kopplat till vÀrdens företagsverksamhet eller yrke.
Avgifter för extragÀster kan tillkomma och varierar i enlighet med boendets policy.
Statligt utfÀrdad fotolegitimation och kreditkort kan krÀvas vid incheckning för oförutsedda utgifter.
SÀrskilda önskemÄl erbjuds i mÄn av tillgÄng vid incheckning och kan medföra ytterligare avgifter. SÀrskilda önskemÄl kan inte garanteras.
Boendet accepterar kreditkort och kontanter.
PÄ detta boende finns bland annat följande sÀkerhetsdetalj: rökdetektor.
Om du avbokar din bokning kommer vÀrdens avbokningspolicy att gÀlla. I enlighet med EU-bestÀmmelser om konsumentrÀtt gÀller inte ÄngerrÀtten för boendebokningstjÀnster.

Bra att veta

Boendet har inga hissar

Boendet kallas Àven

Citin
Citin Hotel
Citin Hotel Langkawi
Citin Langkawi
Citin Langkawi Hotel
Hotel Citin
Hotel Citin Langkawi
Langkawi Citin Hotel
Citin Langkawi Compass Hospitality Hotel
Citin Compass Hospitality Hotel
Citin Langkawi Compass Hospitality
Citin Compass Hospitality
Citin Langkawi by Compass Hospitality Hotel
Citin Langkawi by Compass Hospitality Langkawi
Citin Langkawi by Compass Hospitality Hotel Langkawi

Vanliga frÄgor och svar

Är Citin Langkawi by Compass Hospitality husdjursvĂ€nligt?

Nej, husdjur Àr inte tillÄtna pÄ boendet.

Hur mycket kostar det att parkera vid Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Vanlig parkering Àr gratis pÄ det hÀr boendet.

Vilka Àr incheckningstiderna för Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Checka in frÄn: 14.00. Checka in fram till: 00.00. Sen incheckning Àr möjlig under begrÀnsade tider.

Vilken utcheckningstid gÀller för Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Utcheckning sker senast klockan 12.00.

Var ligger Citin Langkawi by Compass Hospitality?

Detta hotell i Kuah ligger tio minuters promenad frÄn Langkawi Vattenrike och Nattmarknad. Langkawi Parade MegaMall och Al-Hanas moské ligger ocksÄ en kvarts promenad hÀrifrÄn.

Recensioner för Citin Langkawi by Compass Hospitality

Recensioner

5,4
10 - Fantastiskt i betyg. 12 av 189 recensioner
8 - Bra i betyg. 34 av 189 recensioner
6 - Okej i betyg. 57 av 189 recensioner
4 - DÄligt i betyg. 45 av 189 recensioner
2 - VÀldigt dÄligt i betyg. 41 av 189 recensioner

5,6/10

Renlighet

6,2/10

Personal och service

5,8/10

BekvÀmligheter

5,2/10

Boendets skick och faciliteter

8,0/10

HÄllbarhet

Recensioner

6/10 Okej

Verifierad resenÀr

Helt ok hotell men frukosten var inte bra. Fanns fa alternativ och kandes inte sa frascht. Rummet var ok men valdigt trangt och kandes inte sa roligt. Hotellet ligger bra till om man ska till staden, men langt ifran de olika stranderna. Vi bad dom boka taxi till flygplatsen 3 ggr utan att det blev gjort. Dock sa hjalpte nattpersonalen oss till sist och han verkade skammas en del over sina kollegor. De flesta forstar enklare engelska men inget avancerat prat direkt.

4/10 DÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade: Renlighet
Gillade inte: Personal och service
Kom sent och reste tidigt. VÀldigt basic hotell. Fanns inte mycket i nÀrheten av hotellet vid den tiden. Personalen hade dÄlig koll pÄ hur jag skulle resa vidare, men var hjÀlpsam och fixade en taxi.

2/10 VÀldigt dÄligt

Fredrik, Sweden

Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet

Could not even sleep with earplugs in!

There is no way I would ever stay in this hotel again. we got a room facing the A/C with a window that we could not close. I could not even sleep with ear plugs. We also got the felling that they ripped us of while arranging the taxi for us. The only good thing about this hotel was that there was free WIFI in the lobby.

4/10 DÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet
Gillade inte: Personal och service

Citin Hotel Langkawi - stökig personal

Jag var till en början vÀldigt nöjd med servicen pÄ Hotellet dÄ de kÀndes som de verkligen brydde sig om mig och mitt resesÀllskap. Just vid tillfÀllet var min kompis sjuk och lÄg i hög feber. Vistelsen slutade dock inte sÄ bra eftersom vi i all röra tyvÀrr glömde passet pÄ hotellet nÀr vi Äkte dÀrifrÄn. Efter nÄgra telefonsamtal kom vi fram till att personalen skulle skicka passet i en taxi till fÀrjelÀgret dÀr vi satt o vÀntade pÄ en bÄt till thailand. TyvÀrr kÀnde personalen (varav den ena var manager!) för att ta pengarna vi lovat betala för taxin sjÀlva, vilket resulterade i att det tog 1,5 timma för dem att komma fram till fÀrjan som normalt inte tar mer Àn 30 min. Vi missade bÄten och det blev vÀldigt mkt strul pÄ grund av det hÀr. SjÀlvklart Àr det vÄrt eget fel att vi glömde passet. Men att de under 3 telefonsamtal vi ringde till "taxichauffören" ljög och pÄstod att de bara hade 10 min kvar av resan osv gjorde oss oerhört arga o besvikna. De utnyttjade situationen och gjorde oss inte till nöjda gÀster direkt. Det var dock inget fel pÄ sjÀlva hotellet. det var frÀscht. Personalen hade en del att önska bara...

8/10 Bra

Reza, Stockholm

Gillade: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter

bra,nÀra centrum

vivardÀrför tvÄ nÀtter brao trevligh o artig personal. vi har för lengd vistelsen en extera nÀtt till.

10/10 Fantastiskt

Mitsuru

Gillade: Renlighet, personal och service, bekvÀmligheter och boendets skick och faciliteter
Front desk staff is excellent
Bodde hÀr 4 nÀtter i december 2023

2/10 VÀldigt dÄligt

Chong Wee

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Disappointed services
Bodde hÀr 4 nÀtter i maj 2023

6/10 Okej

SK

Bodde hÀr 2 nÀtter i mars 2023

6/10 Okej

Verifierad resenÀr

Bodde hÀr 2 nÀtter i december 2019

2/10 VÀldigt dÄligt

Verifierad resenÀr

Reste med familjen
Gillade inte: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet

Hotel tidak bagus

Sangat tidak bagus... Pintu tandas tak blh kunci... Cembul pintu bilik rosak... Selimut mcm tak basuh...
Bodde hÀr 2 nÀtter i december 2019

4/10 DÄligt

muhamad rizal

Bodde hÀr 2 nÀtter i november 2019

8/10 Bra

Verifierad resenÀr

Reste med familjen
Gillade: Renlighet, personal och service, bekvÀmligheter och boendets skick och faciliteter
nearby to HIG , dataran Lang
Bodde hÀr 2 nÀtter i november 2019

10/10 Fantastiskt

Verifierad resenÀr

Bodde hÀr 2 nÀtter i oktober 2019

2/10 VÀldigt dÄligt

Verifierad resenÀr

Reste i grupp, AffÀrsresenÀr
Gillade inte: Renlighet, bekvÀmligheter och boendets skick och faciliteter
First. The lighting is horrible , the toilet tank does not stop flowing water makes it very eerie . So we checked out in the night (we checked in at 6pm , checked out at 8pm)and stayed in another hotel which is much better. And the receptionist promised to have someone call me the next day but all nonsense .
Bodde hÀr 1 natt i september 2019

10/10 Fantastiskt

Ahmad

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet
Bodde hÀr 2 nÀtter i augusti 2019

2/10 VÀldigt dÄligt

CheAm, Malacca

Reste i grupp, AffÀrsresenÀr
Gillade inte: Personal och service, bekvÀmligheter och boendets skick och faciliteter
Location is good, Staff was not friendly during check-in time and answer not properly when i'm asking question! Water heater is not functioning at all! Room with no Mini Bar...
Bodde hÀr 3 nÀtter i augusti 2019

4/10 DÄligt

Zaharudin

Gillade inte: Personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet
Bodde hÀr 1 natt i april 2019

2/10 VÀldigt dÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet
Bodde hÀr 2 nÀtter i mars 2019

6/10 Okej

jong

Gillade: Personal och service
Gillade inte: Renlighet och rummets bekvÀmlighet
So many mosquito
Bodde hÀr 1 natt i mars 2019

8/10 Bra

ng

Gillade: Renlighet, personal och service, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet
Value for $
Bodde hÀr 1 natt i mars 2019

2/10 VÀldigt dÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvÀmligheter och boendets skick och faciliteter
rundown hotel and room. Old yellowish towels. yellowish pillow case, pillows very.old, yellowish and with stains. asked help to change for better pillow answer given by the staff "all the same and if u want you can go and buy new pillow. the next morning unable to call reception counter frm the room came down all the way, asked for a bottle of drinking water but the staff told me housekeeping staff not here yet, later when they clean the drink will give it to you. The storage room that keeping the water are actually less than 10 steps away frm the reception counter. but she is lazy to get the key, open amd get the water for her guest. poor service.
Bodde hÀr 2 nÀtter i februari 2019

4/10 DÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade inte: Renlighet, personal och service, bekvÀmligheter och boendets skick och faciliteter
the hotel and room are old. pillows casing yellowish colour, the worst is the pillows all with stains, so disgusting (horrible) and very old, yellowish towels. asked help to change the pillows one of the staff said "all pillow the same, if you want better pillow go and buy". called the reception can't get through went down all the way to reception counter just askee for a bottle of drinking water, was told that housekeeping staff not here yet, will give it to u when the staff clean the room. their storage room that keeps the water is only less than 10 steps away frm the counter but the staff is so lazy to get the key, open the door and get for the guest. hotel but no hospitality service. will never go back anymore.
Bodde hÀr 2 nÀtter i februari 2019

4/10 DÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade inte: Renlighet, personal och service och boendets skick och faciliteter
Bodde hÀr 2 nÀtter i februari 2019

6/10 Okej

Abdullah

Gillade: Renlighet och personal och service
Gillade inte: Boendets skick och faciliteter
The water heater not working and the ironing board has worn out. Just to stay there 1 or 2 night should be OK.
Bodde hÀr 2 nÀtter i januari 2019

4/10 DÄligt

Verifierad resenÀr

Gillade inte: Renlighet, boendets skick och faciliteter och rummets bekvÀmlighet
Completely not worth your money. Super dirty room and flickering lights. Environment not conducive
Bodde hÀr 2 nÀtter i november 2018